Форум Рідного Міста

Ялтинський самміт. Переяслав другий і останній

Serjo - 8-9-2003 у 06:34

Ялтинський самміт. Переяслав другий і останній

Ми не козли, козли – не ми. Напевне з цього треба починати заняття у дитячих садках, шкільні уроки першого вересня. Особливо— пари в університетах, особливо – на політології та журналістиці, щоб надалі ця частина населення професійними засобами втовкмачувала цю просту істину у голови наших співгромадян. Чому стрижку козлиних борід і обламування рогів почати саме з політологів і журналістів – бо вони претендують на роль медіаторів поміж народом і обслуговуючим державу персоналом (президент, уряд, депутати та інші наймані за наші податки робітники). Саме вони повинні бути активними гравцями на політичному державотворчому полі. Наразі ні вони, ні ми, ні країна – не гравці, а грані. Власними наймитами.
Останні 11 років і 11 місяців нашої незалежности (мінус медовий місяць ейфорії 91 року) ми живемо у постійному відчутті загрози щось втратити – мову, нафтопровід Одеса-Броди, відтворюючу функцію (наразі у загальному демографічному сенсі, а далі – хто зна...), споживчий кошик (майже порожній, але корисний як тара), платоспроможність хоча б за тепло взимку і буквар для дитини ( за великим соціологом Карло Коллоді) . Більш допитливі розуміють, що боїмося втратити суверенність і незалежність, особисту і державну.
Це не маячня і не манія, що потребує втручання психа-аналітика. Це реальна небезпека, підтвердження існування якої отримуємо щодня, як не щогодини. Нам загрожують ті, кого ми, народ, найняли бути державними службовцями, депутатами, урядовцями. Нас продає той, кого ми взяли на роботу президентом на немалу зарплату і пільги.
Найбільш вдалу оборудку мають провернути 18-19 вересня у Ялті, де заплановано підписати Угоду про створення Єдиного економічного простору Білорусі, Казахстану, Російської Федерації та України На торги виставлено нас з вами і з нашою Україною. Покупець – Росія. При успішних торгах – Казахстан і Білорусь додаються безкоштовно. Україна сповна розрахується за всіх. Гармонізацією макроекономічної політики з іншими учасниками ЄЕП (що виключає будь-які рухи у напрямі гармонізації макрополітики з ЕС), своренням спільного ринку з Лукашенком, Назарбаєвим і Путіним (що виключає будь які ініціативи з проведення бодай переговорів про створення зони вільної торгівлі з ЄС ), „ гармонізацією законодавств Сторін тою мірою, якою це необхідно для функціонування єдиного економічного простору, включаючи торгову і конкурентну політику...” (що виключає навіть спроби адаптації до законодавства ЕС).
Шпагат цінується тільки у гімнастиці, ну може ще на кількох сторінках Кама-Сутри. У політиці така позиція не популярна і не приносить задоволення. Багатовекторність нашої зовнішньої політики, про яку так багато говорили ті, хто добре вчився геометрії, закінчилася. Україна остаточно і безповоротно обрала азійський вектор. Цього разу у Ялті Європу не поділять, а відділять від неї Україну. Підготували все швидко, без зайвого галасу на зразок народних референдумів. Незадоволених швиденько або позбулися (як міністра закордонних справ Зленка, якому акурат вчасно стукнуло 65, і якому відразу знайшлася заміна, що правильно розбирається у векторах і напрямах), або прикупили (як міністра економіки Хорошковського, якому натякають на його можливе київське градоначальство), а нас з вами взагалі ніхто не питається. ЄС, ЄЕП – різниця всього у дві літери, народ темний, збентежений бікамералізмом і варіантом № 39 конституційної реформи, який відрізняється від попередніх 39-им рівнем незрозумілості. А ми під такий шумок – в Ялту і підпишемо, все, що треба. І на президентських виборах зекономимо. Яка різниця, хто там буде у паперовій короні. Справжній президент у столиці нашей родіни ЄЕП москві. Тут правда з Европи якийсь комісар збирається приїхати, спробувати зіпсувати свято єднання, а ми – у Ново-Огарьово швиденько злітаємо, підтвердимо наше неухильне бажання до злучки.
Шановні політологи, журналісти, українці, люди. Не мовчіть. Не покладайтеся на таке дилетанство, як цей текст. Це ж просто розпачливий лемент. Розтлумачте народу, що відбувається . Не може бути всім байдуже, не може бути, щоб всі були сліпі-незрячі. Бийте на сполох. Україна ще ніколи не була так близько від непоправних, незворотних кроків назад. Далеко назад. До Переяслава.

