Афіни — єдине столичне місто в країнах Західної Європи, де діє тролейбусна мережа
— «Електричні автобуси Афін і району Пірея» (грец.
Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία
Περιοχής Αθηνών — Πειραιώς
Η.Λ.Π.Α.Π.). Як видно з назви, система є міжміською, сполучаючи столицю
з передмістями, в тому числі портовим Піреєм.
Експлуатується мережа Афінського тролейбуса грецькою державною компанією ILPAP,
утвореною ще 1949 року. Нині діє 23 маршрути афінсько-пірейської тролейбусної
мережі, загальна довжина якої становить понад 350 кілометрів.
[…]
У Інтернеті є чимало стверджень про те, що тролейбуси Neoplan є дуобусами. Узагалі, з
дуобусами вельми часто плутають тролейбуси з акумуляторними батареями або
дизель-генераторами. Насправді, жоден з них таким не є, навіть Neoplan N6121, який
використовується на міжміських лініях. Усі тролейбуси даної марки оснащені
дизель-генераторами. Дуобус є машиною, яка має два двигуни: дизельний (бензиновий)
і електричний, однак обидва двигуни мають окремі карданні передачі, що передають
момент кручення на ведучий міст (у тролейбусів Neoplan він задній, у двохсекційних
середній та задній). Різниця між дуобусом та тролейбусом з дизель-генератором
полягає у тому, що дизельний двигун-генератор приводить у дію електрогенератор
тролейбуса, який і буде виробляти електроенергію; а дизельний двигун у дуобуса є
«повноцінним» та передає момент кручення по окремому карданному валу до ведучих
коліс, ніж електричний двигун[4]. Тому називати дуобусом тролейбус з
дизель-генератором є у будь-якому випадку неправильно, яку б потужність, абощо,
він не мав. А тролейбуси з акумуляторними батареями дуобусами не можуть бути у
жодному випадку, бо у них навіть дизельного двигуна немає.
Тролейбуси з дизель-генераторами є явище цілком поширене у Європі; ті ж Van Hool у
Афінах також мають дизель-генератори, основна функція яких забезпечувати рух
тролейбуса без контактної мережі, інакше кажучи, автономний хід. Засобом
автономного ходу є акумуляторні батареї, однак, як правило, резерв ходу їх
невеликий та не перевищує кількох кілометрів, а на дизель-генераторі тролейбус
може проїхати великі відстані і може підзаправлятися (дизель-генератор працює на
звичайному дизельному паливі); на батареях тролейбус їде досить повільно, а на
дизелі він може розганятися не менше своєї максимальної швидкості, якби він їхав
зі звичайним електричним двигуном. Тому стверджувати, що якщо у разі поламки
контактної мережі тролейбуси, що переходять на дизельне паливо є дуобусами є
неправильно, тим більше, що жоден з Neoplan'ів працюючих у Афінах дуобусом по
технічній характеристиці не є.
А дизель-генераторами зараз комплектуються чимало моделей тролейбусів у Європі,
переважно у якості додаткової опції, наприклад: Skoda 24Tr Irisbus, Skoda 25Tr Irisbus, Skoda 26Tr Solaris,
Skoda 27Tr Solaris, Skoda 28Tr Solaris, Solaris Trollino 12 (15 i 18), Van Hool A300T i AG300T, Hess Swisstrolley 3, білоруський
Белкоммунмаш 33300.
Серед тролейбусів з автономним ходом у Пострадянських країнах можна назвати
Белкоммунмаш 4200, МТрЗ-5279.1.
Примітки[ред. • ред. код]
1. ↑ збірка інтер'єру цього тролейбуса виконана грецькою фірмою Elbo, тому має
також назву Neoplan Elbo 6216
2. ↑ збірка інтер'єру цього тролейбуса виконана грецькою фірмою Elbo, тому має
також назву Neoplan Elbo 6221
3. ↑ відомий також під назвою MAN-Neoplan Kiepe
↑ одночасно працювати може, звичайно, лише одне з двох |