Форум Рідного Міста

„Ратуша”. “Чорні” заручники тарифів на воду

dr.Trollin - 9-12-2007 у 13:24

ціііікавий текст. дещо суперечлИвий, втім...

6 грудня 2007 р.

„Ратуша”

“Чорні” заручники тарифів на воду
Наступного вівторка, 11 грудня, минає рік із дня прийняття Апеляційним Господарським судом у Львівській області рішення про скасування тарифу на холодне водопостачання та водовідведення, який міськвиконком визначив у розмірі 1 грн 84 коп. за м 3, замість попереднього в 1 грн 15 коп. Рішення міської влади № 1088, прийняте 5.10.2005 р., було прийняте з порушенням норм чинного законодавства, що дало підставу кільком громадським організаціям оскаржити його в суді і домогтися задоволення позову.
У результаті зусиль представника благодійної організації “Львівська міська спілка захисту прав громадян” п. Сергія Компанійця та Громадського Форуму Львова (ГФЛ — координатор О. Мацех), “Асоціації платників податків Львівської області” (Т. Дяків), ГО “Опора” та регіонального відділення “Антимонопольного комітету”, які стали на захист інтересів львів’ян, ми і до сьогодні ПОВИННІ, ЗГІДНО З ЗАКОНОМ, платити за воду 1 грн 15 коп. за м 3. Однак далеко не всі громадяни скористалися своїм правом платити за такою ціною, оскільки ЛКП „Львівводоканал” усупереч прийнятому рішенню суду, продовжує надсилати споживачам квитанції з давно вже не чинним тарифом. Та кожен сам коваль свого щастя... Нині мешканців Львова зацікавив ще й “новорічний” подарунок від міської влади у вигляді підвищення тарифу на воду до 2 грн 59 коп. за м 3!
Обґрунтувати законність такого презенту редакція попросила ініціатора судового процесу з „Львівводоканалом” п. С. Компанійця.
– Я вважаю, що в нашому місті немає грамотної влади та спеці¬алістів, які б провели правильні розрахунки та дотрималися встановленої законом процедури прийняття рішень виконкому, тому звинувачувати в усьому підприємство, не можна. Судіть самі: тарифи на воду, прийняті у 2004 р. — скасовані в судовому порядку як незаконні, у 2005 р. — те саме, у грудні 2006 р. „Водоканал” подав виконкому розрахунки та пропозиції, які оприлюднили в пресі, але останній почав їх розглядати тільки 23 листопада цього року і фактично не провівши громадських слухань, оголосив, що вводить новий тариф у січні 2008 року! Приклади, які я вам навів, на мою думку, є прямим доказом відсутності кваліфікованої влади, а також відповідного контролю за підприємством, яке за таких умов безвідповідальності керівництва робить те, що вважає за потрібне.
– Поясніть, будь ласка, чому „Водоканал” вимагає, щоб сплачували за воду на його рахунок, а коли звертаєшся до керівництва цього підприємства зі скаргами на неякісне водопостачання, то отримуєш відповіді, у яких тобі радять звернутися до ЛКП (ЖЕКу)?
– Тут порушення чинять і „Водоканал”, і ЖЕКи, і відбувається це знову ж таки через відсутність за ними контролю з боку міської виконавчої влади, адже з липня 2005 р. діє постанова КМ № 630, якою затверджено Правила надання комунальних послуг, а також існує типовий договір, згідно з яким водопостачання, водовідведення, теплопостачання зобов’язаний надавати один виконавець. Львівський виконком під тиском Громадського Форуму Львова прийняв рішення, де чітко визначив, що „Водоканал” — виробник послуг, а ЖЕК — виконавець послуг. У зв’язку з цим, виробник послуг подає воду тільки до будинку, далі в нього переймає естафету із забезпечення мешканців водою виконавець послуг. Вони зобов’язані укласти договір, а виконавець має укладати договір із вами — споживачем. Йому ви і маєте сплачувати гроші за рахунками, до нього ж і маєте звертатися у разі незадовільного водопостачання. До речі, квартирний лічильник, згідно із „Правилами користування системами водопостачання України” призначений виключно для розрахунків із виконавцем послуг, тому якщо дотримуватися закону, вважаю за необхідне зробити висновок — „Водоканал” до мешканців багатоповерхівок жодного стосунку не має! Однак це підприємство надсилає мешканцям якісь папірчики, ніким не завірені, де начебто є заборгованість перед виробником послуг. Люди платять, а я вважаю це спонсорською допомогою водному підприємству, бо юридичних оформлених стосунків не існує.
– Як зрозуміти, що тарифи на холодне водопостачання розраховували за умови цілодобової подачі води, а в місті існує 6-годинний, 8-годинний, 12-годинний графіки, натомість від людей вимагають оплату за 24-годинне забезпечення водою?
– Прошу звернути увагу на складність цього питання тому, що Львів, за проектом схеми водопостачання розділений на 12 рівних за площею зон, але до кінця це ще не розроблено. Річ у тім, що ці зони на різній висоті, що, відповідно, потребують не однакової кількості електроенергії для підкачування води. Нині здійснені розрахунки окремо для кожної станції підкачування, а міськвиконком встановлює 8 — 16-годинний графік, хоча зрозуміло — 8 годин роботи електропомпи коштує дешевше, ніж 16, відповідно, це мало б бути відображене у договорі. Це передбачено законодавством, зокрема, згаданою постановою КМ № 630 від 21 липня 2005 р., якою затверджено Правила надання послуг населенню, до яких є додатки, де зазначено, що у разі надання послуг із водопостачання менше 24 годин відповідно має бути зменшена оплата за них.
– Як Ви вважаєте, підвищення тарифу з січня 2008 р. обґрунтоване?
– Я би це назвав переведенням львів’ян у розряд „чорних” тому, що їм пропонують платити за інших споживачів питної води. Спрощено ситуація виглядає так: є зона „депресивної лійки”, тобто місце, звідки помпові станції забирають воду на Львів. Як компенсацію за незручності (падає рівень води в криницях, пересихає земля на городах, просідає ґрунт у цих районах), для них встановили тариф близько 31 коп. за м 3при обґрунтованому економічно у 1 грн 31 коп. Цю різницю, на думку міськвиконкому, мають виймати з кишень решти споживачів.
Використовують у зоні 14 млн 500 тис. м 3 води, ми з вами компенсуємо „Львівводоканалу” відповідну суму у гривнях. Схожа ситуація і з водовідведенням, бо нам у тариф включають більше стічних вод, ніж проходить через наші будинкові каналізації. Виникає запитання, хто ж все-таки має платити „Водоканалу” за виконану роботу? У Законі „Про житлово-комунальні послуги” передбачено: якщо витрати комунального підприємства перевищують встановлені, то вони мають бути відшкодовані з бюджету, а не з наших доходів. Тому щойно запровадять новий тариф, я його оскаржу в суді!


