Форум Рідного Міста

Комфорт тиші. Про шумоізоляцію

Рост - 24-3-2007 у 00:43

Колись давно, коли небо було голубішим, хмари білішими, а автомобілі повноцінно шумоізолювались ще на заводі, автолюбителі мали менше проблем - купуй і катайся з комфортом. Проте часи міняються, в погоні за ринками збуту виробники постійно мусять знижувати ціну, в угоду чому приносячи жертву за жертвою. Оскільки безпека страдати не може, потужність двигуна та керованість теж, відмовляються від того, що непомітне на перший погляд. Тому і якісна шумоізоляція пішла у небуття серед інших жертв. А часто не тільки якісна, але й будь-яка. Варто підняти килимок не лише таврій, ланосів, авео і подібних низькобюджетних автомобілів, але й мазд 6, нісанів прімера і багатьох-багатьох інших, щоб побачити голий метал. В деяких машинах є натяки на віброізоляцію, напевно, без цих невеличких кусочків бітуму було взагалі зле. Але легше від цього не стає.
Тому вирішив я на прикладі однієї машини, яка зараз стоїть в мене в студії, розказати про те, як можна суттєво підняти комфортність пересування на власних колесах.
Спершу декілька слів про природу шуму в машині.
Основним джерелом шуму є сам автомобіль, його кузов. Підлога, дах, двері - це все листи бляхи, які при їзді вібрують. І ця вібрація стає джерелом досить сильного гулу, особливо, коли колеса котяться нашою славною бруківкою, чи асфальтованою дорогою, засипаною зверху гравієм, залитим бітумом.
Інша частина шуму потрапляє в автомобіль ззовні, через двері, дах, вікна. Це більше високочастотний шум.
Як з цим боротись розкажу на прикладі уже згаданого автомобіля, Таврії.
Отже, є два етапи шумоізоляції - віброізоляція, задача якої побороти низькочастотний гул, та шумоізоялція - її задача позбутися решти шумів. Від віброізоляції ефект досягається основний, десь 70% від загального. В принципі, коли є бажання дещо зекономити, після цього етапу можна зупинитись, все рівно різниця між тим, як було, і як стало буде разючою.
Що ж, перейдемо до діла.
В процесі роботи використовуються професійні вібро- та шумоізолюючі матеріали, розроблені спеціально для автомобільного використання.
Салон машини розбирається.
Як видно, на заводі з вібрацією трохи боролись, на підлозі лежить тоненький шар бітуму, але толку від нього мало - при постукуванні по металу гул стоїть ще той!



А так все виглядає після проведеної роботи:







Як видно, матеріали використовуються різні, на основі бітуму, каучуку. Звичайно, треба знати, де і який буде більш доречним, тобто, де від того чи іншого матеріалу буде більший ефект.

Ну а це задні боковини (автомобіль 3-дверний) і двері зсередини, теж після обробки віброізоляцією.





Усі пластикові деталі салону, якщо це потрібно, звісно, ставляться на місце через спеціальні прокладочні матеріали, призначені усувати скрипи.

Ось так в декількох словах виглядає процес, призваний суттєво підвищити комфорт вашого пересування в просторі.
А з огляду на цілком прийнятні ціни (якісна шумоізоляція, в залежності від марки авто складає від 300 до 600 уо), в такому задоволенні відмовляти собі не варто.

Юрій Сєров - 24-3-2007 у 23:41

Відносно Тварії, я взагалі не розумію... Здирати за неї близько 5 тис уйо і підсовувати таке...

Рост - 25-3-2007 у 13:19

Ну а як стосовно того, щоб здирати... наприклад, за Мазду 25 тисяч і підсовувати точно таке саме? :)
Це нинішня повальна практика.

Юрій Сєров - 25-3-2007 у 13:36

Не знаю, як в Мазди з шумоізоляцією, але на вигляд вона тягне на ці гроші. Хоча знову ж таки, це відносно наших завищених цін.

Андрій Пелещишин - 25-3-2007 у 17:00

Росте, а чи зберігається гарантія на авто після проведення описаних робіт з шумоізоляції?

Рост - 25-3-2007 у 20:08

Шумоізоляція на гарантію ніяк не впливає. Немає ніякого втручання в конструкцію автомобіля.

Олексій Мачехін - 26-3-2007 у 11:52

Росте, як довго тривають такі роботи?

Рост - 26-3-2007 у 14:43

Оптимально - 2 дні. В залежності від обставин може затягнутися на ще один день (рідко). А якщо дуже спішно, можна і за день впоратись... за додаткову оплату :)

Рост - 29-3-2007 у 23:27

Ну от, про Мазду 6 наглядно.
До шумоізоляції.
Раз - багажне відділення.



Два - там же, заднє крило і арка.



Три - салон, підлога.



Як бачите, в багажнику лише деякі натяки на віброізоляцію на дні, під запасним колесом. В крилах і на арках голо. Шар бітуму є на підлозі салону, але, майже як і в таврії, толку від нього мало. Так що, як бачите, не тільки в дешевих машинах проблеми з віброізоляцією.
Нарікання власника - низькочастотний гул від коліс, чіткий звук стукоту камінців чи піску по арках, починає поскрипувати пластик салону.

Ну і чотири - після проведених робіт.



Салон зфоткати забув, згадав, аж коли уже крісла прикручував, дуже вже швидко довелось все робити, щоб закінчити за один день з підлогою, задніми крилами і арками. Ну, щоб більше салон не розбирати, а наступного разу зробити вже двері, дах, задню поличку (діже шумне місце!) і капот.