Форум Рідного Міста

Страхування життя

Sergi Adamchuk - 12-8-2005 у 09:59

Чи доводилось комусь страхуватись від нещасного випадку, чи страхувати життя (крім "держстраху СРСР")?
Що ви можете сказати про різні страхові компанії?

Галина Лев - 12-8-2005 у 21:04

Життя можна застрахувати в "Юпітері", "Grawe", "PZU", "Аліко AIG Life". Сама маю страхову програму в одній з цих компаній, заодно й на пенсію відкладається. Їх страхуванням тут займаються брокери "Аллфінанс", "Євролайф" , "FMG" та інші, відповідно німецькі, австрійські та польські компанії. Зараз на ринку є трохи цікавих програм, що вміщують в себе страхування від нещасних випадків, втрати працездатності і інших страшних речей. Паралельно з тими страховими ризиками йде пенсійне забезпечення. Про тарифи зараз говорити не буду, бо давно не цікавилася, але як хто захоче, то маякніть через У2У. Є вже цікаві програми для діток з накопиченням на навчання до набуття різного віку.
А якщо говорити про медичне страхування і від нещасних випадків лише, то всі місцеві мають якісь програмки. З найпотужніших тут "Інпро", "Інвестсервіс", "Інго-Україна"(колишня "Остра-Київ"), "Інкомстрах", "Княжа", "Скайд-Вест", "Універсальна" і ше купа всяких, не хочу ніяку образити, але всіх не перелічиш.

Взагалі я би радила в таких випадках звертатись до страхових брокерів, бо одна страхова компанія зазвичай нав'яже свої умови, і для людини, котра не знайома з тим ринком, все видається білим і пухнастим, а згодом при виплаті з'являються усілякі зноси, франшизи( я про майнове). Страхові брокери водночас співпрацюють з багатьма компаніями і банками, тому для підтримки своєї ж репутації порекомендують вам кращі умови і компанію, яка сумлінно виплачує страхові премії. У багатьох людей відразу ж виникає запитання: "А скільки вони беруть за свої послуги?" Відповідаю: "Ніскільки". Ті ж страхові компанії виплачують їм комісію, яка мала б піти на зарплатню їх працівнику, тому різниці в тарифах немає, і маєте багато варіантів для порівняння. Я не хочу нікого рекламувати, але трохи працювала в тій галузі, тому знаю що краще, в усякому разі своїм родичам і друзям пропоную лише це. У нашому регіоні найпотужніший брокер "Експерт", котрий до недавнього часу мав назву "Західно-український страховий фонд". Знаходиться на вулиці Сахарова, 42(у тій же будівлі, що й "Поступ"). Мають також свою філію у Києві. На ринку страхових послуг від 2000-го року. Там і кредит поможуть взяти на авто, хату і т.д.
Телефончики: 297-60-98 / 238-67-10. Сайту не можу знайти, він, певно, на реконструкції.

Sergi Adamchuk - 22-8-2005 у 12:58

Наскільки я розумію, добровільне страхування життя і здоров'я дуже поширене у розвинених країнах. У нас - ні, через пасивність самих людей. Страховики мабуть теж недорозвинуті. Цікаво почути думки чи доцільно у нас страхуватись на умовах, який пропонують страховики.

Andreas - 22-8-2005 у 23:01

Цитата:
Sergi Adamchuk
Наскільки я розумію, добровільне страхування життя і здоров'я дуже поширене у розвинених країнах.


Не сказав би, що воно таке вже зовсім добровільне...

Галина Лев - 23-8-2005 у 00:47

Ну, в них без страхівки нема доступу до лікування, а нам тут з року в рік обіцяють швейцарський сервіс за карі очі, то народ і зволікає.

Користувач Олесь - 23-8-2005 у 08:45

Чому нема, доступ до лікування є завжди. Без страхівки просто треба самому платити. Страхування витрат на лікування дійсно в багатьох країнах є обов'язковим, зрештою, це нормально. Людина, яка працює, платить за страхування сама (або роботодавець, або частинами), за безробітного платить держава.

Є ще страхування життя, є так зване інвестиційне страхування. Перше - на випадок смерті або каліцтва, друге - то, що і перше, з тою ріжницею, що якщо страховий випадок не настав наприклад до виходу на пенсію, то застрахований отримує певну суму.

Обов'язковим є ще страхування відповідальності власників автомобілів. Інше страхування авта є добровільне, але більшість людей його мають, бо то вигідно. Ще дуже добре страхування - відповідальності за шкоду, завдану працівником роботодавцеві.

Ну і страхування майна. Досить актуальна річ от хоча б на випадок повені тощо.

