Форум Рідного Міста

Чи варто українській церкві (церквам) перейти на григоріанський кал...

Павло Жежнич - 30-11-2002 у 04:06

Українська греко-католицька та православна церкви живуть за юліанським календарем, хоча наша країна живе за григоріанським календарем. Тому в нас трапляються дивні речі:


Так може варто українській церкві (церквам) перейти на григоріанський календар. Тоді вище згадані проблеми відпадуть. Крім того, це міг би бути поштовх для об'єднання українських церков у єдину українську церкву з вигідними відмінами від російської церкви (приклад, хорватська церква на відміну від сербської перейшла на григоріанський календар).

Теодор - 5-12-2002 у 14:14

Ти абсолютно правий. І ще є море причин по яких варто переходити на новий календар.
В нас все-таки європейська інтеграція, а не азіатсько-московська.

Юрій Сєров - 8-12-2002 у 18:58

Тут десь панотець пробігав. Цікаво його думку послухати... ;)

Андрій Пелещишин - 8-12-2002 у 22:55

Я як адміністратор, офіційно заявляю, поки що на форумі не зареєстровано жодного (принаймні мені невідомо) священника жодної конфесії, теолога або авторитета в релігійних справах.
Я думаю, Форум би виграв від таких учасників, тому сам займуся питанням залучення експертів і всіх інших прошу.

Ярослав Новицький - 10-12-2002 у 00:32

Тепер у нас (на форумі) є Отець Прокопій ;) але я щось сумніваюсь у його священничому сані :D:D:D

Ярослав Новицький - 10-12-2002 у 00:44

Крім вище сказаного, хотів би додати ше й таке:
Існує таке поняття, як культурні традиції - давні і, нажаль, сильно забуті. Це ті, про які згадують старі бабки, які дуже злостяться, якщо традиції порушувати. І, можливо, не стільки важливо, що ми в тих традиціях поміняємо, як факт їхньої зміни, адже тоді вони перестануть бути традиціями :(.
Крім того не слід їх путати з політикою!!!:mad:
Вони (традиції) НАШІ!
А прийняття чужих традицій обезличує націю. І за допомогою цього ми не станемо Європейцями, а перестанемо бути собою.

(прошу звернути увагу - я протестую проти підходу до справи, а не проти її вирішення)

Андрій Пелещишин - 10-12-2002 у 22:25

Погоджуюся однозначно, що Європейцями бути чи не бути не питання календаря. Врешті-решт, якщо вірити Романо Проді (є такий "великий європеєць"), мусульманська Туреччина набагато "європейськіша " ніж ми.
Мене особісто страшенно дратує коли такі "інтелектуали" монополізують Європу (як сукупність 15+10 країн).


Інше діло - традиції. Тут я собі позволю посперечатися. Звичайно, тільки історики можуть сказати якими були традиції нашого народу. Але безперечно - традиції - це і те що було 25 тисяч років тому, і 5 тисяч років тому, і 2 тисячі років тому, і 1000 років назад, і 20 років назад.
На цій часовій осі ми можемо безсумнівно знайти і аргументи на користь існуючої ситуації. Проте в основну традиції древніх часів формувалися на основі в першу чергу здорового прагматизму та на основі необхідності будувати теологічно несуперечливу картину світу.
Тому свято різдва (навіть язичницьке) завжди тяготіло до зимового сонцестояння (22 грудня здається) і католицьке різдво практично зберегло традицію та логіку древніх індоєвропейців.
Ситуація, що виникла у нас, є породженням (наскільки я розумію) боротьби з традиціями ще кількох "великих європейців" які пересунули світський календар, а про церковний забули.

А щодо змін традицій, то введення христіянства також було зміною традицій. Зміною традицій нашого народу також було:
- відміна принесення людських жертв (наприклад спалення дружини разом з померлим чоловіком)
- зміна форми поховань (погребіння замість спалення)
- використання в їжі продуктів завезених Колумбом (на різдво напевно помідорчики мариновані чи баклажанчики споживаєте :) )
- введення писемності та комп'ютерів


Я думаю список далеко не повний але достатній, що б переконатися, традиції потрібні, але також потрібна традиція міняти при потребі традиції.
О загнув ! :)

Павло Жежнич - 2-1-2003 у 16:32

Є традиції, є політика, а є ще здоровий глузд.

