Форум Рідного Міста

Реєструємося як приватний підприємець

katon - 23-4-2004 у 12:09

А. Одержати свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) субєкта підприємницької діяльності - фізичної особи

Готуємо наступні документи:
1) Ксерокопію ідентифікаційного кода
2) 2 кольорові фотографії 3х4
3) Квитанцію про сплату держмита:
Рахунок: 31410610800002
МФО: 825014
код СДРПОУ: 23949066
код платежу: 14060300
призначення: Загальний фонд міського бюджету, держ. реєстрація
Сума: 25.50
Сума разом з послугами Ощадбанку: 26.35
4) Прозору папку-файл
5) Паспорт мати при собі
6) Заповнену реєстраційну картку. Її можна взяти і заповнити вже на місці, поки стоїмо в черзі.

Несемо ці документи в Управління промисловості та підприємництва Львівської міської ради.
Воно знаходиться на вул. Валовій, вхід зі сторони памятника Міцкевичу.

Прийом з 10 до 13. Приходити бажано до 11:30, бо можна не дочекатись у черзі.

Забирати свідоцтво можна через 3-4 робочі дні. Разом із оригіналом свідоцтва дають декілька
чорнобілих ксерокопій, завірених синьою печаткою (мокра печатка).
Крім того, дають копію Реєстраційної картки субєкта підприємницької діяльності з мокрою печаткою.

Одразу після цього (а можна і раніше) підійти до віконечка податкової інспекції і взяти перелік документів,
які потрібно здати в податкову.

Одразу варто зробити кольорові ксерокопії з копії свідоцтва і реєстрації. Їх можна буде здати
замість справжніх в пенсійний фонд і податкову. Кольорові ксерокопії роблять, наприклад, на Леся Курбаса 8.

Б. Здати документи в Пенсійний Фонд

Там же на Валовій у віконечко "Пенсійний фонд" одразу після отримання свідоцтва здаємо наступні документи:

1) Копія свідоцтва з мокрою печаткою (щойно отримали).
2) Ксерокопія паспорта (1, 2, 11 сторінки)
3) Ксерокопія ідентифікаційного коду
4) Папку зі шнурочками
5) Заява - взяти бланк і заповнити можна на місці.
Прийом з 10 до 13. Черга як правило маленька або зовсім немає.

Там вам скажуть, куди і коли прийти забрати "Повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків".
Воно, зокрема, буде потрібне для відкриття рахунка в банку.
Напркиклад, Для Галицького району, треба буде їхати на Сихів на вул. Червоної Калини 35, кімн. 304,
попередньо передзвонивши за номером 222-45-28
Для Франківського району - Панаса Мирного 24а, кімн. 14, тел. 703094

В. Стати на облік в податкову

Протягом 5 днів після отримання свідоцтва про реєстрацію здати наступні документи в податкову на Стрийській.
Звертатись в одну з кімнат від 141 до 145 в залежності від району з 15:30 до 18:00.
Черга є, але рухається швидко.

1) Заповнена заява для фізичних осіб
2) Заповнена інвентаризаційна картка
3) Ксерокопія паспорта (1, 2, 11 сторінки)
4) Ксерокопія ідентифікаційного коду
5) Ксерокопія трудової книжки (1 і остання заповнена сторінки)
6) Копію реєстраційної картки субєкта субєкта підприємницької діяльності з мокрою печаткою.
7) Довідка про взяття на облік платника податків - 4 шт, 2 з них заповнені, 2 пусті (може не знадобитись)
8) Оригінал і Копію свідоцтва про реєстрацію з мокрою печаткою
9) Швидкозшивач
10) 10 конвертів з марками по Україні (може не знадобитись)

Скажуть коли прийти. Орієнтовно через тиждень. Обовязково візьміть номер телефону, щоб задзвонити чи зробили.
Для Галицького району - 297-36-43

Г. Здати документи на спрощену систему оподаткування

Там же в податковій на Стрийській в одне з віконечок від 48 до 53 залежно від району
здаємо документи на спрощену систему оподаткування. Прийом з 10 до 13, але можна спробувати
і після обіду. Черги здебільшого не буває.

