Форум Рідного Міста

Бухгалтери-до співпраці

Марія Вибранівська - 28-2-2008 у 19:38

Запрошую до спілкування бухгалтерів-практиків. Часто бувають питання, які б варто обговорити . Як вам така ідея? От, наприклад, перша моя проблема: ТзОВ, один з засновників хоче внести до статутного фонду компютерну програму АВК (це для розрахунків будівельних кошторисів, доволі дорога річ). Як це оформити? Як підтвердити вартість цієї програми? Хтось знає?

Павло Жежнич - 28-2-2008 у 21:59

Я звичайно не бухгалтер, але щось закрадається сумнів, що компютерну програму (не свою інтелектуальну власність) можна внести до статутного фонду. Моливо я помиляюся.

Тарас Гулка - 28-2-2008 у 22:41

До п. Марії: я не бухгалтер, але було б цікаво слідкувати за такими дописами і обговореннями проблем, а може інколи і свої 5 коп. вставляти :)
Хоча особисто мене більше цікавлять проблеми приватних підприємців єдиноподатників.

До Павла: думаю ти не правий.
Стаття 13 Закону України «Про господарські товариства» каже, що внесками учасників і засновників господарського товариства можуть бути будинки, споруди, обладнання та інші матеріальні цінності, цінні папери, права користування землею, водою й іншими природними ресурсами, будинками, спорудами, а також інші майнові права (включаючи майнові права на об’єкти інтелектуальної власності), кошти, в тому числі у іноземній валюті.

Програма є матеріальна цінність - тому не бачу жодних перешкод.

Андрій Пелещишин - 28-2-2008 у 23:17

Я можу собі наприклад уявити проектувальну фірму, де найбільшою цінністю буде спеціалізована САПР за кількадесят тисяч доларів, а решта всіх цінностей - пару тисяч.

Марія Вибранівська - 3-3-2008 у 18:12

Стосовно свого питання, то я вихід з становища знайшла. Якщо комусь цікаво - поділюся. Але тема заслуговує продовження. Не тема бухобліку зокрема, а підприємництва взагалі. Особливо проблеми, які стосуються малого бізнесу, тобто підприємств, які підлягають визначенню "малих". Зокрема - способи ухиляння від сплати податків, тобто "тінь" в бізнесі. Але що наша тінь (просто мінізатінок) супроти величезної глобальної затіненості всього суспільства! Жах, душа болить від її масштабів. Брав хтось участь в тендерах? Отож-бо... Як же нашій державі, тобто тим, хто, надіюся, хоче зберегти її державність, подолати цей весь "безпредєл"?!!

Тарас Задорожний - 4-3-2008 у 10:02

Перепрошую, але схема "тіні" починається з малого бізнесу. Якраз в нашій державі різноманітні бухгалтерські ноу-хау в цій сфері впроваджують саме хвацькі малі бізнесмени. Давайте банально подивимось на зарплату. Чим більше підприємство, тим більше шансів на її офіційність. Те саме з дотриманням прав працівників при влаштуванні та звільненні. І багато-багато чого.

В нормальному випадку, жодне мале підприємство не починає діяти, щоб вічно залишатися малим. Тому, коли воно "виросте" з тіні воно навряд чи вийде. І виною тут не складана податкова система, не перевірки, не КРУ і ніякі інші відмазки, які постійно вигадують. Тут винна звичка, звичка красти у держави.

Марія Вибранівська - 4-3-2008 у 12:06

До Тараса Задорожного.
Це мені нагадало часи, коли розкрадали наші заводи. Кожному роботязі "дозволяли" вкрасту якусь гайку, шпульку або навіть велику гайку с=чи великушпульку. Це щоб не гавкав, коли бачитиме, як ті хто повище вивозять машинами, ато й розпродують цехами. Тінь в малому бізнесі - це, я повторюю, ледь мінізатінок. Це справа не лише в тіньовій зарплаті, це лише вершина айсбергу. Права працівників - це теж окреме питання. Тінь - це не просто мінімізація, це просто розкрадання, це ми всі годуємо когось одного (або малу групку когось).
Ну наприклад ще раз згадаю тендери. Щоб мати право взяти участь на виконання якихось робіт за державний кошт треба перерахувати 2 - 5% (!!!) від вартості договору на якісь фірми, перелік яких подає сама тендерна палата за "послуги по укладанню договору". Логічно мисляча людина розуміє, що ніякі послуги по укладанню договору не вартують такої суми. Оце і є один з варіантів тіні в державному масштабі. Це питання (особливо стосовно тендерної палати) піднімалося навіть на засіданні Верховної Ради окремими депутатами (Омельченком (з БЮТу) зокрема), але так і заглохло.

Тарас Задорожний - 4-3-2008 у 17:13

Давайте поставимо питання інакше. Ви, пані Маріє, напевно бухгалтер. Запитайте у себе, скільки разів ви провели не надто законні оборудки, приховали прибуток, не сплатили відрахування, не надто законно відшкодували ПДВ і таке інше. Це саме запитання задайте своїм колегам. Якщо кожен "маленький" бухгалтер може винести для себе, чи для власника "шпульку", тоді кожен "великий" бухгалтер вивезе машину "шпульок". А щодо "всі годуємо когось", працівник з чорною зарплатою, не мені Вам казати, сплачує у соцстрах? у ПФ? Тобто своєю роботою він заробляє своєму роботодавцеві на хлібчик з ікрою, але от точно не на свою пенсію... А в державному масштабі це виглядає точно як те, що ви казали.

