Форум Рідного Міста

Україна і СОТ: хто виграє, а хто програє?

Юрій Ришковець - 30-1-2008 у 16:08

Україна знаходиться на порозі вступу в СОТ. Сам по собі вступ у СОТ означатиме перехід від практики довільного встановлення та застосування державою економічних правил поведінки до поступового впровадження нових правил, визнаних на міжнародній арені. Країні потрібні реформи, прискорити які може і повенен вступ до СОТ. Очевидно, що Україна від цього лише виграє.
Але чому політиканти гальмують процеси реформування різних галузей? Це політичний хід чи просто комусь це вигідно, бо він не хоче втрачати контрольовані ринки збуту, боїться здорової конкуренції? Чи ще щось інше?

Юрій Сєров - 31-1-2008 у 12:23

Автівки подешевшають?

Demyan - 31-1-2008 у 13:44

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Юрій Сєров
Автівки подешевшають?

через років 5...
або
зараз вони почали розти в ціні, піднімуться на 50 %, вступимо в СОТ і спустять на тих 50%...
:P

Рост - 31-1-2008 у 21:29

З автомобілями і так все зрозуміло. Зменшити мито? Та будь-ласка. Натомість піднімемо платежі при першій реєстрації... Що і маємо сьогодні.
Як любить казати Темпіка - я вас умоляю!

Стосовно СОТ, ЄС - та не потрібні вони нашим бізнесменам від політики і державним службовцям, дайтеся на спокій...

Сергій Бєляєв - 1-2-2008 у 10:34

Чимало наших бізнесменів від політики чи політиків від бізнесу заробляють на експорті, тому насправді їм СОТ дуже вигідний. Інша справа, що, як абсолютно правильно зазначив Сергій Терьохін, Україна вступає до СОТ на умовах гірших, ніж В'єтнам. Форсований вступ до СОТ вигідний експортерам, а для тих, хто працює на внутрішній ринок, все не так однозначно. Отже, не варто так клясти державних службовців за гальмування процесу. Вони відстоюють національні інтереси, якщо ж ці інтереси до того ж співпадають з особистими, так то тільки державі на користь.

Пропозиція для Адміністрації: перенести це обговорення до гілки "Куди інтегруватися?".

Юрій Сєров - 1-2-2008 у 12:12

Цитата:
Пропозиція для Адміністрації: перенести це обговорення до гілки "Куди інтегруватися?".

Думаю не варто. Інтеграція це більше про ЄС і НАТО.
СОТ це трохи інша тема.

Сергій Бєляєв - 1-2-2008 у 15:09

Основна мета світових інтеграційних процесів - забезпечення вільного руху капіталів, товарів, ресурсів - створення глобальної зони вільної торгівлі. Охоплення СОТ всього світу - от кінцева точка глобальної інтеграції. А ЄС - це моделі, на яких апробовуються певні підходи, методи, варіанти реалізації, НАТО - інфраструктура забезпечення безпеки, служба безпеки світового ринку.

Dmy - 1-2-2008 у 17:35

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Сергій Бєляєв
Форсований вступ до СОТ вигідний експортерам, а для тих, хто працює на внутрішній ринок, все не так однозначно. Отже, не варто так клясти державних службовців за гальмування процесу. Вони відстоюють національні інтереси, якщо ж ці інтереси до того ж співпадають з особистими, так то тільки державі на користь
Сказав би я, чиї інтереси відстоюють державні службовці, та виходить суцільна "латина", яка тут заборонена. Скільки на горі чубляться, а я досі ще не зустрічав об'єктивного обгрунтованого аналізу того, як паскудно буде внутрішньому виробнику в СОТі. Головне, що дає СОТ, можна узагальнити до неможливості авторитарно і самодурно встановлювати митні тарифи (ну, там ще по-мєлочі). Всі нові країни, що туди вступали, мали достатні перехідні етапи, і то вже була їхня внтурішня справа, як вони ними користалися.

І що значить "форсований вступ до СОТ"? 16 років чи ще більше?

rost - 1-2-2008 у 18:20

Цитата:
І що значить "форсований вступ до СОТ"? 16 років чи ще більше?

"Форсований" це вступ до СОТ швидше вiд Росії. Негарно так. ;):lol:

"Hе варто так клясти державних службовців:baddevil: за гальмування процесу", вони і так загальмували, як змогли.

Роман Голощук - 4-2-2008 у 13:58

Питання щодо вступу України у СОТ вирішиться завтра.

