Форум Рідного Міста

Українська Церква

Anatoly - 21-8-2003 у 12:13

Яку з нижче поданих Церков Київської традиції ви вважаєте справді українською.

Українська Православна Церква (в юриздикції Московського Паиріархату, бувший український екзархат Російської Православної Церкви, яка в свій час була частиною Київської Митрополії...) Знаходиться в сопричасті з Православними Церквами Сходу.

Українська Греко Католицька Церква (в 1596 році 6 з 8 єпископів Київської Митрополії підписали унію з єпископом Риму)

Українська Православна Церква (Київського Патріархату) Не визнається Вселенським Патріархом. Але знаходиться в сопричасті з такими ж не визнаними помістними Православними Церквами (напр. Македонська, Білоруська). В свій час створювалася як автономна Церква України на базі того ж Російського екзархату, але в автономії було відмовлено, а саму Церкву було обявлено поза канонами.

Українська Автокефальна Православна Церква 5 травня 1920 р. УАПЦ проголосила про своє відновлення як незалежної Помісноі Церкви. Митрополита та перших єпископів поставлено 1921 р. з використанням виняткового звичаю пресвітерського рукоположення. Священство УАПЦ було винищене большевицькими окупантами протягом 1926 - 1937 рр. Єпархії УАПЦ продовжили діяти в Канаді, США. З відновленням незалежності Церква почала діяти і на Україні. Вважають що через посередництво православних українських ієрархів в США та Канаді що підпорядковуються Константинополю мають звязок з Вселенським Православієм. Зворотній звязок останнім не підтверджується.

Не згадуємо про Українські Православні Церківи Америки що є в юриздикції Константинополя, та про Римо Католицьку Церкву в Україні так як остання не має національного приналежництва.

Користувач Олесь - 21-8-2003 у 13:23

Як на мене, трохи некоректно поставлено опитування - я би дав так: "Яку з нижче поданих Православних Церков Київської традиції ви вважаєте справді українською", тобто не давав би там УГКЦ. Інакше католики голосуватимуть за неї (що зробив наприклад я сам). А якби там не було УГКЦ - то я б вибирав з православних церков - цілком ясно, що українські православні віруючі не переходитимуть в католицизм, тому Українська Православна Церква - питання актуальне.

Василь Яворський - 21-8-2003 у 16:04

Цілком згоден з Олесем. Питання направду є складне, оскільки Україна офіційно прийняла християнство у 998 році, а розкол на православ"я і католицизм стався у 1054 році, а вже поділи православ"я ще пізніше. Тому історично "правдиву" церкву України визначити не є можливим. А канонічно - не в нашій владі. Тут все таки потрібно аби представники тієї самої православної церкви зустрілись і домоились нарешті.
Щодо УГКЦ, то тут питання є вирішиним ще у 1596 році, перехід під юриздикцію Риму був добровільний. Хоча і були саботажі зі сторони незадоволених і переляканих ополяченням. Свою "українськість" УГКЦ довела всією своєю історією. Але знову ж таки, вона існувала (і існує) виключно на теренах Західної України, а православна по всій Україні. Паралельне співіснування католицизму і православя це реальність, а от паралельне існування декількох гілок православя - це вже не є нормальним.

Олексій Мачехін - 21-8-2003 у 17:05

"Щодо УГКЦ, то тут питання є вирішиним ще у 1596 році, перехід під юриздикцію Риму був добровільний. "

Тобто повністю викреслюємо релігійні мотиви визвольної війни 1648-54 років?
Діялність Петра Могили?
Десь читав про львівського православного священика, якого зкинули з дзвінниці за неперехід до уніатів.
Літопис самовидця: "Початок і причина войни Хмельницького єст єдино од ляхов на православіє гоненіє і козаком отягощеніє. "
Там само:
"Также і у віри руської помішка великая була од уніят і ксьондзов, бо уже не тілько унія у Литві, на Волині, але і на Україні почала гору брати. В Чернігові архімандритове один по другом зоставали, по інших городах церкви православнії запечатували, до чого помошниками оним шляхта, уряд і ксьонзи були, бо уже на Україні що городок, то костьол був. А в Києві теж утиск немалий церквам божіїм старожитним чинили так воєвода київський Тишкевич, на тот час будучий, яко теж ієзуїти, домінікани, бернардини і іншії закони, наїздами правими митрополиту утискуючи і науки школ забороняючи, згола староруськую православную християнськую віру собі прекладаючи на роз-ную од поган. Бо ліпшоє пошанування ляда жидищеві опросному було, аніжели найліпшому християнинові русинові. А найгоршоє насьмівисько і утиски терпів народ руський од тих, которії з руської віри прийняли римськую віру. "

Тобто чи добровільно? Чи це не один з найголовніших приводів війни був?

