Форум Рідного Міста

Україна приєдналася до Болонського процесу.

Роман Голощук - 19-5-2005 у 22:07

Відповідне рішення було прийнято у четвер (19.05.2005) у норвезькому місті Бергені на Конференції міністрів країн Європи, відповідальних за сферу вищої освіти, повідомили «proUA» в прес-службі Міносвіти. Делегація України на чолі з Міністром освіти і науки Станіславом Ніколаєнком після підписання відповідних документів продовжила разом з учасниками форуму з інших країн Європи роботу над визначенням пріоритетів у процесі створення єдиного європейського простору вищої освіти до 2010 року.

Ну і що нас зараз чекає? ;)

jaguara - 20-5-2005 у 01:12

Ну, якщо я все правильно розумію, то мені не доведеться тепер нострифікувати свій майбутній Пі-Єйч-Ді вдома... мороки менше, витрат теж :)

Андрій Пелещишин - 20-5-2005 у 08:56

Цитата:
Ну і що нас зараз чекає?


Купа клопоту і нічого доброго :(. Плюс різке падіння рівня освіти

spark - 20-5-2005 у 10:53

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Андрій Пелещишин

Купа клопоту і нічого доброго :(. Плюс різке падіння рівня освіти


а більш розгорнуто можна? чому падіння?

Андрій Пелещишин - 20-5-2005 у 15:57

Тому що студент може мігрувати між вузами, вибираючи оптимальних викладачів для курсів (на жаль, підозрюю, що головним критерієм буде простота здачі).
Плюс відсутність взаємодії викладачів, які вчать конкретного студента (адже вони тепер по різних вузах) може породити погіршення рівня викладання (дублювання, дірки і тп). Звичайно, можна сказати багато голосних фраз про те, як усе буде гарно працювати (типу "індивідуальні траєкторії навчання" ), але на практиці різко зросте додаткове навантаження на викладачів по формуванню супровідних до курсу матеріалів, що в свою чергу неминуче відібється на рівні виконання основних обовязків (навантаження зменшувати чи суттєво збільшувати зарплату ніби не збираються).
Плюс, практично зникає поняття відрахування студента з вузу.

Мені очевидна загальна непродуманість і кампанійщина в цьому питанні. Плюс, наскільки я знаю, це "спілка аутсайдерів" і провідні європейські вузи до даного процесу не поспішають приєднюватися.
Не виключено, що до таких дипломів і до освіти взагалі падатиме довіра працедавців. Адже зараз працедавець знає - раз чоловік має диплом НУ ЛП - його вчили в НУ ЛП. А тепер це розмиватиметься.

spark - 24-5-2005 у 12:46

Ну, я це і зараз спостерігаю наочно. Наприклад, в магістратурі. Людина закінчує інший ВУЗ, вступає до магістратури більш престижного на платне відділення, рік сорому - і корочка в кишені. Ніякого Болонського процесу для цього не треба.

Остап Дзондза - 28-5-2005 у 05:29

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Андрій Пелещишин
Плюс, практично зникає поняття відрахування студента з вузу.


Кажуть талон#2 хочуть скасувати з наступного семестру.

А якщо хтось по модулях не набрав навіть 51 бал протягом семестру то що з ним будуть робити? Придумають якийсь вийняток? Допишуть зі стелі? Чи відрахують без "ще одного шансу"?

tysovska - 31-5-2005 у 10:54

У Канаді не відраховують, доки людина платить за семестр. Я знаю таких, що по десять років вчаться - тобто, не вчаться, а тільки платять, записуються на курси, але жодного іспиту так і не спромоглися скласти. Власне, у нас теж таких студентів не бракує - беруть нескінченні академки.
А мене більше цікавить практичний бік медалі: як саме можна блукати між освітніми закладами (фізично)? Знову ж таки, в Канаді поширена практика переводитися з одного вузу до іншого, якщо там програма краща. Але паралельно вчитися в кількох вузах - якось воно складно. Особливо за наявності наших жорстких розкладів занять...

Павло Жежнич - 31-5-2005 у 14:18

Болонський процес - це ідіотизм. Прийде якийсь неук з Європи, але з грошима. Там в нього нема шансів успішно закінчити навчання, а в нас за гроші - 10 іспитів за один день! Гроші він заплатить в касу нашого вузу, а конкретний викладач з того нічого доброго не буде мати, а лише мінінгіт з цим неуком. Йому ж потрібно поставити позитивну оцінку, бо він платить гроші.
Взагалі, я б охарактеризував це процес так - повна відсутність відповідальності за отриману (чи неотриману) освіту. Дипломи видають одні вузи, іспити приймають інші вузи, а дипломні роботи (проекти) взагалі невідомо де захищаються і т.д. Це незоране поле для корупції.

Олексій Мачехін - 31-5-2006 у 20:59

А чому це йому треба ставити оцінку за гроші? В харківській фармакадемії за кожний прогул треба платити гроші - щоб викладач згодився прийняти матеріал. Не кажучи вже про перездачі. Не склав іспит - іди знову в касу.

Олесько - 31-5-2006 у 21:00

Я думаю, проблема не в самій Болонській системі як в такій, а в специфіці її втілення. Наприклад, в мене зараз поза Україною навчання за Болонською системою, ECTS тощо, і якихось особливих проблем не виникає. За семестр треба набрати 30 кредитів (тобто здати 15 модулів), а як і де ти це робиш - вже питання другорядне. Зате потім, якщо мати хоча б 30 кредитів з другого університету, то можна отримати спільний диплом (joint degree) від обох університетів, про який нам тут розповідають дуже гарні байка, яким він буде визнаним і як легко з ним буде знайти роботу. Як воно буде насправді - побачимо...