Sergi Adamchuk - 23-8-2005 у 09:18

Теме все ще не розкрита :sing:
Основне питання чи є сенс зараз, при наявних умовах у нас страхувати своє життя і здоров'я? Чи страховики у нас збирають гроші, а тоді при настанні страховогу випадку фіг виб'єш свою компенсацію?

Користувач Олесь - 23-8-2005 у 10:07

To Sergi:

Напевно на даний момент в Україні це все ще питання особистих знайомств в конкретній страховій компанії. Або інших "позастатутних" стосунків.

Галина Лев - 23-8-2005 у 11:49

Є сенс, були прецеденти, і знаю, що виплачують. Просто треба страхуватись в нормальних компаніях, і нормальність та залежить не від їх розрекламованості по телебаченні. Через те я і радила звертатись до брокерів, бо вони вас страхують і потім за вас відповідають. Їм не вигідно рекомендувати вам паршиву фірму, бо тим спаскудять свою репутацію, а в разі гарної виплати вам, до них потягнуться ваші знайомі.

Andreas - 24-8-2005 у 00:09

Без страхування жити просто неможливо!
Навіть не дуже тяжка хвороба, що потребує операції, ставить Вас і Вашу сім'ю на межу фінансової катастрофи.
То саме з страхуванням матеріальної відповідальності - випадково залили квартиру сусіду, зачепили Мерседеса-600 - жодних проблем при наявності страхування, катастрофа без нього.

Далі - див. Галина Лев написано 23-8-2005 в 11:49

Дмитро Тарасов - 26-8-2005 у 11:32

Один з критеріїв вибору страхової компанії - сума виплат клієнтам (страхових премій) за минулий рік. Чим більше, тим ліпше для клієнта.
Страхові компанії публікують суму виплат подібно як банки публікують розміри статутних фондів та активів. Є і таблиці порівнянь сум виплат, кількості застрахованих ...

Галина Лев - 26-8-2005 у 12:01

Ще бажано враховувати наскільки швидко вони здійснюють ці виплати. Можна чекати роками, а все ж заплатять. У Львові був у знайомих моїх знайомих випадок, коли в одній крутенькій компанії застрахували недешевий Форд, і коли його вкрали, цілий рік тягалися власники по судах, бо в заяві на страхування не була достеменно вказана марка сигналізації чи щось таке. Хоча то мала би бути провина працівника компанії, який не спитав клієнта. Отакі вони...

Sergi Adamchuk - 26-8-2005 у 12:09

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Дмитро Тарасов
Один з критеріїв вибору страхової компанії - сума виплат клієнтам (страхових премій) за минулий рік. Чим більше, тим ліпше для клієнта.
Страхові компанії публікують суму виплат подібно як банки публікують розміри статутних фондів та активів. Є і таблиці порівнянь сум виплат, кількості застрахованих ...


то де є такі таблиці? можна їх в інеті подивитись?

Галина Лев - 26-8-2005 у 14:24

Тут наче що є:
http://www.insurancetop.com/

Serg Selev - 20-9-2006 у 21:45

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Sergi Adamchuk
Наскільки я розумію, добровільне страхування життя і здоров'я дуже поширене у розвинених країнах. У нас - ні, через пасивність самих людей. Страховики мабуть теж недорозвинуті. Цікаво почути думки чи доцільно у нас страхуватись на умовах, який пропонують страховики.


Вважаю що доцільно, якщо страхова компанія іноземна і має величезний досвід роботи

Галина Лев - 21-9-2006 у 12:06

http://www.uainsur.com/ua Тут є трошки всякої інформації
і тут: http://www.cbs.org.ua/ua/ , http://forinsurer.com/ , а взагалі коли когось щось цікавить конкретніше, то можу дати інформацію через у2у, бо працюю в даній сфері і боюся ерейти межу з рекламою.

Як на мене, то людям, котрі не добре проінформовані, і не хочуть потрапити на гачок яких-небудь аферистів, слід переглянути рейтинги найкращих, зайти на їх сайти, ознайомитись із акціонерами. Відповідно, коли я бачу, що власником страхової компанії являється європейський страховик, котрий вистояв дві світові війни і продовжує успішно працювати чи не у всьому світі, окрім того, кожен такий страховик має потужного перестраховика, отож, я без сумнівів можу довірити такій компанії свої заощадження. А саме про заощадження в недержавних пенсійних фондах повинні ми думати, згадуючи страхування життя.
Ось ще посилання на актуальну статтю:
http://www.expert.ua/articles/24/0/2612/

Галина Лев - 15-12-2006 у 22:50

Знайшла гарненьку статтю, особливо для тих, у кого власний бізнес:


Страхування життя як ефективний інструмент мотивації персоналу

02.01.2005 | Ірина Сиренко, УАСК "АСКА-Життя" для журналу "Страхова справа"

Слова, сказані колись Фордом, вже, мабуть, стали аксіомою, що не вимагає доказів: "Заберіть моїх людей, залиште мені заводи, і через 10 років двори моїх підприємств поростуть деревами, але заберіть у мене заводи і залиште мені моїх людей, і через 3 роки ми матимемо саме передове виробництво!". Адже люди і є тим основним і найбільш цінним активом, який необхідний підприємству, щоб стати лідером у своїй галузі.

