Чув зі слів викладача політехніки, що деканат роздав їм ЦУ: не ставити оцінок,
вищих за 3 бали (по 5-бальній шкалі). Таким чином не треба буде платити стипендій і
навіть боргу ніякого в держави виникати не буде.
Достойне захоплення відношення до молодих громадян - нашого найближчого
майбутнього.
Цікаво, як міністерство освіти буде пояснювати раптове тотальне падіння
успішності в Україні? Напевно скажуть що то все криза - цукор подрожчав, менше
стали споживати глюкози і отупіли.Андрій Пелещишин - 6-2-2009 у 10:19
Це абсолютна неправда.
Я кажу, як керівник одного з деканатів Політехніки.
Друга сторона медалі - тепер стипендія визначається відносною
успішністю. Її отримуватиме певний відсоток студентів, на практиці це
означатиме, що планка успішності для кожного бакалаврату визначатиметься окремо
і плаватиме від сесії до сесії.
Це знімає ряд питань з ситуацією, коли на окремих бакалавратах понад 80% студентів
отримували стипендію внаслідок дещо ліберальніших принципів оцінювання знань,
ніж на сусідніх бакалавратах.
З цієї точки зору наведена вами порада деканату є принципово безглуздою - адже
важить лише відносна оцінка.
З другого боку, хочу відзначити, що правила нарахування стипендій у державних ВНЗ
регулюються МОН України, а ВНЗ жодних дій крім бухгалтерської організації
нарахування стипендій та відповідного обліку не веде. Стипендіальний фонд для
ВНЗ є абсолютно окремою графою бюджету, який дається ВНЗ централізовано. І ніякої
можливості вийти за його рамки, або навпаки - спожити на інші цілі у ВНЗ немає. romano - 6-2-2009 у 11:48
Цитата:
Це абсолютна неправда.
Не маю причини не вірити людині, що мені це сказала, тим більше що я - особа взагалі
незацікавлена.
Цитата:
З цієї точки зору наведена вами порада деканату є принципово безглуздою - адже
важить лише відносна оцінка.
Я правильно розумію - навіть якщо ВСІ студенти будуть вчитися на трояки, то
найкращі трієчники все-одно будуть діставати стипендію?
І її розмір зовсім не залежить від абсолютної успішності?
Цитата:
І ніякої можливості вийти за його рамки, або навпаки - спожити на інші цілі у ВНЗ
немає.
А я і не підозрюю саму Політехніку в такій підступності. Думаю, вуха стирчать десь
аж в кабміні, щоб залатати дірки в бюджеті, "успішно виконаному на 100% в січні".Павло Жежнич - 6-2-2009 у 12:42
Цитата:
Оригінальне повідомлення від romano
Я правильно розумію - навіть якщо ВСІ студенти будуть вчитися на трояки, то
найкращі трієчники все-одно будуть діставати стипендію?
І її розмір зовсім не залежить від абсолютної успішності?
Обмеження, що стипендію може отримувати той студент, який вчиться на 4 і 5, ніхто не
відміняв. А підвищену стипендію будуть отримувати лише ті, хто вчиться на 5.Андрій Пелещишин - 6-2-2009 у 12:51
Цитата:
Не маю причини не вірити людині, що мені це сказала, тим більше що я - особа взагалі
незацікавлена.
Значить хтось щось наплутав. Варіанти:
1. Наплутав декан (усяке буває, але навряд, це досвічені і кваліфіковані люди)
2. Викладачу зробили зауваження щодо неприпустимого завищення оцінок а він його
суб'єктивно протрактував. Оцінювання - річ суб'єктивна, але всі ми пам'ятаємо зі
студентського життя, що бувають крайні випадки (коли викладач усім ставить
"відмінно" на халяву, або навпаки - "відмінно" це найбільша подія в житті). У таких
випадках керівництво може робити відповідні зауваження щодо методики і практики
оцінювання знань.
3. Наплутав щось студент. Не повірите, але і таке буває.
