Форум Рідного Міста

Замкнуте коло, або війна зі собою

Рост - 22-9-2005 у 10:30

Останній поштовх до написання цих роздумів дав опус Яреми П. про польську молодь, а саме про „TANIE” (дешевше).
http://misto.ridne.net/viewthread.php?tid=3959
Взагалі, це притаманно людям, за собою теж помічаю таку рису – знайти потрібну річ, але дешевше. Гроші для більшості людей з неба не падають. Але…
Останнім часом буквально на кожному кроці доводиться чути про зниження якості продукції: автомобілі, навіть німецького виробництва, БМВ, Мерседеси – уже не ті, побутова апаратура – уже не та, одяг – не той, навіть харчові продукти – теж не ті. Що ж викликає цю повальну тенденцію? Є, напевно, чимало чинників, але хочу зупинитися на одному, суттєвому.
Звідки береться ціна на той чи інший виріб? Перша ціна – це ціна заводу виробника: собівартість + рентабельність (ніхто, думаю, не буде сперечатись, що будь-яка діяльність повинна бути рентабельною, тобто, приносити прибуток). Наступну прибавку до ціни дає націнка торгівельної організації, яка купує вироби в заводу і продає регіональним дистриб’юторам даного бренду. Чому без неї не обійтися? Бо заводу вигідніше мати справу з одним великим покупцем, ніж з тисячею дрібних. Можна і обійтися, але тоді, щоб справитись з таким об`ємом роботи, доведеться прямо на заводі відкрити великий відділ зі збуту, який теж повинен бути рентабельним, людям зарплату платити треба, розвиватися відділу теж. Так що буде це відділ заводу чи стороння організація – суті не міняє.
Наступну націнку зроблять регіональні представники – за транспортування, локалізацію документації тощо. Ну і теж ця робота повинна бути рентабельною. Подальша націнка – роздрібні продавці, у яких ви і зможете вироби вищенаведеного заводу купити. І знову ж рентабельність.
Оскільки продавців однієї і тієї ж продукції буває хоча би декілька, між ними йде конкурентна боротьба, яка здебільшого виявляється в зниженні роздрібної ціни. Чому так примітивно? Тому що такі покупці, тобто, ми з вами. Саме цей чинник, як правило і є вирішальним, а не професіоналізм продавця, який може надати фахову консультацію щодо вибору моделі наприклад, чи наявність професійного сервісного центру для якісного подальшого обслуговування та гарантійного ремонту і т.д. І завжди знайдеться продавець, який відсутність кваліфікації буде компенсувати саме так, знижуючи ціну. І продавати, як не смішно, він буде більше. Тому що „TANIE”. Іншим роздрібним продавцям теж доводиться знижувати ціну. Але як? Правильно, в ущерб обслуговуванню – відмовитись від кваліфікованого персоналу, якісного подальшого обслуговування, зрештою, дійшовши до межі рентабельності, або відмовитись від продажу даного бренду, або шукати засобів впливу на регіонального дистриб’ютора щодо зниження закупівельних цін. Далі зниження ціни покотиться в бік заводу виробника, а він може знижувати ціну лише за рахунок якості. Спершу щось дрібне принесеться в жертву, ну а далі – більше. Зрештою, прийшовши через декілька років купувати щось виробництва улюбленого бренду, ми або із здивуванням констатуємо його повну відсутність в магазинах, або з прикрістю – відчутне зниження якості. Але це ми ж до цього і доклалися, підтримуючи некомпетентних, безвідповідальних продавців, купуючи у них дешевше.
Що робити? А запропонуйте вихід!

Tempika - 22-9-2005 у 10:47

...розумієш, деякі речі ми все рівно хочемо купити якісніші і дорожчі...
скажімо, купуємо дешеві кеди для походів у ліс і дорогі італійські мешти до
параду... дешеві піратські диски з емпетри, які послухаєш трохи і забудеш,
і дорогі колекційні плити улюблених виконавців... дорогий монітор, щоб
не псувати очі, і дешеву мишу, яка буде вбита так само швидко, як і
дорога... завжди є мотив купити щось дорожче якісніше, хоча тяга до
*халяви* - це святе :-)) недавно у московських магазинах стали продаватися
мобілки, прикрашені кристалами сваровські, дорогі, як зараза... і хоча
продавці сподівалися, що їх розкуплять до різдва, вони виметені вже
зараз, не дивлячись на ціну... завжди буде певним снобістським шиком
купити щось якісніше і дорожче... хоча може все попсуло наше з вами
покоління Х, що (за дугласом коуплендом) не ведеться на бренди,
кар*єру і сімейні цінності... тому вибирає дешевше і безпонтове...
інше питання, що у нас нема споживача на дійсно дорогі і якісні товари,
бо середній клас просто не існує, тому ми й маємо те, що маємо
- халтуру задешево.

