Форум Рідного Міста

І знову про метро у Львові

Роман Ромашка - 4-3-2007 у 07:26

Колись давно про це говорили а потім притихли. Тепер знову всплило:
Цитата:
У Львові буде метро! Про це повідомив Андрій Павлів, директор департаменту містобудування Львівської міської ради. За його словами, постановою Кабінету Міністрів Львів увійшов у список міст, перспективних для будівництва метро. Крім того, впровадження підземного транспорту передбачено в Концепції розвитку Львова, яку міські депутати ухвалили ще 31 березня 2005 року, проте оприлюднили лише 24 лютого 2007-го, після публічної обіцянки нового головного архітектора Юрія Криворучка. Планують, що львівське метро буде полегшеного типу. Проте з’явиться воно тільки після того, як у Львові затвердять генеральний план розвитку міста. Цей процес дещо затягнувся. Після затвердження Концепції 2005 року, яка є першим етапом у коригуванні генерального плану міста, що визначатиме його розвиток на найближчі 20 років, цього документа фактично ніхто не бачив. Тодішній головний архітектор Львова Василь Каменщик стверджував, що такий документ таємний, і відмовлявся його оприлюднити. Проте розробка генплану все ж триває. І в ньому передбачено спорудження метро. Як розповів “Газеті” Віталій Дубина, керівник авторського колективу з розробки генплану, будівництво планують розпочати приблизно у 2020-2030 роках. Але спочатку потрібне відповідне рішення депутатів Львівської міської ради, висновки експертів (до речі, раніше дослідження про можливість будівництва не проводили). І головне – величезні кошти. За словами Віталія Дубини, таке будівництво обійдеться у мільярди гривень, відтак самостійно місто не зможе покрити всі видатки. Без відповідних досліджень практично неможливо сказати, який вплив матиме спорудження метро на історичну забудову центральної частини міста. Як розповів керівник авторського колективу з розробки генерального плану, вони пропонують робити метро трохи в обхід центру, десь на 300-400 метрів далі від русла Полтви. Однак не можна робити станції метро й надто далеко від центру, оскільки на нього не буде попиту. За словами пана Дубини, очевидно, це буде метро полегшеного типу, оскільки воно в півтора разу дешевше від звичайного і має вдвічі-тричі меншу вібрацію, що принципово для міста з цінною історичною забудовою. Буде застосовано систему “Радан”, її основною відмінністю від звичайного метро є менший діаметр лінії метрополітену та принцип руху, що дозволяє суттєво зменшити вібрацію. Віталій Дубина сподівається, що за умови правильно проведених розрахунків вплив на архітектуру міста буде мінімальний, а в разі будівництва полегшеного метро він буде цілком допустимим, оскільки кожен будинок має певний запас міцності. В. Дубина передбачає, що може бути певний спротив громадськості, яка пам’ятає невдалу спробу будівництва підземного трамвая, проте, на його думку, інший варіант вирішення транспортної проблеми у Львові – будівництво надземних ліній транспорту – викличе значно більше обурення, оскільки ці лінії вплинуть на візуальне сприйняття історичної забудови. Перші заперечення вже є. За словами архітектора Віри Балаш, плани про спорудження метро у Львові є дуже сумнівними, оскільки можуть призвести до руйнування будинків. – Наразі архітекторам і зацікавленим представникам громадськості не надали жодних матеріалів, – говорить вона. – Зокрема, графічних матеріалів, що стосуються будівництва метро. Це питання потребує серйозного підходу. В деяких містах є кільцеве метро в обхід центру. Це могло б бути вирішенням проблеми для Львова. Крім цього, треба правильно пов’язати підземний і наземний транспорт, наприклад, зробити метро тільки частково підземним. Багато міст також використовують залізничний транспорт як міський. Треба вміти комбінувати. Окрім того, у Львові добре пам’ятають першу невдалу спробу побудови “підземки”. В середині 1980-х хотіли провести лінію підземного трамвая. Будівництво лише однієї вентиляційної шахти у дворі палацу Потоцьких призвело до порушення гідрологічного режиму всього Львова, руйнації палацу й інших восьми будинків у центральній частині міста. Великою проблемою тоді було те, що під час планування будівництва шахт підземного трамвая ніхто практично не враховував руйнування будинків. Це було політичне рішення, оскільки партія обіцяла Львову підземний транспорт. – Територія історичної забудови потребує особливого вирішення питання будівництва метро, – стверджує Роман Мишко, який протягом 30 років обіймав посаду головного інженера “Містопроекту” (1975-2005 рр.). Необхідно провести спеціальні дослідження, які потребують великих коштів. Щодо будівництва полегшеного метро, треба бути дуже обережними та докладно вивчити це питання, оскільки це нова розробка. В Україні немає жодного міста, в якому воно функціонувало б. Історична забудова Львова надто цінна, щоб робити над нею експерименти. Роман Мишко розповів, що існує три види прокладання тунелю з різним допуском деформації будинків і ґрунтів. Для центральної частини міста потрібна найдорожча схема – схема бездеформаційного проходження тунелю. Те, що будівництво метро насамперед залежатиме від фінансування, підтверджує і Віталій Дубина. Проте вже зараз у генеральному плані, який коригують, закладено будівництво трьох ліній метро. Першу лінію будуватимуть із південного заходу на північний схід (район вул. Виговського – вул. Б. Хмельницького). Другу планують будувати з південного сходу на північний захід (з’єднуватиме Сихів і Рясне). І третя лінія простягатиметься із заходу на схід (райони Левандівка – Майорівка)