Церемонія підписання протоколу про вступ України у Світову організацію торгівлі призначена на 5 лютого.

Церемонія підписання документа пройде в Женеві (Швейцарія) на засіданні Генеральної ради СОТ в 17:15 за київським часом.

Відповідно до повідомлення, Україна повинна ратифікувати протокол про вступ до 4 липня 2008 року.

Повноправним членом СОТ Україна стане через 30 днів після ратифікації документа. На засіданні Генради СОТ планує бути присутнім Президент України Віктор Ющенко.

Раніше перший заступник міністра аграрної політики України Юрій Лузан заявив, що 1,4 млрд гривень втратять аграрії у випадку прийняття Верховною Радою змін у нарахуванні податку на додану вартість у зв'язку із вступом України у СОТ.

Міністр аграрної політики Юрій Мельник заявив, що допускає проблеми в українській цукровій, молочній і овочевій галузях сільського господарства після вступу України у Світову організацію торгівлі.

Голова Верховної Ради України Арсеній Яценюк зазначив, що для України важливий вступ Росії у СОТ.

Процес вступу у СОТ Україна розпочала в 1993 році.

Джерело: http://ua.korrespondent.net/business/365465

Таки вступили!

Роман Голощук - 5-2-2008 у 16:48

Генеральна рада СОТ схвалила вступ України до світової організації торгівлі.

Про це у вівторок повідомляє УНІАН.

Генеральна рада Світової організації торгівлі у вівторок на своєму засіданні у Женеві схвалила вступ України до СОТ.

Зокрема, головуючий на засіданні Генеральної ради посол Республіки Чилі Маріо Матус, який опікується у СОТ українським питанням, поставив на голосування рішення щодо схвалення звіту робочої групи та проекту протоколу про вступ України до СОТ.

Генеральна рада СОТ підтримала ці рішення, після чого Матус привітав з цим присутнього на засіданні президента Віктора Ющенка.

Посол нагадав, що урочиста церемонія підписання протоколу відбудеться о 17:15 за київським часом, а також зазначив, що повноправним членом СОТ Україна стане через 30 днів після ратифікації документа у Верховній Раді.

Керівник робочої групи по Україні нагадав, що процес приєднання України до Світової організації розпочався в 1993 році і лише в 2005 році цей процес був прискорений.

Він подякував Ющенку за прискорення цього процесу.

Матус також сказав, що Україна є прикладом для інших країн як країна, яка йде шляхом лібералізації економіки, зокрема в сільськогосподарській сфері.

Крім того, керівник Матус повідомив, що в звіті робочої групи, крім протоколу про вступ України до СОТ, є графік поступок та умов щодо приєднання до ринку товарів, а також графік специфічних умов приєднання до ринку послуг.

P.S. http://www3.pravda.com.ua/news/2008/2/5/71028.htm

Юрій Сєров - 5-2-2008 у 16:50

Вступили. Подивимося, що з того всього вийде.

Тарас Задорожний - 5-2-2008 у 17:23

Та нічо. Головне тепер вміло використовувати різні механізми, коли вступатиме Росія :baddevil:

Ярема П. - 5-2-2008 у 18:03

Про які це ти механізми говориш? І для чого їх використовувати?

Роман Голощук - 6-2-2008 у 13:27

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Ярема П.
Про які це ти механізми говориш? І для чого їх використовувати?

Голова комітету Верховної Ради з питань податкової і митної політики Сергій Терьохін (БЮТ) упевнений, що Україна приєднається до роботи групи зі вступу Росії у СОТ.

Про це він заявив газеті "Коммерсант". При цьому парламентарій вважає, що Росії буде висловлено три групи вимог.

"По-перше, нас цікавить відміна квот на наш експорт - цукор, спирт, труби великого діаметру. Відміна квот запланована на 2011 рік, але нас це не влаштовує. По-друге, ми наполягатимемо на відміні мит з експорту російської сирої нафти, оскільки бачимо в цьому механізм субсидування внутрішньоросійських споживачів. І крім того, Росії необхідно привести своє антимонопольне законодавство у відповідність з нормами ГАТТ СОТ"-- розповів Терьохін.

Як вважає видання, це програма-мінімум, програму-максимум оголосив минулого тижня Віктор Ющенко - це ратифікація Росією договору про вільну торгівлю з Україною 1993 року, пише "Коммерсант".

