Форум Рідного Міста

На замітку молодятам. Як піготуватися до весілля

Василь Яворський - 17-12-2006 у 23:58

Цю тему я вирішив започаткувати з огляду нате, що маю певний досвід роботи з весільною кухнею, а переважна більшість людей мало усвідомлює що це таке і як це відбувається. Звичайно я далеко не експерт у даному питанні але мої скромні знання можуть бодай троха допомогти зробити день весілля справді особливим.

Василь Яворський - 17-12-2006 у 23:58

Стадія дозрівання рішення одружитися вже пройшла, подарована каблучка, зроблена пропозиція руки та серця. Отож молодята (майбутні) познайомилися, покохали одне одного і вирішили зіграти гучну (мо не дуже гучну) забаву. Але як зробити так, щоб та забава запам’яталася, щоб день одруження справді став одним з кращих днів у житті? Ну не так щоб все складно, але і не легко, потрібно все гарно спланувати, розкласти по полицях...
Крок перший: визначаємося з датою.
Скажете просто... Ну не знаю... Є цілий ряд підводних каменів у цій справі. По-перше є періоди, коли весілля просто не грають (пости). По-друге, після весілля було б дуже гарно поїхати десь у подорож, а є різний бізнес з різною сезонністю, зрештою на дні весілля життя не закінчується і не варто, щоб цей день вносив свої зайві корективи у кар’єрі. Крім того доволі романтична річ – прив’язка цієї дати до якоїсь іншої (день знайомства, день народження іменини тощо). Також варто пам’ятати – найпопулярніший період для весілля від 12 липня і до початку вересня. Причин тут кілька, закінчився піст Петрівка, переважно в такий час хороша погода, літо – пора відпусток і т.д. Тому якщо маєте бажання одружитися саме в цей час, то починайте готуватися заздалегідь.

Василь Яворський - 17-12-2006 у 23:59

Крок другий: зал.
Отже з датою визначилися тапер зал. Чому саме зал на другому місці? Тому що справді хороших місць для такої оказії не так уже й багато і саме підготовка “харчової програми” є основною статтею розходів у весільному бюджеті.
Починається пошук залу з визначення кількості гостей. Саме ця цифра стане визначальною у визначені залу.
Ось три традиційні шляхи вирішення питання залу: ресторан/кафе, навчальні заклади, бази відпочинку.
Варіант перший: ресторан/кафе. Найпростіший варіант, оскільки приготування основної частини блюд перекладається на зал, де відбуватиметься дійство. Головні критерії відбору ресторану:
Пропускна здатність, тобто скільки гостей зможе у собі вмістити заклад так, щоб було ще й місце для танцювальної програми. Тут так само оцінюємо наявність окремого залу для танців, що є безумовним плюсом.
Наявність живої музики або можливість її розміщення. Те що ресторан чи кафе немає своїх музикантів не означає, що їх неможливо там розмістити, тим більше, що навіть де музики є, вони переважно просто “прописані” в залі і з ними про гру потрібно домовлятися окремо. Звичайно, якщо можливості розмістити музику немає – зал відпадає.
Ну звичайно ж ціна. Переважно окрім ціни по меню існує ще ціна за оренду та обслуговування. За обслуговування цифра відносна – певний відсоток від суми меню, переважно коливається в межах від 5 до 10 %% за основний час і якась певна сума за додатковий, переважно в межах 100 грн за годину. Що за додатковий час? В своїй більшості ресторани чи кафе згідні обслуговувати ваш захід до певної години, наприклад до 1 ночі, хочете бачитися далі – платіть персоналу гроші.

