Форум Рідного Міста

Яцю, взьми ліхтарню, не світи ми в очи!!!

Рост - 11-11-2003 у 13:07

Тут запитання до мене надійшло. Біда в людини - поставив стоватні лампочки в шістку (ну, ТАЗ 2106), і не вистарчає генератора. Ще би, потужність майже вдвічі більша! Треба щось порадити!

Виношу пропозицію - виловлювати водіїв, які ставлять собі такі лампи (ну, не собі звісно, а в фари своїх авто), в`язати, садити перед їхніми ж автомобілями в темноті і включати фари. І так по 2 години в день щонайменше!
Ви думаєте, я жартую...

ЛЮДИ!!! Лампи, потужність яких перевищує 55/60 Вт ЗАБОРОНЕНІ ДО ВИКОРИСТАННЯ НА ДОРОГАХ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ!!! Якщо ви купували оці 90/100Вт не китайські подєлки, а фірмові лампи, ви не могли не бачити напис на коробці: "тільки для раллі".

Штатні фари автомобілів розраховані на лампочки 55/60 Вт. Потужніші лампи мають спіралі більших розмірів. Ці спіралі не поміщаються в фокусну область розсіювачів і значно зростає внаслідок цього паразитне розсіяння.
Наслідок перший (найгірший) - ви починаєте активно сліпити зустрічних водіів, створюючи цим аварійні ситуації.
Наслідок другий - освітленість дороги перед вами зросте не сильно - спіраль-то не вся в фокусній області, тому багато світла піде куди завгодно, але не на дорогу.
Наслідок третій - більша потіжність - більше виділення теплової енергії - скорше старіння рефлекторів фар - оплавлення пластмасових елементів конструкції. Про підвищене навантаження на генератор і, як наслідок, акумулятор (а ще електропроводку) мовчу.

Що ж робити, коли світла мало?
1. Вияснити, який стан рефлекторів ваших фар. Якщо незадовільний - міняти фари.
2. Встановити лампочки з підвищеним світловим потоком, що досягається збільшенням температури спіралі при тій самій штатній потужності. Можу порекомендувати випробовані мною Osram SilverStar +50% 55/60Вт - чисте, біле світло, звичайні галогенки поруч не стояли. Вартість - минулої зими була 56 грн за пару.
3. Встановити протитуманні фари (не обов`язково в якості протитуманних, а для того, щоб вони виконували функцію додаткового ближнього світла). Як варіант - дуже достойні і відносно недорогі російського виробництва Освар.
Вимоги до встановлення:
- чим ближче до землі, тим краще вони будуть виконувати свої освітлювальні функції;
- розвернути їх трошки в боки, щоб вони більше освітлювали обочину - це дуже зручно при поворотах, видно, куди їдеш.
Ну і лампочки туди таж 55Вт. Як правило Н3.
В сумі ви отримаєте 4 по 55Вт = 220Вт, і не будете при цьому нікого сліпити.
На різні китайські протитуманки навіть не дивіться, особливо маленькі лінзовані. Крім понтів вони ні на що не годяться.
Є ще трохи дешевші польські Wesem. Все нічого, тільки таки паразитне розсіяння у них не таке вже й маленьке. Так що краще купуйте Освар, або вже Hella, чи іншого бренда (це значно дорожче, хоч і якість теж відповідна).

Фух. Далі буде...

Dr.Yura - 11-11-2003 у 13:35

Привіт :)))
я бачу ця стаття зявилась після мого з тобою спілкування :)))
Вибач, але ті фари що є опущені вниз бо зад машини піднятий і таким чином я нікого не сліплю.
Лампи є Галогенки 90/100 (венгерського чи ще якогось виробництва не памятаю точно :(((( з керамічним цоколем ).
Сам не люблю коли сліплять та й нікого не сліплю :)))
Удачі.

Рост - 11-11-2003 у 13:49

:)
Ну, раз сам признався...
1. Який сенс ставити потужніші фари, якщо вони світять в землю, замість на положених 25-30 метрів вперед?
2. Вони все рівно мають більше паразитне розсіяння і таки трохи сліпити будуть навіть в такому випадку "заниженого регулювання".

Олексій Мачехін - 11-11-2003 у 13:59

Колись читав армійську історію як у віддаленому гарнізоні завівся "крутелик" що поставив галогенки. Оскільки аеродром від гуртожитків був за 30 км, то офіцери їздили машинами і їх трохи нервував цей хлоп, тим більше що на "прохання" ближній не вмикав.
Тоді якось його сліпанули фарою винищувача і він перевернувся. Виявився місцевим партійцем.

Рост - 11-11-2003 у 14:07

:) Ходить по мому рідному нацбанку така байка.
Їхав раз водій на інкасаторському камазі, а в хвіст йому пристоївся якийсь джигіт. Пристоївся, але, як порядний водій, не переключився на ближнє, а так і їхав на дільньому світлі.
Ну а дальні в дзеркала заднього обзору таки неприємна штука. Ото водій камаза і включив йому задній ліхтар (а ліхтарик там такий не слабенький!).
Коли того джигіта витягнули з к`ювету, запитали, чого тебе, мовляв, туди занесло?
А той розказує - їду я, їду за камазом, а тут йому з-під коліс мотоцикліст як вискочить! Ледве встиг в к`ювет відвернути!
:)

Олег Петрович - 11-11-2003 у 16:27

Найбільший "бєзпрєдєл" на дорогах - таз 2101 із задзераленими вікнами, потужними китайськими жарівками на фарах, і руским поп-блантяком із салону...

риторичне запитання: хтось наказує тих фраєрів за дальнє???

Dr.Yura - 12-11-2003 у 16:16

Цитата:
Першим відправив користувач Olexiy
Колись читав армійську історію як у віддаленому гарнізоні завівся "крутелик" що поставив галогенки. Оскільки аеродром від гуртожитків був за 30 км, то офіцери їздили машинами і їх трохи нервував цей хлоп, тим більше що на "прохання" ближній не вмикав.
Тоді якось його сліпанули фарою винищувача і він перевернувся. Виявився місцевим партійцем.



Привіт :))
Ну на дальному їжджу тільки коли нема ніяких зустірчних машин або по пересіченій місцевості, і то коли я бачу що люди ідуть в мою сторону то переключаюся на ближнє світло.:)

Нормалайзер - 16-11-2003 у 21:54

Цитата:
Першим відправив користувач Олег Петрович
хтось наказує тих фраєрів за дальнє???


Ситуація тут така. В правилах (які, до речі, є Законом) чітко сказано, що перемикатись з дальнього на ближнє світло треба не менш як за 250 м до зустрічного транспортного засобу, а також тоді, коли воно може засліпити інших водіїв, зокрема тих, що рухаються в попутному напрямку, а також світло треба перемикати і на більшій відстані, якщо водій зустрічного транспортного засобу періодичним перемиканням світла фар покаже потребу в цьому.

Практично порушник цього правила наказується у двох випадках:
1.Невірно користується світлом і це помічає працівник ДАІ.
2.Якщо при скоєнні ДТП експертиза доводить вплив невірного застосування освітлення як одного з факторів, що спричинили ДТП.

(напевно, можливі й інші випадки:) , коли, наприклад, карають самі засліплені, але я говорю тільки про регламентовані)

Свідком покарань порушників і по першому, і по другому пункту я був, тому стверджую, що за таке порушення - карають.

В принципі, ці пункти реальненько так спрацьовують і у випадках інших порушень :)

То, до речі, може бути й коментарем і до NetGuyєвої історії про КамАЗ, джигіта і мотоцикл. Не думаю, що водій вантажівки веселився б після висновку експерта: ремонт джигітового коня - дороге задоволення :)

Рост - 17-11-2003 у 09:47

Та я не впевнений, що та історія з камазом правдива. Ви ж знаєте шоферські байки :)

Олег Петрович - 17-11-2003 у 19:44

Мав я таке щастя на тих вихідних зробити "маршкидок" до "братнього" нам міста Кракова... На кордоні проблем не є... Бідні митники залишились без "додаткового" заробітку, але не про це мова...
Повертався домів як і всі порядні люди ввечері аби на перезмінку митно-прикордонну не попасти...
Проїхавши майже 300км. до кордону із ненькою Україною жодних проблем із фарами тих фраєрів на джигітівських машинах...
Залишилось 60км. з Краківця до Львова - жах!!! То не разюча різниця якості дорожного полотна, а про фари зустрічних машин - очі боліли на стільки, що мало слізки не покотилися...


P.S. Правду говорять люди, що якщо голови нема то і зимова гума не допоможе...

rost - 17-11-2003 у 20:57

Як відомо, по етнтузіазму в зароблянні грошей польська поліція не поступається українському ДАІ. А одним з улюблених методів заробітку польських поліціянтів є "лапати на світло". В даному випадку це пішло на користь, там водії значно дисциплінованіші в використанні фар, в тому числі їх правильному регулюванню.

Нормалайзер - 17-11-2003 у 23:12

З закордонними прикладами не треба забувати ще, що там з 1 жовтня по 1 квітня на ближньому світлі їздять і вдень