Рост - 24-3-2007 у 00:43
Колись давно, коли небо було голубішим, хмари білішими, а автомобілі повноцінно
шумоізолювались ще на заводі, автолюбителі мали менше проблем - купуй і катайся з
комфортом. Проте часи міняються, в погоні за ринками збуту виробники постійно
мусять знижувати ціну, в угоду чому приносячи жертву за жертвою. Оскільки безпека
страдати не може, потужність двигуна та керованість теж, відмовляються від того,
що непомітне на перший погляд. Тому і якісна шумоізоляція пішла у небуття серед
інших жертв. А часто не тільки якісна, але й будь-яка. Варто підняти килимок не лише
таврій, ланосів, авео і подібних низькобюджетних автомобілів, але й мазд 6, нісанів
прімера і багатьох-багатьох інших, щоб побачити голий метал. В деяких машинах є
натяки на віброізоляцію, напевно, без цих невеличких кусочків бітуму було взагалі
зле. Але легше від цього не стає.
Тому вирішив я на прикладі однієї машини, яка зараз стоїть в мене в студії,
розказати про те, як можна суттєво підняти комфортність пересування на власних
колесах.
Спершу декілька слів про природу шуму в машині.
Основним джерелом шуму є сам автомобіль, його кузов. Підлога, дах, двері - це все
листи бляхи, які при їзді вібрують. І ця вібрація стає джерелом досить сильного
гулу, особливо, коли колеса котяться нашою славною бруківкою, чи асфальтованою
дорогою, засипаною зверху гравієм, залитим бітумом.
Інша частина шуму потрапляє в автомобіль ззовні, через двері, дах, вікна. Це більше
високочастотний шум.
Як з цим боротись розкажу на прикладі уже згаданого автомобіля, Таврії.
Отже, є два етапи шумоізоляції - віброізоляція, задача якої побороти
низькочастотний гул, та шумоізоялція - її задача позбутися решти шумів. Від
віброізоляції ефект досягається основний, десь 70% від загального. В принципі, коли
є бажання дещо зекономити, після цього етапу можна зупинитись, все рівно різниця
між тим, як було, і як стало буде разючою.
Що ж, перейдемо до діла.
В процесі роботи використовуються професійні вібро- та шумоізолюючі матеріали,
розроблені спеціально для автомобільного використання.
Салон машини розбирається.
Як видно, на заводі з вібрацією трохи боролись, на підлозі лежить тоненький шар
бітуму, але толку від нього мало - при постукуванні по металу гул стоїть ще той!
А так все виглядає після проведеної роботи:
Як видно, матеріали використовуються різні, на основі бітуму, каучуку. Звичайно,
треба знати, де і який буде більш доречним, тобто, де від того чи іншого матеріалу
буде більший ефект.
Ну а це задні боковини (автомобіль 3-дверний) і двері зсередини, теж після обробки
віброізоляцією.
Усі пластикові деталі салону, якщо це потрібно, звісно, ставляться на місце через
спеціальні прокладочні матеріали, призначені усувати скрипи.
Ось так в декількох словах виглядає процес, призваний суттєво підвищити комфорт
вашого пересування в просторі.
А з огляду на цілком прийнятні ціни (якісна шумоізоляція, в залежності від марки
авто складає від 300 до 600 уо), в такому задоволенні відмовляти собі не варто.
Юрій Сєров - 24-3-2007 у 23:41
Відносно Тварії, я взагалі не розумію... Здирати за неї близько 5 тис уйо і
підсовувати таке...
Рост - 25-3-2007 у 13:19
Ну а як стосовно того, щоб здирати... наприклад, за Мазду 25 тисяч і підсовувати
точно таке саме?
Це нинішня повальна практика.
Юрій Сєров - 25-3-2007 у 13:36
Не знаю, як в Мазди з шумоізоляцією, але на вигляд вона тягне на ці гроші. Хоча
знову ж таки, це відносно наших завищених цін.
Андрій Пелещишин - 25-3-2007 у 17:00
Росте, а чи зберігається гарантія на авто після проведення описаних робіт з
шумоізоляції?
Рост - 25-3-2007 у 20:08
Шумоізоляція на гарантію ніяк не впливає. Немає ніякого втручання в конструкцію
автомобіля.
Олексій Мачехін - 26-3-2007 у 11:52
Росте, як довго тривають такі роботи?
Рост - 26-3-2007 у 14:43
Оптимально - 2 дні. В залежності від обставин може затягнутися на ще один день
(рідко). А якщо дуже спішно, можна і за день впоратись... за додаткову оплату
Рост - 29-3-2007 у 23:27
Ну от, про Мазду 6 наглядно.
До шумоізоляції.
Раз - багажне відділення.
Два - там же, заднє крило і арка.
Три - салон, підлога.
Як бачите, в багажнику лише деякі натяки на віброізоляцію на дні, під запасним
колесом. В крилах і на арках голо. Шар бітуму є на підлозі салону, але, майже як і в
таврії, толку від нього мало. Так що, як бачите, не тільки в дешевих машинах
проблеми з віброізоляцією.
Нарікання власника - низькочастотний гул від коліс, чіткий звук стукоту камінців
чи піску по арках, починає поскрипувати пластик салону.
Ну і чотири - після проведених робіт.
Салон зфоткати забув, згадав, аж коли уже крісла прикручував, дуже вже швидко
довелось все робити, щоб закінчити за один день з підлогою, задніми крилами і
арками. Ну, щоб більше салон не розбирати, а наступного разу зробити вже двері, дах,
задню поличку (діже шумне місце!) і капот.