Форум Рідного Міста

Людина і дорога

Рост - 3-10-2003 у 09:43

Чи знаєете, друзі, що Правила Дорожнього Руху (ПДР) - це Закон України? І чи знаєте ви, що цей Закон регламентує поведінку на вулицях міста не тільки водіїв автотранспорту, але і пішоходів? І що люди, які ніколи не сідають за кермо, теж повинні знати Правила хоча би в межах, що стосуються їх? Інакше до біди півкроку...
Чому я задаю ці запитання? Тому що часто бачу непорозуміння на дорогах між автомобілістами і пішоходами, основані власне на незнанні ПДР останніми.

Наприклад.
1. Регульований перехресток (тобто, зі світлофорами). Стоять пішоходи, горить у них червоний. Потім гасне, загорається зелений і - уррааа, всі бігом кидаються через дорогу. І аж тут помічають, що на них насувається авто. Конфлікт. Хто правий? Ніби пішохід, він же на зелене йшов. Аж ні...
Є в ПДР таке правило. Учасник дорожнього руху (автомобіліст, пішоход) має право завершити свій маневр (в даному випадку проїзд перехрестка), якщо він розпочав його на дозволяюче світло світлофора. Так от, проїхав автомобіліст на зелене світло на останній секунді, а поки проїжджав перехресток, загорілось зелене у пішоходів. Але він має право завершити свій маневр. Тобто, ті пішоходи його мають пропустити.
Скільки конфліктів у Львові виникає щодня з цього приводу?

2. Пішохідні переходи.
Пішоходи мають на зебрі перевагу над автомобілями. Але! В ПДР записано - пішохід на перехід повинен виходити обережно і ні в якому разі не вискакувати різко, насподівано.
Все логічно - автомобіль, що рухається, має інерцію. При дозволеній в межах міста швидкості 60 км/год гальмівний шлях буде більше 20 метрів. А коли їдеш за кермом, не завжди вдається завчасно спрогнозувати дії пішоходів. Ну звідки водієві знати, що ось ця молода жіночка зненацька пригадає, що їй потрібно в магазин навпроти і, різко повернувши, ступить на перехід?
І ще пам`ятайте, що пішохід може бути тисячу раз правий, але в зіткненні з автомобілем він програє. Вагова категорія не та. І краще, щоб вам не довелось, нехай і за водієві гроші, лікуватись все життя!

3. Ніч.
Пішоходи, пам`ятайте!!! Ближнє світло фар автомобілів світить таким чином, щоб не сліпити зустрічних. Воно дуже чітко обрізане зверху. І тому пішохода водій може помітити в самий останній момент. Особливо, якщо той в темному одязі.
Я так один раз мало не збив людину. Була зима, хурделиця. А цей чолов`яга переходив дорогу в невідповідному місці та й ще по діагоналі. Чимчикував, як по тротуару. Не знаю, яким чудом я його об`їхав, тут треба завдячувати хіба Господу! І зимовим колесам.
Так що будьте дуже уважні вночі!

Що робити, як покращити ситуацію? Думаю, треба ввести вивчення ПДР в школах. Як обов`язковий предмет.

dr.Trollin - 3-10-2003 у 12:56

NetGuy "вивчення ПДР в школах"
(ностальгічно) "Иной (сегунды ради) тамвай обходит сзади, но от такого риска и до несчастья близко" (с) настінний ПДР-ний щит у моїй рідній школі :)
Вивчення... це добре, але може ото засадити яких піітів (що поталановитіше) за слоганоскладання?

NetGuy "пішохід може бути тисячу раз правий, але в зіткненні з автомобілем він програє"
А вот здесь, батенька, вы и не правы (с) ВІЛ
Коліжанка моя якось цілком успішно збила самохід.
Правда особа ото вона була Підвищенної шустрості,
і самохід був Запорожцем, але...
Борт таки прийшлось рихтувати :(

Рост - 3-10-2003 у 13:25

Слогани в такій ситуації - показуха.
Ні, я розумію, що імовірність введення в школах цього предмету низька, бо крім працівників підрозділів ДАІ по роботі з громадськістю чи інструкторів автошкіл це навряд чи хтось зробить, а ці люди - перші не захочуть, нащо їм зайвий мінінгіт, а другі - теж не захочуть за такі гроші, бо на курсах вони куди більше заробляють.
Ну але як інакше вирішити проблему - не знаю.

