Форум Рідного Міста

Група "Щастя" видасть альбом на Північному полюсі?

Юрій Карашівський - 14-10-2004 у 13:00

Група „Щастя” давно визнана однією з найяскравіших команд середнього покоління наших рокерів (тих, що вийшли на сцену в середині 90-х). Енергійний український панк кожного разу „підриває” зали, які майже одразу починають підспівувати і пританцьовувати, як на головному рок-фестивалі країни „Рок-екзистенції”, так і просто в клубах. Виявивши „Щастя” ще й серед организаторів одного з найцікавіших національних „культурних” проектів України останнього часу — фестивалю „Рейвах”, я остаточно зрозумів: „Треба барти!”. Бо з ким, як не з музикантами, які на наших очах створюють дійсне і найближче майбутнє сучасної української рок-музики, про неї розмовляти? Незмінного лідера „Щастя” Дмитрия Остроушко вдалось віднайти через спільних знайомих. До речі, за професією Діма, який знає декілька іноземних мов, виявився перекладачем.
— Почнемо „аб ово”. Чему ваша група називається „Щастя”?
— Я колись придумав назву „Продинамив щастя”. Ми на той момент вже існували 6 років під іншою назвою („Блябба”») і мали певну популярність серед відвідувачів київських клубів. Але захотілось шось змінити. Жартома, я поділився ідеєю з другом — Андрієм Дейнеко, фотографом, він зараз в Італії мешкає. А він каже: „Знаєш, а просто „Щастя” — краще”. На тому і порішили.
— Знаю, що "Щастя" і ти, зокрема, крім, власне, концертної діяльності, ще і придумали й організували рок-фестиваль "Рейвах".
— Не зовсім так. "Рейвах" створений не нами, а групою ентузіастів з Тернополя на чолі з нашим хорошим другом Зоряном Безкоровайным. У нього, до речі, відмінна група - "Неймлес" називається. Саме вони придумали рух на підтримку незалежного мистецтва - музики, живопису, кіно, літератури і т.д. До речі, "Рейвах" ніякого відношення до рейву не має. Це українське слово, що є присутнім у будь-якому нормальному словнику. Суть ініціативи - об'єднати людей творчості. І надати їм вихід на аудиторію (з чим у вітчизняних "незалежних" творців вічні проблеми.) "Рейвах", власне кажучи, це такий собі "мережний клуб", не прив'язаний до якої-небудь адміністративної структури: люди, що мають бажання приєднатися до руху , самі роблять те, що їм цікаво, у своєму місті, і користуються тими можливостями, які клуб надає (організований обмін артистами, доступ до ЗМІ, реклама акцій, друк афіш і т.п.). На сьогодні ініціативні групи руху вже діють у Житомирі , Сумах, Полтаві, Миколаєві, Запорожжі, Рівнму, Львові і т.д. У тому ж Тернополі акції фестивалю - концерти, виставки, літчитання і т.п., мають велику популярність. "Рейвахівські" заходи не є регулярними - все залежить від наявних можливостей, ресурсів, зрештою, вільного часу для того, щоб цим займатися. "Щастя" брали участь у багатьох акціях "Рейваха" і активно займалися організацією презентації фестивалю в Києві. На мій погляд, вийшло непогано. Зараз я саме готую чергову акцію, присвячену кіно. Як тільки усе буде більш-менш конкретно, обов'язково повідомлю.
— Як думаєш, чим обумовлена сьогоднішня активізація рок-музики в Україні? От, й нові класні групи на слуху з'являються, і "дідки" пожвавішали, і фестивалі знову проводяться...
— Не знаю. Грати дуже хочеться. Та й менше про гроші мріяти стали. Це ж не найголовныше. Усіх грошей не заробиш, а творчість набагато більше приносить задоволення.
- Групі "Щастя" досить багато років. Але, незважаючи на це, а також на постійну участь у тій же ж "Рок-Екзистенцыъ", "Таврійських іграх" і т.д., про ваше - як, утім, і практично усіх вітчизняних рок-груп дев'яностих -існування фактично знають тільки рок-меломани...
— Насправді, причин багато. Тут варто говорити і про рівень економічного розвитку країни в цілому, і про „турботу” наших депутатів і влади про рідну культуру, і про рівень розвитку самого так званого українського шоу-бізнесу, і про бізнес-логіку наших бізнесменів. (Навіщо розкручивати свого артиста, вкладаючи в нього десятки тисяч ненаших грошей, якщо можна взяти російського виконавця, якого вже розкручує хтось інший, заплатити відносно мало і одразу „стригти капусту”?). Немалу роль в цій ситуації відіграє і абсолютно природня політика культурної експансії наших сусідів. Та й врешті-решт, відсутність самої інфраструктури незалежної музики. (Погодься, що остання може з’явитися тільки при розвинутій інфраструктурі поп-ринку). А ще є питання активності самих виконавців. Багато хто просто лінується займатися „просуванням” себе „в маси”. Це, до речі, стосується і особисто мене.
— Наскільки я знаю, на відміну від багатьох колег, „Щастя” ніколи не планувало „завоювати” Москву.
— У нас взагалі немає бажання що-небудь завойовувати. Але поїхати в Москву і пограти там, сподобатись публіці, отримати там свою аудиторію — що ж в цьому поганого? Це стосується не лише Москви. Однаковою мірою і Нью-Йорка, Пекіна або Цюрупинська. Випустити альбом у Москві, а не в Києві? Чому б ні. Де завгодно, де запропонують нормальні умови. От зараз, практично власними силами випустили альбом - називається "Pіensas ya en el amor". Нажаль, гідних умов, що дозволили б нам приступити до запису наступних плит, у нас немає. Однак, якщо завтра нам запропонують видатись на Північному полюсі і нормальні умови - альбом вийде на Північному полюсі.
-- Останнє питання. Діма, скажи чесно — бути рок-музикантом в сучасній Україні — це „щастя”?
-- Однозначно. Бути рок-музикантом — це завжди щастя.
Антон КЛОЦ.

P.S.: 15 жовтня у київському клубі "SORE 205" відбудеться презентація альбому "Pіensas ya en el amor", після якої він надійде у продаж.