Василь Яворський - 18-12-2006 у 00:00

По ціні оренди сказати щось важче, оскільки ця ціна дуже індивідуальна. Ціни у Львові коливаються від символічних 100 грн до доволі істотних 400 доларів. Менші зали коштують дешевше, більші, що логічно дорожчі. Якщо ви плануєте весілля до 60 чоловік – є шанс знайти зал взагалі без цієї додаткової цифри, якщо ж кількість гостей наближається до 200, то будьте готові викласти істотну суму. Повірте – це не обдирайлівка, великих залів у Львові не так уже й багато і попит тут перевищує пропозицію.
Сума по меню є власне основною цифрою весільного бюджету. Не залежно від того скільки у вас буде гостей, всі заклади називатимуть вам цифру з розрахунку на людину. На сьогодні по Львову ця цифра коливається від 80 до 150 грн. і традиційно у цю суму не входять такі неодмінні елементи як випічка (солодке), м’ясне (холодна нарізка), питво (водичка), алкоголь (ну куди ж без нього). Щоправда трапляються заклади котрі беруть на себе клопоти з м’ясним.
Розрахунок того що залишилося:
Солодке від 0,5 кг до 1 кг на людину для столу і така ж кількість на сім’ю “з собою”, якщо планується з собою. На сьогодні ціна випічки по Львову коливається від 10 грн до 20 грн за пляцок з продуктів замовника або від 60 до 80 грн за такий же пляцок вагою 4-5 кг з продуктів виробника. Зекономити на цій справі можна, якщо є спроможність продуктового забезпечення свого, якщо нема, то бавитися у економію сенсу нема – вийде на ту саму цифру, а може ще й більше.
Водичка. Мова йде про мінеральні та солодкі воли, а також за бажанням соки. Розрахунок наступний: 1,5 л мінеральної на 1 людину + 1 л солодкої на 1 людину + 1 л соку на 4 чоловіки. Звичайно ж на цей пункт впливає час року (літом п’ється більше) але не так щоб аж дуже. Увага, розрахунок соків поданий тільки на один стіл, якщо є бажання, а головне фінансова спроможність сокового забезпечення всіх заходів їдження – то прошу дуже, розрахунок той самий з поправкою на воду 1 л соку = 0,2 л води.
Алкоголь. Традиційно 0,5 л горілки на людину + 0,7 л вина на 4 людей + 1 пляшка шампанського на 6 чоловік. Корективи вносяться за врахуванням статевого складу гостей – жінки переважно п’ють вино та шампанське. Можна побавитися з коньяком – тут вже сказати щось важче. Час року, як на мене впливає мало. З моїх власних зауважень що зимою, що літом кількість спожитого алкоголю не змінюється.
М’ясне. Приблизно 0,5 кг всіх видів на людину (ковбаса, шинка, шпондер).
По навчальних закладах є уявна економія на меню. Хоча вона уже відносна. Оскільки наготувати наїдків треба багато і без найманої сили не обійтися. А господарки, котрі це роблять – роблять це не безкоштовно, та й продукти не є безкоштовні. Окрім того якщо не бажаєте, щоб ваші рідні батьки, хресті і тітки провели всю забаву на кухні сервіруючи наїдки і подаючи на стіл – потурбуйтеся за те ж саме обслуговування, а це також коштує грошей.

