Форум Рідного Міста

Сергій Жадан, "Депеш мод"

Юрій Карашівський - 13-9-2004 у 18:40

Просто вражає, як цей харків'янин не вписується в загальний обрис колишньої столиці УРСР. Чудове володіння мовою, не переобтяжені суржиком сюжети, легкі, дурнуваті герої, майже планетарна містечковість події, живість образів...
"Депеш мод" сильно нагадує фільм "Trainspotting": неприкаянні герої не переобтяжують себе морально, фізично чи психологічно. Суттю їхнього життя на три дні стає абсолютно безглузда річ - смерть взагалі не знайомої їм людини, яка за збігом обставин є вітчимом їхнього сусіда по бомжатнику. Зібравши всі сили, гроші, "пальне" і "драп" вони вирушають на пошуки четвертого товариша, щоб запорсити його на похорони "родича". Побіжно хлопці потрапляють в міліцію (тричі, при чому одного з них мало не вбивають гицлі в погонах), здійснюють грабунок зі зламом, перепродують горілку, тусуються з геями та месіонерами. Їхня доля схожа на долю персонажві Дюма: в дорогу вирушають три "мушкетери", а доїжджає в пункт призначення лише один. Мальовничим і радісним епізодом їхньої історії є прослуховування рідопрограми "Музична толока", в якій вони знаходять багато цікавого для своєї збагаченої канабісом і коньяком уяви, зокрема, роблять висновок, що Степан ГАлябарда - це "хор монгольських міліціонерів", а на Сахаліні продаються конзерви "Мамині очі" з позначкою "ледь солоні".

Оцінка твору - найвищий бал за будь-якою системою оподаткування, тобто оцінювання. Післямову до твору написав Павло Загребельний.