Пару років назад на території паркової зони "Парк 700-річчя Львова" з'явилася
маленька деревяна церква, очевидно тимчасова - ніби передбачалося будівництво
православного храму.
Потім завезли трохи будматеріалів, вирівняли територію, обгородили сіткою.
Потім усе завмерло.
А потім біля церкви зявився один, два, три автомобілі. Ніби миряні на службу
приїхали.
А тепер там уже просто стоянка автомобілів (паркова зона!)
У мене підозра, що хтось взяв землю під храм, а тепер використовує під парковку.
Ось як це виглядає (на задньому плані)
Та зараз зі сторожів різних земельних ділянок багато хто так підзаробляє... Все
рівно стережуть будівельні матеріали, чи що там ще, а тут ще так копійка си
колотит...Олександр Чорнобиль - 23-9-2006 у 09:14
Ні, це не сторожівський підзаробіток. Може на початку року то ще так було - стояло
дійсно один-два авта. А зараз... Просто нікому не довелось зняти це місце десь в
будній день ввечері. Там десь до сотні машин буває. Думаю, Андрій правий - зараз ті,
хто взали землю під храм (земельний податок не платять здається! зрозуміли всю вигоду тієї справи і, скажемо
так, не поспішають з будівництвом...MaxymPidboljachny - 2-10-2006 у 07:59
Як на мене, краще парковка, аніж храм. Парковки місту потрібніші. А хрямів у
кожному сихівському подвір"ї понатикували... Старі храми розвалюються, а нові
(архітектурний непотріб!) будуються. Завстав дурного богу... От тільки з
податками... так, то ви "весело" підмітили.Сергій Бєляєв - 2-10-2006 у 12:19
У мене склалося враження, що це все розташовано під ЛЕП. Отже, церкву там
однозначно будувати не дозволять. Під стоянку виділити ділянку, думаю, реально,
але знову ж процедура оформлення через сусідство з ЛЕП буде складнішою. Так
виглядає, що це банальне самозахоплення. І каплиця, і стоянка розташовані там без
будь-яких дозволів. Каплиця розглядається як тимчасова споруда і напевно навіть
ні по яких реєстрах не проходить.Андрій Пелещишин - 21-1-2007 у 16:14
Знайомий розповів, що він там ставить авто. Коштує ця послуга 4 грн. в день (якщо
постійно ставити), якщо поторгуватися, можна збити до 3-х гривень. Як я зрозумів,
кошти збирає сам св'ященник Тарас Задорожний - 22-1-2007 у 09:37
Неприємна ситуація. Але це не перший і, на жаль, не останній подібний випадок.Андрій Моравський - 31-8-2007 у 12:23
А якщо цивілізовано - то робиться комплекс із підземною парковкою на два рівні під
землю, якщо грунти дозволяють і рівень грунтових вод. Прямо під церквою. Таке
хотіли робити на сихові. але там наразі зроблені учбові приміщення семінарії
абощо (точно не скажу, одним словом зали)... заїзд робиться непомітним, здаля від
церкви. з містобудівельної точки зору це вирішити можливо, напевне. тому всі
роблеми можна вирішити. І це не фантастика, панове! кажу це як архітектор. Крім
того частина доходу би мала йти на церковне утримання (чому б і ні), а
обслуговувати стоянку могли б і люди причетні до самого храму. Такий собі
сучасний бізнес. Згадайте, жоден монастир не обходився без якогось ремесла, яким
себе годував. Це ж було б те саме тільки в сучасній формі. чим не ідея?Лєна Дадукевич - 16-12-2007 у 12:37
А хіба у парках дозволено будувати церкви?
Це ж місця відпочинку, якщо я нічого не путаю, звичайно...Андрій Пелещишин - 3-1-2008 у 13:59
Цитата:
А хіба у парках дозволено будувати церкви?
Це ж місця відпочинку, якщо я нічого не путаю, звичайно...
Власне, думаю, що ні під що інше на території парку землю би не виділили. А так,
знайшовся формальний привід.
Натрапив на ще одну подібну стоянку.
На перехресті Любінська-Виговського (навпроти ресторану "Шекспір") біля церкви (на
жаль, не знаю що то за храм - рідко в тому районі буваю) також щось таке, що
підозріло нагадує парковку. Але там хоч церкву збудували.Andreas - 3-1-2008 у 20:25
Боже ж мій, і як я, такий шанувальник архітектури та архітекторів той пост
пропустив...
