Форум Рідного Міста

Мова і дитина

Андрій Пелещишин - 20-3-2006 у 20:45

Дуже цікаво спостерігати як потроху дитина освоює мову, вчиться розуміти і вчиться слухати.
Дуже веселі не раз трапляються історії, проте часто за ними стоїть якась цікава особливість мови, що не помітна дорослим.

Наприклад, пару днів назад я зрозумів, навіщо в англійській мові є "may" і є "can".
Усе було так: ми (я зі сином - 2 роки) гуляли біля дому. Дитина лізе на перила дворових сходів (з другого боку висота прогнозованого падіння = 2 метри). Володя лізе потрохи на перила і оглядається на мене - яка моя реакція.
Я застережливо кажу "Обережно! Можеш впасти!!" . Він починає лізти з подвійним ентузіазмом. Я біжу, відриваю його від перил і чую від нього - "Пусти! Тато сказав що можна впасти!!"
Я просто випав!! То ж треба так зрозуміти мої слова.

Sergi Adamchuk - 21-3-2006 у 19:39

Класно... Мені сподобався приклад...
А я веду блоґ з висловами доці

Олеся Козак - 24-3-2006 у 15:41

У мене дитина ще не розмовляє, тому нічим таким поділитися не можу, але нещодавно друзі-українці розповідали про свого трирічного сина, який зовсім не розуміє і не розмовляє англійською, але без проблем спілкується з дітьми-англійцями. На дитячому майданчику це виглядає приблизно так: бавляться разом малі англіки і наш хлопчик, бігають(як то діти), і от один англійський хлопчик підходить до нашого і починає щось говорити: "Бла-бла-бла-бла......", на що наш так собі спокійно відповідає: "Та нє-є-є, то просто їхала машина і зробила аварію!" Малий англік уважно послухав, помахав головою в різні сторони (типу -"ні") і розказує далі: "Бла-бла-бла-бла......", а наш: "Я тобі кажу, шо то машина, а не ровер!"
Отак легко розуміють один-одного різномовні діти! Куди там нам, дорослим! ;)

Андрій Пелещишин - 29-4-2008 у 15:03

Мій малий придумав цікавий мовний зворот. Оцініть фразу
"Я придумав гарну думку"

Це суттєво відрізняться від усталених "маю ідею", "мені прийшла до голови думка". Тут активна суб'єктивна позиція, а у них пасивно-очікуюча (може прийде, а може і не прийде, може дадуть хтось ідею, а може і не дадуть).