Джерело: http://www.day.kiev.ua/195710/

Катерина Задорожна - 8-2-2008 у 16:31

Якщо чесно, взагалі соромно, що ми так довго вступали. Там знаходиться уже близько 150 країн, то чого це мало би нам зашкодити? Більше 90% товарного обороту - це оборот всередині СОТ. Звісно, в деяких галузях збільшиться конкуренція, але для здорового функціонування економіки - це лише позитив. Крім того, не думаю, що вступ у СОТ призведе до кардинальних змін у структурі економіки України - особливо поки будуть діяти теперішні норми законодавства, які не сприяють поліпшенню інвестиційного клімату. А ще, давно пора повідміняти субсидування більшості галузей (не кажу про всі), бо це лише дестимулює розвиток та бажання підприємств працювати ефективно.

Юрій Сєров - 9-2-2008 у 23:28

Насмішила мене нині оцінка вступу до СОТ від відомого економіста Януковича. :) Оцінив пазітівно. :)

Роман Голощук - 10-2-2008 у 12:24

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Юрій Сєров
Автівки подешевшають?


Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) не чекає істотного зниження цін на імпортні автомобілі після вступу України до Світової організації торгівлі.

Про це сказав президент ВААІД Станіслав Щербина у вівторок на прес-конференції в УНІАН.

"Чекати істотного зниження цін на автомобілі не слід", - зазначив він. За його словами, ВААІД чекає, що після вступу України до СОТ ставки імпортних мит на автомобілі буде знижено з 25% до 10%. Проте, зазначив Щербина, "автовиробники уважно стежать за всіма ринками і країнами" і регулюють цінову політику, щоб не було різких "перекосів" цін на автомобілі в різних країнах. Також він зазначив, що після приєднання України до СОТ на європейському автомобільному ринку посилиться конкуренція серед автовиробників, а в Україні зменшиться кількість "сірих" автоімпортерів.

Як повідомлялося, згідно з умовами вступу України до СОТ, після приєднання до цієї організації мита на імпортні автомобілі будуть знижені з діючих сьогодні 25% - до 10%.

Джерело: http://expres.ua/articles/2008/02/06/23547/

Сергій Бєляєв - 11-2-2008 у 09:41

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Катерина Задорожна
Якщо чесно, взагалі соромно, що ми так довго вступали. Там знаходиться уже близько 150 країн, то чого це мало би нам зашкодити?

Серед країн колишнього СРСР дуже швидко, майже без напружених переговорів та додаткових умов вступили Кіргізія та Молдавія. Дуже успішні на сьогодні країни ...

rost - 11-2-2008 у 10:44

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Сергій Бєляєв
Серед країн колишнього СРСР дуже швидко, майже без напружених переговорів та додаткових умов вступили Кіргізія та Молдавія. Дуже успішні на сьогодні країни ...


Гм, дивлюся я на карту



і думку гадаю, яким же ж там кольором відзначено більше успішних країн.

Таки виглядає, що ВСІ успішні країни на цій карті чомусь зеленого кольoру.

Як не придивляюся, але чомусь між тими, сірими, ну жодної успішної не бачу. Зате всі ті, що замикають любий рейтинг по рівню життя там. Сподіваюся, здогадатися що цим же кольором відзначена група "передових", країн, яких в СОТ ще не прийняли, не дуже важко.

Сергій Бєляєв - 11-2-2008 у 10:52

To rost:
Не знав, що, наприклад, США були республікою колишнього СРСР ... :lol:
Ви хоч читайте спочатку те, що заперечити намагаєтесь.

rost - 11-2-2008 у 11:13

2Сергій Бєляєв
І чому ви вирішили, що я вам заперечую. Я просто хотів вказати на цікаву закономірність -- ВСІ успішні країни на цій планеті є членами СОТ. А "не членство" в СОТ об'єднує лузерів.

"Не знав, що, наприклад, США були республікою колишнього СРСР ... :lol:". Ну то ваші проблеми...:lol:

Сергій Бєляєв - 11-2-2008 у 11:27

To rost:
Вказуйте на здоров'я. Але не цитуйте при цьому мої дописи, у яких йдеться зовсім про інше.

rost - 11-2-2008 у 11:51

Ну як же ж "зовсім про інше". Йдеться про членство в СОТ. Це звичайно не достатня умова процвітання , але необхідна. І карта це переконливо показує.

Сергій Бєляєв - 11-2-2008 у 13:55

Йшлося про швидкість вступу, а не про членство загалом. Уважно перечитайте пости Катерини Задорожної та мій.