Цитата:
Андрій Моравський
... а обслуговувати стоянку могли б і люди причетні до самого храму. Такий собі
сучасний бізнес. Згадайте, жоден монастир не обходився без якогось ремесла, яким
себе годував. Це ж було б те саме тільки в сучасній формі. чим не ідея?
Ідея - перший сорт! Шахти та вентилятори протидимного захисту виконуємо у вигляді
прикрас храму (для просунутого архітектора два рази плюнути), погоджуємо з
єпархіальним управлінням на відповідність канонам - і вперед! А будову з
монолітного залізобетону під церквою прихожани оплатять, їм однаково, а Дому
Божому копійочка зайва...
Та що там стоянка! Дрібно мислите, шановний! Що там, "стоянка"...
Копаємо сім поверхів вниз, на зразок "Гостинного двора", що в Москві, хто був, той
знає. Перший поверх - магазин парфумів "Сльози Діви Марії" та ювелірний магазин
"Злато волхвів". Другий - водний комплекс з саунами та басейнами "Пілатові терми".
Третій - ресторан "В Христа за пазухою". Ну і далі - дискотека, Макдональдс, казино -
фантазуйте, панове...
Ото буде "в сучасній формі"!
-----------------------------------------------------------------------
Карочє, ідея люкс, але не нова. Ось що вона мені нагадує
"Сьогодні в клубі макаронної фабрики лекція "Комунізм - світле майбутнє земної
кулі". Після лекції - демонстрація закордонного фільму "Смертельне кохання" та
танці під радіолу. Вхід - 1 крб."Sergiy Nedbaylo - 4-1-2008 у 12:43
Цитата:
Оригінальне повідомлення від Andreas
Та що там стоянка! Дрібно мислите, шановний! Що там, "стоянка"...
Здається Ви дещо "згущуєте фарби". На проблему можна подивится і під іншим кутом.
Ні для кого не секрет, що храми не отримують фінансування своїх витрат від
держави. І меценатство у нас не розвинене до рівня повного забезпечення потреб
храму.
Тому кожен настоятель храму має сам піклуватися про те, де йому взяти гроші на
ремонт та поточні витрати. І якщо наявність стоянки дозволяє храму існувати, то
мені здається немає в цьому нічого надто поганого. Головне, щоб прихожанам не
заважало...
Інша справа, якщо ця стоянка є єдиною метою існування даного храму... Олексій Мачехін - 4-1-2008 у 12:48
А з якого це предива держава має компенсувати церковні витрати?
Якщо приход не взмозі утримувати церкву і священика, церква має закритись, а
священик буде приходити раз-два на тиждень з сусіднього приходу.Sergiy Nedbaylo - 4-1-2008 у 17:37
Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олексій Мачехін
А з якого це предива держава має компенсувати церковні витрати?
Якщо приход не взмозі утримувати церкву і священика, церква має закритись, а
священик буде приходити раз-два на тиждень з сусіднього приходу.
Та хоча б з того, що прихожани фізично, навіть при всьому своєму бажанні, не в змозі
своїми пожертвами забезпечити функціонування церкви.Олексій Мачехін - 4-1-2008 у 18:26
Це значить лише що церкві варто зменшувати свої витрати. Вона і так звільнена від
податків.Andreas - 4-1-2008 у 18:50
Цитата:
Sergiy Nedbaylo
[Здається Ви дещо "згущуєте фарби". ... кожен настоятель храму має сам піклуватися
про те, де йому взяти гроші на ремонт та поточні витрати. І якщо наявність стоянки
дозволяє храму існувати, то мені здається немає в цьому нічого надто поганого.
Головне, щоб прихожанам не заважало...
Інша справа, якщо ця стоянка є єдиною метою існування даного храму...
Ні, не згущую. Настоятель храму мусить піклуватися тільки про душі прихожан і
більше ні про що. Попаде на "гачок" бізнесу - пиши пропало, стане бізнес головним в
діяльності. Людина грішна і на спокуси легко піддається, а священник - теж людина.
Не можна служити і Господу і Мамоні - щось одне треба вибрати. Як правило Мамону
вибирають - плоть слаба.
Цитата:
Олексій Мачехін
А з якого це предива держава має компенсувати церковні витрати?
А з того предива, що по-перше церква потрібна громадянам цієї держави, а по друге і
державі вона допомагає лад у суспільстві підтримувати.