Проблема пошуку і утримання кваліфікованих фахівців і менеджерів сьогодні як ніколи набуває виключно важливого значення для підприємств. Адже саме люди і їхня зацікавленість в успіху - це той основний актив, який багато в чому визначає успішність тієї або іншої компанії. Проте створити на підприємстві "команду №1" не так просто. І висока заробітна платня часто не допомагає утримати цінних співробітників. Для вирішення таких питань у всьому світі застосовується ефективний інструмент фінансового і НR-менеджменту - корпоративне страхування життя співробітників підприємства.
Програми корпоративного страхування життя, широковживані в багатьох західноєвропейських країнах і США, стають популярними і в Україні. Накопичувальне страхування є невід'ємним елементом сучасного НR-менеджменту. Такі програми не тільки допомагають керівнику з мінімальними витратами вирішити "кадрове питання", але й дозволяють збудувати ефективне управління фінансовими потоками підприємства. Уміння заохочувати співробітників

Не дивлячись на надлишок пропозицій на ринку праці, дійсно "класних" фахівців в будь-якій з галузей можна перерахувати на пальцях. І діставши таких, а тим більше, виростивши і вклавши гроші в їхнє навчання, і власникам, і топ-менеджменту компаній доводиться докладати немало зусиль, щоб зберегти і утримати професійну команду, від якої багато в чому залежить процвітання будь-якого підприємства. Причому все більше роботодавців розуміє, що це завдання навряд чи можна вирішити простим підвищенням зарплати - конкуренти, які потребують кадрів, завжди зможуть запропонувати фахівцю вищий оклад. Крім того, така міра вимагає від установи досить значних негайних витрат, а тому є економічно недоцільною. Вона не тільки підвищує прямі витрати підприємства на оплату праці, але й паралельно спричиняє за собою масу інших витрат, таких як збільшення податку на прибуток, соціальних відрахувань і т.д. Намагаючись вирішити "кадрове питания" роботодавці вдаються до різних методів. Одні надають менеджерам додаткові матеріальні блага, такі як виплата премій, оплата навчання, надання в користування мобільного телефону з оплатою послуг мобільного зв'язку, службовий автомобіль і т.д. Проте, в результаті, такі пільги по ефективності фактично рівноцінні підвищенню окладу і не зможуть забезпечити лояльності та мотивації співробітників в довгостроковій перспективі. Інші керівники, прагнучи утримати цінні кадри, практикують видачу їм довгострокових кредитів, наприклад, під покупку житла. Вихід непоганий, проте "прив'язавши" таким чином фахівця, роботодавець тим самим практично позбавляє себе можливості звільнити його у разі потреби, доки той не поверне кредит. Все більше підприємств починають користуватися таким методом мотивації персоналу як надання співробітникам соціальних пакетів. Найбільш поширений шлях - укладення договорів добровільного медичного страхування працівників (ДМС). Проте, не дивлячись на безумовно позитивний момент наявності ДМС в компенсаційному пакеті підприємства, і такий спосіб часто не допомагає досягти бажаного ефекту. По-перше, оплачувати поліси ДМС доводиться знову-таки з прибутку, а ціни на таке страхування підвищуються практично щороку. По-друге, надаючи співробітникам можливість безкоштовно лікуватися, працедавець мимоволі створює для них стимул хворіти, що може негативно позначитися на результатах діяльності підприємства. Найбільшу вигоду від такої страховки одержують працівники, які найчастіше беруть "лікарняні", тоді як інші фактично не одержують ніяких пільг. Але найголовніше - всі ці заходи не дають своєї ефективності підприємству на довгостроковий період. Адже, маючи такий мотиваційний пакет, кожен співробітник цінує його тільки до того моменту, доки йому не пропонується така ж (або схожа) мотивація на іншому підприємстві. А кожному НR-менеджеру важливо створювати на підприємстві довгострокові програми мотивування співробітників.

