Урок фізичної культури є основною і обов’язковою формою фізичного виховання в
школі, який відрізняється від інших форм характерними рисами:
- яскраво виражена дидактична спрямованість, зумовлена вирішенням освітніх
завдань;
- керівна роль вчителя, що передбачає викладання предмету і виховання учнів;
- чітка регламентація діяльності учнів і навантаження згідно з їхніми
індивідуальними можливостями;
- постійний склад учнів та їх вікова однорідність;
- зумовленість занять розкладом.
При проведенні уроку фізичної культури необхідно дотримуватись наступних
вимог:
1. Вчитель повинен забезпечити високий виховний рівень кожного уроку через
зв’язок предмету з життям своїх учнів (сьогодні і в майбутньому).
2. Кожен урок повинен бути тісно пов’язаний з попередніми і наступними, утворюючи
систему уроків.
3. Сучасний урок відрізняється організацією самостійної навчальної діяльності
учнів.
4. Показовим для сучасного уроку є різноманітність діяльності учнів, засобів,
методів і прийомів, що використовуються вчителем.
5. Обов’язковою умовою ефективності є досягнення оптимальної рухової активності
всіх учнів протягом усього уроку.
6. На кожному уроці слід забезпечити функціонування системи контролю знань, умінь
і навичок учнів.
7. Важливе значення мають умови проведення уроків (навчально-матеріальні,
гігієнічні, естетичні і морально-психологічні).
Уроки фізичної культури у молодшій школі будуються у відповідності до загальних
педагогічних принципів і вирішує наступні завдання:
1. Навчання красивої ходьби, формування правильної постави.
2. Навчитися правильно дихати і вміти узгоджувати рухи з диханням.
3. Формування “школи рухів”, виразного i технічно правильного виконання вправ.
4. Формування навиків i умінь самостійно використовувати засоби фізичного
виховання в позаурочний час.
5. Озброєння учнів елементарними знаннями про значення фізичних вправ для
здоров’я людей, про руховий режим, особисту гігієну, загартовування.
6. Розвиток інтересу в учнів i вироблення звички до різних форм занять фізичними
вправами.
Вирішення наступних завдань висуває до уроку фізичної культури певні вимоги, що
враховуються при формуванні його змісту. Ярема П. - 24-11-2011 у 23:27
Це типу опитування на фоні смертельних випадків?Соломія Федушко - 24-11-2011 у 23:32
Я теж так зрозуміла
Вважаю, що важливі, але необхідно дітей перед дозволом займатись детально
обстежити лікарям та зменшити нормативи (як я пам'ятаю, в нас були такі, що на
цілковите 5 міг здати хіба досвідчений спортсмен).Ярема П. - 24-11-2011 у 23:40
Спорт в будь-якому випадку потрібен. Згоден, що треба кваліфікованих вчителів для
того, і щоб лікар давав свою згоду і рекомендації. Про нормативи не знаю, в нас
нормальні були.vovka - 25-11-2011 у 21:13
вважаю що заняття потрібні.
але вважаю що оцінка з фізкультури має мати вигляд заліку. тобто зарах/незарах. і
базуватися на комплексі різних вправ. хтось наприклад бігати неможе на хорошу
оцінку, бо важить 100кг, зато гирю може підняти купу разів ))) а хтось навпаки може
пробігти 3км на світовий рекорд, зато на 100 метрах результат буде недуже. Андрій Пелещишин - 25-11-2011 у 21:34
Головне, щоби вони цікаві були. Дитина чи підліток без інтересу і півкілометра
пробігти не зможе, зате футбол буде ганяти 2 години без зупину.
Здається, урок, як елемент оцінювання і приведення до спільного знаменника, в
даному випадку себе не виправдовує. Крім того "фізична культура" поняття ширше ніж
атлетика, наприклад, можли би давати і елементи єдиноборств, йоги, чи навіть
сліпого набору на клавіатурі... Але це все просто дитячі мрії... у нас це втілено не
може бути..Ольга Косовська - 25-11-2011 у 22:23
Звісно, що уроки потрібні.
Коли я вчилась в школі, то теж всі нормативи здати не могла, але приймала участь у
всяких спартакіадах і т.п. по бігу, і тоді нормативи по підтяганню і віджиманню хоч
і були поганенькі, але оцінки ставили гарні. І я вважаю, що так правильно робили, і
зараз думаю теж звертають увагу на різні ситуації, які можуть бути.Маріанна Котило - 25-11-2011 у 22:44
У більшості шкіл фізкультура і так є фактично умовною. Тому порухати трохи своїми
руками і ногами дітям не завадить, а то і зачахнути за комп'ютерними забавками
можна.Андрій Пелещишин - 25-11-2011 у 22:53
Ще один нюанс щодо уроків фізкультури. Не є таємницею, що ці уроки стають інколи
важким психологічним випробуванням для тих підлітків, у яких відчутні проблеми з
здоровям (зайва вага наприклад). Особливо серед хлопців. Тоді уроки
перетворюються на справжнє пекло - діти стають об'єктом насмішок ровесників, і що
особливо паскудно - інколи самих вчителів.
Може це трохи незвичний погляд, але я думаю, що на уроках фізичної культури мали би
бути усунені елементи індивідуальної змагальності. А на замін - просто рухливі
ігри і ігрові види спорту, або загальні якісь техніки, де важко когось з кимось
порівнювати.
А змагальність мала би реалізовуватися на спеціалізованих секціях.
До речі, ще такий нюанс. Зараз в одному класі можуть інколи вчитися діти з різницею
у віці до 2х років!