Коли я організовував опитування, то керувався здоровим глуздом. Бо я не вважаю життя за двома календярями нормальним. Мені здається, що вже пора з цим визначитись.

А щодо традицій чи політики, то Україна приймала християнство власне з таких мотивів. І хоч християнство приймалося недобровільно, все ж воно прижилося, бо зберегло частину язичницьких традицій (писанки, коляди, вінки на Івана Купала , більшість великих християнських свят припадають на язичницькі). Християнський календар був узгоджений з існуючим тоді календарем.

Традиції звичайно слід берегти. Але є традиції важливіші (культура, мова), які потребують більшого захисту, ніж досить неточний юліанський календар.

Отже, від того, що в черговий раз ми узгодимо церковний календар зі світським, нічого поганого не буде. Якщо хтось вважає це політикою, то це не є проблемою. Але хай це буде наша українська політика, а не західна чи східна!

Дмитро Ципкін - 10-1-2003 у 15:04

Я представник Римсько-Католицької конфесії, але вважаю, що православні та греко-католики повинні перейти на григоріанський календар.
По-перше, не буде такої невдалої різниці між "свєтскім" и церковним календарями.
По-друге, вся Європа святкує за новим стилем. А Україна, нагадую, є Європою. Якщо Росія бажає залишатися ортодоксами -- нехай. Коли я в листопаді був у Петербурзі, там Європою і не пахло -- усюди Азія, навіть повітря якесь не таке вільне.

Тому, сподіваюся, українська церковна влада все ж таки влаштує перехід на новий стиль. Але вже час піднімати питання й нам -- народу.

Православний календар

Дмитро Таран - 10-1-2003 у 17:02

Text Black
Коли обговорюють релігійні питання, то чомусь завжди забувають про самий сенс віри. Віра - це не те, щоб було легше чи приємніше, або так як у інших. Православний календар встановлений Вселенськими Соборами. Святі люди, які це питання вирішували, мали і причини, і я вірю, Духа Святого. Тож для мене це питання не стоїть. Головне в вірі - це спасіння душі. І календар - це частина віри. Так що я думаю розум і серце - це не завжди едина річ. Що говорить розум - ви пам`ятаете Адама?

Роман Голощук - 11-1-2003 у 16:07

Цитата:
Першим відправив користувач Дмитро Ципкін
Тому, сподіваюся, українська церковна влада все ж таки влаштує перехід на новий стиль. Але вже час піднімати питання й нам -- народу.


Частина мешканців України, а саме львів’яни, для себе це питання вже вирішили – за результатами соц. опитування більшість львів’ян за перехід на новий стиль. Між іншим, і дане опитування повністю це підтверджує :) Залишається тільки визначити час і механізми здійснення цієї „епохальної” події. Крім церковної влади у цьому повинна брати участь і держава.

Дмитро Ципкін - 15-1-2003 у 17:07

Цитата:
Першим відправив користувач Роман Голощук
Крім церковної влади у цьому повинна брати участь і держава.


Я вважаю, що державна влада в релігійні проблеми не повинна втручатися, оскільки релігія має залишатися релігією і не мати якихось адміністративних рамок. Втручання влади ми бачимо у Росії, де 2002 року до Держдуми було подано рекомендації визнати протестантів і... католиків(!) екстремістськими організаціями. :o
Щодо опитування: у Львові, мабуть, не має такого впливу московського патріархату, і населення бажає переходу на григоріанський календар. Про Суми такого не скажеш, оскільки більшість моїх знайомих категорично проти переходу.
У близькому майбутньому я спробую організувати опит населення на це питання в Сумах.

Андрій Пелещишин - 15-1-2003 у 18:05

А Ви їх просто до нашого Форуму залучайте! ;)

Православне - це не значить російське.

