Форум Рідного Міста

Як правильно зареєструвати виробника?

Роман Берездецький - 20-7-2007 у 15:54

Доброго дня!
У мене виникло питання стосовно реєстрації своєї діяльності. Припустимо я виробляю деяку продукцію, яку продаю другим фірмам. Тобто виходить я виробник. Як правильно я маю реєструватися? Наскільки розумію простим ПП не обійтися....

Тарас Гулка - 20-7-2007 у 16:21

Чому не обійтись. Цілком достатньо.
Приватний підприємець має обмеження на суму доходу в рік, і немає обмежень на вид діяльності. Наприклад в переліку КВЕДів Львова можна знайти "Виготовлення столярних виробів", "виготовлення ювелірних виробів" і т.д.

Роман Берездецький - 20-7-2007 у 16:57

Значить можливо.... :sing:
Наскільки я розумію міняється система оподаткування. Я ж нетільки продаю, а виробляю і продаю! А як з приміщенням де я все роблю? Його треба розголошувати? Типу санепідемстанція, пожежники мусять їх провіряти?

Рост - 20-7-2007 у 16:58

КВЕД, наскільки я розумію, один для всіх, чи то фірма, чи фіз.особа. Так що можна виробляти, будучи фіз.особою підприємцем.
Обмеження доходу (доходу, не прибутку!) для підприємця на спрощеній системі оподаткування (єдиний податок) - 500 тисяч грн в рік. Для підприємця на загальній системі оподаткування обмежень нема. Єдине - підприємець може мати в штаті не більше 8 осіб.
Ще особливість - підприємець відповідає усім своїм майном, тоді як власник фірми відповідає лише майном фірми. Хоча якщо не набирати кредитів та боргів, то підприємцем бути легше, сам уже 3 роки як.

Рост - 20-7-2007 у 17:03

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Роман Берездецький
Значить можливо.... :sing:
Наскільки я розумію міняється система оподаткування. Я ж нетільки продаю, а виробляю і продаю! А як з приміщенням де я все роблю? Його треба розголошувати? Типу санепідемстанція, пожежники мусять їх провіряти?

Ну, раз ви щось виробляєте, то мусите ви ж це десь робити :)
А хто буде провіряти - залежить від того, що виробляєте. Ну але полюбе для початку діяльності в приміщенні потрібні дозволи пожежників, санстанції, рішення міськради про початок діяльності... Там купа всього.

Богдана Курилюк - 20-7-2007 у 20:06

Пане Романе, Ви можете реєструватися як приватний підприємець. Єдине питання чи на загальну систему оподаткування чи на спрощену (тобто Єдиний податок - там свої нюанси, коли Ви маєте не бвільше 10 найманих працівників і доход становить не більше як 300000 тис грн. у рік). Система єдиного податку зручніша тим, що Ви щомісяця платите 180 грн. податку за себе та 50%, (тобто 90 грн.) за кожного найманого працівника. Звіти можна здавати кожного місяця, а можна працювати і на системі, де можна здавати: до пенсійного - кожного місяця, а до інших Фондів раз на квартал.

Щодо самого процесу реєстрації, то на форумі вже була така тема. Гляньте на це посилання:
http://misto.ridne.net/viewthread.php?tid=2535

Богдана Курилюк - 20-7-2007 у 20:09

А ось ще, думаю буде корисним інформаційно довідковий портал підприємця:

http://uashops.com.ua/modules/myarticles/article.php?storyid=35

Богдана Курилюк - 20-7-2007 у 20:16

Думаю також у нагоді стане газета "Все про бухгалтерський облік"

http://www.vobu.com.ua/ua/catalog/lookarchive/51.html

Там багато інформації по системах оподаткування, та відповідно по веденні бухгалтерії на загальній та спрощеній системі.
По загальній системі оподаткування не пам"ятаю точно який то номер, а от по все по Єдиному податку, то є випуск від 14 березня 2006 року №26 (1180).

Надіюся моя інформація буде корисною :saint:

Якщо виникатимуть запитання, звертайтеся спробую допомогти!

;)

Тарас Гулка - 20-7-2007 у 20:36

Цитата:
Система єдиного податку зручніша тим, що Ви щомісяця платите 180 грн. податку за себе та 50%, (тобто 60 грн.) за кожного найманого працівника

Хм :rolleyes: А чому саме 180. Адже сума залежить від виду діяльності і місця проживання (ставки встановлюють відповідні місцеві ради) і у Львові коливається від 20 до 200 грн. в місяць. (доречі у Львові немає жодного пункту із сумою 180 грн.)
І мене в школі вчили, що 50% від 180 буде 90 :)

Богдана Курилюк - 20-7-2007 у 20:57

:D
Прошу вибачення за неточсності. Я працювала бухгалтером на Єд. податку. ми так платили щомісяця... Справді помилилася. :rolleyes:

Рост - 20-7-2007 у 23:21

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Богдана Курилюк
Пане Романе, Ви можете реєструватися як приватний підприємець. Єдине питання чи на загальну систему оподаткування чи на спрощену (тобто Єдиний податок - там свої нюанси, коли Ви маєте не бвільше 10 найманих працівників і доход становить не більше як 300000 тис грн. у рік). Система єдиного податку зручніша тим, що Ви щомісяця платите 180 грн. податку за себе та 50%, (тобто 60 грн.) за кожного найманого працівника. Звіти можна здавати кожного місяця, а можна працювати і на системі, де можна здавати: до пенсійного - кожного місяця, а до інших Фондів раз на квартал.

Щодо самого процесу реєстрації, то на форумі вже була така тема. Гляньте на це посилання:
http://misto.ridne.net/viewthread.php?tid=2535


Богдано, не так сумбурно! :)
По-перше, таки 8 працівників, а не 10.
По-друге, звіти в податкову здаються поквартально.
По-третє, в різні фонди здаються звіти по різному, в деякі щомісця, в деякі поквартально. Але це тільки тоді, коли є наймані працівники. Якщо нема. то за себе здається тільки в пенсійний раз на рік. Якщо хочеться :)
Ну і ставки податку таки дуже різні. Залежно від виду діяльності. Максимальний у Львові 200 грн/міс. До речі, зручно зареєструватися в районі (напр. в Перемишлянах), це має свої переваги: і ставки податку менші, і звітність здавати простіше, тай інспектори менш капосні :) Хоча на свою в мене причин нарікати поки що нема :)

Богдана Курилюк - 20-7-2007 у 23:36

Про податкову я мала написати, та випустила з уваги. Щодо деяких квартальних, то так там і соцстрах і фонд по безробіттю.... я це також памятаю. ;)
Стосовно числа працівників і сума доходів, то це вичитала в "Все про бухоблік"
П. С. Наскільки я знаю, інспектори на протязі першого року роботи не мають права пхати свого носа до справ зареєстрованого ПП... чине так? :saint:

Рост - 20-7-2007 у 23:42

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Богдана Курилюк
Наскільки я знаю, інспектори на протязі першого року роботи не мають права пхати свого носа до справ зареєстрованого ПП... чине так? :saint:

Та ні, мають право. Інша справа, що якщо нема підстав для перевірок, то скоріше за все будуть стандартні планові раз на 3 роки. Тобто, якщо задекларований оборот не перевищуватиме 20-30 тисяч на місяць. А якщо він буде регулярно більшим, то вже значить є чим поживитися, пора і на перевірку :)

Роман Берездецький - 23-7-2007 у 09:16

ВАУ!!! :o
Стільки відповідей я навіть не чекав! Всім дякую за змістовні відповіді! Дещо вже починає прояснятися...
Значить я можу реєструватися приватним підприємцем. Штат у мене до 8 чоловік явно недотяне і оборот в 500тис грн також думаю буде важко (хоч і непроти такого :rolleyes:). На єдиному податку напевно простіше працювати. З перевіркам дружніх органів зрозумів. Прийдеться миритися... :(
Ще кілька запитань на майбутнє:
1. Наскільки я зрозумів із слів Тараса Гулки єдиний податок може коливатися? Якщо так, то в яких межах?
2. Різний оборот немає перевижувати 300тис чи 500тис грн? Трошки кардинально різні суми...:rolleyes:
3. Якщо мій річний оборот почне перевищувати 500тис грн я зможу перейти на загальну систему оподаткування?
4. Питаннячко по приміщенню. Є якісь обмеження де воно знаходиться і як я ним користуюся? Тобто чи я знімаю кімнатку десь на заводі (плачу оренду) чи роблю все це в себе на дачі (безплатно орендую)? Сума оренди десь фігурує, оподатковується?
5. Моя робота деяким чином пов'язана з роботою на комп'ютері. Мені потрібен весь ліцензійний софт?
З повагою, Роман.