Цитата:
Я правильно розумію - навіть якщо ВСІ студенти будуть вчитися на трояки, то
найкращі трієчники все-одно будуть діставати стипендію?
І її розмір зовсім не залежить від абсолютної успішності?
Так, залежить лише від відносного рейтингу. Окрім того, що стипендія не
нараховується студентам, які потрапили на комісію через "незадовільно" на
іспиті.
Взагалі існування спеціальностей, де вчаться лише на трояки, викликає у мене
сумнів. Бо порушуються МОНівські нормативи щодо якості навчання студентів, що
призводить до позбавлення ліцензії.
Цитата:
А я і не підозрюю саму Політехніку в такій підступності. Думаю, вуха стирчать десь
аж в кабміні, щоб залатати дірки в бюджеті, "успішно виконаному на 100% в січні".
Звичайно, а що ще чекати в період економічної кризи? Он, нам, викладачам, на початку
лютого не поступило зарплатні. Стає відчутним брак фінансування і по інших
напрямах.
З другого боку, криза заставила МОН звернути увагу на ситуацію, в якій окремі вузи
(не Львівська політехніка, знаю про київські) так високо оцінювали знання своїх
дітей, що там заледве що не всі отримували стипендію. Можливо, там сильні діти і
викладачі, а можливо - просто хтось таким чином піднімав свою
конкурентноздантість на ринку освітніх послуг (мовляв - ідіть до нас, у нас всі
мають стипендію).
Юрій Сєров - 6-2-2009 у 13:51
Цитата:
Цитата:
Я правильно розумію - навіть якщо ВСІ студенти будуть вчитися на трояки, то
найкращі трієчники все-одно будуть діставати стипендію?
І її розмір зовсім не залежить від абсолютної успішності?
Так, залежить лише від відносного рейтингу.
Та ні, для стипендії потрібно мати рейтинг більше 4.
А про навмисне заниження - бздура. Принаймні я з таким не стикався...
А якщо поглянути в корінь проблеми - тепер уже всі бачать, що стипендії були
підвищені необґрунтовано (без правильних розрахунків у бюджеті). А все тому, що
вибори і пані прем'єру потрібен елєкторат! romano - 6-2-2009 у 13:58
Цитата:
3. Наплутав щось студент. Не повірите, але і таке буває.
Але то казав не студент...
Не буду уточнювати, щоб не створити проблем на людину.Андрій Пелещишин - 6-2-2009 у 14:15
Цитата:
Не буду уточнювати, щоб не створити проблем на людину.
Та ніби ногами бити не будуть
Я думаю, хто що казав - то деталі, які враховуються в конкретній ситуації. Але тема
вийшла цікавою з огляду на загальну актуальність питання.
У подальшому я буду інформувати про процеси навколо стипендії. Звичайно, те що
знатиму Demyan - 6-2-2009 у 14:15
В нашій державі можливо все, тому казати
"Це абсолютна неправда."
я б не осмілився.
Відповідь отримається в кінці року коли можна буде порівняти оцінки минулорічні
і теперішні.Тарас Гулка - 6-2-2009 у 22:49
Напевно я ту "вказівку" деканату пропустив. Бо на днях приймав іспит у 5 курсу і не
поставив жодної трійки.
Оце я підірвав економіку держави
А якщо серйозно, то чув про подібні "плани" від своїх знайомих, які жодного
відношення до ВНЗ не мають. Як на мене, то такі слухи - повна дурня. Бо, фактично,
деканат в таких питаннях жодного впливу на викладача не має. Навіть, якщо
припустити, що роздадуть такі ЦУ. А викладач не виконав ЦУ. Ну і що? А ні чого.
Деканат нічого не може зробити, бо викладач не порушив жодної офіційної норми.