А запорожець - так він ще й собак боїться (с) відомий анегдот :)

Користувач Олесь - 17-10-2003 у 15:47

Я вважаю, що повинний бути спосіб впливу на пішоходів через, скажімо ті ж штрафи. А то виходить дискримінація - водій, котрий проїде на червоне світло, навіть якщо при цьому не створюватиме небезпечної ситуації, є серйозним порушником Правил, а пішоходу, котрий кидається під колеса авт, ніхто навіть зауваження не зробить. Причому ці штрафи для пішоходів могли б бути мінімальними - наприклад, 1 гривня, але думаю, багато хто під загрозою фінансового покарання поводився би інакше.

Ігор+ - 17-10-2003 у 18:51

Цитата:
Першим відправив користувач NetGuy
Чи знаєете, друзі, що Правила Дорожнього Руху (ПДР) - це Закон України? І чи знаєте ви, що цей Закон регламентує поведінку на вулицях міста не тільки водіїв автотранспорту, але і пішоходів? І що люди, які ніколи не сідають за кермо, теж повинні знати Правила хоча би в межах, що стосуються їх? Інакше до біди півкроку...
Чому я задаю ці запитання? Тому що часто бачу непорозуміння на дорогах між автомобілістами і пішоходами, основані власне на незнанні ПДР останніми.

Наприклад.
1. Регульований перехресток (тобто, зі світлофорами). Стоять пішоходи, горить у них червоний. Потім гасне, загорається зелений і - уррааа, всі бігом кидаються через дорогу. І аж тут помічають, що на них насувається авто. Конфлікт. Хто правий? Ніби пішохід, він же на зелене йшов. Аж ні...
Є в ПДР таке правило. Учасник дорожнього руху (автомобіліст, пішоход) має право завершити свій маневр (в даному випадку проїзд перехрестка), якщо він розпочав його на дозволяюче світло світлофора. Так от, проїхав автомобіліст на зелене світло на останній секунді, а поки проїжджав перехресток, загорілось зелене у пішоходів. Але він має право завершити свій маневр. Тобто, ті пішоходи його мають пропустити.
Скільки конфліктів у Львові виникає щодня з цього приводу?


І хто ці правила придумував? Пішохід повинен бути завжди правий, якщо переходить у зазначеному місці. ВСЕ. КРАПКА, ніяких "але". А світофор повинен бути за перехрестям високо зверху і переключатись на зелене пішохідне світло має тільки після деякого часу світить червоне для машин.

Цитата:

2. Пішохідні переходи.
Пішоходи мають на зебрі перевагу над автомобілями. Але! В ПДР записано - пішохід на перехід повинен виходити обережно і ні в якому разі не вискакувати різко, насподівано.
Все логічно - автомобіль, що рухається, має інерцію. При дозволеній в межах міста швидкості 60 км/год гальмівний шлях буде більше 20 метрів. А коли їдеш за кермом, не завжди вдається завчасно спрогнозувати дії пішоходів. Ну звідки водієві знати, що ось ця молода жіночка зненацька пригадає, що їй потрібно в магазин навпроти і, різко повернувши, ступить на перехід?
І ще пам`ятайте, що пішохід може бути тисячу раз правий, але в зіткненні з автомобілем він програє. Вагова категорія не та. І краще, щоб вам не довелось, нехай і за водієві гроші, лікуватись все життя!