Hanor Narasson - 23-7-2007 у 09:58

3. Не тільки можете, але й мусите! Причому якщо виявиться, що в кінці року у Вас оборот умовно 500,1 тис. грн, то треба буде заплатити податки як по загальній системі оподаткування за весь рік.
Реально ПП часто доходять до 499 і припиняють продажі - остаточно так виходить дешевше:sing: (Є ще й інший спосіб при доходженні до 499 на рік, але частіше його застосовують щоквартально при наближенні 124,75. Спробуйте догадатися самі, який... :cool: )

4. Якщо є найняті працівники, то умови праці стають суб'єктом перевірок інспекції з охорони праці (десь так вона називається). Сума оренди йде на витрати (+ ел.енергія, вода, газ і т.п.), але при єдиному податку це не враховується.

Тарас Гулка - 23-7-2007 у 12:03

Цитата:
1. Наскільки я зрозумів із слів Тараса Гулки єдиний податок може коливатися? Якщо так, то в яких межах?

Я вже вище писав, що від 20 до 200 грн. (згідно закону України). Кожна міська рада визначає щомісячний податок на певний вид діяльності. (тобто в кожному місті на один і то й же вид діяльності різні суми.) Йдете в свою податкову, і там є перелік видів діяльності і скільки треба платити. Якщо ви зі Львова, то на сайті Міської ради є цей перелік, називається він "Розмір ставок єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва - фізичних осіб ......" додаток до ухвали №285 від 02.11.2006

Цитата:
Різний оборот немає перевижувати 300тис чи 500тис грн? Трошки кардинально різні суми...:rolleyes:


Чесно говорячи сам не знаю. Різні джерела дають різну цифри. Але, здається, все таки 500 тис.

Цитата:
5. Моя робота деяким чином пов'язана з роботою на комп'ютері. Мені потрібен весь ліцензійний софт?


Теоретично так. Але чи весь?! в нас на форумі була десь гілка на цю тему. Якщо вас навіть і зловлять на не ліцензійному софті, то всерівно в суд може подати тільки представник компанії-виробника. А в нас не так багато тих представників

Стосовно оренди Ханор вже вам відповів. Єдине додам, що на єдиному податку, приватного підприємця практично не можуть нормально контролювати, бо він спокійно працює із готівкою. Тому всякі там аренди і витрати - це його проблеми і ні на що вони не впливають.

Hanor Narasson - 23-7-2007 у 14:27

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Тарас Гулка
...що на єдиному податку, приватного підприємця практично не можуть нормально контролювати...


Offtopic
IMHO якраз на єдиному податку контролюють нормально, всі інші системи оподаткування дають можливість для ненормального контролю.:baddevil:

Рост - 23-7-2007 у 21:29

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Роман Берездецький
На єдиному податку напевно простіше працювати.


Суттєво. І в податкової менше запитань. Ну, якщо не буде явних причин цікавитись підприємцем.

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Роман Берездецький З перевіркам дружніх органів зрозумів. Прийдеться миритися... :(


Заведіть книгу реєстрації перевірок.

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Роман Берездецький1. Наскільки я зрозумів із слів Тараса Гулки єдиний податок може коливатися? Якщо так, то в яких межах?


Ну до чого ж у нас лінивий народ :)
читати тут

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Роман Берездецький2. Різний оборот немає перевижувати 300тис чи 500тис грн? Трошки кардинально різні суми...:rolleyes:


Коли я починав діяльність, було 500 тисяч. Може щось мінялося, можна уточнити в податковій.

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Роман Берездецький3. Якщо мій річний оборот почне перевищувати 500тис грн я зможу перейти на загальну систему оподаткування?