Тому раджу менше слухати такі байки Юрій Сєров - 6-2-2009 у 23:07
Цитата:
Відповідь отримається в кінці року коли можна буде порівняти оцінки минулорічні
і теперішні
Таке порівняння мало б сенс, якби одні й ті самі студенти вивчали одні й ті самі
предмети в одних і тих самих викладачів. Усі інші порівняння не мають ніякого
сенсу.Андрій Пелещишин - 6-2-2009 у 23:26
Цитата:
Відповідь отримається в кінці року коли можна буде порівняти оцінки минулорічні
і теперішні.
Відповідь на що? На вказівку "ставити не вище трійок"? Чи може на підсилення
контролю за навчальним процесом у ВНЗ з боку МОНУ? Чи на загальне падіння рівня
освіти по країні?
Варіантів багато. Не розумію, чому саме самий неприродній варіант вибирається за
головний.Остап Шумин - 7-2-2009 у 09:33
Чому неприродній, в нашій країні природній, так само як платити податок на
прибуток за півроку вперед. Я, наприклад, не бачу нічого надзвичайного в ЦУ
зменшити видатки в т.ч. на стипендії студентам. Як зрозуміють такий ЦУ на місцях -
це вже інша справа.Андрій Пелещишин - 7-2-2009 у 14:15
Пояснюю ще раз.
Не може бути вказівки виплатити менше. Виплачено буде стільки, скільки буде
надано стипендіальний фонд. Не може бути виплачено ні більше, ні менше. ВНЗ не може
не використати стипендіальний фонд.
Якщо треба зекономити - держава зменшить стипендіальний фонд.Юрій Сєров - 8-2-2009 у 19:41
"...уряд і Міністерство освіти та науки України не забезпечило в повному обсязі їх
необхідними коштами, а надало в середньому 70% від норми..." http://zaxid.net/newsua/2009/2/8/151553/
І до чого тут викладачі і деканати? Просто в бюджеті немає грошей.Dmy - 8-2-2009 у 19:57
Щось я не второпав однієї кон'юнкції:
Цитата:
Виплачено буде стільки, скільки буде надано стипендіальний фонд. Не може бути
виплачено ні більше, ні менше. ВНЗ не може не використати стипендіальний фонд
Цитата:
для стипендії потрібно мати рейтинг більше 4
А якщо ні в
кого зі студентів (уявимо таку ситуацію) не буде рейтингу вище 4, а стипендіальний
фонд таки надійде - в яке місце його використають? Андрій Пелещишин - 8-2-2009 у 20:26
Цитата:
Та ні, для стипендії потрібно мати рейтинг більше 4.
Це не я казав, не знаю, звідкіля в Сєрова така інформація Тарас Гулка - 8-2-2009 у 22:09
Доречі, там є посилання на постанову кабміну, згідно якої стипендія виплачується
студентам середній рейтинг яких 4.00-4.99.
Так що Юра правий.
Юрій Сєров - 8-2-2009 у 22:12
Та завжди треба було мати рейтинг більше 4.Андрій Пелещишин - 8-2-2009 у 22:48
Таки так. Забув я про цю постанову. Каюсь.
Внутрішні суперечності у системі освіти, що виникають через брак коштів - це
традиція (знаю і інші приклади такої невідповідності). Але ті речі десь
відбуваються нагорі, а ВНЗ все-рівно лише отримує фонди.Андрій Пелещишин - 8-2-2009 у 23:00
Цитата:
А якщо ні в кого зі студентів (уявимо таку ситуацію) не буде рейтингу вище 4, а
стипендіальний фонд таки надійде - в яке місце його використають?
Саме про це я не скажу, бо не знаю. Але про деякі інші статті бюджету, що залежать
від кількості студентів чув про можливість повернення коштів назад, у випадку
якщо число студентів буде менше за державне замовлення.
Як на практиці це відбувається я не знаю.
До речі, я таки помилився, в розпалі дискусії я написав, що студент-трійочник може
отримувати стипендію. Може, але якщо середня оцінка - 4 чи вище (і не було комісії).