http://www.gazeta.lviv.ua/articles/2007/03/02/22020/

Тарас Гулка - 4-3-2007 у 09:39

На мою думку, в центр взагалі їм лізти не треба. Достатньо зв'язати навколишні райони і це вже буде суттєве розвантаження міста. Сьогодні, якщо ви хочете дістатися з одного спального району в інший - ви обов'язково повинні проїхати через центр. Фактично інших доріг немає. І чомусь побутує думка, що всі їдуть в центр. Таке враження, що весь Сихів працює в центрі. Та скільки там того центру. Більшість людей працюють у віддалених районах, і в центрі не бувають місяцями.

А Палац Потоцького до сьогодні, ще страждає від тих підземних розкопок. Мені показували в підвалах проломи і дири, які утворюються, як тільки пройде кілька днві злива.

Ярема П. - 4-3-2007 у 12:12

Мені ідея провести метро в обхід більше подобається. А в центр можна і пішки прогулятися - скільки там того центру. Колись як були проблеми з транспортом, на пари з Левандівки на Драгоманова шурував, 45-50 хвилин займало через вокзал.

Юрій Сєров - 4-3-2007 у 14:28

У Львові вже рік є Метро. В кінці Городоцької. :lol:
Недавно по ТВ бачив репортаж про Париж. Так от там знову, після величезної перерви запустили трамвай нового покоління. Він частково їздить по залізничних коліях, через центр міста не їздить. Деталі тут: http://ru.wikinews.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D1%83%D1%81%D1%82%D1%8F_%D...
Так от для Львова це був би суперовий варіант. Якщо пам'ятаєте, то ще донедавна курсував потяг Львів-Сихів. В Брюховичі, здається, досі їздить. Задіяти існуюче, добудувати трохи нового і проблема буде вирішена.
І ні в якому разі нічого не копати, особливо в центрі. Щоб робити метро, треба щоб були справними всі комунікації. А нам до цього ще далеко.
Хоча зрозуміло, що якщо копати, то тим хто буде організовувати копання дуже легко буде "закопати" кілька мільйончиків...

Ірина Роздольська - 4-3-2007 у 20:09

Так в нас той трамвай як черепаха їздить, ще й конкретно гальмує рух танспорту. Як згадаю постійні пробки на початку Сахарова, там де 3, 9 і 1 маршрути сходяться... Треба щоб трамвай їздив по виділеному просторі, а з цим у Львові тяжкувато. Єдине таке місце - це кавалок від початку вулиці Сахарова до нового цуму. Все решта - це поєднання дороги і трамвайної лінії. В Кракові трамвай їздить дуже швидко, тому що незалежний від дороги. Та і на тому лінку, що поданий зверху, подивіться - трамвай в Парижі відділений від дороги!

Demyan - 5-3-2007 у 08:32

А на мою думку тре пускати в центр. наприклад я часто їзжу чорновола - сахарова, так в центрі маршрутки опорожняються. Слід врахувати що основну масу складають студенти, а отже тре пускати хоча б до уніеверситету франка.

Ярема П. - 5-3-2007 у 10:29

А чого ніхто не пише про підвісний трамвай на дротах на висоті крон дерев? Як в Німеччині? Їздить собі зверху, нікого і нічого не зачіпає, майже безшумний, кротячих ям рити не треба, прокладати колію і красти бруківку теж:sing:

Andreas - 5-3-2007 у 14:33

2 Ярема П.

Щось я не бачив ніде висячого трамваю в Німеччині. Може, десь і є, як екзотика, але до масового явища далеко.

marco - 5-3-2007 у 20:31

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Andreas


Щось я не бачив ніде висячого трамваю в Німеччині. Може, десь і є, як екзотика, але до масового явища далеко.