Мусите з наступного кварталу, після того, в якому сталося перевищення. Але я б так вів справи, щоб не перевищувати. Ну але в мене така діяльність, що досягнути таких оборотів не реально, практично. Вона в мене високорентабельна, дохід складає до 50% від обороту :)

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Роман Берездецький4. Питаннячко по приміщенню. Є якісь обмеження де воно знаходиться і як я ним користуюся? Тобто чи я знімаю кімнатку десь на заводі (плачу оренду) чи роблю все це в себе на дачі (безплатно орендую)? Сума оренди десь фігурує, оподатковується?


Якщо це оренда, то потрібен договір про оренду. Щоб продемонструвати перевіряючим органам в разі чого. Ну і щоб отримувати інші різні дозволи, наприклад, на початок роботи. Це, якщо йти повністю за буквою закону, хоча знаю багатьох таких, що цим зовсім не переймаються.
Сума оренди, яку ви платите нікого не цікавить. Спрощена система оподаткування - заплатив податок за визначеною ставкою, все решта чистий дохід. Куди його спрямовувати нікого не гребе. Тому що це ваші власні гроші.
Тут ще одна вигода - ніхот не контролює ваш рахунок в банку, бо все, що там є в такому випадку - чистий дохід, тобто, непідзвітні гроші.

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Роман Берездецький5. Моя робота деяким чином пов'язана з роботою на комп'ютері. Мені потрібен весь ліцензійний софт?
З повагою, Роман.

Перевіряють по Львову. Не рідко. Краще мати ліцензійний.
В мене от дома зараз майже все ліцензійне - вінда, офіс. Ну, так сталося :)

Рост - 23-7-2007 у 21:32

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Hanor Narasson
3. Не тільки можете, але й мусите! Причому якщо виявиться, що в кінці року у Вас оборот умовно 500,1 тис. грн, то треба буде заплатити податки як по загальній системі оподаткування за весь рік.


Хіба? Наскільки я знаю, в такому випадку підриємець просто зобов`язаний перейти на загальну систему оподаткування.
Чи можна посилання на якісь нормативні документи?

Ната Толмачова - 25-7-2007 у 16:01

У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності
суб'єктів малого підприємництва

( В редакції Указу Президента N 746/99 від 28.06.99 )

( Установити, що з 1 липня 2005 року до прийняття Закону
України "Про спрощену систему оподаткування" Указ Президента
застосовується з урахуванням таких особливостей:
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб'єктів
малого підприємництва не поширюється на:
суб'єктів підприємницької діяльності, які провадять
діяльність у сфері грального бізнесу (в тому числі діяльність,
пов'язану із влаштуванням казино, інших гральних місць (домів),
гральних автоматів з грошовим або майновим виграшем, проведенням
лотерей (у тому числі державних) та розіграшів з видачею грошових
виграшів у готівковій або майновій формі), здійснюють обмін
іноземної валюти;
суб'єктів підприємницької діяльності, які є виробниками
підакцизних товарів, здійснюють господарську діяльність, пов'язану
з експортом, імпортом та оптовим продажем підакцизних товарів,
оптовим та роздрібним продажем підакцизних пально-мастильних
матеріалів;
суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють:
видобуток та виробництво дорогоцінних металів і дорогоцінного
каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення; оптову,
роздрібну торгівлю промисловими виробами з дорогоцінних металів,
що підлягають ліцензуванню відповідно до Закону України "Про
ліцензування певних видів господарської діяльності" ( 1775-14 ) -
згідно із Законами N 2505-IV ( 2505-15 ) від 25.03.2005, ВВР,
2005, N 17, N 18-19, ст.267; N 2642-IV ( 2642-15 ) від 03.06.2005,
ВВР, 2005, N 27, ст.363 )


1. Установити, що спрощена система оподаткування, обліку та
звітності запроваджується для таких суб'єктів малого
підприємництва:

фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність без
створення юридичної особи і у трудових відносинах з якими,
включаючи членів їх сімей, протягом року перебуває не більше
10 осіб та обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів,
робіт, послуг) за рік не перевищує 500 тис. гривень;

юридичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності
будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких
за рік середньооблікова чисельність працюючих не перевищує 50
осіб і обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів,
робіт, послуг) за рік не перевищує 1 млн. гривень.