Дмитро Таран - 16-1-2003 у 15:31

Хочу висловитись з приводу календарного питання. Хоча не стільки про нього. Я багато років працював в Росії і як мені вважається щось зрозумів в руській душі. Там теж дуже багато нетерпимих і націоналістично настроєних. Там також багато інтелигентних людей, котрі вважають українців братами. Жити в Росії мені не дуже хотілось, вдома краще, але ось що я зрозумів:
агресивне протистояння до російського сходу і уклінне положення до заходу принижує українців. Ми набагато величніші і самодостатніші, щоб лаятись на схід і ластитись на захід, або навпаки. Хай краще і ті і ті ластяться до нас. Бо на Заході презирства до нашого боку не менше, повірте. А у питаннях православ`я є чин і ієрархія. Є порядок, встановлений ще Спасителем і його апостолами. Київська митрополія входить до складу Московського патріархату. Це як закон Божий. Питання про відокремлення Київського патріархату треба вирішувати в Єрусалимі, у Вселенського Патріарха. Я кажу про справжній Київський Патріархат, який би мав апостольську традицію і був би визнаний всіма православними церквами. Тож коли обговорюються питання про календар, то прохання не мішати грішне з праведним. Діло тут не в Москві. Просто православні люди, в Сумах, у Львові чи де інше, самі не допустять таких диких змін. Православні в цьому питанні будуть мислити в напрямку зміна календаря-печатка відомого суб`єкта на праву руку- печатка на чоло...Невидимий світ так переплетений з видимим. У кожній події є прихований сенс. Тож, якщо ти світська людина, не берись судити релігійні питання. Вибачаюсь, якщо щось сказав грубо.

Юрій Сєров - 16-1-2003 у 23:51


Цитата:

Просто
православні люди, в Сумах, у Львові чи де інше, самі не допустять таких диких змін


А що такого дикого в переході на Григоріанський календар? Це ж не зміна обрядів і не зміна заповідей.
А як ви поставитеся до такої "дикої" зміни - з 2100 року святкувати Різдво 8 січня. Ми звичайно до тієї дати не доживемо (якщо не станеться нічого фантастичного в медицині), але для церкви 100 років це не такий уже й великий проміжок часу.
Звичайно, перейшовши на новий календар ми матимемо ще 2 свята: старе Різдво і старе Водохреща. Але з часом це зникне.

Павло Жежнич - 17-1-2003 у 01:33

Цитата:

...агресивне протистояння до російського сходу і уклінне положення до заходу принижує українців.

Пане Дмитре. Я не зовсім розумію, чому ви стверджуєте про уклінне положення до заходу. Перечитавши усі листи, я не побачив такого тяжіння. Навпаки, мені здається, більшість дописувачів тажіють до власного українського, а не до західного чи східного.
Щодо протистояння до російського, то це є природно, бо ми є абсолютно різні, і не треба надумувати відсутність цієї різниці.
А найбільше принижує багатьох українців - це відсутність самоповаги, комплекс неповноцінності. Церква повинна допомагати народу знайти цю самоповагу, а не займатися підкреслюванням на кожному кроці, що
Цитата:

Київська митрополія входить до складу Московського патріархату.

Нажаль ми занадто відступили від теми.

Цитата:

...якщо ти світська людина, не берись судити релігійні питання.

Церква існує за ради віри людей, чи за ради самої себе? Якщо для людей, то питання календаря стосується кожного з нас. І для цього я і відкрив цю дискусію. Якщо ж церква існує для себе, то це починає асоціюватися зі звичайним ТзОВ (я б цього не хотів).
Цитата:

Головне в вірі - це спасіння душі. І календар - це частина віри.

То для чого притримуватися помилкового календаря, який примушує часто забувати про віру?

Просто всі питання щільно пов`язані

Дмитро Таран - 17-1-2003 у 10:09

Церква існує не для себе. вона існує для людей. І тут питання стає дуже глибоким. Бо є церква православна і її символ свічка (форма куполу, горіння задля Бога, активна позиція людини до Царства Божого), а є церква католицька, символ її шпиль, промінь світла, який іде з неба на людину, тобто пасивна позиція людини до Царства Божого. Саме тому в православному храмі люди стоять а в католицькому сидять. І у всьому цьому є дуже великий сенс. Нічого на світі не буває просто так. Церква може асоціюватись з чим завгодно, навіть з ТзОВ, але це тільки до смерті, бо коли почнуться духовні митарства і відповідь за життя, то там стануть зрозумілими всі незрозумілості. Я це говорю для того, щоб прояснити хід думки східняків.
А щодо календаря, не спішіть його обзивати помилковим. Цей світ часто робить чорне білим.
Так, головне в церкві - це спасіння душі. А не облегшення трудів тіла. А наше обговорення, мені здається, більше направлене на тіло.

Павло Жежнич - 20-1-2003 у 17:34

Символи православної чи католицької церкви можна трактувати по-різному. Це справа суб'єктивна. Наприклад, горіння свічки можна трактувати як пасивну позицію людини до Бога, бо свічка (життя людини) запалилася з волі Божої, і згасає вона також з волі Божої. А якщо подивитись на католицькі шпилі, то можна вважати, що вони направлені від землі до неба.