Якщо я помиляюся у поглядах - поправте.
Якщо когось ображаю - вибачте. Я дуже поважаю грекокатоликів і цю віру, але вона ІМХО штучноутворена та нав'язана. Для дискусії пропоную нову тему.

Anatoly - 21-8-2003 у 18:39

Хочу внести маленьку поправку, УГКЦ є церквою православною по віровченню. Православною Церкву не робить певна приналежність.
ПРосто навіть до речі на молитв Великого Входу в УГКЦ читаються все таки наступні слова " Всіх Вас православних християн нехай помяне Господь Бог у Царствії своїм" і знову на кінці предпразничної вечірньої "Утверди Господи Святу Православну віру на віки"

Знову приклад до недавна на такому ортодоксальному московському православному форумі диякона Кураєва, УГКЦ стояло як православна Церква. Просто зараз таку Церкву звідтам взагалі забрали, на вимоги дуже впертих вірних МП.
Щодо добровільності, то ієрархія справді приймала унію добровільно....З подальшою історією унії двома словами не відпишешся. Просто на той час наші єпископи розуміли унію по одному а в Римі зловсім по іншому. Дехто в Римі її розуміє погано і до сьогодні. Те яку унію приймали наші єпископи дуже розходилося з тим як розуміли унію польські єзуїти від того і та вся різня і почалась.
Я перепрошую я постараюмсь наступним разом більш грунтовно відповісти але зараз не маю часу. Вибачте.

Олексій Мачехін - 21-8-2003 у 20:52

Я пропоную це винести в окреме обговорення.

Василь Яворський - 22-8-2003 у 12:54

Вже э

Користувач Олесь - 22-8-2003 у 13:15

Цитата:
Першим відправив користувач Anatoly
Хочу внести маленьку поправку, УГКЦ є церквою православною по віровченню. Православною Церкву не робить певна приналежність.
ПРосто навіть до речі на молитв Великого Входу в УГКЦ читаються все таки наступні слова " Всіх Вас православних християн нехай помяне Господь Бог у Царствії своїм" і знову на кінці предпразничної вечірньої "Утверди Господи Святу Православну віру на віки".

Насмілюся не погодитися з деякими речами. Якраз віровчення в Греко-Католицькій Церкві є католицьке, а обряд - православний - правильніше би було казати Східний або Візантійський. Тобто обряд - це що стосується екстер'єру і інтер'єру церков, образи, одежа священиків, спів тощо. Віровчення - так би мовити, теоретична частина, така сама, як і в Римо-Католицькій Церкві. Кілька основних суперечностей між православними і католиками - перші заперечують існування чистилища (purgatorio), заперечують, що Святий Дух походить і від Сина, заперечують, що Матір Божа була захищена від первородного гріха ще в чреві Св. Анни.

Те, що промовляється "православні християни" тощо - не означає церковного скерування. Православний означає правильний, істинний. Тобто в цих контекстах воно стосується не вірних Православної Церкви, а всіх віруючих християн.

Василь Яворський - 22-8-2003 у 14:31

Все ж таки давайте тут облишимо обговорення УГКЦ. Принаймні католицька церква візантійського обряду, котра вважається правдиво українською, в нас є одна. Інша річ православні церкви, котрих є аж три українських. При чому лише одна з них є визнана як офіційна (тобто канонічна, звичайно). Але підпорядковується вона Москві. Нагадаю також одну особливість східної або грецької церкви: навідміну від західної (римської) східна (грецька) є частиною держави. Уточню: одна із причин вибору Володимиром обряду було те, що східна церква невтручається у справи мирські, не має права, в торй же час мирський владика (цар, імператор) має вплив на церковну верхівку, а у католицизмі навпаки, Папа може вказувати королям як себе вести але не навпаки. Звичайно зараз немає такого сильного втручання політичних лідерів у справи церковні але ж згадаймо хоча б агітацію по церквах підчас виборів. Мати таку українську церкву мені, особисто страшно. Що не кажіть, а церква має таки великий вплив на людей.

Anatoly - 22-8-2003 у 17:36

/////////Насмілюся не погодитися з деякими речами. Якраз віровчення в Греко-Католицькій Церкві є католицьке, а обряд - православний - правильніше би було казати Східний або Візантійський. Тобто обряд - це що стосується екстер'єру і інтер'єру церков, образи, одежа священиків, спів тощо. Віровчення - так би мовити, теоретична частина, така сама, як і в Римо-Католицькій Церкві. Кілька основних суперечностей між православними і католиками - перші заперечують існування чистилища (purgatorio), заперечують, що Святий Дух походить і від Сина, заперечують, що Матір Божа була захищена від первородного гріха ще в чреві Св. Анни.