Я не телепат, але підозрюю, що може з'явитися версія про тиск збоку держави на ВНЗ,
мовляв опускайте нижче 4, щоби ми могли менше вам дати (або забрати назад). Можливо,
але наскільки я розумію нинішню ситуацію, люфт між 4 і реальним рівнем стипендії і
так робить цей тиск безглуздим. От якщо таки виплачуватимуть строго з 4 - то
можливо такі рухи і будуть, побачимо.
Тобто Кабмін напевно хоче зекономити, але ще не виробив цілісної стратегії. Captivitas - 11-2-2009 у 00:17
Економія в дії...
Розпорядження - не приймати заборгованості під час сесії, тільки після... При цьому
втрачається стипендія тими, хто міг її отримати.
На факультети розрахували тільки 65% стипендіального фонду, тепер під цю суму
треба відповідну кількість студентів, щоб не було більше...
Юрій Сєров - 11-2-2009 у 01:06
Цитата:
Розпорядження - не приймати заборгованості під час сесії, тільки після...
Може й економія, а може й наслідки Болонського процесу...romano - 11-2-2009 у 15:07
І відповідь заступника міністра освіти про те, що Міністерство освіти і науки
профінансувало видатки на виплату стипендій та заробітної плати за січень і
лютий поточного року в повному обсязі відповідно кошторисів навчальних закладів:
http://www.unian.net/ukr/news/news-300176.htmlЮрій Сєров - 13-2-2009 у 01:47
Ширяться чутки, що будуть тепер моніторити викладачів, що ставлять цілій групі
п'ятірки. Не знаю правда чи стосується це економії чи просто перевіряють якість
роботи викладачів.Ольга Мильо - 13-2-2009 у 21:15
"Ширяться чутки, що будуть тепер моніторити викладачів, що ставлять цілій групі
п'ятірки. Не знаю правда чи стосується це економії чи просто перевіряють якість
роботи викладачів."
Швидше за все перевірятимуть якість роботи викладача.
Не використаний стипендіальний фонд (при меншій кількості стипендій ніж можливо)
ВУЗ на інші свої потреби використати не може, а от якщо стипендій виходить більше
ніж надано грошей, ВУЗ мусить виділяти кошти з ішних статей бюджету.
Взагалі кажучи, практика деканатів не видавати талони під час сесії є до певної
міри розумною, бо психологічні атаки зі сторони студентів "Поставте неявку, бо я
погано підготувався, а ВАША оцінка псує мені стипендію" значно зменшилися.
А для отримання стипендії наразі залишилося положення про СЕРЕДНІЙ бал за сесію
не нижче 4.Юрій Сєров - 20-2-2009 у 20:40
Студенти Політехніки отримають стипендію в повному обсязі. http://zaxid.net/newsua/2009/2/20/193018/
Тобто всі, у кого рейтинг 71 і більше.Роман Голощук - 21-2-2009 у 19:09
20 лютого, у НУ «Львівська політехніка» відбулося засідання стипендійної комісії
на чолі з проректором із соціальної роботи Богданом Моркляником. Обійшлося без
конфліктів і сенсацій. Про це ЗІК повідомили у прес-службі НУ «Львівська
політехніка».
Під час засідання представники студентського самоврядування, бухгалтерії та
проректори університету аналізували можливість виплати студентам стипендій у
другому семестрі. Проаналізувавши співвідношення стипендійного фонду та
кількість студентів, які мають право на стипендії, комісія вирішила, що
стипендіями будуть забезпечені усі: ординарну стипендію у Політехніці нададуть
усім, хто набрав за результатами зимової сесії 71–87 балів за 100-бальним рейтингом,
підвищену (розміром 590 грн) отримають ті, хто має в середньому 88–100 балів. Таким
чином, стипендіатів у цьому семестрі в Політехніці буде не менше, ніж у
попередньому ― понад 9000 тисяч.
Начальник відділу стипендій бухгалтерії Інна Уголькова додала, що у повному
обсязі будуть виплачені соціальні стипендії. За її словами, їх у будь-якій
ситуації виплачуватимуть передовсім.
http://pravda.com.ua/news/2009/2/27/90441.htm
Наш міністр виклав свої міркування щодо практики оцінювання студентів в ВНЗ.