Василь Яворський - 18-12-2006 у 00:01

Санаторії і бази відпочинку – однознозначно найдорожчий варіант, хоча не по меню, а по оренді.
Загальні поради: чим швидше почнете шукати зал, тим більша ймовірність того, що знайдете гарний зал. Оскільки, як я вже казав, попит перевищує пропозицію. Як правило нормальні зали потрібно замовляти десь за 5-6 місяців до самої забави. Мається на увазі викласти завдаток, переважно він дорівнює вартості оренди, саме ж меню можна узгодити за місяць часу (якщо мова йде про ресторан чи кафе).Чим далі зал від центра міста – тим він дешевший і в оренді, і в меню, і в обслуговуванні (меню і обслуговування відноситься тільки до ресторанів та кафе).
Єдина реальна згадка про весілля яка залишиться на довгі роки – фото та відео матеріал, котрий ви отримаєте. Ось тут ви господарі ситуації, оскільки загальна пропозиція перевищує попит, хоча знову ж таки уявно. Якщо з загальної пропозиції відсікти відвертих бракоробів-халтурників, залишається не так вже й багато.
Поради щодо фотографа. Однозначно потрібно побачити роботи. Роботи готові надруковані. Зверніть увагу на якість друку, на ком позиційність фотознімку, та на його оформлення. Пам’ятайте – сьогоднішнє фото не проста кольорова картинка. Технічний прогрес відкрив нові горизонти фото техніки, на зразок комбінованого кольору і т.д. Ціни по Львову зараз коливаються від 130 до 180 доларів. Увага! В цю ціну повинно входити принаймні 100 роздрукованих фотознімків і не менше одного DVD диску із фотографіями. У випадку якщо виготовляється альбом, то кількість знімків може бути менша, так само може коливатися і ціна з поправкою на альбом – це в межах 100 грн за звичайний клеєний альбом і по домовленості за альбом з декоративним оформленням. Не спокушайтеся на низькі ціни, як правило вони тягнуть за собою роботу низької якості, а переробити, звісно, вже не реально.

Василь Яворський - 18-12-2006 у 00:02

Вибір відео оператора справа важча. Переглянути роботу оператора – три години часу, а його як правило немає. А такі роботи щось собою являють тільки в комплексному перегляді цілком, а не епізодично з перемотками. Тому при перегляді варто звертати увагу на наявність меню на DVD-диску, це хоч і не головна деталь але важлива. Звичайно це справа смаків але на мою думку меню з анімованими/фільмованими елементами виглядає значно краще ніж статичне, бажане також і музичне оформлення меню. Зверніть увагу на наявність таких елементів як слайд шоу чи узагальнюючий відео кліп. Власне ці роботи можна переглянути повністю, бо вони займають кілька хвилин. Звичайно по вимогах до самого фільму – справа смаків, комусь подобають дво- трьо- поверхову накладки, комусь ні, те саме відноситься до елементів 3D-анімації, спец ефектів, але їх наявність говорить про технічну підкованість оператора у справі монтажу. Так само використання типових весільних сюжетів: танці молодят на руках одне одного, малювання сердечок пальцями і т.д. так само справа смаку. Але тут вже питання типовості. Ці елементи використовують вже кілька років і це “кілька” перевалює за десяток. Справжню індивідуальність забезпечує тільки постановочна зйомка. Подивіться чи є така в роботі. Також зверніть увагу на озвучку, зазвичай вставлене музичне оформлення має хорошу якість, а от оригінальні звуки не конче, тому варто прислухатися до того з якою якістю поданий звук на побажаннях молодим і в тих місцях, де залишений оригінальний звук, а не підставлений при монтажі. Звичайно вимагати від цього звуку суперової якості не варто, бо таке не є можливе, але принаймні чути що говорять гості бажаючи повинно бути розбірливо. Ціни приблизно такі ж як і у фотографів, тобто в межах 130-180 доларів. За ці гроші ви повинні отримати не менше 2-ох комплектів дисків, один з яких повинен бути задрукованим під ваше конкретне замовлення, а не проста болванка, а інший копія може бути звичайним. У деяких операторів за додаткову плату можна замовити стерео-, варіо- обкладинки на диски. Вартість такої обкладинки формату звичайного CD в районі 50 грн. Отут скупитися не раджу, бо така обкладинка на сьогодні є реально новинкою, дивиться воно дуже гарно. Термін виконання роботи може затягувати до місяця часу, у цьому немає нічого страшного оскільки професійна якісна робота по монтажу – справа не одного дня і навіть тижня. Якщо вам пообіцяли готову роботу на протязі тижня – будьте певні нічого особливого робота містити не буде, максимум звичайна нарізка з сюжетів без особливої обробки. Увага! Знову ж таки не женіться за операторами які роблять 2 диски за 100 доларів – як правило ви отримаєте тупо нарізаний відео ряд з типовими переходами та заставками, дуже добре, якщо нормально відзняте, тоді можна принаймні замовити монтаж в іншого спеціаліста, а не задовольнятися банальною відео композицією, повірте ваше свято варте більшого.