1) Заповнену заяву на право застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності
2) Книгу обліку доходів і витрат для фізичної особи для спрощеної системи оподаткування.
Першу сторінку книги треба заповнити, сторінки пронумерувати.
Книгу треба прошити - можна самому, можна в податковій у взуттєвій майстерні.
3) Копію свідоцтва про реєстрацію з мокрою печаткою (можуть прийняти і чорно-білу ксерокопію)
4) Ксерокопію паспорта (1, 2, 11 сторінки)
5) Квитанцію про сплату єдиного податку на підприємницьку діяльність з фізичних осіб за поточний місяць.
Беремо реквізити для свого району на стенді в податковій напроти віконечок 48-53.
Ідемо в Український Кредитний Банк що коло податкової і платимо, у них є готові бланки.
Реквізити:
Одержувач: місцевий бюджет Галицького району
ЄДРПОУ: 22389381
Банк одержувача: УДК у Львівській обл.
МФО: 825014
Сума залежить від виду діяльності, для розробки програмного забезпечення - 130 грн.
Номер рахунку:
Галицький: 34210848800004 16050200
Личаківський: 34215848800009 16050200
Шевченківський: 34214848800011 16050200
Залізничний: 34211848800003 16050200
Франківський: 34219848800005 16050200
*** Варто зробити копію квитанції для звітності. ***

Скажуть коли прийти. Орієнтовно через два тижні. Обовязково візьміть номер телефону, щоб задзвонити чи зробили.
Для Галицького району - 297-37-15

Д. Забрати документи з податкової

Будьте готові до того, що податкова часто затримує виготовлення документів. Тому передзвоніть і запитайте, чи документи готові. Якщо документи не будуть готові коли вони обіцяли, можна зачекати ще. А можна трошки наїхати, і тоді вони можуть знайтись у іншій папці.
Приходити і дзвонити знову ж таки з 15:30 до 18:00.
Вам мають повернути:
1) Довідку про взяття на облік платника податків (форма №4-ОПП) з печаткою
2) Оригінал свідоцтва про державну реєстрацію. На зворотній стороні буде печатка і текст:
"Взято на податковий облік у ДПІ ххххххх району..."


Е. Якщо ви плануєте працювати з валютою

Пишете заяву у податкову на тему:
"Прошу видати довідку про відсутність за межами україни валютних цінностей та майна".
Ідете з нею в податкову. Там купуєте два бланка для цієї довідки і заповнюєте обидва. Здаєте в те саме віконечко, де ви ставали на облік, але вважайте - прийом лише з 14:00 до 15:00. Вам скажуть коли прийти забрати довідку.

Це треба буде робити щоквартально.


Ж. Забрати "Повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків" з пенсійного фонду

Передзвоніть і запитайте, чи документи готові. Якщо готові, їдемо і забираємо.

З. Відкрити рахунок в банку

Кожний банк має готові аркуші з переліком документів, що вимагаються.

1) Копія свідоцтва про реєстрацію з мокрою печаткою
2) Картки зі зразками підписів та відбитка печатки підприємця (оформлюються в банку)
3) Копія Повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків з Пенсійного Фонду
4) Довідка ДПАУ про взяття на податковий облік (форма 4-ОПП)
5) Страхове свідоцтво про реєстрацію підприємаства у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробницітві та профзахворювань (якщо використовується наймана праця)
6) Паспорт і довідка про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків

Не забудьте взяти в банку:
1) Один примірник угоди
2) Повідомлення про відкриття рахунку
3) Реквізити вашого рахунку (куди вам будуть надходити гроші)

І. Відіслати в податкову повідомлення про відкриття рахунку

Коли отримаєте від банку повідомлення про відкриття рахунку, зніміть з нього ксерокопію, а
оригінал надішліть з будь-якого поштового відділення рекомендованим листом на адресу:
м. Львів, вул. Стрийська 35,
ДПІ вашого району Львівської області
Можна надіслати звичайним листом з поштового відділення у приміщенні податкової.

Й. Відіслати в податкову повідомлення про відкриття рахунку

Через 10 днів після відсилки повідомлення про відкриття рахунку подзвоніть і взнайте, чи можна прийти і забрати
корінець повідомлення. Якщо так - Забиріть і віднесіть його в банк. Після цього ви зможете користуватись рахунком.