Дозволю собі не коментувати цю статтю, хоча раджу читати її з елементами
критичного аналізу.Андрій Пелещишин - 3-3-2009 у 15:45
Стаття міністра з врізцевим розподілом оцінок навіяла мені тут одну думку.
А може тоді логічно було би узаконити цей розподіл. Потім оцінювати студентів по
100бальній шкалі, розміщати по рейтингу, і ставити оцінки по 5-бальній згідно цього
розподілу? Таким чином ми би ідеально вписалися би в європейські вимоги.Юрій Сєров - 3-3-2009 у 17:23
Можливо, не ставити оцінку, а ділити стипендію?
У статті гуманітарія важко не погодитися з думкою, що зараз в освіті є значно
важливіші проблеми ніж поділ стипендій. Невже криза така серйозна?Павло Жежнич - 4-3-2009 у 00:02
Цитата:
Оригінальне повідомлення від Юрій Сєров
Можливо, не ставити оцінку, а ділити стипендію?
Щось зробити приблизно як в лотереї.
1) Кожному вузу виділити фонд стипендій.
2) Розподілити кошти фонду стипендій за кількома категоріями залежно від рейтингу
студентів. При цьому треба виділити групу з максимальними рейтингом. Наприклад,
при 100 бальній шкалі:
Категорія А - 100 -15% фонду
Категорія B - 90-99 -40% фонду
Категорія C - 80-89 -30% фонду
Категорія D - 70-79 -15% фонду
3) За результатами сесії встановити кількість студентів, які попадають в
категорії A-D, і порахувати середню суму на студента по кожній категорії.
4) Середня сума для категорії A - це розмір стипендії для студентів цієї
категорії.
Якщо виходить, що середня сума категорії B більша за стипендію категорії A, то
стипендія категорії B дорівнює стипендії категорії A, а різниця переходить в
залишок. В протилежному випадку - середня сума для категорії B - це розмір
стипендії для студентів цієї категорії.
І так далі для категорій C, D... Якщо у якійсь категорії відсутні студенти, то ця
категорія ігнорується, а відповідні кошти потрапляють у залишок.
5) Якщо за рахунок різниць або відсутності студентів у якійсь категорії виходять
залишки, то вони переходять у фонд стипендії на наступний семестр.
6) За цієї схеми є можливість "зірвати джекпот", якщо бути єдиним студентом у
найвищій категорії, у якій є студенти.
Аналогічний механізм можна запровадити у межах вузу окремо для кожного
факультету (інституту).romano - 4-3-2009 у 09:31
Цитата:
.Якщо виходить, що середня сума категорії B більша за стипендію категорії A, то
стипендія категорії B дорівнює стипендії категорії А, а різниця переходить в
залишок
Несправедливо. Виходить, що лінюхи в категорії В виграють від того, що працьовиті
перейшли в категорію А, та ще й діляться там своїм лімітом.
Краще так: Рахуємо суму всіх балів по всіх студентах, які претендують на
стипендію. Далі ділимо стипендійний фонд на отриману суму - вийде вартість одного
балу (грн/бал). Тоді кожному студенту нараховуємо індивідуальну стипендію
перемножуючи вартість балу на кількість балів цього студента. Павло Жежнич - 4-3-2009 у 10:50
Цитата:
Оригінальне повідомлення від romano
Краще так: Рахуємо суму всіх балів по всіх студентах, які претендують на
стипендію. Далі ділимо стипендійний фонд на отриману суму - вийде вартість одного
балу (грн/бал). Тоді кожному студенту нараховуємо індивідуальну стипендію
перемножуючи вартість балу на кількість балів цього студента.