Рост - 22-9-2005 у 10:57

Не зовсім це, Таню. Купуючи той самий дорогий монітор, ти будеш шукати, де його купити дешевше, оцю конкретну модель? А знайшовши, будеш аналізувати, чому він тут дешевший?

Tempika - 22-9-2005 у 12:08

...я не шукатиму найнижчу ціну, я куплю за першою ж реальною ціною :-)

Василь Яворський - 22-9-2005 у 12:54

Погоджуюся з Tempika, купую за першою ж ціною, котру згоден заплатити... Зрештою тут більше від людини залежить.

Рост - 22-9-2005 у 13:23

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Tempika
...я не шукатиму найнижчу ціну, я куплю за першою ж реальною ціною :-)


Тоді, з твого дозволу, усугублю :)
Що ховається за визначенням "реальна ціна"? Тобто, якесь вивчення ринку буде мати місце. Яке і як воно вплине на вибір?


Цитата:
Оригінальне повідомлення від Василь Яворський
купую за першою ж ціною, котру згоден заплатити...

Тобто, заходжу в перший по дорозі магазин, і при наявності в кишені потрібної суми одразу купую, що потрібно?

Громов Сергій - 22-9-2005 у 14:01

Чи я забагато випив, чи не розумію суті питання, чи взагалі - не тутешній ........



Щось я не збагну - про що мова ???


Люди хотять речі, послуги тощо, за що платять гроші. Кожен собі вирішує - придбати ОЦЕ чи ні за тою ціною, що пропонують. Вирішив - придбав і користуюсь. Ні - то розбіглися. Не бачу суперечок !!

Василь Яворський - 22-9-2005 у 14:22

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Рост
Тобто, заходжу в перший по дорозі магазин, і при наявності в кишені потрібної суми одразу купую, що потрібно?


Ні, якщо ця ціна є не надздирництвом... Перебільшено: якщо в кишені 200 грн то за пачку сірників я 200 грн не заплачу, хоч мені вони і дуже потрібні, а знайду місце до вони максимум по 50 копійок, хоча їх реальна ціна 10 копійок. Є таке поняття як зручність покупки і сервіс покупки, за них так само потрібно платити. Я не їжджу на закупи на гуртовню Інтермаркет, хоч там і дешевше ніж в Арсені тому що мені так не зручно. А ціну Арсену я платити згоден, хоч вона і вища але в розумних межах.

Яндрух - 22-9-2005 у 15:01

Девід Робб, директор з дизайну BMW Group, нещодавно заявив у Москві на прес-конференції, присвяченій проштовхуванню нової моделі „бімера” (мотоцикла) на світовому ринку, й зокрема в Росії (ну, й на наших теренах), що „дешевих мотоциклів BMW не буде”. (Крапка.)
Як видно, вже на початках настроюють покупця на потрібний лад.
(А ви тут кажете: війна з собою за дешеве…)

dr.Trollin - 23-9-2005 у 07:30

загалом не цілком згоден зі Спрощенням ідеї методології цінопониження.
оскільки вона, звістно (тобто її вже далеко не раз звіщували), складніша.
А, паче того, пророблена непооднократно під _різними_ кутами...

тому спрощення (з моєї обгрунтованої т.зору споживача)
завжди містить під собою прагнення відмовитися від зменшення маржі.
Закликаючи до логіки -- завжди варт приводити який відсоток на ціні товару за яку послугу планується надбавити...
тривіально, імхо.

Tempika - 23-9-2005 у 10:13

...відповідаючи на запитання *що таке розумна ціна*.. скажімо, подивилася
через інтернет на ціни або провела невеликий локальний маркетинг...
пішла в магазин: бачу, що є, бачу, що є гарантія і продавець не лінюх,
все показав, розказав і все таке... ціна в межах... тоді купую... краще
зразу, ніж тратити час і зусилля на вибігання чогось за меншою ціною...
я дуже не люблю ходити по магазинах. :-))))