Редакція Незалежного культурологічного часопису „Ї”
Львів, вересень 2003

Олексій Мачехін - 8-9-2003 у 09:17

Прийду я сьогодні додому і скажу дружині - неможна допустити цього об"єднання - це крок назад, до Переяслава. Вона погодиться, звісно. Але хай мені грець, якщо в Києві можливо влаштувати бодай мітинг з цього приводу ось таким чином. Проте якщо хоч хтось підніме гасло проти цієї злучки, то, звісно, піду.

Serjo - 8-9-2003 у 09:23

Треба набрати якнайшвидше критичну масу.....

Олексій Мачехін - 8-9-2003 у 09:25

В сучасному світі критичні маси мають вагу лише в таких країнах як Палестина.

dr.Trollin - 8-9-2003 у 10:41

<Ми не козли, козли – не ми>
сполучити з другою частиною слогану
"Ми не козли, козли – німі"
і запродати якійсь з партій на лозунг
А що? народ (переконане імхо) підтримає.

2Olexiy 8-9-2003 в 09:25
<критичні маси мають вагу лише в таких країнах як Палестина>
Ой, куме, не кажіть...

окрім критичних мас є ще ж і точки біфуркації -- стокійно собі все, а потім Хрусь і цеє...

Скльки то енергій владці (не кажу що саме наші) влили в те, щоб тільки на Палестинщину і інші Косовщини як на пертурбаційні регіони зважали...

Василь Яворський - 8-9-2003 у 14:10

Про інертність українців йдеть вже не впершій темі на цьому форумі. То є наша вфідвічна проблема. По-перше форумців не так вже і багато, та й ті розкидані по різних містах. А отже ніякої рушійної сили ми, нажаль, не маємо, просто не можемо її вивільнити. Закликів до дій тут було предостатньо і від мене і від інших. Наразі все зупиняєиться на рівні закликів.
Ну що ж повторимо ще раз, можливо ЦЬОГО разу щось таки вийде: українці, давайте повторимо нещодавню "шевченківську" весну. Влада, така влада, не права на існування!

Олексій Мачехін - 8-9-2003 у 14:43

Насправді - ми не можемо тут нічого зробити. Але лвівяни могли замінити бодай цінники в магазині - для цього варто було б лишень на вихідних зайти та написати листа в книгу відгуків.

Василь Яворський - 8-9-2003 у 14:57

Я про це ж. Я там щоправда був і запис зробив. Але я один. А де решта.

Олексій Мачехін - 8-9-2003 у 15:08

Що тобі сказали?

Олексій Мачехін - 8-9-2003 у 16:03

Проект угоди по ЄЕП потребує суттєвих змін, вважає Хорошковський
15:25 [ 8.09.2003 ] | UNIAN


Без внесення суттєвих змін у проект Угоди по ЄЕП, цей документ залишається достатньо суперечним. Таку думку висловив міністр економіки та з питань європейської інтеграції Валерій Хорошковський на прес-конференції.

Як зазначив В.Хорошковський, "я свою позицію не змінив. Якщо нічого не вноситься у ці документи, на мій погляд, це є достатньо суперечливий документ".

При цьому В.Хорошковський зазначив, що несхвалення Кабінетом Міністрів України проекту Угоди по ЄЕП не призведе до відставки уряду. "Ніяких конституційних чи законодавчих обмеження щодо рішень уряду у цьому питанні не існує", - наголосив В.Хорошковський.

Як зазначив В.Хорошковський, уряд має розглянути дане питання на засіданні 10 вересня цього року.

Як повідомлялося, за словами В.Хорошковського, ухвалення Угоди про Єдиний економічний простір (ЄЕП) в її теперішньому вигляді може ускладнити інтеграцію України в Європейський союз (ЄС), а також її вступ до Світової організації торгівлі (СОТ).

Як зазначав В.Хорошковський, необхідно, щоб укладання даної Угоди не призвело "до втрати суб'єктності України", до того ж, за його словами, необхідно розв'язати проблему одночасної інтеграції України в два економічні простори - в ЄС і ЄЕП. "Визначення єдиного митного союзу може призвести до того, що зовнішні контрагенти України по СОТ і ЄС можуть переглянути свої угоди відносно України", - сказав В.Хорошковський.

15 серпня представники урядів України, РФ, Білорусі і Казахстану на засіданні в Астані (Казахстан) схвалили проект угоди щодо формування ЄЕП, концепцію його розвитку.

