Форум Рідного Міста

Чи може лікар навмисне придумати діагноз

Андрій Пелещишин - 12-4-2005 у 16:29

Вчора був вражений виступом по ТВ нашого нового міністра охорони здоров'я (на жаль прізвища не згадаю), який у своєму виступі порівняв лікарів з наркодилерами (в сенсі "підсаджування на лікування") та висловився в сенсі, що лікарі часто можуть "придумувати" діагноз пацієнту з метою втягнення його в процес лікування та купівлі дорогих ліків.
Отаке :(
Чесно кажучи, мені було дивно чути таке від міністра про своїх колег (хоча як освітянин я мав би вже звикнути до паплюження своїм же відомством своїх же людей, у нас це буває).
Але з другого боку, це дійсно тривожне та болюче питання - як розпізнати зумистне нагнітання від кваліфікованого раннього визначення діагнозу?
Думаю серед причин такого нагнітання (якщо таке явище існує) може бути не тільки бажання отримати матеріальну вигоду, а набагато частіше просто бажання перестрахуватися. Хоч я не лікар і в цьому "ні бум-бум".

Дотичним до цього питання є інше питання - чи може лікар замовчувати діагноз? Навіщо і коли?

Олексій Мачехін - 12-4-2005 у 17:27

Вся система охорони здоров`я у нас побудована так, що лікар краще напише діагноз ніж не напише. Новітні комерційні впливи додали додатковий аспект - "відкат" від рецептів і "підсаджування" на діагноз => коштовне лікування. Тому я зазвичай намагаюсь діагнози перевіряти, якщо проведення додаткового обстеження не дорожче за лікування :(

Користувач Олесь - 12-4-2005 у 17:28

Може, і часто (щоб не писати здебільшого) так і є. В Україні медицина є дуже комерціалізована, а лікарі не заробляють достатньо настільки, щоб відмовитися від вигідної співпраці з фармацевтичними фірмами. Тому лікар оцінює пацієнта, його фінансові спроможності, і відповідно призначає ліки. Я вже згадував про це в темі про медичне страхування (страхування - один зі стримуючих і контролюючих чинників в подібних ситуаціях).

Наталка - 12-4-2005 у 18:19