Віктор ЧАРНОМСЬКИЙ

Юрій Сєров - 9-12-2007 у 13:46

У країні безлад і така ситуація лише це підтверджує.
Особисто для мене ситуація з ціною на воду і її підвищенням не виглядає критичною. В будь-якому разі місячна оплата буде в районі 10-20 грн.
В той час, як квартплата в районі 50 (з абсолютно жахливим рівнем послуг!!!), гарячу воду давно вже б мали перейменувати в теплу або навіть літеплу, про вартість опалення і її можливе збільшення взагалі мовчу.
А загалом це добре, що є люди, які відстоюють позицію громади. Ще б хотілося вірити, що це альтруїзм, а не банальний ПіаР. Вже мали одного, бігав з камерою, усім помагав. :baddevil:

dr.Trollin - 10-12-2007 у 08:56

хм... "КвартПлааата"...
хм, ну як Люде(тм) Просють(R), то маєте сь те таке на цю тему:

- - - - - - - - - -
Газета „Суботня пошта”
Ірина ЦИЦАК

КВАРТПЛАТА ЗА ЦІНОЮ ДЕЛІКАТЕСУ:
ПОСЛУГ СТАНЕ ВТРИЧІ МЕНШЕ, А ЇХ ВАРТІСТЬ – У 1,5 РАЗИ БІЛЬШОЮ

З 2008 РОКУ ЛЬВІВ’ЯНИ ЗМОЖУТЬ ПОДАВАТИ ДО СУДУ НА ЛКП ЗА НЕНАДАНІ ПОСЛУГИ.
ЦЬОМУ ДОПОМОЖУТЬ ІНДИВІДУАЛЬНІ УГОДИ МІЖ МЕШКАНЦЯМИ ТА ЛКП


Львів’ян з початком 2008 року, очікують нові, підвищені, тарифи на квартирну плату (утримання будинку). Міська влада переходить на тарифи за квартплату побудинково. Нині платимо по загальноміському тарифу, що розроблений для певних класів будинків. Щоправда наразі у мерії чітко не можуть сказати, на який відсоток зросте квартплата. Але є й позитивна новина для городян – нарешті з нового року ЛКП (надавачі послуг) укладатимуть індивідуальні угоди з кожним мешканцем на надання послуг. Досі відсутність договірних стосунків унеможливлювала з боку отримувача послуг оскарження у суді, якщо ЛКП надавали їх неякісно, або й взагалі не надавали. З 2008 р. у городян з’явиться можливість подавати до суду на ЛКП за ненадані послуги.