"Персональна" стратегія

Як уникнути текучості кадрів? Яким чином утримати цінних співробітників? Що зробити для того, щоб колектив став єдиною командою, що ставить основною задачею благо компанії? На всі ці питання доводиться відповідати менеджеру, розробляючи НR-стратегію. Грамотно побудована система винагороди персоналу може стати фундаментом успіху для будь-якої компанії. Проте, при її розробці повинні бути дотримані певні умови. По-перше, важливо щоб система винагороди, імплементована на підприємстві, була інтегрована з його оргструктурою (для кожного управлінського рівня вона повинна розроблятися індивідуально) і була легкою для впровадження. По-друге, вона повинна бути "прозорою" для всіх співробітників, тобто цілі, завдання і основні показники такої системи повинні чітко обмовлятися наперед. Як правило, вибудовується така система згори донизу, набагато рідше - навпаки. Наприклад, збираючись очолити підприємство, менеджер обумовлює бажаний оклад, премії, додаткові пільги і т.п. Акціонери, в свою чергу встановлюють цикл вимірювання результативності нового управлінця, ставлячи перед ним конкретні цілі і позначаючи терміни їх виконання. Наприклад, для топ-менеджера, якого наймають на контрактній основі (стандартний "випробувальний" термін для цього рівня кадрів складає 4-5 років), акціонери можуть висувати вимогу про виконання за цей період певної програми стратегічного розвитку підприємства, яка пропонується менеджером під час вступу на роботу. Ці п'ять років і стануть для нього циклом вимірювання його ефективності, а простіше кажучи - профпридатності. Побудована таким чином на "верхівці" піраміди система надалі розповсюджується топ-менеджерами вертикально на всіх людей, що працюють в компанії. Тобто схема залишається тією самою: встановлення чітких правил гри і умов винагороди з одного боку, і показників, яких повинен в конкретно позначені терміни досягти співробітник, що працює на тому чи іншому управлінському рівні - з іншою. У такому разі компанія перестає бути організацією, де все залежить від волі одного керівника, а колектив, що працює на конкретну людину, поступово трансформується в команду, яка працюватиме на благо компанії.

Швидкий заробіток - негайний результат

Безумовно, однією з головних складових мотивації персоналу і ефективності його роботи є заробітна платня. Ринок праці диктує як вимоги до людини, яка займає певну позицію, так і умови оплати її праці. Проте цей зовнішній чинник є далеко не єдиним і, як показує практика, не завжди вирішальним. Адже завжди знайдеться конкурент, який зможе запропонувати оклад вище. Крім того, навряд чи знайдеться людина, яка буде повністю задоволена своєю заробітною платнею. І оскільки підвищувати зарплату співробітникам до нескінченності неможливо, необхідно вирішувати цю проблему комплексно, розглядаючи у обов'язковому порядку і додаткові схеми мотивації і утримання співробітників - премії, надання різного роду привілеїв, соціальних пільг і т.д. Наприклад, буде не зайвим потурбуватися про розробку системи нематеріальної винагороди для співробітників. У таку включаються подяки, грамоти, надання додаткових вихідних за добре виконану роботу. Та й "матеріальну" частину винагороди можна варіювати самим різним чином. Так, крім "твердої" заробітної платні вона може містити і змінну складову - короткострокові і довгострокові заохочувальні виплати. Основна мета перших - заохотити виконання планових показників, встановлених підприємством. Як правило, такі виплати проводяться за підсумками року, іноді ж (особливо на підприємствах, що вийшли з радянських часів) виплата премій відбувається в щоквартальному або щомісячному режимі. Проте, на думку фахівців, хоча така форма мотивації співробітників достатньо ефективна, вона в основному стимулює їх до отримання негайного результату. Тому паралельно менеджеру необхідно використовувати і так звану систему відкладеної мотивації або довгострокових заохочувальних виплат. Це допоможе примусити співробітників задуматися про перспективу і зацікавити їх в довгостроковій роботі на підприємстві. Такі премії виплачуються співробітникам раз на 5-10 років, за умови, що за цей період компанія досягне запланованих показників.