Є в Wuppertal, сам возився. І здається ще в Дрездені, Дортмунді, може і десь в Шварцвальді...
Як виглядає описано тут
http://de.wikipedia.org/wiki/Wuppertaler_Schwebebahn
http://www.wuppertal.de/tourismus_stadtinfo/sr_schwebebahn.cfm
http://www.schwebebahn.de/
http://www.schwebebahn-wtal.de/

Ярема П. - 5-3-2007 у 23:53

Я власне і був в Вуперталі і Дортмунді - там брат мій молодший живе, там і бачив.

Роман Ромашка - 6-3-2007 у 18:44

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Юрій Сєров
І ні в якому разі нічого не копати, особливо в центрі. Щоб робити метро, треба щоб були справними всі комунікації. А нам до цього ще далеко.
Хоча зрозуміло, що якщо копати, то тим хто буде організовувати копання дуже легко буде "закопати" кілька мільйончиків...

Доречі в Парижі метро декілька разів перетинає річку. При тому під землею.
Колись читав про Відень, так там ситцація схожа на Львів. І тим не менше метро є.
Побудувати можна, тільки не так як в Києві на Теремки будують. Якщо місто розростеться, то без метро ніяк. Це на перспективу.

Галина Лев - 7-3-2007 у 20:06

З нашими будівничими на Львові можна ставити хрестик. Гранітний. Заздалегідь.

Andreas - 7-3-2007 у 20:45

Цитата:
Галина Лев
З нашими будівничими на Львові можна ставити хрестик. Гранітний. Заздалегідь.


Чого то? Завалиться все-все-все побудоване? І коли то буде?

Роман Ромашка - 7-3-2007 у 21:28

В Києві одна станція завалилась. Ще навіть не вспіли побудувати. А головне читайте відмазку:
Цитата:

Заключение по аварии на строительстве станции метро «Демеевская»

Сегодня экспертная комиссия назвала виновных в том, что в конце прошлого месяца на строительстве станции метро «Демеевская» упал 500-тонный подъёмный кран.

Специалисты вины ни метростроевцев, ни проектировщиков не выявили. Говорят, аварию вызвало случайное совпадение техногенных и естественных факторов - подземных вод и морозов.

Напомним, что в конце января на проспекте 40-летия Октября, где ведется строительство новой станции метро, в котлован упал многотонный кран. На 25 метров в сторону отлетела стена, которая ограждала стройплощадку. Сломались специальные крепления из металлических труб, которые поддерживали бетонные стены в котловане.

Обошлось без жертв: хотя в кабине сломанной машины находился крановщик, но он не пострадал. Из-за аварии были повреждены коммуникации, проложенные под землей, и почти на неделю ограничено движение транспорта на проспекте.

Объясняли: чтобы не просел асфальт на дороге. Пережив первый шок, метростроевцы говорили, что подобного случая в их практике еще не было.

Средства массовой информации выдвигали версии о том, что 500-тонный кран упал в результате взрыва или из-за плавуна, который сдвинул его с места. Пока комиссия, в состав которой вошли научные работники, архитекторы и метростроевцы проводила расследование причин аварии, метростроевцы разбирали кран и ждали. Не прошло и трех недель, как комиссия отработала официальную версию аварии.

Владимир Петренко, глава правления «Киевметрострой»: «Сошлись на том, что наложились несколько чрезвычайных моментов, которые и спровоцировали ситуацию. Первое – это подземные воды, которые аккумулированы в этом месте, - подземная речка и водопровод под давлением в 10 атмосфер, проложенный еще в 60-е годы. И здесь была проложенная линия 9 и 10 маршрутов трамвая. Это блуждающие потоки, которые действуют на металл. Очевидно, еще свищи появились, которые добавили давление на стену».

К техногенным факторам, говорят метростроевцы, прибавился естественный - 20-градусные морозы. Земля, промерзшая более чем на метр, и давление на стену возросло. Ситуация напоминала эффект бутылки с водой, которая замерзла. Взрыв, который произошел в результате промерзания стены, мол, и вызвал падение крана.

Владимир Петренко, глава правления «Киевметрострой»: «Обвинять своих работников я не имею права как инженер с опытом, так как все было выполнено на высоком уровне. Сказать, что проектировщики ошиблись, я также не могу, так как стена, которая была на противоположной стороне, осталась целой».

Главный метростроевец говорит, что эта авария стала для него полной неожиданностью. Ведь тот день, около 8 утра он лично побывал на объекте. Но ничего, что могло бы насторожить, не заметил. А 2,5 часа спустя он узнал об аварии.