Катерина Задорожна - 11-2-2008 у 14:10

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Сергій Бєляєв
Серед країн колишнього СРСР дуже швидко, майже без напружених переговорів та додаткових умов вступили Кіргізія та Молдавія. Дуже успішні на сьогодні країни ...


Для початку, ці країни навіть в СРСР були доволі бідними. На той час, коли Грузія, Молдова та Киргизія доволі швидко ламанулися у СОТ, вони ще не оправилися від загальної кризи усіх країн постсоціалістичного табору. Їх тоді прийняли на дуже жорстких умовах саме через поспішність цього рішення. А якщо говорити про вплив вступу до СОТ на економіку цих країн, так це взагалі ніхто однозначної відповіді не дасть - чи він взагалі є.

Більше того, не варто очікувати найближчим часом якогось економічного чуда від такого вступу, бо тільки СОТ економіку не зробить. Але як один з позитивів - порядку стане більше.

Катерина Задорожна - 16-5-2008 у 09:07

Сьогодні Україна офіційно стала членом СОТ

Юрій Сєров - 16-5-2008 у 09:28

Дивився кілька днів тому репортаж по ТВ. Виробники цукру й молока в шоці. Кажуть, що багато цукрових заводів доведеться закрити.
А зерновики, навпаки, тішаться.

Дмитро Тарасов - 16-5-2008 у 21:18

Можливо зі зменшенням мита на імпорт авто подешевшують перевезення?
Чи на авто мито теж на 3 роки заморозили?

Катерина Задорожна - 19-5-2008 у 08:43

На авто, здається, не заморозили. Чула думку, що вони все одно дуже не подешевшають.

Demyan - 19-5-2008 у 12:14

На авто вже зменшили до 10%.

Юрій Сєров - 21-5-2008 у 11:52

Ввізне мито знизили і машини подешевшали, але тільки дорогі.
Для пересічних українців толку з того, що Порші і Ягуари подешевшали...

Юрій Сєров - 11-9-2008 у 12:44

Бютівці з регіоналами хочуть вернути 25% відсотків мита на ввіз автівок. А як же СОТ?
http://korrespondent.net/business/economics/581718

Demyan - 11-9-2008 у 12:58

А взагалі хтось відчуває що ми вступили в СОТ????

Андрій Пелещишин - 11-9-2008 у 13:30

Автівки таки подешевшали, тому ті, хто зараз їх купив - відчули.

Demyan - 11-9-2008 у 13:51

Залежно які і якщо взяти різницю на початок року і зараз то вони не подешевшали. Перед вступом в СОТ вони подорожчали. Тепер впали в результаті якщо я бачив ціну весною/літом то так зараз відносно тих ціни вони дешевші, але якщо взяти ціну осінь/зима - то ні. - Це суто нові машини.
Б/У машини тільки ростуть в ціні.

Роман Ромашка - 11-9-2008 у 14:33

Щодо зменшення ціни на авто то чесно сказати тут позитиву мало. Тепер в деяких місця не те що проїхати неможливо, але пройти. Одна з причин чому не купляю авто, це те що нема де поставити.

Юрій Сєров - 12-9-2008 у 19:09

На машини середнього класу мито мало знитися лише з нового року.

Степанюк Василь - 13-9-2008 у 23:37

За прогнозами ціни на нові авто повинні ще знизитись.

Serg Selev - 12-10-2008 у 17:44

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Юрій Сєров
На машини середнього класу мито мало знитися лише з нового року.


Згідно з протоколу про вступ в СОТ мало знизитись відразу ж, а акцизи і перша реєстрацію мають взагалі скасувати.
Але враховуючи автолоббі в ВР, не спішать приймати поправки в законодавство, щоб воно відповідало виомгам СОТ. :(

Serg Selev - 11-4-2009 у 22:54

"Втрати держбюджету від вступу до СОТ в I кв. 2009 р. склали 707 млн грн, - Держмитслужба."
http://www.rbc.ua/ukr/newsline/2009/04/09/529172.shtml

Попалась на очі стаття, яка розкриває суть нашої унікальної економіки. Якщо ринкова вартість імпортованих товарів знижується, то це виявляється завдає серйозного удару до надходження коштів у бюджет. Цікаво за рахунок чого буде виконуватись план виконання бюджету, якщо обсяги імпорту й надалі зменшуватимуться.

Dmy - 12-4-2009 у 19:22

Справді, смішний дядько. Хоч і молодий, а "совок". Ти попит порахуй, продажі, прикинь, якими б вони були, якби...
Дивно, я читав його інтерв'ю невдовзі після призначення - здавався адекватом:rolleyes: