Agent86 - 22-4-2003 у 21:39
Опублiковано 18 квітня 2003 року
Закрився сайт, що пропонував покупцям продуктових магазинів заощаджувати,
підмінюючи штрих-коди товарів. На власників сайта був зроблений тиск із боку
торговельної мережі Wal-Mart.
На сайте Re-code була виставлена база даних, у якій зберігалися штрихи-коди всіх
зареєстрованих продуктів. Бажаючі скористатися ними пропонувалася інструкція,
де розповідалося, як надрукувати штрих-код на наклейці. Девіз сайта говорив
"вибери свою ціну". Сама ж ідея друкувати підроблені штрих-коди на наклейках -
модифікація старого трюку, коли етикетка дорогого товару заміняється на етикетку
товару подешевше.
Великі корпорації не чекаючи відреагувати: в один прекрасний день на зв'язок із
власниками Re-code вийшов юрист найбільшої у світі роздрібної мережі Wal-Mart. За
словами одного з організаторів сайта, Натана Хактівіста (явно псевдонім),
спілкуючись з юристом Wal-Mart, він "відчув погрозу", хоча офіційно Wal-Mart не
пред'являла претензій. Тоді було вирішено припинити роботу сайту, який не
пропрацював і одного мсяця. Тепер його першу сторінку прикрашає сумна фраза
"Корпорації знову перемогли".
Юрист Re-code не вважає, що діяльність сайта була протизаконною і порівнює сайт із
книгою, у якій опублікована інструкція. Протизаконно було б використання
описаних на сайте методів, але джерело інформації не повинне нести
відповідальність за дії особи, що отримала інформацію.
джерела : www.compulenta.ru, USA Today