3. Ніч.
Пішоходи, пам`ятайте!!! Ближнє світло фар автомобілів світить таким чином, щоб не сліпити зустрічних. Воно дуже чітко обрізане зверху. І тому пішохода водій може помітити в самий останній момент. Особливо, якщо той в темному одязі.
Я так один раз мало не збив людину. Була зима, хурделиця. А цей чолов`яга переходив дорогу в невідповідному місці та й ще по діагоналі. Чимчикував, як по тротуару. Не знаю, яким чудом я його об`їхав, тут треба завдячувати хіба Господу! І зимовим колесам.
Так що будьте дуже уважні вночі!

Що робити, як покращити ситуацію? Думаю, треба ввести вивчення ПДР в школах. Як обов`язковий предмет.


Чого ви так всі накинулися на пішоходів?
Та наших водіїв за кордоном зразу видно, абсолютно невихований пан дороги. І пішоходи навчилися хамити, бо на них зовсім не звертають уваги, будеш стояти на краю дороги хоч трісни, ніхто тобі не зупиниться щоб ти зміг перейти дорогу. І то страшно, як є друга полоса, бо не відомо чи в другій полосі тебе не зібють.

Рост - 27-10-2003 у 09:54

З приводу 1.
Так, можна зробити в режимі перемикання світлофорів паузу між загоранням червоного в автомобілів і загоранням зеленого в пішоходів. Але це затримає рух - раз. А якщо автомобіль, що проїхав перед самим загоранням червоного, не встигне вкластися в ту паузу (ну, мало там що)? Викникне ситуація - він не зможе проїхати через перехід, бо там ідуть люди і буде загороджувати проїзд іншим автомобілям, які поїдуть на своє зелене - два.
Ні, цей пункт нормальний. Точно, як автомобілі можуть завершити маневр, початий на свої зелене, так і пішоходи мають право закінчити перехід вулиці, розпочатий на їхнє зелене.

Далі. Щодо того, що пішохід буде завжди правий, якщо буде переходити дорогу у відведеному для цього місці. Добре, спокійно переходити. А якщо він несподівано вискочить на дорогу у відведеному для цього місці, а автомобіль буде за 15 метрів до переходу, і швидкість його 60 км/год? Він фізично не в стані буде загальмувати на цих 15-ти метрах!

Тому всі наведені пункти правил правильні, життєві. Не потрібно забувати, що ПДР, як це уже не банально звучить, кров`ю написані. Їм багато років, в них величезний досвід закладений.

А ще, на пішоходів ніхто не накидався. Я почав цей тред тому, що водії, хочуть, чи ні, але таки знайомляться з ПДР, а пішоходи - ні. А їм треба це все знати, як і водіям.

Інша річ, що у нас звикли плювати на закони. І не важливо, стосується це дорожнього руху, бізнесу чи побуту. У нас, як сумно жартував хтось з гумористів, повсемісний плюралізм. Закон сили - хто сильніший, той правий.
А в протистоянні пішохід-автомобіль пішохід не має жодного шансу. Навіть якщо він тричі правий. А як на мене, краще бути правим, але живим, ніж правим, але мертвим.
Але хоча би знати, де ти правий, а де - ні, пішохід має. Як і водій авто.

fish - 27-10-2003 у 10:34

щодо світлофорів. У нас десь хіба в одному місці є світлофор з лічильником, у Києві таких більше. Тобто, там відраховується, скільки лишилось до перемикання

Олексій Мачехін - 27-10-2003 у 10:41

Ага, в Києві їх аж... на 2-х перехрестях встановили :)

Рост - 27-10-2003 у 10:45

У Львові багато де вже є запроваджена система, коли зелене світло починає моргати секунд за 5 до перемикання на жовте.

Олексій Мачехін - 27-10-2003 у 10:53

Ну в Києві це вже давно і майже всюди, хіба у Львові раніше так не було?

Рост - 27-10-2003 у 11:08

Не було

fish - 27-10-2003 у 11:26

так, і у нас це завжди було

ЗОРЯНА - 27-10-2003 у 12:05

Щодо вивчення ПДР у школах. Мене у 1-му класі навчали, прада то ше за совітів було, але досі пам"ятаю, і досі задумуюся як можна було такі бздури дітям говорити(цитую) - "червоне - стій, жовте - приготуйся, зелене - йди" Я собі деякий час по тому думала, чому ж у світлофорах для пішеходів немає жовтого світла, в школі вчили що має бути:)

fish - 27-10-2003 у 12:35

слу-ухай! але ж правда, я й досі (!) впевнена, що жовте в світлофорах для пішоходів є! Досі! попри те, що кажуть мені щодня очі!
Оце я розумію - сила слова...

ЗОРЯНА - 27-10-2003 у 13:04

Цікаво чи зараз вивчають ПДР у школах, і чи за такою ж системою..

Олексій Мачехін - 27-10-2003 у 13:07

А біда власне в тому, що колись були світлофори для пішоходів з жовтим світлом. В Києві я такі пам'ятаю :) хоча може це наслідок своєрідного "дефіциту" двокольорових

Рост - 27-10-2003 у 13:13

Та які там ПДР у нинішній школі. Там і основні предмети чим далі, тим гірше викладають...

Наталка - 27-10-2003 у 22:08

Цитата:
Першим відправив користувач Olexiy
А біда власне в тому, що колись були світлофори для пішоходів з жовтим світлом. В Києві я такі пам'ятаю :) хоча може це наслідок своєрідного "дефіциту" двокольорових


Не-а, це не наслідок дефіциту двокольорових :D Я їх також пам’ятаю - це було якраз для того і зроблено, щоб попередити пішохода (водія): ваш час вичерпується. :) Зараз, наскільки я зрозуміла, просто моргає зелене світло. У мене на перехресті воно починає моргати через три секунди після того, як загориться :) Ми тут усі на районі - спринтери. Бо не встиг дорогу перебігти - наступний зелений сигнал буде хвилин через десять :D

Андрій Пелещишин - 8-11-2003 у 10:42

Ви тут про світолофори говорите? А як це робиться в USA:
http://www.korrespondent.net/main/82469

Коротко - у вільний продаж поступив пристрій, який дозволяє водію самовільно переключати світло на світлофорах певної моделі. Дорожна демократія!

Олексій Мачехін - 8-11-2003 у 12:38

2 Наталка
Зараз на вулиці Комінтерну в Києві працює пішоходний трьокольоровий світлофор. :P

Як ти думаєш - є в Києві брак світлофорів?

Наталка - 8-11-2003 у 17:05

Наскільки я бачу, ні - не бракує. Інша річ, що частенько те зелене світло горить рівно стільки, скільки треба часу, щоб перебігти половину траси :), але власне світлофорів достатньо.

Dr.Yura - 14-11-2003 у 09:42

Доброго часу доби.
Я тут прочитав всі повідомлення і можу сказати таке :)))
Так в нас культура як водіїв так і піщоходів низька :((((
Я не хочу сказати що всі водіїї так і так і пішоходи не всі є з низькою культурою.
Висновок такий (на мій погляд), треба на доозі штрафувати як водіїїв так і пішоходів :)))))
Удачі всім . І зеленого світла.

Misha - 14-11-2003 у 09:46

До речі, я чув, що збільшилися розміри штафів.

Нормалайзер - 14-11-2003 у 11:45

І, автоматично - хабарів...

