Форум Рідного Міста

Чому вигідно рекламуватися на україномовних сайтах

Андрій Пелещишин - 3-9-2004 у 22:16

Україномовні сайти на жаль часто вважаються чимось другосортним у порівнянні з аналогічними російськомовними. Це зокрема, відображається на розміщенні реклами на них. Не так часто рекламодавці підтримують україномовні сайти. Проте важливо усвідомити, що саме україномовні сайти є ефективною площадкою для прямої реклами українських онлайн-магазинів.

Давайте поміркуємо разом. Критичним параметром інтернет-реклами для магазину є його спрямованість на певний регіон. У більшості випадків таким регіоном є держава, у якій функціонує магазин (це зобумовлено питаннями розрахунків, доставки та митного контролю).

Проте, багато контент-сайтів, які мають гарні можливості для реклами відповідних інтернет-магазинів, не володіють системами географічного таргетингу.

У такому разі для українського онлайн-магазину (не залежно від його робочої мови) у пригоді стає мова сайту, який міг би бути площадкою для Інтернет-реклами.

Адже реклама на українському російськомовному сайті може бути неефективною - вона "спалюватиметься" для відвідувачів з Росії та інших країн СНД, на територію яких навряд чи розраховує магазин.


У той же час реклама на україномовному сайті забезпечує практично точний таргетинг на територію України, що є її безсумнівним плюсом.

Оригінал статті тут - http://it.ridne.net/reclamaonukr

Ігор Мартинів - 4-9-2004 у 01:07

Аж ніяк не можу погодитися. Україномовність сайту не може бути причиною того, що на ньому не розміщують рекламу.

Перед тим, як приймати рішення, чи використовувати той чи інший сайт у якості рекламного майданчика, рекламна агенція детально досліджує його аудиторію. Скільки людей ходить, звідки, яким чином потрапляють на сайт, випадкова публіка чи постійна, яка глибина перегляду сайту і тд.

І російська чи українська мова - тут жодного значення не має.

Проблема у тому, що серед україномовних сайтів мало таких, які достойні того, аби ними зацікавились рекламодавці. А ті, які достойні - давно працюють із рекламними агенціями.

spark - 6-9-2004 у 09:17

Цитата:

І російська чи українська мова - тут жодного значення не має.


Пробачте, ви мабуть не досить собі уявляєте, звідки на сайтах беруться відвідувачі, і які механізми тут задіяно, і розглядаєте лише кінцевий результат - відвідувач вже на сайті.
Я цілком згоден з Андрієм, що найефективнішим засобом таргетингу виключно на Україну залишається саме українська мова. Для цього досить подивитися звіт по географії відвідування будь-яких двох сайтів - з російськоою та з українською мовами. Бажано щоб сайти були однієї тематики.

Ігор Мартинів - 6-9-2004 у 11:33

Ок, йдемо на Бігмір, розділ "Новости"

Російськомовний сайт Подробности.УА
відвідувачів з України станом на 12.00 сьогодні - 66%

Академия Власти (рус) - 69.7%

Поступ (укр)- 30.3 %

"Львівська газета" (укр) - 57%

Українська правда (укр)- 91%

Обозреватель (рус) - 57.6%

Версии (рус) - 28.9%

Новини України (укр-рус) - 67.4%

Главред (укр-рус) - 71%

То чи бачите ви якусь чітку залежність географії від мови? Я, чесно кажучи, не дуже. Є україномовні сайти, які читає 50% діаспори, а є російськомовні, які читають 70% мешканців України. Є і навпаки. Так що цікавість сайту для рекламних агенцій залежить виключно від правильного позиціонування, просування, наповнення. Якою мовою - це хай лишається на совісті власника сайту, головне - це професійна і якісна робота над проектом.

Андрій Пелещишин - 6-9-2004 у 14:23

Я думаю, основні розбіжності в баченні проблеми полягає в тому, що Ігор розглядає новинні сайти (які мають свою сталу аудиторію), а я в свому дописі (і Спарк напевно також) сайти трохи іншого плану - сайти, до яких люди звертаються по мірі необхідності.

