Форум Рідного Міста

Яка різниця між перфоратором та дрелькою ударної дії?

Андрій Пелещишин - 14-12-2006 у 16:10

Власне я ті два терміни тепер часто зустрічаю в одному контексті і не розумію, яка різниця.

Тарас Ільчишин - 14-12-2006 у 16:33

Ну різниця суттєва -- в них навіть сверла різні. Перфоратори зазвичай йдуть великої потужності -- від 850 Вт.

Nazar - 14-12-2006 у 16:43

Суттєва.
По-перше сама конструкція:
удар у дрелі виникає за допомогою механічного тертя двох кулаків, що спричиняє зношення та забезпечує невеличку силу удару;
удар в перфораторі спричинений роботою поршня та пневмокамери (окрім дешевих моделей) - великий ресурс та продуктивність, більший діаметр свердління.

З цього, вибираючи собі інструмент, слід чітко поставити завдання перед собою: як часто будете свердлити, переважно в якому матеріалі та яким діаметром.
Скажімо, якщо ресурс ударної дрелі 100%, то вони розділяються на: 80% свердлення металу та дерева, 20% свердлення в цеглі, або 95% метал-дерево і 5% бетон.

Далі - у перфораторах із-за досить великої сили удару (від 2 джоулів) використовується спеціальний патрон, котрий не розтріскується при ударі та захищений від попадання абразивних частинок і СПЕЦІАЛЬНІ свердла та зубила (для моделей з режимом довбання). Ця спеціальність заключається як у більш твердих напайках, так і в спеціальних хвостовиках (SDS plus, SDS max, SDS top, KANGOO та інших).

По часу виконання робіт:
вихідні дані: стіна - бетон, отвір 8мм діаметром, 100 мм глибиною:
- дриль уд/дії - 2-5 хв + гарантоване зношення (не цілковите, звичайно:) )
- перф - 15-20 секунд.

Є питання, питайте, бо всього все одно не напишу:)

Андрій Пелещишин - 14-12-2006 у 20:30

Ну але як дрелька перфоратор працює? Якщо так, то перевага дрельки лише в ціні?

Nazar - 14-12-2006 у 21:41

Перф має режим сверління, це в нього додатковий режим.
Цей режим має набагато менший крутний момент, по-друге механізм сверління не прямий, як у дрельці (якір-редуктор-вісь патрона), а доволі складний, обходить всю пневматику, і приводиться додатковою парою шестерень, при цьому виникають непотрібні зусилля.
По-третє - спеціальні свердла. Хвостовики свердл відрізняються від простих. Щоби сверлити перфоратором, слід вставити спеціальний адаптер, на який накручують свердлильний патрон, і вже в який вставляють свердло. Так закріплений патрон має доволі великий до 6 мм люфт через пази в системі кріплення SDS. Бувають моделі зі з'йомним патроном SDS на місце якого вставляється простий патрон для свердл з циліндричними кінцівками наприклад GBH 2-26 DFR (літера F означає цю функцію у Боша), але це додаткові гроші (не малі до того ж).
Ну і ще потужність у ватах. Її в перфораторах дволі мало (в малих, з вигляду схожих на дрель). Можу троха посперечатись з Тарасом, бо малі перфи (двох-трьох кілограмові) мають потужність 620-750 Ват, дрилі зустрічаються таки більшої потужності, бо в перфів головний показник не потужність, а сила удару, в дриля потужність, крутний момент або швидкість обертів (на вибір).
Якщо ви працюєте з деревом, металом, і з цеглою (троха менше) - вам треба дриль. Якщо ви ставити за мету сверлити в бетонних панелях собі, тещі, куму, можна і до мене прийти - то для цього шкода спалити дрель ударної дії, та ще й втратити в часі, свердлах і т.п., тому для вас є перфи.

Дешеві перфи також є різні, є з пневматичною системою виштовху поршня, є з механічною (на пружинах) і є Китайські (останні абсолютно не передбачувані, але буває що приємно дивують співвідношенням ціна-ресурс).