-

katon - 25-4-2004 у 17:24

Ось знайшов на споріднену тему:

http://www.rfppzak.uz.ua/html/consultgp.html

freewill - 9-8-2004 у 22:00

Запитання по п. "В.", а саме "7) Довідка про взяття на облік платника податків...", виходить якийсь конфуз, бо судячи з п. "Д." її видають вже після подачі документів з п."В."? Поясніть будь-ласка. Адже мається на увазі довідка за ф. № 4-ООП?

І ще: в принципі за законом забороняється вимагати такі речі, як швидкозшивачі, папки, конверти і т.п., ксерокопію трудової... Наскільки мені зашкодить, якщо я наприклад впруся рогом і не захочу цього всього здавати? Чи краще не ... і тихенько все принести? Одного мого знайомого заставили підписатися на газету "Вісник податківця" (чи щось на кшалт цього)... Я ото перший раз буду мати справу з львівськими податківцями, але маю загальне уявлення про їх рівень світосприйняття, хоча хто його зна, можуть бути сюрпризи :)

І таке ще - я вичитав, що необов"язково реєструватися в пенсійному фонді, якщо немає найманих працівників, адже збір на пенсійне страхування включається до складу єдиного податку, так? Чи все-таки процедура Б. є обов"язковою для всіх?

Олександра Бабяк - 9-8-2004 у 23:46

На мою, думку, ускладнювати собі життя не варто. Дуже не збіднієте як купите папки, марки, конверти...передплатити вісник можливо одразу і не скажуть...

Tempika - 10-8-2004 у 05:41

....кажуть, з*явлися вже єдині реєстратори чи як воно називається...
ніби все в одному віконечку... чи то казки? :-)

katon - 28-9-2004 у 23:13

Цитата:
Originally posted by freewill
Запитання по п. "В.", а саме "7) Довідка про взяття на облік платника податків...", виходить якийсь конфуз, бо судячи з п. "Д." її видають вже після подачі документів з п."В."? Поясніть будь-ласка. Адже мається на увазі довідка за ф. № 4-ООП?


Перепрошую, тут я мав на увазі форми, які податкова повинна утвердити. Слушне зауваження.

Цитата:
І ще: в принципі за законом забороняється вимагати такі речі, як швидкозшивачі, папки, конверти і т.п., ксерокопію трудової... Наскільки мені зашкодить, якщо я наприклад впруся рогом і не захочу цього всього здавати? Чи краще не ... і тихенько все принести? Одного мого знайомого заставили підписатися на газету "Вісник податківця" (чи щось на кшалт цього)... Я ото перший раз буду мати справу з львівськими податківцями, але маю загальне уявлення про їх рівень світосприйняття, хоча хто його зна, можуть бути сюрпризи :)


Я здав документи в податкову у квітні. До кінця другого кварталу чекав від них на довідку про відсутність за межами України валютних цінностей та майна. Без неї ви не зможете працювати з валютним рахунком у банку. Те саме повторилось і в третьому кварталі. До чого я веду - якщо у вас є сили, час і натхнення іти війною проти цієї машини - хай щастить. Особисто я це сприймаю як речі, які мені змінити не під силу.

Цитата:

І таке ще - я вичитав, що необов"язково реєструватися в пенсійному фонді, якщо немає найманих працівників, адже збір на пенсійне страхування включається до складу єдиного податку, так? Чи все-таки процедура Б. є обов"язковою для всіх?


Реєструватись потрібно, а сплата дійсно входить до єдиного податку. Здається так.

katon - 15-2-2005 у 19:53

http://diya.org.ua/k/k41-z149.htm
Тут витримки з законодавства, які відповідають на запитання:
1. Що потрібно, щоб відкрити приватне підприемство (ПП)?
2. Які документи потрібні для оформлення і куди їх подавати?
3. Що потрібно зробити, щоб платити єдиний податок?
4. Які документи потрібні для продажу алкогольних та тютюнових виробів та яка іх вартість?
5. В чому відрізняеться ТзОВ від ПП? Які у кожного привілеї?

katon - 15-2-2005 у 20:12

Tip: При заповненні книги обліку доходів та витрат серія і номер книги не заповнюються. Їх заповнюють в податковій. Вид діяльності вказується згідно КВЕД (Класифікатор видів економічної діяльності). Якщо в КВЕД немає відповідного виду, пишете своїми словами.