Уявімо собі сайт про пральні машини. Точніше два - україномовний та російськомовний. Обидва присвячені аналізу сьогоднішнього стану ринку пралок.
Обидва позиціонують себе як українські. Для обох - основний трафік - з пошуківців (це нормально - 70-90% відвідувачів таких сайтів приходять з пошуківців). На один люди приходять
по словах типу "пральна машина", на другий "стиральная машина".
Нехай:
Відвідуваність україномовного - 50 чоловік в день. Російськомовного - 100 чоловік.
Український магазин пральних машин вирішує розмістити рекламу на одному з цих двох сайтів. Ціну (за місяць) вони кажуть однакову. Де вигідніше?
Відповідь - на україномовному (незважаючи на меншу відвідуваність).
Бо по всяких "стиральных машинах" шукають і з Росії і з України, і з Казахстану і з Узбекистану ..... І число з України там десь відсотків 20% в кращому разі. Отже реклама магазину на російськомовному сайті буде показана лише 100*0.2=20 потенційним покупцям. На україномовному усім 50-ти (не думаю, що хтось з Канади буде шукати по "пральних машинах";).
Якщо ж оплата йде за покази - то перевага україномовних сайтів з пошуковою схемою трафіка над аналогічними російськомовними для українських магазинів стає ще значнішою.

І ще маленька ремарка - не всі рекламодавці працюють з агенствами. І, припускаю, не надто великий досвід агенств у цій справі. І надто вони вже зосереджені на сайтах з високою відвідуваністю (новини, розважальні, музичні). І рідко вони звертають увагу на сайти, де ходять 20 чоловік на добу у пошуках реальної інформації, грунтуючись на якій вони потім будуть робити покупки чи укладати угоди.

Щодо упередження щодо україномовних сайтів (не тільки щодо реклами, а взагалі щодо доцільності їхнього існування). Воно на жаль є. Сам буквально пару днів тому зіткнувся з ним. Правда, воно висловлене було російськими фахівцями (у дуже до речі, хамській формі), але їхній авторитет (а це дуже відомі люди, я би сказав - "зірки Рунету" ) безсумнівно цінується в Україні. Це до речі, і було одним з мотивів написання допису.

spark - 6-9-2004 у 14:59

Так, я не мав наувазі сайти новин, бо на більшість цих сайтів люди ходять щоденно, там інакше формується аудиторія. Але приклад Версій (28,9%) і Української правди (91%) мені здається досить показовим і в цьому випадку.
Також я не згоден щодо класифікації двомовних сайтів. Реалії такі, що враховувати треба тільки версію, яка стоїть на стартовій сторінці (та ж УП має рос. версію, але ви цього навіть не помітили, та й я теж ніколи на ній не був).

А от вебмайстра Поступу треба гнати поганою мітлою :)

Captivitas - 6-9-2004 у 16:09

А якщо у мене головна сторінка двомовна, то це який сайт? :)
Перевіривши у себе статистику за 2003р (з березня) й 2004 (до 6 вересня включно) з задоволення відзначив збільшення відвідувачів з України.

Ігор Мартинів - 6-9-2004 у 19:35

Ви будуєте гіпотетичні "якби" про сайти на тему пральних машин, а я говорю конкретними цифрами і фактами. Не знаю, що там заявляють російські "гуру", але сумніваюся, що якесь рекламне агентство чи окремий рекламодавець буде відмовлятися від вигідної співпраці тільки тому, що мова не така. Усі насамперед рахують гроші.

Навіть при тому, що ситуація, змальована Андрієм, гіпотетична, я погоджуся, що відсоток української аудиторії на україномовному сайті може бути більший. Але тут вступають в дію інші способи оцінки вартості реклами. Якщо лише 20% - українці, то ціна повинна бути нижчою в 5 разів, ніж на тому, де 100% українців. А ще простіше, з допомогою геотаргетингу показувати банери тільки тим відвідувачам, які географічно знаходяться в межах України. Будь-яке поважаюче себе рекламне агентство має банерні системи, які це дозволяють робити.

Словом, проблема не в мові, а в фаховості тих, хто створює сайти, хто продає рекламу і тих, хто за ту рекламу платить.