В Німеччині кожен працюючий при реєстрації в податковій вказує конфессію, до якої
належить і платить від зарплати 0,5% "кірхенштоєр". Гроші передаються церковним
громадам пропорційно зареєстрованій кількості членів кожної громади. Невіруючі
не платять.
Крім того, дотація від держави в сто разів краща за любу комерційну діяльність в
храмі. Що Христос з торговцями там зробив, не пам'ятаєте? А вони, до речі торгували
культовими речами, не за паркпляц гроші брали.Олексій Мачехін - 4-1-2008 у 19:02
Знов за рибу гроші.
Якщо церква настільки непотрібна своєму приходу, що той не жертвує достатньо
грошей, її не повинно бути.
Розпишіть, будь ласка, церковні витрати, які мають відшкодовуватись через
державу.Andreas - 4-1-2008 у 19:15
Цитата:
Олексій Мачехін
Знов за рибу гроші.
Якщо церква настільки непотрібна своєму приходу, що той не жертвує достатньо
грошей, її не повинно бути.
Розпишіть, будь ласка, церковні витрати, які мають відшкодовуватись через
державу.
А якщо в селі прихожан мало і бізнесменів не густо а самі бабусі? Їм як, на службу
Божу до областного центру їздити? А як помре бабуся? На таксі священника везти за
50км? Чи так закопати?
НЕ буду розписувати. Не хочу. Всі витрати, що треба бере на себе держава за рахунок
церковного податку. І ніякої комерційної діяльності.Олексій Мачехін - 4-1-2008 у 19:31
А якщо в селі прихожан мало і бізнесменів не густо а самі бабусі? Їм як, на службу
Божу до областного центру їздити?
Тоді священик сам приїзджає раз на тиждень.
А як помре бабуся? На таксі священника везти за 50км?
Це не пологи, можна і автобусом дістатись, переночувати і вдовольнитись нехитрим
селянським харчем. Я, звісно, розумію що вони звикли до тойот, але до священицтва
слід ставитись як до покликання а не до фаху.Andreas - 4-1-2008 у 20:16
Раз на тиждень... раз на місяць... потім на півроку. Церква бідна, прихожани гроші
жилять, не наїздишся... Та й парковка клята часу потребує.
Автобусом з ночівкою - теж ідея, але маленьких сіл багато, священників не дуже, а
люди кожен день вмирають...
Втім, Ваші ідеї, Олексію, досить прагматичні і заради підняття економіки країни,
напевно, заслуговують уваги. "Те, що не може себе окупити, не має права на
існування" - так?Олексій Мачехін - 4-1-2008 у 20:26
Церква, яка не може себе окупити через благодійні пожертви, не повинна
існувати.
Ви, певно, не знаєте що таке маленькі села. Через малу чисельність людей смерть там
трапляється раз на кілька місяців.
Якщо ж священик не хоче виконувати свою пасторську місію без грошової
компенсації, а тим більше не може до пастви донести думку, що церкву слід
утримувати, якщо люди, яким він несе світло, жилять (за вашими словами) гроші — він
не священик, він продавець ритуальних послуг, ще й до того ж невдаха.
Така церква не потрібна нікому. Вона не виконує своєї місії, вона лише виконує
ритуальну функцію і стриже купони на довірливості традиції.
Це взагалі не схоже на християнство, яке в свої перші роки несло благу вістку
наперекір державі і її ідеології.Andreas - 4-1-2008 у 21:05
Знаю я, що таке маленькі села, і смертей там є досить через високу питому
чисельність старшого населення (молодь у місто втекла). Але ні Ви ні я конкретних
цифр навести не можемо, тому облишимо. Завважу тільки, що існують ще хрестини,
весілля. Рідко, але зустрічаються і по маленьких селах. Тобто, міські священники з
"рентабельних" церков автобусами з ночівкою ніяк не наїздяться, то Ви, м'яко
кажучи, "загнули".
І ніхто не каже, що священник "не хоче". Не в змозі просто буде попри все своє
бажання, якщо на одне поховання буде втрачати дві доби.
Чи нехай парковками на таксі (чи вертоліт?) заробляє?
А церква людям потрібна. Хоч яка.Олексій Мачехін - 4-1-2008 у 21:21
Село Грушківка Черкаської області. Близько 700 дворів:
Народилося за рік 5 дітей
Померло за останній рік близько двох десятків людей
Свого священика в останній рік нема, хоча церква стоїть пофарбована і перекрита
по новій. Цим займається громада. Півчі місцеві.