І ще подумалось. Кишеньковий злодій вважає себе нормальним, бо завжди знайде якогось міністра, якій розкрав більше за один раз, ніж той злодій за все життя. Але це не перестає робити його злодієм. Тому, шановне бухгалтерське панство, починайте кожен з себе. Збийте хоч вершинку того айсберга.

До слова. Минулого тижня бухгалтер малюсінкьої фірми у Києві при тому, коли я запитав, чи фірма готова надати певні послуги, зразу ж взялася обіцяти мені відкат. Може починати треба не з верху, а знизу?..

Марія Вибранівська - 5-3-2008 у 13:24

Цілком можливо ми всі привикли бачити тріску в чиємусь оці не зауважуючи колоди в власному. Але, повірте, бачу цю проблему з середини, та ще й стараюся аналізувати.
стосовно пенсії: поки в нас будуть різні принципи нарахування пенсії для різних категорій людей, доти ніхто не буде зацікавлений в різкій зміні становища щодо зарплат в конверті. Пояснюю: щоб людина отримала на руки, припустимо 3 000 грн., (офіційно) роботодавець повинен сплатити:
податок на доходи фізосіб - 529 грн.
Відрахування в фонд Зайнятості -66 грн.
Відрахування в соцстрах – 91 грн.
відрахування в Пенсійний фонд – 1255 грн
в фонд від нещасних випадків на виробництві - приблизно 65 грн.
Порахували ? Всього - біля 2000 грн.
Значить, кожен місяць людина поповнює пенсійний фонд на 35,2 % від свого нарахованого доходу ( або, щоб було зрозуміліше на 41,8% від суми, яку людина отримує "на руки"). Прийде час пенсії, і тут виявляється, що чиновникам, особливо вищого рівня, нараховують пенсію по одному (тут я , по-чесному, не спеціаліст, але, наскільки знаю десь до 80% окладу), а всім іншим - по спеціальній схемі, виходяси з середньої заробітної плати по галузі, і в результаті ви матимете пенсію значно меншу навіть від тієї суми, яку сплачували щомісячно ( це не рахуючи того, що за час вашого працездатного віку перерахована вами (або за вас) сума мала б значно зрости (принаймні на якихось 8-10 % річних).
Ну і наскільки виглядає справедливою нинішня система розподілу коштів пенсійного фонду?
А відкати... не знаю, за що вам пропонували відкат. Якщо тільки за якесь посередництво - так то не відкат, а просто оплата послуг. Хіба що ви якийсь владний чиновник і від вас залежить, кому доручити виконання певних робіт. Ну тоді це відкат. Але справа тут не в тих хто дає. Не дав ти - дасть хтось інший. І роботи ( а значить можливість заробити для тих же найманих працівників зарплату + всі податки з неї) отримає той хтось.
Як змінити той стан речей? думаю, тільки "з голови". Аж до розстрілів одного-другого.

Катерина Задорожна - 5-3-2008 у 14:21

Тобто Ви, Марія, пропонуєте стріляти "верхівку", а самим продовжувати обманювати Закон? Чи, може, будете чекати поки до Вас особисто прийдуть люди з автоматами, коли "верхівка" вирішить, що чистити треба якраз "низи"? ;)

Мені, якшо чесно, дивно, що ті ж люди, які не сплачують необхідні податки до того ж Держбюджету, потім нарікають, що замало виділяють коштів на якісь ремонти доріг, освіти, культури і т.д.

Щодо пенсійних фондів - думаю, Ви в курсі, що дане питання знаходиться у процесі реформи, а з кількістю пенсіонерів нічого не зробиш - їх багато, тому і внески великі. Це не є причина для крадіжки.

Відкати... Невже Ви вважаєте, що відкати - це лише у чиновників, а у всіх інших - оплата послуг? Стандартна ситуація: працівник відповідає за замовлення якоїсь техніки чи ще чогось на підприємстві. Яким чином він діє? - Замовляє те, що потрібно, у тої фірми, яка платить йому особисто в конверті за це замовлення. Це відкат чистої води, а не "оплата послуг". І людина ця - не чиновник. Зрештою, я підозрюю, що Ви просто мали неприємний досвід саме з чиновниками, тому настільки звузили і конкретизували проблему...

П.С. До речі, цікаво - як Ви вирішили те питання, про яке писали на початку?

Марія Вибранівська - 5-3-2008 у 16:27

Відповідь п. Катерині на П.С. (якщо ви бухгалтер)
Моя фірма – ТзОВ, засновники – фізичні особи, резиденти.
Крок 1. Протоколом засновники приймають рішення, що засновник Іваненко вносить в статутний фонд підприємства примірник компютерної програми такої-то за ціною такою-то. Як підтвердження логічності ціни додано прайс-лист аналогічної продукції. Збори засновників згодилися прийняти цю програму такої -то вартості як внесок Іваненка в статутний фонд.
Між-іншим, примірник комп’ютерної програми “широкого вжитку” не є нематеріальним активом, оскільки підприємству (чи особі) не передано будь-яких майнових авторських прав на комп’ютерну програму. Є лише дозвіл (у вигляді ліцензії, ліцензованої наклейки, коробки, тощо) на застосування примірника комп’ютерної програми за прямим призначенням, тобто дозвіл на користування комп’ютерною програмою з метою отримання її корисних властивостей.
Крок 2. На основі витягу з протоколу і наказу директора програма вводиться в експлуатацію звичним чином, як ОФ 4 групи. Проводки
Дт15 Кт 46 – закритий внесок учасника в статутний фонд програмою
Дт 10 Кт 15 – передача в експлуатацію

Стосовно інших думок - обовязково подиспутуємо. Тема і цікава і болюча.