Василь Яворський - 18-12-2006 у 00:03

Наявність тамади на весіллі – справа бажання. Головна вимога до тамади – оригінальність, веселість і вміння пити не п’яніючи. Головна задача тамади на весіллі не тільки розважати гостей, а й не дати їм спитися за першим же столом. Ціни в районі 150-200 доларів, що, як на мене трохи не справедливо по відношенню до фотографа та оператора.
Музика на весіллі також не остання справа. Але от вибрати справді хороший колектив складно. Не тому, що рідко трапляється, тому що впевнитися в якості є трохи складно. Хіба десь чув, був на весіллі де грали ці музики, не інакше. Ціни тут є дуже різні. Залежить від того скільки музикантів в колективі, місцеві (“Прописані” в кафе чи ресторані де гуляється весілля) чи зі сторони. Діапазон від 150 доларів 300 доларів. Звичайно чим вища ціна, тим більше учасників гурту, тим більше музиканти виконують окрім прямої роботи (музика) роботу по розважанню гостей (конкурси, забавки, тости і т.д.)
Весільний кортеж також справа дуже відповідальна. Набрати його не є складним завданням, тут були би тільки гроші. Скажімо лімузин коштує 100 доларів на годину. “Чайка” – 30 доларів плюс витрати на бензин, в межах 25-30 доларів за годину можна знайти дуже пристойні автомобілі. Зрештою за певні не дуже великі гроші можна найняти кількох таксистів.

Василь Яворський - 18-12-2006 у 00:04

Окрім цих основних витрат є ще ряд різних дрібниць: запрошення, букети, прикраси на машини і т.д. Якщо кого що цікавить питайте, спробую виходячи з того що знаю підказати. Не експертні знання але все ж таки інформація є.

Demyan - 18-12-2006 у 08:46

Як на мене тут ще пропущено
1. шлюб в церкві (відповідно навчання) - звісно якщо люди мають намір брати шлюб.
2. Оренда транспорту (лімузини, автобуси, мерседеси і т.д.).
3. Пошук весільного вбрання (для молодого легше), молодій треба вибирати є на прокат є дешевші є дорожчі.
4. На мою думку це дуже важливо - спланувати все по часу. Це дуже важко, оскільки тут є привязка до часу шлюбу і до розписки. Також ще треба час щоб десь пофоторгафуватися в місті. Дуже незручно якщо скажімо шлюб на 12 а розписка на 17 00 (буває і таке, якщо заздалегіть про все не домовитися).

Василь Яворський - 18-12-2006 у 16:37

Згоден з Demyan. Особливо по 4-му пункту. Тому настійливо рекомендується починати рух з тією справою дуже заздалегіть. Хоча в ЗАГСі заяву далі ніж за місяць до весілля не беруть. Там справу вирішує додаток до заяви, котрий випускається Націрнальним Банком України. Хоча якщо потикнутися за місяць навіть ці додатки можуть не допомогти. До церкви на науку бажано піти місяці за три до весілля, хоча що і до чого сходити взнати варто раніше, особливо, чим швидше ви прийдете - тим більше шансів самостіцйно обирати час шлюбу.
Щодо автотранспорту я вже писав - тут виключно питання грошей. Пропозиція на ринку є достатньо велика.

Demyan - 18-12-2006 у 17:41

А взагалі - беріть гаманець, міцні нерви і вперід:). Хоча в мене пройшло все чудово, головне що розписку брав в сіль-раді (не хотів в місті з тим всім тягатися) - а отже черг не було, те саме стосується і шлюбу теж брали в селі - нікого не було. Ми собі тому спланували все без проблем і ні за що не боялися що там не встигнемо там запізнимося.

Василь Яворський - 18-12-2006 у 18:26

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Demyan
А взагалі - беріть гаманець, міцні нерви і вперід:).