Священик приїзджає двічі на тиждень з сусіднього села — Коса́рі (6 км), там
приход більший, оскільки село на трасі і має Спиртзавод.
Так от. Якщо цьому священику забракне раптом на бензин (у що дуже складно повірити
— РПЦ), то хай би ходив пішки. Шість кілометрів навіть ярами більше ніж півтори
години йти не вийде. Але і автобус ходить двічі на день і в селі машини є і попутні
часто їздять — ніякої гострої необхідності у власному автомобілі у цього
священика немає.
А тепер уявімо ситуацію: я зі своєю родиною переїзджаю у це село жити і, сплачуючи
податок, записуюсь у греко-католики. Найближчий греко-католицький приход, може є у
Вінніці хіба що, чи ще трохи західніше.
Чи буде найближчий греко-католицький священик до нас їздити навіть за наші
податки?
Що це вирішить в такій ситуації?Andreas - 4-1-2008 у 22:00
А якщо в іудеї? А якщо в мусульмани? А де найближча синагога або мечеть?
Не буде їздити. Все лишиться так, як є. Але Ви будете твердо знати, що Ви своєю
копійчиною своєму Храму допомогли і греко-католицький священник не бігає по
інстанціям, погоджуючи проект автостоянки, щоб заробити на утримання церкви, а
займається своїми прямими обов'язками.Олексій Мачехін - 4-1-2008 у 22:17
Нинішня ситуація ніяким чином не заважає жодному священику займатися своїм
покликанням.
Заважають непомірні амбіції і звичайна людська пожадливість.
І державна допомога тільки укріпить їх у цих спокусах.
Подивіться на птахів небесних...Andreas - 4-1-2008 у 22:23
Допомогу одержує не священник, а громада, "цивільна", так би мовити, організація. І
вирішує, де побудувати новий храм, якому храму надати допомогу, а який проіснує на
пожертви.
А без цього буде церква комерцією займатись.Олексій Мачехін - 4-1-2008 у 22:26
І загнеться це пожадливе християнство років через 50-100. Щойно села остаточно
вимруть.
У мене немає довіри до священика на Камрі чи до церкви, яка приходить в чужу
країну, купляє землю, яку легально купити неможливо і будує на ній молитовний дім.Andreas - 4-1-2008 у 22:37
Легко робити прогнози на 100 років - піди, перевір...Andreas - 4-1-2008 у 22:40
Але нехай ще й інші вискажуться - що краще для церкви та прихожан - комерційна
діяльність, чи допомога через відповідний податок.
А мені час спати - завтра рано вставати, ДО ЛЬВОВА ЇДУ!
(вибачте за оффтоп та капс)Олексій Мачехін - 4-1-2008 у 22:53
Краще — церква з пожертвами пастви.Sergiy Nedbaylo - 9-1-2008 у 10:34
Цитата:
Оригінальне повідомлення від Andreas
Ні, не згущую. Настоятель храму мусить піклуватися тільки про душі прихожан і
більше ні про що. Попаде на "гачок" бізнесу - пиши пропало, стане бізнес головним в
діяльності. Людина грішна і на спокуси легко піддається, а священник - теж людина.
Не можна служити і Господу і Мамоні - щось одне треба вибрати. Як правило Мамону
вибирають - плоть слаба.
А настоятель має піклуватися про дірку в даху церкви через яку вода ллється на
голови прихожан? Якщо повинен, то за які гроші, а якщо не повинен, то тоді чий це
клопіт???Сергій Бєляєв - 9-1-2008 у 12:47
Andreas правий. Про господарські питання мусить піклуватися громада, віруючи
прихожане.Лєна Дадукевич - 9-1-2008 у 13:07
(Andreas , ви у Львові?)Андрій Пелещишин - 10-2-2008 у 18:34
Це фантастика, але на місці цієї парковки, що дала початок цікавій темі, почали
рити котлован. Сподіваюся, що таки під храм а не під гаражі. Лєна Дадукевич - 11-2-2008 у 00:29
Розкажете, цікаво. Юрій Сєров - 10-5-2008 у 13:35
Біля церкви Володимира і Ольги (з лівої сторони) також є парковка машин на 40-50.
Причом, це земля церкви, але чи будуть ще якісь приміщення на цій землі будувати -
невідомо.
Маю знимки, пізніше викладу.