Зарплата, яку не витратиш

Система відкладених бонусів вже давно широко застосовується на Заході і не раз довела на практиці свою ефективність. Якщо короткострокові виплати звичайно еквівалентні 10-100% річного окладу, то довгострокові складають близько 20-30% від тих, що реально виплатили за цей період річних преміальних. Чинник отримання після закінчення певного терміну такого солідного бонусу серйозно знижує ризик витоку цінних співробітників з підприємства. Втім, упроваджувати таку систему власними силами для організації не завжди доцільно. По-перше, сама технологія щорічного відкладання до "панчохи" коштів обтяжує підприємство додатковою бухгалтерією. По-друге, прямі виплати співробітникам організація проводить з прибутку, а відповідно - зростають і витрати підприємства по сплаті податків. Крім того, компанії не вигідно "заморожувати" крупні суми грошей. Часто досить складно справитися зі спокусою спрямувати накопичений фонд (який повинен залишатися недоторканним) на потреби підприємства. У такій ситуації набагато розумніше довірити функцію акумуляції і виплат "нагородних" коштів сторонньої організації, якою може стати компанія зі страхування життя. Робота в тандемі із страховиком має масу переваг. По-перше, відкриття на співробітника накопичувального рахунку в "лайфовій" компанії, який збільшуватиметься з кожним роком його роботи, міцно "прив'яже" людину до підприємства і стане додатковим стимулом, що підвищує ефективність його роботи. По-друге, скориставшись послугами страховика, організація може навіть заощадити кошти. Так, якщо підприємство укладе із страховою компанією 10-річний і більше договір, воно дістане можливість накопичувати фонди для персоналу не з прибутку, а відносити такі витрати на валові витрати. Згідно Закону "Про оподаткування прибутку підприємств", юридичні особи можуть відраховувати на витрати платежі за довгостроковими (10 і більше років) договорами накопичувального страхування життя своїх співробітників в межах 15% від фонду заробітної платні, але не більше 6 тис. грн. на рік на одну людину. По-третє, маючи в своєму розпорядженні кваліфікованих фахівців, "лайфова" компанія візьме на себе весь клопіт по персоніфікації рахунків і проведенню всіх розрахунків, в деталях прорахувавши - які суми підприємству необхідно вносити впродовж всього терміну дії договору, щоб його співробітники одержали в необхідний термін обумовлений контрактом бонус. І, звичайно ж, страховик займеться інвестуванням коштів, щорічно нараховуючи на них відсотки. Ще один важливий аргумент на користь укладення договорів корпоративного страхування життя - те, що закумульовані у страховика кошти підприємство може у будь-який момент пустити в обіг. "Лайфові" компанії сьогодні мають право "кредитувати" клієнтів їх же коштами, тому підприємство дістає можливість не "заморожувати" гроші, а оперувати ними на свій розсуд. Правда в цьому випадку воно бере на себе і відповідальність за одержаний інвестиційний дохід. Оцінивши ситуацію, страховики вже давно розробили і запропонували роботодавцям спеціальні корпоративні програми довгострокового накопичувального страхування співробітників, так звані "золоті наручники". Суть таких продуктів полягає в тому, що підприємство страхує своїх співробітників на певну суму (вона визначається керівником для кожного організаційного рівня компанії індивідуально), яка може бути видана їм тільки після закінчення терміну, вказаного в договорі. Як правило, цей термін дорівнює тому періоду часу, який співробітник згоден пропрацювати на підприємстві. Проте можуть бути і варіації. Так, якщо договір укладений на 10 років, а співробітник пропрацював на підприємстві лише 3 роки, страхова сума залишається у розпорядженні організації; якщо 5 років - він може одержати 50% накопиченого на його ім'я капіталу; якщо 10 - повністю всю суму. Розмір "відкладеної зарплати" може залежати і від ефективності роботи людини. Наприклад, роботодавець може поставити питання ребром: пропрацюєш на підприємстві 10 років - одержиш поліс на $15 тис., виконаєш планові показники за 5 років - сума бонусу складе $25 тис. При цьому роботодавець має можливість будь-якої хвилини змінити умови договору (терміни, страхові суми і т.п.) у будь-який час. Не програє підприємство і в тому випадку, якщо хтось із співробітників все ж таки вирішить піти до конкурента. Оскільки вигодонабувачем (одержувачем страхової суми) за такими договорами є саме підприємство, воно і вирішуватиме як поступити з накопиченою сумою - переоформити поліс на іншого співробітника, витратити на навчання нового або залишити собі. Крім того, програми "золоті наручники" включають і ризик смерті з будь-якої причини. Тому, в разі смерті співробітника, підприємство зможе не тільки виплатити його сім'ї, що втратила годувальника, матеріальну підтримку, але і відшкодувати свої витрати на пошук і навчання нових співробітників. Упевненість в майбутньому допоможе в сьогоденні