Безпосередньо посадовці мерії у розмові з „СП” цього тижня називали цілком різні цифри нової квартирної плати. Перша озвучена цифра, зі слів заступниці начальника відділу економіки, планування, ціноутворення та житлової політики департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради Ірини Колодки, - середній тариф 1 квадратного метра у місті становитиме до 1,37-1,40 грн (зараз цей показник - 67,4 копійки). Натомість перший заступник мера Львова Олег Синютка у розмові з “СП” заперечив названу чиновницею цифру. “Квартирна плата у Львові, не може бути вищою, аніж 90-95 копійок за квадратний метр”, - наголосив він.

ЩО ТАКЕ КВАРТИРНА ПЛАТА ПОБУДИНКОВО?

Опрацьовуючи нові тарифи на квартирну плату, мерія посилається, що вони, по-перше, розроблені згідно з постановою Кабміну № 560 від 12 липня 2005 р., яка передбачає тарифи по кожному будинку зокрема. По-друге у нову квартирну плату входить лише 9 послуг, а не 26 як є зараз. Це витрати на прибирання сходових кліток та прибудинкової території, обслуговування внутрішньобудинкових електромереж, мереж водо- та теплопостачання, поточний ремонт, утримання аварійних служб. У проекті рішенні також передбачили доплату до цих послуг – тобто витрати на обслуговування ліфтів та вивіз сміття йтимуть по факту.
На новий тариф впливатиме наявність квартир у будинку, прибирання, прибудинкова територія, наявність ліфту, вивіз сміття.„Чим менше квартир є в будинку, тим вищим буде тариф. Це стосується низькозабудованих будинків. І навпаки – у багатоповерхівках, де більше квартир, тариф за квадратний метр буде меншим”, - повідомила І. Колодка. В. о. начальника управління житлово-комунального господарства Львівської міськради Іван Квик каже, що навіть у двох панельних будинках вартість квартплати може бути різною. Оскільки різною є площа, яку прибирає двірник. Скажімо, в одному будинку на одного двірника припадає три під’їзди та прибудинкова територія, в іншому – п’ять і ще більша прибудинкова територія.

Новий тариф на квартплату розробляло кожне ЛКП. До того ж, варто зазначити, що до редакції тижневика телефонували городяни, повідомляючи, що працівники ЛКП, які розробляли нові тарифи, нарікали, що “їх важко розраховувати”, „не всі достеменно знали, як це правильно робити”. „СП” запитала в І. Колодки: “Де гарантія, що працівники ЛКП правильно та фахово зробили розрахунки?” “Згідно з розпорядженням мера, працювала робоча група, яка неодноразово обговорювала питання розрахунків нового тарифу за квартплату. Залучали спеціалістів з ЛКП та житлових відділів райадміністрацій міста. Розрахунки проводили економісти, інженери та керівники ЛКП ”, - каже співрозмовниця, запевняючи, що “усі розроблені тарифи досконало перевірено”.

НОВІ ТАРИФИ НА КВАРТПЛАТУ ПЛАНУЮТЬ ОБГОВОРИТИ НА ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАННЯХ У КОЖНІЙ РАЙАДМІНІСТРАЦІЇ ЛЬВОВА

До набуття чинності нові тарифи на квартплату мають пройти відповідну процедуру: спочатку обговорення на громадських слуханнях за участі мешканців, опісля - затвердження на міськвиконкомі. Громадські слухання планують провести на початку наступного тижня. „Проект необхідних документів вже опрацьовано. Громадські слухання не будуть закулісними, бо відбудуться у кожному районі міста – в актових залах усіх райадміністрацій міста”, - повідомив „СП” в. о. начальника управління житлово-комунального господарства Львівської міськради Іван Квик. Посадовець зазначив, що мешканці будуть повідомлені про такі громадські слухання методом розклеювання оголошення на кожному під’їзді будинку, де буде вказано дату та час їх проведення. Наразі чогось подібного на будинках ще немає.

На запитання “СП”, що робитиме мерія, якщо під час громадських слухань городяни виступатимуть проти нових тарифів, І. Колодка відповіла: “Повторно виноситимемо це питання. Варто зазначити, що мешканець під час укладання угоди, зможе обирати ту чи іншу послугу. Наприклад: якщо не хоче аби йому прибирали сходову клітку, значить він матиме можливість її вилучити і нарахування йому не проводитимуть”. У комунальній власності міста перебуває 9 034 будинки.