При этом Владимир Петренко не лишен оптимизма: говорит, хорошо, что авария произошла именно в этом месте. Если бы это было на следующей, «Голосеевской» станции, все могло бы закончиться намного хуже. Ведь она будет находиться близ домов, которые имеют недостатки в работе лифтов. Если бы взрыв произошел там, могли бы пострадать не только подземные коммуникации, но и жители.

Тем временем жизнь на проспекте 40-летия Октября бурлит. Сломанный кран убрали. Метростроевцы продолжают строить станцию. Восстановлено полноценное движение общественного и легкового транспорта.

Кстати, авария, уверяют метростроевцы, не приостановит строительство станции. Невзирая даже на то, что участок, где обрушился кран, сейчас законсервировали в ожидании проекта восстановления разрушенной стены.

«Демеевскую», а вместе с ней и две другие – «Голосеевскую» и «Васильковскую» планируют сдать в эксплуатацию через два года. // Ирина Романова, Сергей Титенко, НТН.

Оригінал
Тож Галина тут права, враховуючи як у нас все робиться.

Галина Лев - 7-3-2007 у 22:10

До Андреаса: завалиться центр, якщо фантазія їх не вщухне. А решта без центру - то хіба Львів?

Не вміють будувати, то хай би принаймні не руйнували. От минулого тижня, сплю собі на Шафарика, чую якийсь гуркіт, виглянула у вікно, - купка ремонтників з будкою "Аварійна водопровідна". Вирили яму по самісінькій середині дороги діаметром метрів 3, а вулиця Шафарика не надто широка. Вирили, повтикали гілочки і поїхали собі. Під вечір приїхав самоскид і навалив там купу піску. Ви гадаєте, залиють асфальтом, як було? Дідька лисого! От і метро таке буде по-львівськи...

Тарас Гулка - 7-3-2007 у 23:20

До Галини:
Знайома ситуація, не так давно пережив те саме. Там все йде по плану. А асфальт там по плану завезуть днів через 8-10-12... В мене було саме так. А вулицю від грязюки вже 2 місяці не можуть після них відмити.

Ігор Кедьо - 12-3-2007 у 12:08

Питання метро - це на десятиріччя - подивіться лишень скільки часу в Києві ОДНУ станцію будують.....
А зробити кільце (Майорівка-Сихів-Наукова-Левандівка-Вокзал-Універ-Чорновола-... чи і далі) було б цікаво....
Тоді з Майорівки на туж Левандівку можна було б їхати не 60 хв (маршруткою), а 20-30 поїздом

А метро у нас є.... але не в кінці Городоцької, бо там лиш одна станція :) :) :)
Метро їздить зі Сихова на Вокзал :) :) :)
не їздили ?!? спробуйте !!!

Святослав - 12-3-2007 у 17:03

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Роман Ромашка
Доречі в Парижі метро декілька разів перетинає річку. При тому під землею.
В Парижі - в Парижі... у нас у Харкові так само - річку перетинає. Під землею. В самісінькому центрі. :cool:

Юрій Сєров - 12-3-2007 у 20:26

А у вас яка річка? Щось типу нашої Полтви?

Hanor Narasson - 12-3-2007 у 21:11

Я щось заліз у вихідні на ввв.метро.ру, а далі по лінках. І от що цікаво. В Москві, незважаючи на порядний розвиток мережі (+міські електрички МПСу) є до цього часу проблема переїзду "по хорді". В перспективі це планують розв'язати за рахунок 4-х "хордових" ліній, розміщених ось так: #. Виявилося, що це краще, ніж будувати 2-ге кільце. Причому лінії "хордові", тому що через центр пропустити ще якусь лінію проблематично. Радше проблема не стільки в самому пропуску, скільки в спорудженні виходів наверх - тяжко в центрі знайти місце, тим паче, що похила галерея з ескалаторами мусить мати ухил 30 град, тобто виникає доволі складна маркшейдерська задача

Роман Ромашка - 12-3-2007 у 21:23

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Юрій Сєров
А у вас яка річка? Щось типу нашої Полтви?

Якщо память не зраджує, то там нормальна річка. До Сени не потягне, але тим не менше. Тим більше у Харкові метро мілке.
Як дехто казав "погано прикопаний трамвай" ;)

Павло Жежнич - 13-3-2007 у 10:37

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Ігор Кедьо
Питання метро - це на десятиріччя - подивіться лишень скільки часу в Києві ОДНУ станцію будують.....
А зробити кільце (Майорівка-Сихів-Наукова-Левандівка-Вокзал-Універ-Чорновола-... чи і далі) було б цікаво....