katon - 15-2-2005 у 20:23

Ще трохи корисних лінків:
http://www.ukrbusiness.com.ua/kons.php?kons=679
http://vobu.com.ua/ua/faq/question/7-37-0-0-1388.html
http://911.kiev.ua/show.php?id=4169
http://vobu.com.ua/ua/catalog/lookarchive/91.html

Користувач Олесь - 15-2-2005 у 22:24

Взагалі жахлива бюрократія. Це так працювати не встигнеш, тільки ходити по конторах. Для порівняння: йдеш з посвідченням особи в відділ при органі місцевої влади, платиш мито (приблизно 200 грн. в перерахунку), отримуєш посвідчення приватного підприємця. З цим посвідченням (+своїм посвідченням особи) далі робиш все решта - відкриваєш рахунок в банку (не конче один, можна і кілька в різних банках) і виготовляєш печатку. Ніде більше не реєструєшся (самі перешлють в податкову і всюди решта). Як вам таке?

Андрій Пелещишин - 26-5-2006 у 10:42

Чи може хтось сказати, наскільки процедура змінилася на сьогодні, а також - які відмінності при реєстрації приватного підприємства (а не підприємця).

Павло Жежнич - 26-5-2006 у 13:13

В приватного підприємства (юридичної особи) думаю має бути статут.

Hanor Narasson - 26-5-2006 у 13:32

І статутний фонд (хоча б номінально)

Леонід Тарасенко - 27-5-2006 у 18:56

Приватним підприємцем зареєструватися простіше.
Менше документів треба подавати державному реєстратору:
1. заповнена реєстраційна картка.
2. копія паспорта і ідентифікаційного коду.
3. платіжка про сплату мита (34 грн.).
Статут не потрібний. Статутний фонд теж.
Реєструватися в органах статистики не потрібно. Ставати на облік треба лише в Пенсійному фонді. В інших фондах треба ставати на облік лише тоді, якщо у Вас офіційно є наймані працівники. Печатку можна не робити, рахунок в банку можна не відкривати.
Але в разі невиконання взятих на себе за різними договорами обов'язків підприємець несе відповідальність всім своїм майном (на відміну від підприємства, за зобов'язаннями якого засновник не відповідає).

Андрій Пелещишин - 27-5-2006 у 20:28

Чи можна десь отримати зразковий статус для приватного підприємства? Може хтось має?

Леонід Тарасенко - 28-5-2006 у 18:31

Примірного статуту як такого нема.
Проте практично всі підприємства мають статути "під копірку". Один з таких можу вислати по e-mail.

Андрій Пелещишин - 28-5-2006 у 19:50

буду дуже вдячний. Вишліть на apele@ridne.net

Павло Жежнич - 29-5-2006 у 10:57

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Hanor Narasson
І статутний фонд (хоча б номінально)


На скільки я розумію, для приватного підприємства статутного фонду не потрібно, бо власник ПП відповідає усім своїм майном. Статутний фонд потрібен для ТзОВ.

Леонід Тарасенко - 29-5-2006 у 11:57

Ні, власник (засновник) приватного підприємства не відповідає за зобов'язаннями приватного підприємства. Приватне підприємство - по суті є певною фікцією: статутний фонд не потрібний (принаймні не вимагають його при реєстрації). Якщо майна у підприємтсва нема, то це проблема того, кому винне підприємство. Засновник залишається "осторонь".
P.S.А фізична особа-суб'єкт підприємницької діяльності (без створення приватного підприємства) несе відповідальність всім своїм майном.

Для ТзОВ статутний фонд потрібний - 100 мінімальних заробітних плат на момент реєстрації (зараз це 35 000 грн.). При чому до реєстрації треба внести не менше половини.

Андрій Пелещишин - 14-6-2006 у 22:29

Леоніде, а чи надаються в принципі такі послуги, як реєстрація підприємства? Мається на увазі оформлення документів, проведення їх по інстанціях
Якщо так, то які типові розцінки на таку роботу.

Тарас Гулка - 15-6-2006 у 18:53

Хоч питання не до мене...
Такі послуги надають майже всі адвокатські контори. Пишеться доручення на відповідну особу і вперед. А от розцінки не знаю

Знаю, що краще домовлятися із фірмами які рекламуються власне біля самої реєстраційної палати (Валова 2). Вних вже там все домовлено і роблять дуже оперативно.

Тарас Гулка - 15-6-2006 у 21:42

Доречі, про зміни в процесі реєстрації. Наведу деякі нововведення в порівнянні із описом Katonа (див. вище).

А.
1.Фотографії не потрібні.
2.Змінилися рахунки
3.Сума до сплати 34.00грн.
4.Бланки не дають – йдемо до будь-якого ксерокса в радіусі 100м. і купуємо.
5.Свідоцтво віддають через день, але копій із мокрою печаткою не дають.
6.Черги в деякі райони займають вже з 8 год. Прийшовши в 10 год. Вже можна до 13 не встигнути

Б. В пенсійний фонд здаємо
1. Копію свідоцтва
2. Копію заяви про реєстрацію
3. заяву для фіз. осіб (бланки дають)
4. копію паспорта
5. копію ІК

Тепер не вимагають папки із шнурочками :)

НОВЕ: Забираєм документи через 3-4 дні в тому ж віконці. (Колись треба було їхати у відповідний район)

В. НОВЕ: Щоб стати на облік в податкову не треба взагалі нічого здавати. Там же на Валовій 2 через 3-4 дні після отримання свідоцтва про реєстрацію вас чекає вже готова довідка 4-ОПП Саме круте нововведення.

Г. Звідси і далі всі пункти без змін. Тільки рахунки в податковій змінились.

Але податкова свого не упустить. Якщо Катон писав в пункті В що вимагають швидкозшивач і 10 конвертів. А так як тепер цієї процедури немає, то швидкозшивач і 5 конвертів вимагають, коли здаєту документи на єдиний податок :lol:

Леонід Тарасенко - 16-6-2006 у 15:55

За реєстрацію приватного підприємства оплата складається реально з двох частин:
1. реальні витрати, пов'язані з реєстрацією;
2. винагорода юриста (фірми), що займається реєстрацією.

Витрати, пов'язані з реєстрацією:
170 грн. - збір за реєстрацію.
близько 40 грн. - збір за реєстрацію в органах статистики (залежить від терміновості);
51 грн. - дозвіл на виготовлення печатки;
80-200 грн. - виготовлення самої печатки (залежитьь від т ого, яку скаме печатку бажаєте);
1-120 грн. - відкриття рахунку в банку (залежно від банку);
60 грн. - посвідчення підпису в нотаріуса для відкриття рахунку в банку;

Крім того, посвідчення підпису на статуті підприємства - 90-100 грн.

Посвідчення в нотаріуса копій свідоцтва, статуту тощо - близько 30-50 грн. - залежить від кількості сторінок.

Ці витрати Ви несете хочете-не хочете.

Винагорода юриста (фірми), що займається реєстрацією, залежить від фірми і від її розцінок: починаючи від 300 грн. і вище. Середня ціна близько 500-550 грн. Але може бути і вище.

Дехто ціни на реєстрацію "демпінгує" - занижує ()але це винятки.

Іван Войкон - 9-3-2007 у 23:25

Доброго дня мені досить сподобалась стаття на форумі , але мене цікавить актуальність цієї статті на теп. час
за якою схемою я можу зареєструватись як приватний підприємець проживаю по вул.Підголоско
чи після появи єдиних вікон щось змінилось? Де вони знах.

Рост - 9-3-2007 у 23:46

Та здається там же все і знаходиться, на Валовій 2.
Єдині вікна спростили реєстрацію в плані зайвої біганини. Просто все, крім подачі заяви на спрощену систему оподаткування, якщо це передбачається, робиться в одному місці.

Тарас Гулка - 10-3-2007 у 14:35

Стаття актуальна, бо фактично нічого не змінилося. Хіба рахунки (треба уточняти). А єдині віконця - це фактично єдине приміщення на Валовій 2. В одній кімнаті всі служби.

Ната Толмачова - 7-5-2007 у 00:26

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Тарас Гулка
Стаття актуальна, бо фактично нічого не змінилося. Хіба рахунки (треба уточняти). А єдині віконця - це фактично єдине приміщення на Валовій 2. В одній кімнаті всі служби.


