Форум Рідного Міста

Концепція розвитку Львова

Роман Голощук - 25-10-2003 у 13:20

Львівський міськвиконком нарешті затвердив концепцію розвитку міста під час коригування генерального плану Львова. Її розглядали вже тричі, однак щоразу відкладали на доопрацювання. Тепер, після затвердження концепції, на черзі затвердження генплану міста, який інститут "Містопроект" обіцяє завершити до середини 2004 року.

Зараз місто живе за генпланом, розробленим у 1993 році, однак він у багатьох аспектах вже не відповідає сучасним тенденціям. Скажімо, як розповів координатор робіт з формування генплану Львова Віталій Дубина, згідно з попереднім генпланом, найближчими роками населення Львова мало б зрости до 950 тисяч осіб. Проте, за теперішніх обставин, не варто очікувати збільшення населення більше ніж до 750 тисяч осіб на найближчі десятиліття. До того ж у попередньому генплані йшлося про те, що межі міста потрібно суттєво розширювати. Водночас зараз спеціалісти з "Містопроекту" вважають за доцільне не збільшувати Львів, а ущільнювати забудову в теперішніх межах, адже у місті є багато площі, яку належно не використовують. За словами Дубини, 25% території Львова займають енергетичні та промислові об'єкти, 54% -- зелені насадження та житлова забудова, а 29% (близько 3,5 тисячі гектарів) -- це і є більш-менш вільні території, засаджені колективними садами та ін.

Проблема житла у Львові є досить гострою: якщо в західних країнах на людину припадає 30-50 метрів житлової площі, то в нас цей показник дорівнює 19,1 метра на особу. Щоб довести цей показник принаймні до 26 метрів, Львові треба побудувати житла ще приблизно стільки, скільки є вже зараз. Однак в принципі, на думку Дубини, зробити це можливо шляхом ущільнення "спальних" районів, які будували, так би мовити, "із запасом". Площа для житлової забудови звільниться також і після перенесення військових частин та частини промислових підприємств за межі Львова. Насамперед планують перенести промвузол, що поблизу вулиць Зеленої та Вашингтона. Також Дубина вважає за доцільне зменшити дачну забудову в північній частині Львова. За його словами, проведене соціологічне дослідження засвідчило, що лише 10% львів'ян мріють мати дачу, хоча ще на початку 80-х років охочих було близько 60%.

Деякі члени міськвиконкому, щоправда, висловили сумнів, що забудову, яке є в місті, можливо реструктуризувати. Адже багато об'єктів приватизовано, і переконувати їхніх власників у доцільності перенесення чи ліквідації того, що їм належить, справа доволі невдячна.

Багато уваги в концепції розвитку міста приділили транспортній системі. Планують створити транспортне кільце, яке б дозволило розвантажити рух у центрі міста, і скерувати основний потік автомобілів вулицями Луганською, Сяйва, Липинського, Хмельницького та Пасічною. Загалом у центрі міста пропонують ввести односторонній рух та заборонити стоянки, аби полегшити ситуацію на перехрестях, які переважно й спричиняють корки.

В планах також продовжити трамвайні лінії: від кінця Личаківської збудувати відрізок лінії в напрямку Лисинич; від княгині Ольги -- далі в район вулиці Наукової, через парк Залізна Вода прокласти трамвайну лінію на Сихів аж до проспекту Червоної Калини; на вулиці Липинського з'єднати трамвайну колію із Замарстинівської з маршрутом "6-го" трамваю, а цю лінію своєю чергою продовжити до вулиці Миколайчука. Планують ущільнити сітку тролейбусних маршрутів на Сихові.

Не відмовляються в "Містопроекті" і від побудови метро. Це має бути метрополітен полегшеного зразка, що не створює такої вібрації, як звичайне метро. Одна лінія метро має проходити від ринку Південного через Привокзальну, початок Городоцької, Гайдамацьку до Замарстинівської, а друга мала б сполучати Рясне із Сиховом через Зелену та Винниченка. Однак для будівництва, звісно, потрібно багато часу, а ще більше коштів, так що навряд чи львів'яни подорожуватимуть під землею раніше від 2020 року.

Є ще варіант "пустити" метро залізничним шляхом, який зараз пролягає через Підзамче, а потяги перенести набагато північініше. Це, на думку Дубини, цілком можливо, адже залізничники збираються будувати швидкісну колію.

Пересічні громадяни теж матимуть змогу взяти участь у формуванні майбутнього обличчя міста, адже десь у грудні відбудуться громадські слухання щодо концепції розвитку Львова. І лише тоді генплан Львова винесуть на розгляд сесії.

Олеся ТЕРНОВА
Джерело - Поступ

P.S. Ну що, форумці, пообговорюймо цю концепцію?

Ігор+ - 26-10-2003 у 10:36

Трамвай через наукову на сихів обіцяли ще коли я в перший клас пішов, а то вже ох як давно було

Нормалайзер - 26-10-2003 у 13:26

Економічно нейреальнішим виглядає ущільнення тролейбусних маршрутів на Сихові. Якщо зрушень в економіці не відбудеться, все решта - фата морґана.

Роман Голощук - 26-10-2003 у 13:44

А як вам відновлення ідеї побудови метро?