Нерви можна заощадити - найняти розпорядника весілля, котрий візьме на себе левову частку клопотів, щоправда не безкоштовно. У такому випадку молодятам залишається хвилюватися тільки за ЗАГС, церкву та одяг, щоправда деякі розпорядники і одяг мають на приміті.

Ярема П. - 18-12-2006 у 19:53

А я хочу сказати, оскільки ту вже кухню пройшов теж, що викинені гроші на весілля не вартують цього - їх цілком можна використати якось інакше, поїхати кудись на відпочинок вдвох, наприклад. Ну хіба би хтось спонсорував (типу батьків). Ми робили своє весілля самі, з власних ресурсів, вийшло все взагалі шикарно. Готувалися до цього 3 дні - часу більше не було. Замовили зал і меню і замовили плаття (один день), запрошували гостей (другий день), перевіряли як виконується замовлення (третій день), на четвертий - розписка і гулянка. Тамади не було, командували весіллям ми самі.

Василь Яворський - 18-12-2006 у 20:08

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Ярема П.
А я хочу сказати, оскільки ту вже кухню пройшов теж, що викинені гроші на весілля не вартують цього - їх цілком можна використати якось інакше, поїхати кудись на відпочинок вдвох, наприклад...


Цілком розповсюджений варіант - не робити великої забави, вузьке коло нарідніших і найближчих. Не скажу, що позбавлений цей варіант здорового глузду. Це вже справа того як хочеться. Хочеться - викладається сума з трьох цифер у доларах, хочеться ця ж сума вкладається у щось інше. Я цю кухню спостерігав зі сторони, як оператор і мінірозпорядник. Все що описував я стосується того варіанту, коли є бажання викласти суму.

Тарас Гулка - 18-12-2006 у 22:12

Тільки одного не зрозумів
"Солодке від 0,5 кг до 1 кг на людину для столу" - ти це серйозно? В мене було орієнтовно по 0.5, а з'їли десь 1/3. Було 80 чол.

Василь Яворський - 19-12-2006 у 00:03

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Тарас Гулка
Тільки одного не зрозумів
"Солодке від 0,5 кг до 1 кг на людину для столу" - ти це серйозно? В мене було орієнтовно по 0.5, а з'їли десь 1/3. Було 80 чол.


Повторююсь - я не експерт, кажу ті цифри і відомості, котрі отримував від замовників. Властиво маю сподівання, що спільними зусиллями доведемо інформацію до оптимального.

Андрій Пелещишин - 19-12-2006 у 07:58

Маю небезпідставні підозри, що зі солодким найважливішим фактором є "усушка, утруска". А банальніше - крадіжки допоміжного персоналу. От тут і може різниця між цифрами вдвічі проявитися

Василь Яворський - 19-12-2006 у 08:39

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Андрій Пелещишин
Маю небезпідставні підозри, що зі солодким найважливішим фактором є "усушка, утруска". А банальніше - крадіжки допоміжного персоналу. От тут і може різниця між цифрами вдвічі проявитися


І від цього ніхто не застрахований, звичайно ж у випадку, коли всім повністю заправляє персонал кафе чи ресторану у якому гуляється весілля, хоча це вже на совісті старостів, власне вони повинні виконувати функції нагляду за наповненням столів і цілісністю привезених продуктів. Хоча можна знову ж таки найняти розпорядника.

Андрій Рущак - 19-12-2006 у 14:11

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Василь Яворський Я цю кухню спостерігав зі сторони, як оператор і мінірозпорядник. Все що описував я стосується того варіанту, коли є бажання викласти суму.


Тоді чи не могли б порекомендувати хорошого відеооператора або (і) фотографа?
Основною вимогою є вміння зробити свою справу так, щоб потім не було мучітєльно больно кожного разу при перегляді їх робіт:)

Василь Яворський - 19-12-2006 у 14:26

Звичайно можу :)
власне сам займаюся операторською роботою...
щодо фотографа можу порекомендувати дуже хорошого весыльного фотографа...
Пишить в у2у домовимось більш конкретно