Ігор Мартинів - 6-9-2004 у 19:45

Цитата:
Першим відправив користувач spark
Так, я не мав наувазі сайти новин, бо на більшість цих сайтів люди ходять щоденно
Спробуйте зробити новинний сайт і спробувати змусити людей ходити на нього з власної волі щоденно :)

Цитата:
Але приклад Версій (28,9%) і Української правди (91%) мені здається досить показовим і в цьому випадку.
Не більше і не менше показовий, ніж приклад "Подробностей" і "Поступу" ;)
Цитата:
Також я не згоден щодо класифікації двомовних сайтів. Реалії такі, що враховувати треба тільки версію, яка стоїть на стартовій сторінці (та ж УП має рос. версію, але ви цього навіть не помітили, та й я теж ніколи на ній не був).
Тут питання пріоритетності мови на сайті. УП має рос версію ще відтоді, як її видавав Гія Гонгадзе (земля йому пухом), але пріорітетною була завжди українська. Так само як російська пріоритетна у Дзеркала Тижня

Цитата:
А от вебмайстра Поступу треба гнати поганою мітлою :)
До чого тут вебмайстер? Це лише означає, що газета більш цікава діяспорі, ніж львів"янам. Не чіпайте вебмайстра :) Те ж саме може бути із будь-яким іншим інтернет-проектом.

Tempika - 6-9-2004 у 19:51

...мені здається, що реклама на російськомовних сайтах все ж ефективніша,
бо російськомовних користувачів інтернету просто більше... а у нас тут все так
застопорилося (принаймні у мене таке враження)...

Андрій Пелещишин - 6-9-2004 у 20:04

Tempiko, мені здається, ви просто неуважно читали. По вашій логіці найкраще рекламуватися на китайських сайтах.
У тім то річ, що росіян більше, але в українських магазинах вони не куплятимуть, а ціни на рекламу ж будуть вищі (Це я вже дуже поверхнево пояснюю, прохання не чіплятися).
Це те саме, що нову перукарню на Сихові по ОРТ рекламувати. Ефективно буде... далі нікуди..

Щодо "Поступу". Ніколи чужу роботу не критикую (якщо не попросять). Але так виглядає, що незвичний перекіс по аудиторії викликаний тим, що основний трафік іде з "Брами", а не з пошукових систем. Напевно в "Поступу" така стратегія, і так вони планували. Але якби планували максимально збільшувати відвідуваність, то число прибулих з пошуківців (шукалок - (с) spark :) ) було би більше. Відповідно і пропорція була би не на користь "Брами" (з неї менше би не було, було би більше зі всяких там Гуглів). І відповідно, пропорція була би не на користь діаспори.
Spark, як один з найвідоміших фахівців зі просування сайтів, імовірно апріорі вважає, що Веб-майстер повинен максимізувати відвідуваність. Але в світі існують різні думки.

Андрій Пелещишин - 6-9-2004 у 20:14

Цитата:
Першим відправив користувач Ігор Мартинів
А ще простіше, з допомогою геотаргетингу показувати банери тільки тим відвідувачам, які географічно знаходяться в межах України. Будь-яке поважаюче себе рекламне агентство має банерні системи, які це дозволяють робити.

Словом, проблема не в мові, а в фаховості тих, хто створює сайти, хто продає рекламу і тих, хто за ту рекламу платить.


1. Не вся реклама - банерна.
2. Не всі сайти працюють з рекламними агенствами (зокрема, не надто відвідуваним сайтам як правило нема чого робити в рекламних агенствах)
3. Не всі сайти (не менше 99% не мають власних систем геотаргетингу)
4. Маловідвідувані сайти (навіть нефахово зроблені) можуть і достойні бути рекламними площадками. Тут важлива якість матеріалів, а не якість сайту. Це твердження може видатися суперечливим, але подивіться на яких сайтах не раз висять Google Adsense, а хто-хто а Гугл знає, як організовувати рекламу.

Tempika - 6-9-2004 у 20:57

...не думаю, що потенційні клієнти перукарні на сихові ходять в інтернет :-)))
а ось ОРТ дивляться.... наприклад :-)) я ж мала на увазі вгагалі доцільність
реклами в українському інтернеті.... щось типу *бизнесс ту бизнесс* рекламувати
можна... а ось душі простих кастомерів поки що закриті для такого роду
адвертайзінґу... :-) упс, щось мене понесло... я, як завжди, читаю англомовні
сайти.

Андрій Пелещишин - 6-9-2004 у 21:13

А що, люди, що користають інтернетом, автоматично перестають користатися послугами перукарень?
А таки понесло. :)

Ігор Мартинів - 6-9-2004 у 23:16

Цитата:
1. Не вся реклама - банерна.
Це суті справи не міняє
Цитата:
2. Не всі сайти працюють з рекламними агенствами (зокрема, не надто відвідуваним сайтам як правило нема чого робити в рекламних агенствах)
Тоді треба вчитися працювати з рекламодавцем. Причому перш ніж створювати сайт. Адже якщо людина створює сайт про пральні машинки, вона має напевно усвідомлювати, для чого вона це робить і як на цьому заробити.
Цитата:
3. Не всі сайти (не менше 99% не мають власних систем геотаргетингу)
Тоді просто по іншому обліковується вартість реклами, виходячи із відсотка українців.
Цитата:
4. Маловідвідувані сайти (навіть нефахово зроблені) можуть і достойні бути рекламними площадками. Тут важлива якість матеріалів, а не якість сайту. Це твердження може видатися суперечливим,
Чому суперечливим - цілком логічно. Сайт з якісним, потрібним і корисним контентом - якісний сайт.

Загалом вважаю підняття такої теми передчасним для України. Особисто я не знаю про таке явище, про яке говорить Андрій - вузькоспеціалізовані сайти з цільовою аудиторією (ні укр, ні рус). Наприклад про пральні машини. Може поодинокі приклади є, але це ще далеко не явище. І тим більше нема рекламодавця, який усвідомлював би, що для нього це може бути цікаво. Не доріс ще ні вітчизняний рекламодавець, ні вітчизняний веб-діяч. Наразі усі орієнтуються на масову аудиторію.

Але коли ці благодатні часи настануть в Україні, я все одно переконаний, що значення на цьому ринку матиме не мова, а гроші.

Tempika - 7-9-2004 у 06:18

....андрій, справжні geeks стрижуться де попало і щоб дешевше :-) та й я, наприклад, ношу довге
волосся багато років... кінчики постригла, чьолку чікнула та й усе... ну не та в інтернеті аудиторія
для перукарень... :-)))))

spark - 7-9-2004 у 09:25

Цитата:

Загалом вважаю підняття такої теми передчасним для України.


Ні, вже пора. Принаймні для Києва. Через рік-півтора актуальним буде і для Львова. І тоді мовна версія буде дуже впливати. Бо кияни - істоти за визначенням дво(і більше)мовні. А львів'яни трохи інакші.
Крім того, є галузі, де українська превалює вже зараз. Наприклад, законодавство.

Цитата:

Особисто я не знаю про таке явище, про яке говорить Андрій - вузькоспеціалізовані сайти з цільовою аудиторією


В вас говорить робітник ЗМІ. В ЗМІ дійсно широка аудиторія, але подивіться, хто зараз на ЗМІ рекламується - інші ЗМІ. І все. Виняток, може, - проекти холдингу Kyiv Post. На Кореспонденті і компаніїї можна будь-яку рекламу бачити.
Вузькоспеціалізовані тематичні сайти вже є.
Подивіться наприклад такий. В більшості галузей промислововсті вже виникли галузеві портали.
Відстроїтися від російської аудиторії - одне з їх поточних завдань.
А ось вам і наші абстрактні пральні машини. Росіяни їх теж не цікавлять.

Tempika - 7-9-2004 у 12:04

...та всьо буде тільки тоді, коли інтернет піде у маси, а не
у фірми... у мене, наприклад, п*ять років в браузері
банери відключені :-)) ми, домашні користувачі, поки не
отримаємо дешевого трафіку (стабільного та без
погодинки додзвону), не станемо цільовою аудиторією
для інтернет-реклами... :-)

Роман Библюк - 11-9-2004 у 01:02

здається балакали про рекламу, а закінчили шувінізмом...

маю розчарувати прихильників національної ідеї, бізнес, як такий, а тим паче інтернет-бізнес, кордонів немає.

приклад: http://www.mobilebee.com/ - цільова аудиторія US, Canada, UK, EU. А коло головного офісу, можу побитися об заклад, ви проходили нераз, хоч номери там прямі Нью-йорські :-)

про мову: деякий час назад проводили ми рекламну кампанію автрійських авіаліній - їх нового сайту українською.

так от ми розмістили банери і на данному форумі, і на інших львівських (читай україномовних) сайтах, а ефективними були таки києвські (читай російськомовні)...

Для нашого спотвореного суспільства це типово, тому рекламодавцю абсолютно байдуже якою мовою є сайт...

PS: а канадійці собі якось дають раду у поєднанні англ і франц.