Форум Рідного Міста

Prince: творча особистість чи гламурний хлюст

Дмитро Самохвал - 12-10-2007 у 14:36

Приводом до порушення такої теми була оказія, що сталася з Майклом Джексоном ще влітку: на пропозицію Принцові від Джексона скласти йому кумпанію в турі з нагоди його повернення в шоу-бізнес, той дуже холодно сприйняв це, сказавши, що не буде з ним валандатися містами й селами. Отакої - так зобидити поп-короля! Але, зрештою, це була чоловіча розмова двох авторитетів, і нам це не втямки...


Отже,

Принц / Prince

Музикант від Бога, харизматична особистість, екстраваґантний шоумен, з дивовижною продуктивністю композитор та продюсер.

Дата народження: 07.06.1958
Сфера діяльності: Кіно, Музика
Повне ім’я: Принц Роджер Нельсон (Prince Roger Nelson)
Місце народження: Мінеаполіс, Мінесота, США


Біографія

Принц Роджер Нельсон (Prince Roger Nelson), а далі просто Принц, народився 7 червня 1958 року в м. Мінеаполіс, штат Мінесота. Своїм іменням він зобов’язаний Prince Roger Trio, колективу, де його батько, Джон Нельсон (John Nelson), музикував наприкінці 50-их. Невважаючи на не дуже запевний приклад Нельсона-старшого, піаніста, який так і не зробив великої кар’єри, хлопчина з раннього дитиннства постеріг у музиці єдиний безпечний прихисток од життєвих незгод. А прихилятися отак на стороні йому було через що. Після того, як розійшлися батьки, стосунки з новим материним співмешканцем в нього не заладналися. Давши драла з дому, хлопчак поселився в свого таки рідного батька, котрий і подарував йому першу гітару. Яко правдивий музичний вундеркінд, Принц самотужки опанував гру на 20 інструментах. І вже в середніх класах школи очолював свою власну групу Grand Central. У старшій школі його команда називалася Champagne і виконувала пісні його руки написання. У 16 років, із складеною матурою на руках, Принс покинув дім своїх названих батьків (його всиновила родина Andersons) і переселився до приятеля. Одного разу знайомий інженер звукозапису запропонував йому бартер: в обмін на роботу сесійного піаніста йому в його цілковите завідування надається студія звукозапису. Паруб’яга погодився і, записавши партію клавішевих, запропонував узятись також за бас-гітару, барабани, лід-гітару та бек-вокал. На ділі він самотужки проробив роботу цілої групи. Технічна обслуга студії не могла відійти від подивління. А для Принца така притичина назнаменувала все його дальше творче призначення.

Надхнений таким удалим стартом у рідному місті, Принц замірився на Нью-Йорк. Познавшись із представниками кількох лейблів, він дістає пропозицію на попередню угоду відразу від двох компаній. Та, як би то утерто не звучало, серце його лежало в його рідному Мінеаполісі. Вернувши домів із Нью-Йорка, музикант проводить демо-запис трьох композицій і надсилає касету керівництву лейбла Warner Bros. Свої враження вони висловили сухими цифрами: 19-річному юнакові запропонували 100-тисячний бюджет і надали право повного контролю над своєю деб’ютною платівкою!

Цей деб’ютний LP For You, якого видали 1978 року, був у повному розумінні слова його виплодом. Принс виконав усі пісні і самотужки записав партії геть усіх інструментів. І все ж у бюджет він категорично не вклався, чим приголомшив спонсорів. Комерційний ефект альбому був невеликий (163-ій у американському чарті), втім синґл Soft and Wet дав артистові деяку звісність. Його наступний альбом Prince (1979), що його було записано в тій же фанк-поп-стилістиці, привернув куди більше уваги (22-ий у чарті), насамперед завдяки хіт-синґлові I Wanna Be Your Lover. Запевнившись, що ця сумішка фанку і R’n’B буде мати певний успіх, лейбл дібрав для Принца гурт музикантів: Cymone (бас), Ґейл Чепмен (Gayle Chapman) та Мет Фінк (Matt Fink) (клавішники), Bobby Z (бубніста) та Дез Дікерсон (Dez Dickerson) (гітара).

Зараз по тім, коли прийшоп перший успіх, Принцові, який не занехаяв далі розвиватися й спробовувати на міцність нові жанри, припало натрапити на байдужість публіки, що не встигала за його ексцентричними витівками. Платівка 1980 року Dirty Mind у чартах нічим характерним не відзначилася, хоч і забезпечила музикантові від критиків щонайпильнішу увагу, яка переходила в хвальбу. Ще б пак: оцей „тур де форс”, іншими словами, „надпотужний ривок” однієї людини поєднав у собі крутий фанк, привабливі мелодії в стилі Beatles, м’які соул-балади та гітарний „поп-рок”. Та заразом жоден синґл із цього альбому не втрапив навіть у Top 40 (найзахопливіша композиція When You Where Mine не піднялася вище за 45-ий рядок). Небагатьом слухачам припала до вподоби і надмірна сексуальність, яку мусів утілити і сам альбом, і промо-тур. Рік Джеймс (Rick James), один із артистів, чиї концерти відкривав Принц, з чималою призрою ставився до цього андрогінного персонажу, ба навіть і до його гітари Fender Telecaster, оздобленої фалічними символами.

За рік музика поставив перед очі музичного люду новий альбом Controversy, у якому він із точно вирахуваним зовнішнім ефектом користав з тої бучі, яку здійняли через його назауміру відверті висловлювання та андрогіноподібний імідж, що викликало незмінливе зацікавлення. Того ж таки 1981 року в Принца проявився шанс достукатися до чималої рок-авдиторії, виступаючи на розігріві в Rolling Stones, але фани Ролінгів це сприйняли доволі своєрідно. Коли він вийшов на сцену лос-анджелеського Coliseum перед 100-тисячною гурмою, в плащі, який майталачився на ньому, в сороміцькому бікіні, його заважливо засвистали. Щоб далі вже чимось не поцілили, довелося вскочити за лаштунки.

Далі буде...

prince.jpg - 30kB