Ще одна значуща складова, що грає ключову роль в системі винагороди і мотивації персоналу - непряма матеріальна винагорода. Як стверджують фахівці, часто наявність нематеріального заохочення для персоналу може у декілька разів підвищити продуктивність праці на підприємстві і часто діє у багато разів ефективніше, ніж безпосереднє підвищення окладу. Витрати підприємства на додаткові пільги і соціальні програми значно менше ніж ті, що йдуть на підвищення окладів і премій. Можна стверджувати, що розвиваючи систему непрямої матеріальної винагороди персоналу підприємство за невеликі гроші може підвищити лояльність персоналу багато разів. Забезпечуючи співробітникам блок соціальних і додаткових пільг, адміністрація сприяє створенню на підприємстві атмосфери єдиної команди, цілісної корпоративної культури. Матеріальна допомога сім'ї співробітника, що втратила годувальника, пенсійні виплати, допомогу при отриманні людиною інвалідності або по догляду за дитиною - це той мінімум турботи, який може проявити працедавець, і який окупиться сторицею. І тут допомога страховика життя може стати неоціненною. Адже у всьому світі 99% програм соціального захисту для підприємств роблять саме "лайфові" компанії, надаючи щонайширший набір умов подібного страхування. "Лайфові" компанії, пропонуючи такі страхові продукти, які з одного боку - стимулюють людей не хворіти, з іншою - виключають можливість зловживання страховкою. Звичайно, страховики життя не стануть оплачувати клінікам лікування співробітників від грипу, ОРЗ і інших "нескладних" хвороб, але можуть запропонувати програми, які захистять персонал від важких критичних захворювань, таких як інфаркт, інсульт, ниркова недостатність, онкозахворювання і т.п., а також нададуть захист при нещасному випадку, отриманні співробітником інвалідності I, II групи та ін.
Такі програми підприємство може складати і модифікувати самостійно, максимально адаптуючи їх під себе. Наприклад, страховики рекомендують комбінувати такі продукти з програмами пенсійного і накопичувального страхування. Причому такі не обов'язково повинні бути приурочені до пенсійного віку співробітників, позначеного в законодавстві. Наприклад, уклавши довгостроковий договір на співробітника, можна приурочити виплату капіталу до його ювілею роботи на підприємстві. Після закінчення цього терміну людина або одержує весь капітал, і підприємство активізує на нього нову програму, або - виплачується частина накопичених засобів і накопичення триває до досягнення пенсійного віку. Страховиками сьогодні пропонується декілька видів пенсійних програм. Підприємство може забезпечити співробітникам довічну пенсію. В цьому випадку накопичений на людину капітал виплачуватиметься йому при виході на пенсію рівними частинами довічно. Інший варіант - термінові пенсійні програми, що передбачають виплату додаткової пенсії протягом певного періоду, обумовленого в договорі. За програмою "Пенсійний капітал" накопичена сума виплачується людині разовий при його виході на пенсію. При цьому в будь-якому з вищезгаданих продуктів включається ризик смерті співробітника з будь-якої причини. Як правило такі програми сьогодні полягають (а відповідно - і оплачуються) роботодавцями. Проте можливі і інші схеми. Наприклад, підприємство може застрахувати життя співробітників на невелику суму, достатню для покриття ритуальних витрат, і сплатити таку страховку. Пізніше роботодавець може надати співробітникам право збільшити страхову суму, запропонувавши оплату поліса на солідарній основі: 90% платежів вноситиме організація, 10% - сама людина, або оплата може проводитися у рівних пропорціях 50:50. Таким чином співробітники підприємства, з одного боку, одержують соціальний захист у вигляді додаткового пенсійного забезпечення, з іншою - могутній стимул до того, щоб залишитися "вірним" своєму працедавцю. Сама ж організація одержує ідеальний управлінський механізм, що дозволяє позбавитися "текучості кадрів". Крім того, завдяки податковим пільгам, даний механізм відмінно інтегрується в економіку підприємства: застрахувавши своїх співробітників, працедавець може серйозно заощадити на разових соціальних виплатах для персоналу. При цьому завжди залишається можливість проконтролювати віддані страховій компанії кошти або "позичити" їх під свої довгострокові проекти.

Галина Лев - 15-12-2006 у 23:00

Ось, власне, рейтинг компаній по страхуванню життя: http://expertra.com/img/85/table_6.gif


А ось принципи, за якими їх рейтингували:


Техника отбора

По аналогии с рисковыми страховщиками, Рейтинговый центр «Эксперт Украина» разделил компании по страхованию жизни на группы А, В и С. Однако в группу В ни одна из них не попала. В группу А (см. таблицу 6) вошли десять самых открытых и прозрачных СК. Кроме них мы обработали данные еще по тридцати пяти компаниям. Двадцать семь из них были включены в наш рейтинг устойчивости, но при анализе мы установили, что тринадцать компаний практически не вели операций, а у четырех из них валовый доход был равен нулю. Компаниям, у которых выручка за прошлый год была меньше 100 тыс. гривен, рейтинг не присваивался. Но мы сохранили их в рейтинговой таблице, поскольку в первом полугодии 2006-го некоторые из них подавали признаки жизни. Так что вторая часть рейтинговой таблицы группы С (см. таблицу 7)представляет собой скамейку запасных игроков рынка, готовых по приказу акционеров ринуться в бой.

Методика расчета интегрального показателя для страховщиков жизни схожа с методикой и подходами, которые мы применяли при расчете устойчивости компаний по общим видам страхования. То же распоряжение Госфинуслуг предусматривает расчет интегрального показателя для компаний по страхованию жизни, однако для них оценка проводится только по девяти коэффициентам (расчет показателя емкости страхования и показателя соотношения чистых резервов к капиталу частично теряет смысл).

Для группы А мы в точности повторили расчет, предусмотренный методикой оценки регулятора, но с небольшой вынужденной корректировкой показателей компаний в отношении чистого капитала. Мы получили промежуточное значение интегрального показателя, которое корректировали на премиальные коэффициенты. От 0 до 10% премии участники рейтинга получали за информационную открытость, количество страхователей, уровень концентрации страховых платежей, а также уровень затрат на заключение договоров. Премиальные коэффициенты рассчитывались по дополнительным показателям, предоставленным страховщиками в анкетах, и сопоставлялись со средними по группе А.

Так же как и в рейтинге рисковых компаний, рейтинг страховщика по страхованию жизни определялся не местом, а рейтинговой категорией.

Виталий Шапран


То як? Панство уже визначилось?
Чи змінилася ситуація і погляди з моменту, коли розпочалась дана тема?

Галина Лев - 18-12-2006 у 21:09

До речі, ті, кому вже надто пізно почати відкладати на пенсію, можуть вносити одноразово чи щорічно кошти на фондову біржу ( найближчі в Москві та у Варшаві). В Україні, як завжди, біржі ще не створили. Для того достатньо візи, ксерокопії закордонного паспорту про перетин кордону, і , звичайно, грошенят. У Польщі за останні кілька місяців забрали громадяни з банків і внесли у фонди капіталів на суму 6 мільярдів злотих. Тоді, як у всьому світі банки стають лише засобом перерахування та оплати, у нас навпаки рекламують депозити. І ніхто з телевізора не розповідає, що банківський гарантійний фонд в нашій державі у випадку банкрутства банку може відшкодувати лише до 8500 тисяч гривень, не залежно від розміру вашого депозиту. І ще ніхто не говорить, що в тому банківському фонді в даний момент трішечки більше 2-х % від суми, котра потрібна, аби відшкодовувати втрачені клієнтами гроші. ЯК вам гарантії держави?

Галина Лев - 19-12-2006 у 14:01

Пардон, уже 15000 гривень у гарантійному фонді, у мене була застаріла інформація, але воно все ж не набагато більше.
Ось :

Верховной Раде Украины предлагают увеличить сумму максимального гарантированного возмещения по вкладам физлиц до 50 тыс. грн.

11.12.2006 | 13:00

Верховной Раде Украины предлагают увеличить сумму максимального гарантированного возмещения по вкладам физических лиц с 15 тыс. грн до 50 тыс. грн., расширить полномочия Фонда гарантирования вкладов физлиц и источники его финансирования.

Соответствующий законопроект инициирован народным депутатом Юрием Воропаевым (фракция Партии регионов) и зарегистрирован в парламенте (№2675).

Документ предлагает предоставить Фонду право предоставлять кредиты банкам, нуждающимся в финансовом оздоровлении, а также осуществлять выкуп акций (долей) таких банков на срок до одного года. Помимо того, законопроект содержит норму, в соответствии с которой в случае возбуждения дела о банкротстве банка хозяйственный суд обязан назначить ликвидатором банка фонд, который для осуществления ликвидационной процедуры будет создавать ликвидационную комиссию.

Источники формирования средств фонда авторы закона предполагают найти в Нацбанке. Так, предлагается, направлять в фонд 20% от суммы превышения сметных доходов над сметными затратами Нацбанка Украины; увеличить начальный сбор в фонд с 1% до 2% зарегистрированного уставного капитала банков; увеличить регулярный сбор в фонд по вкладам в иностранной валюте до 1,4%, тогда как на сегодня он взимается дважды в год на уровне 0,25% от суммы всех вкладов. | Интерфакс-Украина

Галина Лев - 20-12-2006 у 21:20

Эксперты СК "Юпитер" озвучили тенденции украинского рынка страхования жизни 2006 года и прогнозы на 2007 год

19.12.2006 | Страхование жизни на forINSURER.com


Тенденции 2006 года

1. Качественный и количественный рост рынка

2. Процесс продолжения выхода иностранных инвесторов на украинский рынок

3. Расширение каналов и рост объемов продаж украинских компаний. Опыт многих восточноевропейских рынков показывает, что на рынке страхования жизни присутствует небольшой национальный капитал. Для Украины становятся очевидными два сценария развития. Первый - наращивание стоимости украинских компаний с целью последующей продажи инвесторам, которые будут выходить на рынок. Второй - украинские компании будут конкурировать с иностранными игроками, имея в качестве преимущества опыт работы и бизнес-контакты в стране.

4. У MLM-структур, работающих в Центральной и Восточной Европе, появился интерес к украинскому рынку.

5. Несмотря на то, что значительная часть страховых премий поступает от компаний, входящих в состав промышленных групп, все больше страховщиков в страховании жизни концентрирует свое внимание на работе с физическими лицами и развивает классический бизнес.