Те, що промовляється "православні християни" тощо - не означає церковного скерування. Православний означає правильний, істинний. Тобто в цих контекстах воно стосується не вірних Православної Церкви, а всіх віруючих християн./////////

Те що ви сказали в останньому абзаці є правильно з грецької ортос це правильний, але ж істина є одна немає Східної чи Західної істини. Існує одна правда і все що неправда є єресь...

А от щодо віровчення, звичайно є деякі відмінності з віровченням наприклад Російської Православної Церкви, але там також багато єресей трапляється...
А от що до приведених відмінностей дозвольте пояснити

ЩОдо сходження Св. ДУха то в берестейських артикулах написано (2 або3) що ми неприймаємо філіокве (і Сина по латині). Тому що справді в українські а особливо в грецькій мові це помилка, а от в латині це не є помилкою, і римська Церква розуміє сходження Св.Духа як і православна від Отця через Сина. Потім з окатоличенням це було вставлено. Але зараз наприклад на Літургії в центрі богословія УГКЦ Львіській Богословській Академії ви не почуєте це, та й ще в деяких монастирях.

Щодо чистилища то в православній Церкві є схоже вчення про митарства хоч воно не є догматом але це не суттєве розходження , проблема чистилища че є проблема з індульгенціями які є по тепер в католицькій Церкві, але я про це вже в УГКЦ давно не чув хіба що в з Васильянських молитовників які є дуже скатоличені, бо й сам є противником цього вчення

Щодо Непорочного зачаття Діви Марії в берестейських артикулах ще цього не було, але зараз так і свято маємо... Але мені сподобалося як вирішили це пиатння студити - вони просто кажуть зачаття Діви Марії...

А от тут погляньте на таке свято як Введення в храм Діви МАрії, а воно не має ніякого підгрунтя цього просто не могло бути бо жінкам не можна було входити в храм... Тут що (в православних це свято дуже велике як і в УГКЦ) що свято відмінити адже це просто міф а?

Павел - 13-10-2003 у 21:28

Ще як були ми козаками,
А унii не чуть було,
Отам-то весело жилось!
Братались з вольними ляхами,
Пишались вольними степами,
В садах кохалися, цвiли,
Неначе лiлii, дiвчата.
Пишались синами мати,
Синами вольними... росли,
Росли сини i веселіли
Старii скорбнii літа...
Аж поки Iменем Христа
Прийшли ксьондзи i запалили
Наш тихий рай. I розлили
Широке море сльоз i кровi,
А сирот iменем Христовим
Замордували, розп’яли ...
Поникли голови козачi,
Неначе стоптана трава,
Украйна плаче, стогне-плаче!
За головою голова
Додолу пaда. Кат лютуе,
А ксьондз скаженим язиком
Кричить: "Te deum! алiлуя!.."Отак-то, ляше, друже, брате!
Неситii ксьондзи, магнати
Нас порізнили, розвели...

Олексій Мачехін - 13-10-2003 у 21:58

Цікаво, чи пан(таварисч, гаспадін?) спілкувався хоч раз із греко-католицьким панотцем...

Олексій Мачехін - 13-10-2003 у 22:01

А ми б і досі так жили.
Подай же руку козакові
І серце чистеє подай!
І знову іменем Христовим
Ми оновим наш тихий рай.

[Після 22 червня 1847,
Орська кріпость — 1850, Оренбург]

То якщо бути до кінця чесним :D
І звернення це до поляків.:sing:

Олексій Мачехін - 26-1-2004 у 13:36

Щодо "Щодо УГКЦ, то тут питання є вирішиним ще у 1596 році, перехід під юриздикцію Риму був добровільний. "

Пропоную почитати
http://molodaukraina.org/news.asp?IdType=12&Id=577

Ще обов'язково відсканую кілька сторінок про унію 1596 року, але згадуючи, переказую:

"Взагалі-то соборів було два - прихильники унії зібрались в одному місці, противники в іншому. Потім ухвалили необхідні рішення, відлучили одне одного від церкви та на тому розійшлися..."

На хлопський розум

Павло Тимофійович - 31-1-2004 у 00:22

" Всіх Вас православних християн нехай пом'яне Господь Бог у Царствії своїм"

Я завжди думаю, що ми християни, які правильно славлять Бога, тобто сприймають і розуміють так як воно є насправді.
А відносно УГКЦ вона також поділяється на тих, які правлять службу Божу на Українській мові і тих які правлять старослов'янською.
Так котра з них є Українська?

Олексій Мачехін - 31-1-2004 у 08:52

Я все ж таки дуже прошу прочитати зазначену статтю. Особливо ту її частину, що стосується церкви.