Тим більше, що більше ніж на третину це метро було б надземним (Чорновола, Топольна, Б.Хмельницького).
Цитата:
Метро їздить зі Сихова на Вокзал :) :) :)
не їздили ?!? спробуйте !!!

А скільки разів воно їздить в день? 1-2 рази в одну сторону і 1-2 рази в другу:(. Крім того треба жити і працювати поблизу цього "метро", щоб на нього орієнтуватися. І щоб час підходив. Занадто багато умов, щоб його навіть спробувати!

Hanor Narasson - 13-3-2007 у 15:42

[закінчення попереднього поста]

Щодо річок-боліт, то метробудівці цікаво зробили з Інґенманландськими болотами. Просто метро проклали значно глибше боліт. Плюс до того, використовують методику заморожування ґрунту. З однієї сторони, зараз це простіше, бо рідкий азот виробляють у промислових масштабах (не треба прокладати замкнуті контури охолодження - замість того потрібна лише інтенсивніша вентиляція штреку. З іншої сторони, потім, ті самі Інґенманландські болота можут відтанути і розмити тунель. Добре, якщо на "відрізаній" частині буде можна влаштувати оборот поїздів і там залишиться хоч їх пара. От в Пітері якраз і є такий "обрубок", по якому їздять два поїзди.:baddevil:

Юрій Сєров - 13-3-2007 у 18:48

Потяга Сихів-Львів уже нема.

Hanor Narasson - 13-3-2007 у 20:51

Зате є Львів-Ходорів-Тернопіль

Код:

=========================================================================
16:55 2 16:57 СИХІВ 9:11 2 9:13
17:00 2 17:02 З.П. ЗУБРІВСЬКА 9:02 3 9:05
17:08 1 17:09 ПЕРСЕНКІВКА 8:57 2 8:59
17:13 1 17:14 КОНОВАЛЬЦЯ 8:50 2 8:52
17:19 2 17:21 З.П. ГОРОДОЦЬКА 8:46 1 8:47
17:26 : ЛЬВІВ : : 8:40
=========================================================================
06:25 1 06:26 СИХІВ 21:00 2 21:02
: 2 : З.П. ЗУБРІВСЬКА : 2 :
06:36 2 06:38 ПЕРСЕНКІВКА 20:44 4 20:48
: 2 : КОНОВАЛЬЦЯ : 2 :
: 1 : З.П. ГОРОДОЦЬКА : 1 :
6:53 : : ЛЬВІВ : : 20:26
=========================================================================

: : 11:47 ЛЬВІВ 19:36 : :
: 1 : з. п. ГОРОДОЦЬКА : 1 :
: 2 : з. п. КОНОВАЛЬЦЯ : 2 :
12:05 2 12:07 ПЕРСЕНКІВКА 19:17 2 19:19
: 2 : з. п. ЗУБРІВСЬКА : 2 :
12:19 2 12:21 СИХІВ 19:04 2 19:06
=========================================================================
: 17:46 ЛЬВІВ
: 1 : з. п. ГОРОДОЦЬКА
: 2 : з. п. КОНОВАЛЬЦЯ
18:02 2 18:04 ПЕРСЕНКІВКА
: 2 : з. п. ЗУБРІВСЬКА
18:16 2 18:18 СИХІВ
=========================================================================
: : : ЛЬВІВ 7:28 : :
: : : з. п. ГОРОДОЦЬКА : 1 :
: : : з. п. КОНОВАЛЬЦЯ : 2 :
: : : ПЕРСЕНКІВКА 7:06 4 7:10
: : : з. п. ЗУБРІВСЬКА : 2 :
: : : СИХІВ 6:54 2 6:56
=========================================================================


Взято з http://www.uz.gov.ua/elektrolviv/LL8.htm

Згоден, що для "білого комірця", який мешкає на Сихові розклад не дуже.:mad:

Павло Жежнич - 13-3-2007 у 23:46

Ну так він і раніше був, і це явно не львівське метро:). Знаю людей, які постійно колись на роботу добиралися до Львова.

Андрій Пелещишин - 28-2-2008 у 14:12

Обіцяють навесну розпочати будівництво трамвайної колії на Сихів

Павло Жежнич - 28-2-2008 у 22:19

Розпочати, тим більше будівництво, не складно. Головне його закінчити. Думаю на Сихові трамвая ще довго не буде. От всього пів-кілометра дороги з трамвайною колією на Городоцькій біля приміського вже декілька років роблять.