Андрій Пелещишин - 14-12-2006 у 21:49

Я так допитуюся, бо купив був собі раніше відбійну дрельку, але як показала практика, дерево сверлю рідко, метал - практично ніколи. Але як після ремонту пішов процес сверління дирок під дюбелі, так я через певний час відчув, що дрелька вже не та :(. В кількох місцях так і не зміг дири пробити.
От і задумався над перспективами..

Nazar - 14-12-2006 у 22:13

Ну тоді ще декілька слів про помилки та нюанси.
Розхідний матеріал - свердла:
Для дрелі хороше (направду хороше S&R Power Superschlag-plus) діаметром 6 мм коштує 9-13грн.
Для перфоратора хороше такого ж діаметру коштуватиме 18-25грн.

Люди зрівнюючи ці ціни приходять до наступних дій:
купують адаптер для простого тригубкового патрону, вдягають на перфоратор, вставляють свердла для дрелей та свердлять перфоратором у режиму свердління з ударом. Теоретично це набагато дешевше. Але практично все не так! По-перше свердлильний патрон не розрахований на таку силу удару, і розлітається, по-друге, навіть найкращі свердла не витримують того ж удару, і або позбуваються своїх напайок, або тріскаються.

Тарас Ільчишин - 15-12-2006 у 08:26

Ну я минулого року купив 14 для перфоратора за 80грн, правда воно довжиною 30-40см. Цього року мені привезли з-за кордону набір німецьких сверл з 11штук за 85грн -- сверла дуже якісні, вже пройшли бойове хрещення. Але вони не є довгі, бо деколи не вистарчає довжини.

Минулого року купляв собі на південному сверла для перефоратора 6 і 8 за 15грн штука -- мені дуже не сподобались.

Nazar - 15-12-2006 у 09:51

Міг би посперечатись про "німецькість" того набору. Річ в тому, що в Німеччині є лише два заводи, один серед яких справжнісінький монстр - Дребо. На Дребо вихідна ціна свердла 6мм без всіляких комерційних та маркетингових, без митних і тд накруток близько 1 євро. Тобто навіть в Німеччині продаж цього свердла може бути найменше 1,5 євро (всілякі акції або сетові набори. Але в наборі окрім шісток є й інші, тобто дорожчі свердла. Тому ціна такого "голого"набору мала б бути десь 25-30євро.
То, як каже мій колєга, "ті німці напевно дуже мружили очі, коли робили це".

Тарас Гулка - 15-12-2006 у 10:24

Колись мав змогу пересвідчитись у якості таких "німецьких" сверл. Мав сверло Бош. Привезене звідтам, і куплене за гарні гроші (скільки вже не пам'ятаю) І мав уральське сверло куплене на торпедо за кілька грн. То було небо і земля. Уральське сверло лізло (та й далі лізе) в бетон я в масло. В той час як т.з. Бош з трудом вгризалось.

Андрій Пелещишин - 4-1-2007 у 18:43

Ну купив я собі нарешті перфоратор. Враження додатні. Це явно не дрелька :). Те, що моя дрель ударної дії гризла по 5 хвилин, перфоратор пробивав за пару секунд.

Принагідно висловлюю щиру подяку Назару та "Альцесту" за допомогу при виборі та покупці пристрою.

Користувач Олесь - 23-1-2007 у 09:48

Хочу подякувати Назарові за вичерпні поради в даній темі щодо інструментів. Оскільки мені треба сверлити різні матеріали, плюс вкручувати шурупи, купив окремо перфоратор Bosch PBH 2000 RE, окремо акумуляторну дриль-викрутку Bosch PSR 12. При виборі останньої порівнював з аналогом Black&Decker, що мені сподобалося в бошівській - ліхтарик, який світить на місце сверління чи вкручування - дуже практична річ. Гелеві подушечки на Black&Decker мені були не так важливі :)

Bosch.JPG - 25kB

Nazar - 23-1-2007 у 17:01

Прошу, нема за що:)
А чому не брався до уваги PSR 1200 від того ж Бошу? Бо якщо не помиляюсь, проста дванадцятка йде без додаткового акумулятора. ... але бувають сети та подарункові варіанти...
А так - вибір вдалий. Серед побутового інструменту - зелений Бош явний лідер, і це доказано не лише ціною, а дійсно добрим ресурсом.
Блеки мають серію ХТ (ікс-ті) - найдорожчий побутовий інструмент, але це (впринципі), той самий Де-Волт, лише дещо змінена ергономіка. Це для фанатів марки, котрих багато в англії - Штатах, а в нас менше.