Прогнозы на 2007 год

В 2007 году следует ожидать значительного развития рынка страхования жизни благодаря появлению новых игроков, а также усилению активности работы тех каналов сбыта (в особенности банков и их партнеров по страхованию), которые в 2006 году были недостаточно развиты.

Каналы сбыта

Сегодняшняя ситуация в отношении посредничества на страховом рынке (фактическая монополизация классического индивидуального бизнеса одной структурой MLM-продаж) привлечет больше крупных MLM-структур. Можно ожидать также, что новые игроки приведут с собой партнеров из других стран и будут способствовать становлению их деятельности в Украине.

Программы страхования

Важным этапом в развитии страховых программ будет появление на рынке нового продукта страхования жизни unit linked. Он предусмотрен новой редакцией закона Украины «О страховании». Относительно других продуктов можно сказать, что будут использоваться стандартные страховые программы т.к. страховой рынок Украины находится все еще на стадии развития и подготовлен к стандартным страховым программам, которые легко объяснять. В то же время, по причине отсутствия развитых инвестиционных инструментов страховщикам будет тяжело разработать «сложные» программы в страховании жизни.

Новые игроки на рынке

На рынке следует ожидать 2 пути вхождения новых игроков: создание компаний (green-field) или же приобретение уже существующих страховщиков. В отличие от других видов страхования, приобретение компаний по страхованию жизни невыгодно из-за монополизации каналов сбыта MLM-структурами (в качестве варианта можно рассматривать приобретение компании по страхованию жизни совместно с партнером по иным видам страхования).

Позиция существующих страховщиков

Некоторые компании, недавно появившиеся на рынке и ведущие агрессивную политику развития, выбирают путь, при котором укрепление позиций происходит за счет открытия офисов и создания собственных сетей продаж. Такая политика может оказаться убыточной. Конкуренция между компаниями на рынке может привести к повышению размера комиссионных вознаграждений, выплачиваемых страховым посредникам. Затраты же, связанные с повышением комиссии в таком случае лягут на страховщиков. Однако такая схема развития рынка присуща рынкам с незначительными страховыми объемами и большой конкуренцией, и на страховщиков по страхованию жизни на Украине не должна оказать большого влияния, тем более, если компания является дочерней структурой крупного интернационального игрока, который способен финансировать краткосрочные потери.

Страховой надзор

В то время как деятельность некоторых компаний по страхованию жизни в процессе их развития будет убыточна, уровень собственного капитала таких компаний также может значительно снизиться. Последствиями такого развития может стать повышенное внимание органа, контролирующего финансовую деятельность. Возможно, надзорный орган будет ожидать от таких компаний увеличения собственного капитала еще перед его снижением до минимального разрешенного уровня. Эта ситуация может повлечь за собой рост прямых зарубежных инвестиций в бизнес (что ожидается правительством Украины).

Галина Лев - 27-12-2006 у 21:56

А запитання: чи можна оцццю тему перейменувати на "Страхування життя" альбо "Недержавне пенсійне забезпечення", бо назва, що зараз існує, трохи заширока. Власне, другий варіант більш пасує. Кого про це просить?

Marta Dropa - 2-10-2007 у 22:18

Сьогодні щораз більшої популярності набуває накопичувальні програми+страхування життя. Дивно, чому тема "заглохла", чому ніхто не висловлює своїх думок з цього приводу, сумніві, страхів, переконань... Це, в принципі, зараз актуальніше, ніж будь-коли:saint:

Віктор Ліхнякевич - 11-4-2008 у 13:51

Чого тема заглохла? зараз страхування життя досить популярна річ адже недайбог щось трапиться(( потрібні будуть в цей час тільки гроші. Можу сказати щ страхувати життя дсить розумна і потрібна річ адже коли ти вкладаеш гроші в свое страхування (накопичувальні програми) ти не викидаеш їх на вітер, не даруеш їх нікому адже після закінчення терміну угоди ти отримуєш всю суму + проценти , прицьому ти отримуеш свій страховий пакет.
Я сам працуюю в страховій компанії і можу сказати що це непогана річ і тенденції по страхуванню життя ростуть, кількість програм стає більшою. Якщо потрідна якась інформація можу розказати чи навіть застрахувати))

Юрій Сєров - 11-4-2008 у 13:58

Розпишіть детальніше, будь-ласка. Бажано з прикладами і розрахунками.
Але не як рекламу, будь-ласка.

Катерина Задорожна - 11-4-2008 у 15:09

Мене завжди хвилювало питання - навіщо страхуватися, якщо ті самі кошти можна спокійно збирати на накопичувальному рахунку в банку? Те саме і з пенсійними рахунками...