Середньооблікова чисельність працюючих для суб'єктів малого
підприємництва визначається за методикою, затвердженою органами
статистики, з урахуванням усіх його працівників, у тому числі тих,
що працюють за договорами та за сумісництвом, а також працівників
представництв, філіалів, відділень та інших відособлених
підрозділів.

Виручкою від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)
вважається сума, фактично отримана суб'єктом підприємницької
діяльності на розрахунковий рахунок або (та) в касу за здійснення
операцій з продажу продукції (товарів, робіт, послуг).

Суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи, які
перейшли на спрощену систему оподаткування за єдиним податком, не
мають права застосовувати інший спосіб розрахунків за відвантажену
продукцію крім готівкового та безготівкового розрахунків коштами.

У разі здійснення операції з продажу основних фондів виручкою
від реалізації вважається різниця між сумою, отриманою від
реалізації цих фондів, та їх залишковою вартістю на момент
продажу.

2. Суб'єкти малого підприємництва - фізичні особи мають право
самостійно обрати спосіб оподаткування доходів за єдиним податком
шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку.

Ставка єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва -
фізичних осіб встановлюється місцевими радами за місцем їх
державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може
становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць.

У разі коли фізична особа - суб'єкт малого підприємництва
здійснює кілька видів підприємницької діяльності, для яких
установлено різні ставки єдиного податку, нею придбавається одне
свідоцтво і сплачується єдиний податок, що не перевищує
встановленої максимальної ставки.

У разі коли платник єдиного податку здійснює підприємницьку
діяльність з використанням найманої праці або за участю у
підприємницькій діяльності членів його сім'ї, ставка єдиного
податку збільшується на 50 відсотків за кожну особу.

Суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа, яка
сплачує єдиний податок, звільняється від обов'язку нарахування,
відрахування та перерахування до державних цільових фондів зборів,
пов'язаних з виплатою заробітної плати працівникам, які
перебувають з ним у трудових відносинах, включаючи членів його
сім'ї.

Суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа сплачує
єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на
окремий рахунок відділень Державного казначейства України.

Відділення Державного казначейства України наступного дня
після надходження коштів перераховують суми єдиного податку у
таких розмірах:

до місцевого бюджет - 43 відсотки;

до Пенсійного фонду України - 42 відсотки;

на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків (у тому
числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення -
4 відсотки) для відшкодування витрат, які здійснюються відповідно
до законодавства у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а
також витрат, зумовлених народженням та похованням.

Доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності,
що обкладається єдиним податком, не включаються до складу
сукупного оподатковуваного доходу за підсумками звітного року
такого платника та осіб, що перебувають з ним у трудових
відносинах, а сплачена сума єдиного податку є остаточною і не
включається до перерахунку загальних податкових зобов'язань як
самого платника податку, так і осіб, які перебувають з ним у
трудових відносинах, включаючи членів його сім'ї, які беруть
участь у підприємницькій діяльності.

........................................................

5. У разі порушення вимог, установлених статтею 1 цього
Указу, платник єдиного податку повинен перейти на загальну систему
оподаткування, обліку та звітності, починаючи з наступного
звітного періоду (кварталу).

..........................................................

7. Дія цього Указу не поширюється на:

суб'єктів підприємницької діяльності, на яких поширюється дія
Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької
діяльності" в частині придбання спеціального патенту;

довірчі товариства, страхові компанії, банки, інші
фінансово-кредитні та небанківські фінансові установи;

суб'єктів підприємницької діяльності, у статутному фонді яких
частки, що належать юридичним особам - учасникам та засновникам
даних суб'єктів, які не є суб'єктами малого підприємництва,
перевищують 25 відсотків;

фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які
займаються підприємницькою діяльністю без створення юридичної
особи і здійснюють торгівлю лікеро-горілчаними та тютюновими
виробами, пально-мастильними матеріалами;

спільну діяльність, визначену пунктом 7.7 Закону України "Про
оподаткування прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ).