Форум Рідного Міста

Полюбіть тролейбус!

Петро Гонсалес - 1-11-2013 у 17:16



Подивіться, з якою любов'ю, як досконало і якою гарною мовою в українській Вікіпедії написано про тролейбус в Афінах!
Цитата:
Афіни — єдине столичне місто в країнах Західної Європи, де діє тролейбусна мережа — «Електричні автобуси Афін і району Пірея» (грец. Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Περιοχής Αθηνών — Πειραιώς Η.Λ.Π.Α.Π.). Як видно з назви, система є міжміською, сполучаючи столицю з передмістями, в тому числі портовим Піреєм.

Експлуатується мережа Афінського тролейбуса грецькою державною компанією ILPAP, утвореною ще 1949 року. Нині діє 23 маршрути афінсько-пірейської тролейбусної мережі, загальна довжина якої становить понад 350 кілометрів.
[…]
У Інтернеті є чимало стверджень про те, що тролейбуси Neoplan є дуобусами. Узагалі, з дуобусами вельми часто плутають тролейбуси з акумуляторними батареями або дизель-генераторами. Насправді, жоден з них таким не є, навіть Neoplan N6121, який використовується на міжміських лініях. Усі тролейбуси даної марки оснащені дизель-генераторами. Дуобус є машиною, яка має два двигуни: дизельний (бензиновий) і електричний, однак обидва двигуни мають окремі карданні передачі, що передають момент кручення на ведучий міст (у тролейбусів Neoplan він задній, у двохсекційних середній та задній). Різниця між дуобусом та тролейбусом з дизель-генератором полягає у тому, що дизельний двигун-генератор приводить у дію електрогенератор тролейбуса, який і буде виробляти електроенергію; а дизельний двигун у дуобуса є «повноцінним» та передає момент кручення по окремому карданному валу до ведучих коліс, ніж електричний двигун[4]. Тому називати дуобусом тролейбус з дизель-генератором є у будь-якому випадку неправильно, яку б потужність, абощо, він не мав. А тролейбуси з акумуляторними батареями дуобусами не можуть бути у жодному випадку, бо у них навіть дизельного двигуна немає.

Тролейбуси з дизель-генераторами є явище цілком поширене у Європі; ті ж Van Hool у Афінах також мають дизель-генератори, основна функція яких забезпечувати рух тролейбуса без контактної мережі, інакше кажучи, автономний хід. Засобом автономного ходу є акумуляторні батареї, однак, як правило, резерв ходу їх невеликий та не перевищує кількох кілометрів, а на дизель-генераторі тролейбус може проїхати великі відстані і може підзаправлятися (дизель-генератор працює на звичайному дизельному паливі); на батареях тролейбус їде досить повільно, а на дизелі він може розганятися не менше своєї максимальної швидкості, якби він їхав зі звичайним електричним двигуном. Тому стверджувати, що якщо у разі поламки контактної мережі тролейбуси, що переходять на дизельне паливо є дуобусами є неправильно, тим більше, що жоден з Neoplan'ів працюючих у Афінах дуобусом по технічній характеристиці не є.
А дизель-генераторами зараз комплектуються чимало моделей тролейбусів у Європі, переважно у якості додаткової опції, наприклад: Skoda 24Tr Irisbus, Skoda 25Tr Irisbus, Skoda 26Tr Solaris, Skoda 27Tr Solaris, Skoda 28Tr Solaris, Solaris Trollino 12 (15 i 18), Van Hool A300T i AG300T, Hess Swisstrolley 3, білоруський Белкоммунмаш 33300.
Серед тролейбусів з автономним ходом у Пострадянських країнах можна назвати Белкоммунмаш 4200, МТрЗ-5279.1.
Примітки[ред. • ред. код]
1. ↑ збірка інтер'єру цього тролейбуса виконана грецькою фірмою Elbo, тому має також назву Neoplan Elbo 6216
2. ↑ збірка інтер'єру цього тролейбуса виконана грецькою фірмою Elbo, тому має також назву Neoplan Elbo 6221
3. ↑ відомий також під назвою MAN-Neoplan Kiepe
↑ одночасно працювати може, звичайно, лише одне з двох

Пояснити цей двивовижний факт можна хіба тим, що в Греції багато українців-заробітчан, котрі надовго осіли на новому місці та спокійно влилися в грецьке суспільство.

Українці, полюбіть тролейбус, як полюбили його греки - єдина нація в ЄС. Якщо Україну приймуть в ЄС, то - буде дві нації, які любитимуть тролейбус! Принаймні, опріч вишивання хрестиком, будемо мати ще, чим пишатися перед європейцями! :saint:


Юрій Марків - 1-11-2013 у 20:27

Взагалі я люблю ходити пішки, а коли потрібно вибирати між маршруткою і тролейбусом, то обираю саме того "рогатого", бо там навіть у час пік менше напихається людей. Окрім того, в місті з'явилося досить багато терміналів, де можна придбати талончики без необхідності вистоювати чергу біля водія. От би ще почали випускати "космічного" зразка троліки, такі як трамвай виробництва "Електрон" :-)

Andreas - 1-11-2013 у 21:21

А я в Женеві на тролейбусі їздив. То хоча й не ЕС, але ж Західна Європа таки.

Василь Сус - 2-11-2013 у 11:25

от як одеса привчає своїх мешканів любити громадський електро-транспорт.


Приєднаний файл: phpXgLilP (91kB)
Цей файл був завантажений 658 разів

Юрій Сєров - 4-11-2013 у 15:15

Цитата:
От би ще почали випускати "космічного" зразка троліки, такі як трамвай виробництва "Електрон" :-)

Планують. Правда не тролейбуси, а електробуси: http://vgolos.com.ua/news/lviv_vklav_groshi_v_elektrobus_foto_12167...
Хоча тролейбуси мабуть було б доцільніше - мережа досить розгалужена, а де треба - можна прокласти ще.

Але полюбити тролейбуси, поки більшість з них в такому стані, в якому вони зараз - це попахує мазохізмом. Нещодавно декілька разів довелося проїхатися - технічний стан жахливий, зовнішній і внутрішній вигляд аналогічний, в одному ще й смерділо невідомо чим... І за це треба заплатити 1.5 грн.
Оновлювати треба парк і то дуже масштабно.