Форум Рідного Міста

Нові системи пошуку в інтернет-магазинах від Google і "Яндекса".

Agent86 - 17-12-2002 у 01:21

Опубліковано 15 грудня 2002 року

Компанія Google запустила ще один новий проект - систему пошуку товарів в інтернет-магазинах, що одержав назву Froogle. Ця назва утворена з двох слів: frugal, що означає "ощадливий" і назви пошукової системи Google. А назва Google, як відомо, відбулося від слова googol, що позначає число, що складається з одиниці і ста нулів. Потрібно відзначити, що на декілька днів раніше на сайті перспективних розробок Google Labs появились ще два проекти: Google Viewer, що представляє результати пошуку у виді шоу і Google WebQuotes, що суроводжує результати незалежними коментарями з інших сайтів.

Froogle ґрунтується на пошуковому двигунцю Google, але здійснює пошук винятково по онлайнових магазинах. Поки Froogle існує у виді бета-версії та індексує тільки магазини, розташовані в США, що мають сторінки англійською мовою і ціни, що представляються, у доларах США. У майбутньому не виключається створення версій і для інших країн світу.

Після введення запиту (назви товару) і натискання кнопки Search у вікні браузера з'являються посилання на виявлені товари, що супроводжуються їхніми фотографіями й описами. За замовчуванням виводиться по одному товару на кожен магазин, однак є можливість побачити всі результати відразу. Підбір картинок і описів здійснюється автоматично, і в Google не виключають можливості появи помилок, коли картинка або опис не відповідають товарові. Боротися з таким ефектом можливо трьома шляхами: користувач може перейти безпосередньо на сайт магазина, адміністрація магазина може самостійно направляти в Froogle описи і фотографії товарів, і нарешті, розробники системи обіцяють вдосконалювати її таким чином, щоб число помилок було мінімальним.

Творці Frogle підкреслюють, що їхня пошукова система не є магазином. Тому на Froogle не буде механізмів для здійснення покупок, а щоб придбати товар потрібно буде перейти по посиланню на сайт магазина. Розміщення інформації в базі даних буде безкоштовним - для цього потрібно лише дозволити пошуковому роботові GoogleBot індексувати сторінки магазина. Платне розміщення посилань можливо по системі AdWords, коли оплачені посилання розташовуються в спеціально виділеній області в правій частині сторінки. У списку результатів оплачені посилання виводитися не будуть, що в сполученні із розробленими алгоритмами сортування забезпечить користувачам найбільш ефективний пошук товарів у Мережі.

За кілька днів до появи Froogle, 9 грудня, компанія "Яндекс" оголосила про схожий проект Яндекс.Маркет. Він об'єднав усі розробки "Яндекса" у сфері електронної комерції: каталог споживчих товарів "Подбери.ру", систему пошуку по електронних магазинах "Яндекс.Товари" і довідкову службу по самих різних товарах "Яндекс.Гуру". Брати участь у роботі Яндекс.Маркет можуть будь-які електронні магазини. Єдиною обов'язковою умовою є наявність на них окремої веб-сторінки для кожного товару - саме на неї буде попадати користувач, клацнувши по посиланню в списку результатів пошуку. На сторінці товару повинні приводитися його докладний опис, ціна і, зрозуміло, кнопка "купити".

При виборі товару покупець зможе ознайомитися з думками інших людей у форумі, або скористатися довідкою Яндекс.Гуру, а при покупці - порівняти ціни в декількох магазинах. Як і у випадку з Froogle, для здійснення покупки необхідно перейти на сайт магазина. Компанія повідомляє, що на "Маркете" будуть розміщатися і приватні оголошення, прив'язані до конкретних категорій товарів. Крім того, на відміну від Froogle, що принципово відмовляється від графічної і мультимедійної реклами, на сторінках Яндекс.Маркет банерам, у тому числі, у форматі Macromedia Flash, буде відведене значне місце.


джерело : www.compulenta.ru

Андрій Пелещишин - 17-12-2002 у 09:27

На мою думку проект Froogie поки мало перспективний, тому що в цьому проекті google дивним чином пробують обєднати мало сумісні технології (лінгвістичний аналіз, Пейдж Ранк, пошук по реляційно структурованій інформації). Крім того у порівнянні з аналогічним проектами дуже слабо параметризується пошук (лише по цінам, а де регіони і тп?)
Є також і всякі технічні проблеми - зокрема froogie та google облслуговує однин робот (GoogleBot) тому в robots.txt не можна заборонити окрему індексація для frooogie при потребі(значить краще навіть і не запрошувати)

Андрій Пелещишин - 17-12-2002 у 10:43

Ця тема дещо ширша, тому переношу її рівень вище.