А в такому разі найвигідніше усім студентам здавати однаково погано на мінімум -
тоді можна нічого не робити, і отримувати стипендію.Павло Жежнич - 4-3-2009 у 10:59
Цитата:
Оригінальне повідомлення від romano
Несправедливо. Виходить, що лінюхи в категорії В виграють від того, що працьовиті
перейшли в категорію А, та ще й діляться там своїм лімітом.
Лінюхи не виграють, бо за означенням в них не може бути стипендія більшою ніж
стипендія A (можна ввести коефіцієнт, що в стипендія нижчої категорія не більша
ніж наприклад 0,8 від стипендії вищої категорії).
Більше того, вони тільки можуть програти, бо кількість студентів у категорії A
збільшиться, відповідно стипендія A зменшується.
В цій схемі не вигідно усім студентам попадати в одну категорію (звичайно якщо
дивитися тільки з т.з. отримання стипендії), а вигідно дотримуватися певного
розподілу залежно від вибраних відсотків для кожної категорії. Таким чином
досягається ще одна мета - розподіл студентів за успішністю (відповідно до
болонського процесу), тобто студентам не вигідно штучно гнатися за відмінними
оцінками.romano - 4-3-2009 у 12:59
Цитата:
А в такому разі найвигідніше усім студентам здавати однаково погано на мінімум
Не вийде. Що таке "всі студенти"? Це не одна особа, яка може прийняти одне рішення і
так консолідовано його виконувати. Тим більше, якщо не вчитися, можна і взагалі
без стипендії залишитися, а як добре вчитися - дістанеш максимум з доступного.
Цитата:
тобто студентам не вигідно штучно гнатися за відмінними оцінками.
А якщо я "нештучно женуся", а цілком чесно і цілеспрямовано прагну вищих оцінок, то
де тут моя вигода?
Має бути так - "кто нє работаєт, тот нє єст" Марія Павлюх - 4-3-2009 у 13:35
Цитата:
Оригінальне повідомлення від Юрій Сєров
У статті гуманітарія важко не погодитися з думкою, що зараз в освіті є значно
важливіші проблеми ніж поділ стипендій. Невже криза така серйозна?
Виходить що так . Бо спочатку уряд приймає
популіське рішення про збільшення розміру стипендії, а тепер всі думають - як то
її зменшити, і залишитися "білими і пухнастими".
Павло Жежнич - 4-3-2009 у 14:14
Цитата:
Оригінальне повідомлення від romano
Не вийде. Що таке "всі студенти"? Це не одна особа, яка може прийняти одне рішення і
так консолідовано його виконувати. Тим більше, якщо не вчитися, можна і взагалі
без стипендії залишитися, а як добре вчитися - дістанеш максимум з доступного.
Що таке "всі" залежить від того яким чином розподілється стипендіальний фонд у
межах вузу.
1) Якщо він зразу ділиться на всіх, виникає проблема, що "завищені" чи "занижені"
оцінки на одній спеціальності впливають на розмір стипендії на іншій. А це не
зовсім коректно.
2) Якщо він ділиться за спеціальностями, то коло "всіх" істотно звужується навіть
до повного знайомства всіх студентів одної спеціальності з відповідними
можливими наслідками щодо "домовленостей".
За схемою "бал має ціну" (якщо є наперед фікований фонд стипендії) великим
негативом є те, що розмір стипендії визначається тією категорією студентів, яких
є найбільше і які мають приблизно однаковий рейтинг. Наприклад, якщо на двох
різних сесіях 95% має рейтинг відповідно біля 70 і 90 балів, то розмір стипендії в них
в кожному з цих випадків буде відрізнятися на копійки.
Цитата:
А якщо я "нештучно женуся", а цілком чесно і цілеспрямовано прагну вищих оцінок, то
де тут моя вигода?
Має бути так - "кто нє работаєт, тот нє єст"
Переважно студенти прагнуть знань, можливості бути студентом (не бути
виключеним), можливості продовжити навчання в магістратурі, побільшої стипендії,
а також переходу з комерції на бюджет. А прагнення вищих оцінок - це механізм
досягнення в першу чергу трьох останніх цілей.