ПАРАДОКС МІСЦЕВИХ ЛКП: 4-5 БУХГАЛТЕРІВ РОКАМИ НЕ МОГЛИ “ВИРАХУВАТИ” НА СВОЇХ ПІДПРИЄМСТВАХ “МЕРТВІ ДУШІ” І ВИПЛАЧУВАЛИ ЇМ ТИСЯЧНІ ЗАРПЛАТИ

Перший заступник мера Львова Олег Синютка хоча й каже, що городяни 100 % оплачують за квартирну плату (окрім цього справно погашають борги минулих років), втім розводить руками – „цих грошей для забезпечення якості послуг катастрофічно не вистачає”. „Аби придбати форму двірникам, депутати міськради виділили з бюджету 800 тис. грн. За ці гроші придбали куртки, гумові чоботи та інший спецодяг. Також централізовано закупили лопати та інший інвентар, адже грошей, які б мали спрямовуватися на ці потреби з квартплати, на жаль, не вистачає”, - каже О. Синютка. Паралельно з цим, посадовець зізнався, що міська влада виявила дуже велику кількість так званих „мертвих душ” у ЛКП. Йдеться про людей, які оформлені на роботі в ЛКП, але яких по декілька років ніхто не бачив, а суми начебто виплачених їм коштів вимірюються тисячами гривень! Читач одразу справедливо запитає: то чому ж тоді мешканці мають оплачувати комусь і невідомо за що кошти з власних кишень? Представникам мерії варто скурпульозно проаналізувати діяльність кожного львівського ЛКП, аби їх керівникам життя медом не здавалося! А якщо взяти до уваги правовий аспект – то й поготів. І це ще не все. “Несправедливо, коли в ЛКП є по чотири-п’ять бухгалтерів незрозуміло для чого”, - сам дивується Синютка. Отож, „таємниці” ЛКП, на кшталт, „мертвих душ” та наявності кількох бухгалтерів, стають поступово явними. І це лише маленька крапля пояснення, чому гроші городян, які справно платять ЛКП за квартплату, „розчиняються”, наче літаки у Бермудському трикутнику...

Синютка говорить, що двірники та робітники ЛКП „ПОВИННІ ЗДІЙСНЮВАТИ ОБ’ЄМ РОБОТИ, ЯКИЙ МОЖУТЬ ПОБАЧИТИ ЛЬВІВ’ЯНИ”.„На жаль, нині не можна сказати, що це вдається”, - резюмує О. Синютка. Міська влада визнає: двірник, який отримує 460 гривень „не може нормально відноситись до своєї роботи, бо шукає ще якусь роботу”. Мовляв, багато городян працюють двірниками і продавцями на ринках. „Це ненормально. Цим людям потрібно дати адекватну зарплату, водночас вимагаючи якості роботи”, - наголошує Синютка.

УГОДА МІЖ ЛКП ТА МЕШКАНЦЕМ – „ЗЕЛЕНЕ” СВІТЛО ДО ВІДСТОЮВАННЯ ПРАВ ГОРОДЯН- ОТРИМУВАЧІВ ПОСЛУГ

Координатор Громадського форуму Львова Олег Мацех зазначив „СП”, що запровадження індивідуальних договорів на надання послуг між ЛКП (надавачем послуг) та мешканцями, є остаточною перемогою представників Громадською форуму Львова. „Ми понад рік боролися за те, аби такий договір запровадили у Львові. Міська влада категорично не хотіла переходити на договірні стосунки і всіляко впиралася щодо укладання таких договорів. Втім, низка судових рішень фактично зобов’язала мерію запровадити такий договір. Зокрема міськвиконком прийняв рішення № 365 6 червня 2007 року. Але й це рішення ігнорувалося керівництвом міста!”, - повідомив О. Мацех. Співрозмовник каже, що в типовий договір, розроблений ЛКП, мешканець має повне право чітко прописати ті чи інші особливості, а згодом їх відстоювати. Водночас він наголошує: городяни мають розуміти, що вони підписують – тобто, спочатку варто усе уважно прочитати.

„Договір про надання послуг між ЛКП та мешканцем дає право городянину відстоювати свої права. Відсутність досі договірних стосунків унеможливлювала оскарження у суді, якщо послуги не надавалися якісно. Досі у Львові не було чітких правил гри, мешканець був беззахисним і не мав можливості через суд відстоювати свої права”, - підсумовує О. Мацех.
Скажімо, мешканець змушений платити за прибирання під’їзду, яке чимало двірників проводять хіба перед великими святами, та й то абияк. Як свого часу зазначив „СП” І. Квик, в обов’язки прибиральників входить: щоденне (!) прибирання під’їздів та прибудинкових територій, раз у два тижні (!) і миття сходових кліток, вікон та підвіконників у під’їздах.

[url= http://community.livejournal.com/grom_forum_lviv/55392.html](с)ГФЛ[/url]