На мою думку, не вартує запроваджувати Болонську систему повністю для перших курсів. По собі пам'ятаю - у Львові в університеті на першому-другому курсі була купа важких і не особливо потрібних предметів, деякі з яких стають в пригоді аж зараз. Але якби тоді можна було вибирати - чи вчити, наприклад, в квітні-травні вищу математику з купою формул чи якісь річки/озера/пташки (в мене екологічна спеціальність), то фіг би хто вибрав математику. Це вже на старших курсах якась свідомість приходить, чи що...

Андрій Пелещишин - 31-5-2006 у 21:09

О! Класно, буде кого живого студента про ту систему розпитати.
Не щезайте, завтра-післязавтра формулюватиму питання

Олесько - 1-6-2006 у 09:50

ОК, питайте :-)

Сергій Бєляєв - 1-6-2006 у 12:38

Тут ще пару слів про плюси і мінуси процесу

http://www.lgz.ru/archives/html_arch/lg202006/Polosy/4_4.htm

Андрій Пелещишин - 2-6-2006 у 19:22

Питання перше
Чи вільні ви у виборі курсів, які будете слухати, і в тому де їх будете слухати?
Питання друге
Чи погоджено між собою зміст еквівалентних курсів різних вузів?
Третє
Які субєктивні мотиви вибору курсів та місця слухання?

Олесько - 5-6-2006 у 13:36

Можливо втілення Болонської системи у моїй програмі теж доволі специфічне, але воно працює. Отже:

1: Вибір курсів вільний в певних рамках. Курси розбиті по групах, в даній ситуації морські модулі, річкові модулі і загальні модулі. Всього за рік треба здати 30 модулів, з них хоча б 5 з кожної групи, решта 15 - можна вибирати. За рік читається близько 70 модулів, тобто виходить, що близько половини можна не робити. Здавати можна хоч всі 70, але в кінці року треба вибрати тих 30, які будуть записані в дипломі, відповідно можна обрати ті, з яких найкращі оцінки, або ті, які найбільше пригодяться в майбутній роботі.

Свобода вибору місця навчання в принципі обмежена чотирма головними і близько десятьма партнерськими університетами, які входять в так званий консорціум і мають узгоджені програми. Теоретично можна також домовитися за навчання поза межами консорціуму, але тоді треба особисто домовлятися з координатором і приймаючим універом, що не завжди просто (плюс часто за це треба додатково платити). Зрештою, вибір університетів в межах консорціуму достатній - від Польщі до Англії і від Португалії до Норвегії.

Диплом видається тим універом, в якому здано 30 чи більше предметів, відповідно якщо університетів більше (наприклад, в мене планується 3), то тоді видається спільний диплом (ніхто ще не знає, як він виглядатиме, через рік отримаю, то може відсканую :-) )

2. Зміст курсів погоджено в межах консорціуму

3. Суб'єктивні мотиви вибору курсів - вартість життя, клімат, загальна престижність і спеціалізація університету. Оскільки більшість курсів необов'язкові, то загалом нема тенденції їздити з міста до міста шукати легкі предмети чи викладачів, та й ніхто не буде щотижня їздити туди-сюди з Португалії в Англію.

Більше інформації - тут: http://www.ualg.pt/EUMScWCM/

dr.Trollin - 7-6-2006 у 01:46

http://iraqwar.mirror-world.ru/article/46689
sanches "О вреде образования"

а також:

http://lenta.ru/articles/2004/12/10/education/
ЧЕЙ УНИВЕРСИТЕТ ЛУЧШЕ?

+
http://vip.lenta.ru/doc/2004/12/20/university/
БАКАЛАВРЫ ИЗ США И ПЕРВОКУРСНИКИ ИЗ РОССИИ
(Комм. к статье "Чей университет лучше?")

там суть зело гарна табличка МФТІ/MIT

а також:
http://nadjyshka.livejournal.com/678673.html
(nadjyshka. Про Болонську систему)
+
http://www.regnum.ru/allnews/166645.html
БОЛОНСКИЙ ПРОЦЕСС: СОЗДАТЬ ПЕРЕХОДНИК ДЛЯ ЕВРОРОЗЕТКИ – ИНТЕРВЬЮ ДМИТРИЯ БАКА ИА REGNUM

Міжнародний освітній симпозіум з впровадження Болонського процесу

Worman - 5-9-2006 у 01:59

З 3 по 12 вересня у Львові проходитиме міжнародний освітній симпозіум "Національні і загальноєвропейські проблеми впровадження Болонського процесу". Організаторами симпозіуму є Львівський осередок міжнародної організації BEST (Рада студентів технічних університетів).

Міжнародний симпозіум відбуваєтсья під патронатом Національного університету "Львівська політехніка". Учасниками симпозіуму є 20 іноземних студентів і 10 представників НУ "Львівська політехніка". Для обміну досвідом з Європейських університетів запрошено професорів, що будуть проводити лекції і дискусії зі студентами. Основною метою проведення симпозіуму є обмін досвідом по впровадженню змін у системи вищої освіти Європейських країн, порівняння досягнутих результатів.

Офіційне відкриття симпозіуму відбулося 4 вересня о 10 годині у актовій залі головного корпусу Національного університету "Львівська політехніка".

http://symposium.best-lviv.org

і чим все закінчилося?

Соломія Лебідь - 21-9-2006 у 17:54

цікаво знати що з того вийшло. всі зібралися і потринділи про плей стейшин 2?