Agent86 - 11-4-2003 у 14:21
Опублiковано 10 квітня 2003 року
Центр ФБР США по прийому скарг на шахрайство в інтернету (IFCC) підвів підсумки
своєї діяльності за 2002 р. За цей час центр одержав 75063 скарги на онлайнових
шахраїв. З них 48252 скарги були передані владі для подальшого розслідування. Це
втроє більше, ніж 16775 скарг, по яких проводилися розслідування в 2001 р. Збиток від
дій електронних шахраїв виріс ще сильніше - з 17 до 54 млн. доларів США. Скарги на
шахраїв надходили не тільки зі США і Канади, але і з європейських країн і Японії.
Найбільш розповсюдженим видом шахрайства є продаж неіснуючих товарів на
інтернет-аукціонах - це 46% усіх відомих випадків шахрайства в Мережі. Ще 31% скарг
зв'язані зі схожим явищем - відмовленням від поставок оплачених товарів або,
навпаки, несплатою замовлених товарів або послуг. Шахрайства з дебетовими і
кредитними картами складають 12% всіх інцидентів. Особливо варто відзначити так
званих "нігерійських шахраїв", що пропонують довірливим користувачам Мережі
взяти участь у відмиванні грошей. Число скарг на них зросло з 2600 у 2001 р. до 16000 - у
2002.
Крім, власне, скарг на шахраїв, у IFCC одержали 36920 повідомлень про хакерські атаки,
розсилання спама, розміщенні в Мережі дитячої порнографії й інших кіберзлочинів.
Про ці випадки IFCC повідомляли спеціалізовані відомства. Прогноз IFCC невтішний: з
розвитком онлайнової комерції число випадків шахрайства буде тільки рости, тому
користувачам інтернету потрібно бути насторожі і повідомляти про всі підозрілі
випадки в IFCC і інші компетентні органи. Повну версію звіту IFCC можна побачити на http://www1.ifccfbi.gov/strategy/2002_IFCCReport.pdf
джерела : www.compulenta.ru, IFCC