не всі, а тільки держ реєстратори, представник пенсійного фонду і МВС. А раніше були майже всі фонди, чи може всі, не пам’ятаю точно
правда ще є представник податкової, але ніяких документів він приймає і не дає, а часто просто сидить :)

Odarka - 7-5-2007 у 12:22

Хочу подякуваи за тему, дуже актуальна.
Щодо Статуту для ПП - він потрібен, принаймій його всюди вимагають, коли змінюється директор, чи рахунок в банку, чи потрібно йти до нотаріуса.

Хочу спитати:

Чи хтось знає, де у Львові виготовляють ПЕЧАТКИ та ШТАМПИ???

Остап Шумин - 7-5-2007 у 12:29

В центрі, старе маш. бюро, чи як його там, це на вулиці Тиктора, навпроти театру Курбаса.

Odarka - 7-5-2007 у 12:59

Дякую, а телефонів ніких не маєте?

Остап Шумин - 7-5-2007 у 13:40

Відноситься до вулиці Курбаса №10, тел. 72-85-11, якщо не помиляюся.

Odarka - 7-5-2007 у 14:02

Дуже дякую, я все знайшла:)

Тарас Гулка - 7-5-2007 у 19:52

Цитата:
правда ще є представник податкової, але ніяких документів він приймає і не дає, а часто просто сидить


Рік тому, коли я реєструвався ,то цей прадстивник податкової видавав довідки із податкової про взяття на облік. Не потрібно було зайвий раз їздити в податкову.

Ната Толмачова - 7-5-2007 у 20:39

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Тарас Гулка
Цитата:
правда ще є представник податкової, але ніяких документів він приймає і не дає, а часто просто сидить


Рік тому, коли я реєструвався ,то цей прадстивник податкової видавав довідки із податкової про взяття на облік. Не потрібно було зайвий раз їздити в податкову.


я пам’ятаю, що так було, а зараз знову треба самому їхати по 4-ОПП
чесно кажучи, що зараз там робить податківець для мене загадка :rolleyes:
хоча не виключено, що завтра щось зміниться :lol: тільки до чогось починаємо звикати і воно відразу змінюється чимось іншим

Юрій Марків - 23-6-2007 у 10:01

Мій друг власне зареєструвався як приватний підприємець і зараз шукає приклади угод між приватним підприємцем та фірмою. Будь ласка, може щось підкажете?

Тарас Гулка - 23-6-2007 у 14:41

Краще щоб фірма запропонувала свій варіант. Із досвіду скажу, що кожна фірма вже має свої типові договори і як би ви не старались всерівно потім доводиться переписувати під них. Якихось нормативних документів стосовно складання договорів я не бачив, є тільки загальні рекоментації, що би там треба було включити. Ну у дальше все залежить від предмету договору.
Загалом в типовому договорі на роботи в мене є 10 розділів :

1. Предмет Договору
2. Зобов'язання сторін
3. Порядок виконання і здавання-прийняття робіт
4. Вартість і порядок оплати робіт
5. Відповідальність сторін
6. Терміни дії Договору
7. Порядок розірвання Договору
8. Форс-мажорні обставини
9. Заключні положення
10. Реквізити сторін

Вадим Мелько - 22-11-2011 у 11:37

Реєстраційна процедура та місце реєстрації приватних підприємців - фізичних осіб та підприємств станом на, можна сказати уже 2012 рік, змінилася. У деяких питаннях істотно.

Так, реєстрація, реорганізація (виділ, злиття, перетворення) та припинення підприємців та підприємств тепер проводяться Управлінням державної реєстрації Львівської міської ради за адресою:

79008, м. Львів, вул. Весняна, 4 (поблизу клубу "Занзібар")

Телефон/факс : 252-93-00;

Телефони: 252-15-59, 252-29-55.

Електронна адреса: duda@city-adm.Iviv.ua

Більш детальніша інформація тут: http://www.city-adm.lviv.ua/adm/management/office-of-civil-registra...

Кожен район міста Львова має свого реєстратора. Усі реєстратори мають свої кабінети.
Не можна сказати, що усе організовано за принципом "єдиного вікна", але дійсно процедура дещо спростилася для бажаючих зареєструвати підприємця чи підприємство та розпочати бізнес.