Олексій Мачехін - 27-10-2003 у 00:32

У місті, де немає коштів на реконструкцію водоводу?
Навіть Київ не може собі дозволити відкривати більше 2-х станцій на рік, то коли ж тоді відкриють метро у Львові?

ЗОРЯНА - 27-10-2003 у 09:35

Якщо навіть і приймуть цей план, то певно років через 10 змінять знов.. Планувати можна, але це не означає що коли-небуть заплановане вдасться зреалізувати.

Роман Голощук - 27-10-2003 у 11:48

Цитата:
Першим відправив користувач Olexiy
У місті, де немає коштів на реконструкцію водоводу?
Навіть Київ не може собі дозволити відкривати більше 2-х станцій на рік, то коли ж тоді відкриють метро у Львові?



За концепцією метро має з'явитися не раніше 2020 року.

І дійсно у нас більше люблять планувати, балакати, обіцяти, потім вносити зміни у плани, потім придумувати "об'єктивні і суб'єктивні" причини по яким не вдалось заплановане реалізувати і т.д.
І в результаті нічого не робиться :(

Триває громадське обговорення “Концепції розвитку міста Львова”

Роман Голощук - 19-11-2003 у 21:45

Мешканці Львова можуть ознайомитися з “Концепцією розвитку міста Львова” до 26 листопада в приміщенні інституту “Мстопроект”. Підготовлену документацію їм покажуть кваліфіковані спеціалісти щодня з 10 до 13 години, окрім суботи та неділі. А 26 листопада в приміщенні актового залу інституту о 17 годині відбудеться громадське слухання, участь в якому можуть взяти депутати усіх рівнів, представники громадських організацій та громадяни Львова.
Джерело - "Львівський портал"

Олександр Ганущин - 20-11-2003 у 12:49

Транспорт, житло - планувати треба реальні речі. Яке метро !!! Мер взагалі незабаром скаже, що ідею "Воду за два роки" вигадали журналісти...

Плани змінили

Роман Голощук - 20-5-2004 у 09:40

160 років треба, щоб забезпечити всіх львів`ян житлом. І то за умови, що будуватимуть такими ж темпами, що й нині, тобто по 200 тисяч кв. м у рік. Якщо цю ідею, що запропонували розробники концепції Генерального плану міста, вдасться втілити, то за кілька десятків років Львів збільшиться на третину. Землі для заселення планують шукати поблизу Рясного, Левандівки та Лисинич. Також вони планують перевести в житлову забудову район Зеленої, Вашинґтона, Пасічної, де зараз розміщені промислові об`єкти. Оскільки більшість з них, за словами архітектора Віталія Дубини, нині є банкрутами, їхні землі саме добре використати під забудову. Остаточно проектанти розпрощалися з ідеєю забудувати Білогорщу (цінні види рослин), Зубру (цінні сільськогосподарські землі) та передумали переносити аеропорт за межі Львова. А хордову магістраль, яка має пройти через парки Залізні води та Знесіння, пустять через підземні тунелі. Проте не передумали у Львові будувати легкий метрополітен. На найближчому засіданні сесії за всі ці плани мають проголосувати львівські депутати.

Джерело - [url= http://www.daily.lviv.ua/] "Щоденний Львів" [/url]

Остап_М. - 20-5-2004 у 11:29

То класно що є такий план - Концепція розвитку Львова. Але боюсь що окрім порожніх балачок нічого не буде. А де скажімо такі пункти як прибирання вулиць і встановлення смітників, насадження а не знищення дерев, реконструкція центру (будинків, вулиць і площ)???
Я до речі мешкаю на Білогорщі і не чув щоб там були "(цінні види рослин)". Цікаво які саме????? Бо окрім кналу з відходами, я там ніц не бачив!!!

Місто без концепції

Роман Голощук - 12-3-2005 у 16:08

Міські депутати вкотре не ухвалили Концепції розвитку міста. Розроблена в 2002 році концепція весь цей час тинялася чиновницькими кабінетами і її відсилали на доопрацювання, проте й цього разу депутати не знайшли у ній очікуваних змін.

”Ми будемо наполягати на тому, щоб з`явилася ландшафтна карта, де мають бути чітко визначені природні охоронні зони, щоб там не будували, не проводили руйнівних робіт, - каже депутат міськради Віра Лясковська. - В історико-культурному заповіднику, який охоплює майже всю центральну частину міста, не можна вести нового будівництва, там можна вести тільки відновлювальні роботи, але і цього в концепції не відображено. До того ж досі не визначені межі приміських лісопаркових зон, віднесених до Львова”.

Проте схоже на те, що чиновники від архітектури навмисно ігнорують зауваження депутатів і затягують ухвалення концепції, аби встигнути віддати під забудову ласі шматки землі міста.

Наразі концепцію все ж взяли за основу, а остаточно мають ухвалити наступного сесійного засідання, враховуючи результати роботи чергової депутатської комісії.
газета ”Поступ”

Джерело - "Щоденний Львів"

Андрій Моравський - 2-9-2005 у 15:26

Львів стоїть на карстових породах... наскільки знаю..
Метро тут можливе тільки довкола центру... але наскільки воно матиме зміст не в центрі...
не думав над цим питанням... але те що метро потрібне.. ну думаю це так... чому? та тому що зранку демонстрації на кінцевих маршруток! добре мені що живу на кінцевій... а от решта?...