Odarka - 16-12-2003 у 16:01

Ось для роздумів цікаіий випадок.
Який мав місце насправді, бо він трапився з одною знайомою мені особою, з якою я маю можливість (в принципі, радше обов'язок) час від часу перебувати в одній компанії.
Перша частина випадку (не лякайтеся: їх всього дві).
Ідемо ми собі по тротуарі і доходимо до пішохідного переходу на пр. Чорновола (десь за 150 м від Оперного в напрямку від нього ж). Рух такий собі, середній. Швидкості вже нормальні, всі ж розганяються на такому куску дороги.
Я, розуміючи водіів (бо сам такий), пропускаю авта, вже побачивши вікно між ними і плануючи у нього втрапити. Машин зовсім небагато. Раптом (коли до вікна залишилося 2 машини) та особа з промовою: "Я на переході!" починає переходити дорогу прямо за 7 м від досить повної маршрутки. Маршрутка, страшно пищучи гальмами і ґумою РІЗКО зупиняється. Всі переходять. Особа: - "Ну хто допускає їх до перевезення пасажирів, як вони не знають елементарних правил??!!??" Він тих пішоходів за ніщо має!!!'' іт.д. Кінець першої частини.
Друга частина.
Та сама компанія їде в маршрутці.
Раптом (наскільки я міг бачити, ситуація на проїжджій частині така ж, яка описана у першій частині) маршрутка РІЗКО зупиняється, пололвина пасажирів опиняюєься біля лобового скла маршрутки, а друга половина - на них відповідно. Хтось мовчить, хтось бурчить. А та особа (уявіть!) Ну і хто допускає таких водіїв до перевезень пасажирів!!??! За кого він нас має!!??! і далі в тому дусі.
Бідний шофер.
Звичайно, я не захищаю всіх шоферів і не наїжджаю на всіх пішоходів, але, погодьтеся, можна в деяких випадках оцінити ситуацію і відповідно зробити. Все ж таки, кому легше зупинитя? Людині з масою 70 кг і початковою швидкістю 4 км/год чи маршрутці (2000 кг і 50 км/год відповідно). Чи я не правий? :)

Юрій Сєров - 16-12-2003 у 19:00

Одарк! Ти правий!

Dr.Yura - 6-2-2004 у 10:32

Цитата:
Першим відправив користувач Odarka
Ось для роздумів цікаіий випадок.
Який мав місце насправді, бо він трапився з одною знайомою мені особою, з якою я маю можливість (в принципі, радше обов'язок) час від часу перебувати в одній компанії.
Перша частина випадку (не лякайтеся: їх всього дві).
Ідемо ми собі по тротуарі і доходимо до пішохідного переходу на пр. Чорновола (десь за 150 м від Оперного в напрямку від нього ж). Рух такий собі, середній. Швидкості вже нормальні, всі ж розганяються на такому куску дороги.
Я, розуміючи водіів (бо сам такий), пропускаю авта, вже побачивши вікно між ними і плануючи у нього втрапити. Машин зовсім небагато. Раптом (коли до вікна залишилося 2 машини) та особа з промовою: "Я на переході!" починає переходити дорогу прямо за 7 м від досить повної маршрутки. Маршрутка, страшно пищучи гальмами і ґумою РІЗКО зупиняється. Всі переходять. Особа: - "Ну хто допускає їх до перевезення пасажирів, як вони не знають елементарних правил??!!??" Він тих пішоходів за ніщо має!!!'' іт.д. Кінець першої частини.
Друга частина.
Та сама компанія їде в маршрутці.
Раптом (наскільки я міг бачити, ситуація на проїжджій частині така ж, яка описана у першій частині) маршрутка РІЗКО зупиняється, пололвина пасажирів опиняюєься біля лобового скла маршрутки, а друга половина - на них відповідно. Хтось мовчить, хтось бурчить. А та особа (уявіть!) Ну і хто допускає таких водіїв до перевезень пасажирів!!??! За кого він нас має!!??! і далі в тому дусі.
Бідний шофер.
Звичайно, я не захищаю всіх шоферів і не наїжджаю на всіх пішоходів, але, погодьтеся, можна в деяких випадках оцінити ситуацію і відповідно зробити. Все ж таки, кому легше зупинитя? Людині з масою 70 кг і початковою швидкістю 4 км/год чи маршрутці (2000 кг і 50 км/год відповідно). Чи я не правий? :)


Привіт :))
як по мені то треба ще щоб почали штрафувати пішоходів :baddevil::mad:!!!!!!!!!! а то вони самі кидаються під машину. навіть коли слизька дорога то їм по "барабану" чи встигне машина пригальмувати чи ні.

Мені якось на одному форумі відповіли "Пешеход всегда прав, - пока жив"

вираз хороший але сидіти за таких д%%%% не маю бажання та й думаю щ ніхто не має бажання провести часину життя за #.

Удачі.