Мета створення Єдиного економічного простору - створення умов для стабільного і ефективного розвитку економік держав - учасників і підвищення рівня життя громадян”, - сказано в проекті концепції.

Сторони узгодили визначення ЄЕП як єдиного економічного простору, який об'єднує митні території держав-учасниць, де функціонують механізми регулювання економік, засновані на єдиних принципах, забезпечується вільний рух товарів, послуг, капіталу і робочої сили, здійснюється єдина зовнішньоторговельна і узгоджена внутрішня економічна політика – настільки, наскільки це необхідно для забезпечення рівноправної конкуренції і підтримки макроекономічної стабільності в умовах взаємної лібералізації ринків.

Відповідно до проекту концепції єдиний економічний простір формується поетапно, з урахуванням можливості різнорівневої і різношвидкісної інтеграції. Терміни переходу до вищих рівнів інтеграції визначаються кожною державою самостійно. Правовою основою формування і діяльності Єдиного економічного простору є національне законодавство держав-учасниць, міжнародні угоди і рішення інституційних органів ЄЕП, що створюватимуться. Особливо сторони відзначили, що формування і діяльність Єдиного економічного простору проходитимуть з урахуванням норм і правил Світової торгової організації, приєднатися до якої планує кожна з чотирьох держав. При цьому саме об'єднання – ЄЕП – буде відкрите для приєднання інших країн.

Першим етапом інтеграції в рамках ЄЕП визначено створення зони вільної торгівлі без виключень і обмежень, що передбачає незастосування у взаємній торгівлі антидемпінгових і інших спеціальних захисних заходів, дотримання єдиних правил конкуренції та різних форм державної підтримки. Таку позицію принципово відстоювала українська делегація.

Ідею створення ЄЕП на початку 2003 року оприлюднили президенти країн - учасниць об'єднання. 23 лютого була створена спеціальна група високого рівня, яка на сьогодні провела 7 засідань.

Документи щодо створення ЄЕП планується підписати Президентами чотирьох країн у рамках саміту СНГ 18 вересня в Ялті.

Андрій Пелещишин - 8-9-2003 у 16:13

Деяка інформація з'явилася на Українській правді
http://pravda.com.ua/archive/2003/september/8/2.shtml

Особливо мене вразило ось це

Цитата:

Багато сумнівів викликає закладений в Угоді механізм прийняття рішень у Єдиному регулюючому наднаціональному органі: Рішення приймаються не шляхом консенсусу, а шляхом "зваженого голосування". Кількість голосів кожної із сторін визначається в залежності від її економічного потенціалу. Рішення ж Єдиного наднаціонального органу (ст. 4 п. 5) є обов’язковими для виконаннями всіма державами - членами ЄЕП.

Закладені в Угоді механізми передбачають практично монопольне право Росії при прийнятті стратегічних та оперативних рішень, Всім іншим відводиться роль статистів. Цифри говорять самі за себе:

Росія, маючи ВВП близько до 427 млрд. дол. матиме 82,6 % голосів у наднаціональному регулюючому органі.

Таким чином, Україні з ВВП 48 млрд. дол. залишиться 9,43% голосів.

Казахстану з ВВП 28.26 млрд. дол. отримає 5,6%

Білорусь: ВВП – 12,81 млрд. дол. – 2,47% голосів.

Sergi Adamchuk - 9-9-2003 у 10:07

треба було б їм ту конференцію проводити у Львові, або, принаймні у Києві.... думаю гості наших "побратимів-держав", тоді б побачили, що їхній захід не дуже успішний, а оскільки у Ялті збираються.... то тут все задумано на однозначний результат

Василь Яворський - 9-9-2003 у 12:23

Результат би був той самий. Активність українських рухів опору (як і суспільства в цілому) вже давно спадає практично до нуля. Подивіться новини, коли ви останній раз чули про народні заворушення? Влада тішиться (і то дуже) що ми зараз спимо, грядуть вибори і потрібен спокій, мовляв он як усім добре! І цей самміт є зайвим доказом цьому. Загнати Україну як то кажуть "по самі..." і доїти її поки ще є як. У будь якому союзі бувших радянських республік Росія завжди буде "старшим братом". По-перше: ну є вже у московських політиків синдром старшості і нікуди вже від цього не дінешся. По-друге: як не крути, а таки і у більшості політиків не російських є синдром меншості. І по-третє: погодьтесь, але валовий внутрішній (національний) продукт Росії є на сьогодні найвищим, а отже і держава є трохи багатшою, що ставить її у не рівні умови з іншими на подібних переговорах даючи Росії певні переваги вже на самому початку.