Користувач Олесь - 23-1-2007 у 17:05

Та таки є за що :) Брав без додаткового акумулятора, бо так дешевше :) Мені одного вистачає, я ж не професіонал, просто часом шурупи треба позакручувати і пару дірок просверлити.
Були ще інструменти МакКалістер, вигода - гарантія 5 років, але ціна вища, ніж в Боша.

Nazar - 23-1-2007 у 18:01

Річ в тому, що акумулятори без комплекту, а просто самі - доволі дорогі = ціні шурупокрута.
А мак-калістери в нас навіть на базарі не предствлені... Нічого не скажу про них

Користувач Олесь - 30-1-2007 у 10:36

Ще питання до Назара:

Ви пробували бошівський детектор PDO Multi? Яка Ваша думка? Збираюся купити, щоб при сверлінні не пошкодити комунікації.

PDOMulti.jpg - 9kB

Остап Шумин - 30-1-2007 у 10:53

Цікава штука. Як нею користуватись і скільки коштує?

Nazar - 30-1-2007 у 17:49

На ринку України такого нема. Та й взагалі побутовий інструмент дорогих брендів у нас - це "вибрики Заходу", в нас немає більшої частини "зеленого" Бошу, бо є багато китайських "аналогів", котрі значно (з багатьма знаками оклику) поступаються ціною.
У нас представлений дуже схожий професійний, синього коліру (думаю що ці речі абсолютно однакові, просто окрас інший, імхо) називається DMF 10 Zoom,


http://www.bosch.ru/language1/news/dmf-10-zoom/index.html
коштує в роздрібному прайсі 788, 40 грн близько 121 євро (в Німеччині десь 105-115 євро).
Річ потрібна, хоча є й краща за точністю та глибиною виявлення - Шукач Wallscanner D-tect 100 (922 євро).
Хоча, якщо дріт під напругою, то показує все його поле (десь 5 - 7 см), тому точність питання відносне.

Користувач Олесь - 30-1-2007 у 18:03

Зелений коштує 105 еур, так що напевно за характеристиками то саме, що і той синій. Wallscanner наразі не потрібний :) Напевно для любительського сверління вистачить і того простішого детектора, просто щоб не влізти сверлом прямо в дроти.

Hanor Narasson - 30-1-2007 у 20:04

А труби в стіні він виявляє? А мідні? А пластмасові? І на якій глибині?

Nazar - 30-1-2007 у 21:06

Виявляє!
Навіть дерев'янні бруски бачить,це особливо корисно для проектування полиць скажімо на ГК з дерев'янними монтажними профілями.
По паспорту до 100 мм (звідти й назва).

Користувач Олесь - 12-3-2007 у 17:08

Значить так :)

Зеленого детектора цілком достатньо. Можна відрізнити дроти під напругою і без напруги, арматуру тощо, причому видно і глибину залягання в бетоні, тобто чи варто сверлити в даному місці чи ні. Дріт під напругою виявляє досконало точно - безпосередньо над дротом видає пульсуючий звук.

Треба дійсно мати окремо перфоратор, окремо дриль - наприклад як в мому випадку, акумуляторний дриль-викрутку, який здебільшого використовую саме як викрутку а також для делікатного сверління невеликих отворів в дереві і металі. Перфоратор - для сверління дір в бетоні і цеглі, в режимі молота - для збивання плитки, руйнування стін тощо, в режимі дриля - наприклад для грубого сверління великої кількості отворів (великого діяметру) в дереві, металі і т.д.

Дуже вигідні комплекти сверл і насадок (в моєму випадку Бош). Варто відразу купити разом з дрилем. Також варто купити захисні окуляри і маску, останню - якщо сверлитимете стелю.

Nazar - 12-3-2007 у 19:10

А зелений детектор у нас також з'явився, тому інформація, яку я подав раніше трохи застаріла. Роздрібна ціна 665 грн.