Останні твердження - це не моя позиція (щоб мене не звинуватили в прихильності до католицизму), а це може бути позиція, наприклад, католиків (бо їм так вигідно).
Я це веду до того, що багато існуючих символів створюють люди, і трактують люди. І календар - один з таких символів.

Календар має сенс, звичайно, лише при житті людини, бо після смерті вже не має значення який календар (юліанський, григоріанський і т.д), чи навіть яка церква (православна, греко-католицька, католицька і т.д.).
Усі ми будемо відповідати перед Богом за проведене життя.

А тепер щодо точності календарів. Саме поняття календаря виникло задовго до виникнення, наприклад, християнства. І календарі придумували ці народи, яким потрібно було відмічати контрольні точки часу (наприклад, початок посіву, жнив тощо). Календарі були різні: неточні і точніші.
Юліанський календар виник раніше за григоріанський, і природно, що він дає більшу похибку в часі (вживаючи слово "помилковий" я мав на увазі точність календаря).
Ми живемо в час інформаційної ери, коли точність та вчасність інформації грають дуже важливу роль.
Календар - це інформація про час, а тому він повинен бути якнайточнішим.

Є точність а є вірність.

Дмитро Таран - 20-1-2003 у 18:24

Звучить переконливо, але вірність в вірі має більше значення. Контрольні точки часу можна робити як зручно. Але постанови Вселенських Соборів при духовних митарствах можуть трапитись як більш точні точки.

Sophijka - 21-1-2003 у 18:22

Hm, spershu pereproshuyu za latynku (obizyayusya kyrylizuwatysya ostatochno i bezpoworotno:-).
A shodo kalendarya - to dozwolte nahadaty, sho Bolhariya, yaka zrodu-wiku ne bula katolyzkoyu (katolykiw trohy bilshe 1 widsotka naselennya, z nyh hreko-katolykiw yakis' desyati...Tay konflikty mizh konfesiyamy isnuyut', ale ze wzhe insha tema..), dotrymuyetsya taky hryhorianskoho kalendarya.
Tobto nawryad chy warto dyskutuwaty pro konfesiyi...Yak ya pamyatayu, zerkwa w Ukrayini she trohy dawnishe howoryla pro neobhidnist' perehodu, ale
sho tam z 'wozom', tobto achy ruhayetsya win - zhodnoho ponyattya:-(.

Дмитро Ципкін - 28-1-2003 у 16:00

Не треба розділяти, що "католики - пасивні", "православні - активні". Ці розподіли лише створюють ворожнечу між конфесіями.
Існують сім'ї, де є і католики, і православні (наприклад, моя родина). Звичайно, цікаво святкувати свята двічі, але це якось роз'єднує.
Щодо календаря, то це справа самої православної церкви і ніякого тяжіння до Заходу тут не має бути: Україна є й буде незалежною державою. Але всі християни мають бути єдині, навіть у календарі. Й до того: оскільки ми живемо за григоріанським календарем, нехай і церква живе за тим календарем, за я ким живе її парафія.

Дмитро Таран - 29-1-2003 у 13:49

Побажання людей облегшити якісь незручності цілком зрозумілі. Ні про яку ворожнечу між конфесіями мови не йдеться, в мене є знайомі католики, яких я дуже поважаю і як духовних людей також. Тим більше, що до 1156 року всі були православними.
Я просто хочу висловити думку, щоб питання віри обговорювались не на побутовому рівні. Ці питання заслуговують більшого.

Андрій Пелещишин - 29-1-2003 у 15:26

Я є прихильником переходу на новий календар. Але хочу сказати інше:
Не знаю, чи буде колись єдина церква в Україні, але у будь-якому випадку такий перехід повинен буде синхронним (і греко-католики і українські православні разом - МП зрозуміло ми не дочекаємся). Дуже б не хотілося щоб якась з наших конфесій самостійно зробила цей крок.

Це неможливо з принципових розмірковувань

Дмитро Таран - 29-1-2003 у 17:22

Так само як фарисеї, книжники і садуккеї і перші християни вірили в одного Бога, але не могли знайти спільної мови. Так само неможливе об"єднання Київського і Московського патріархату, католиків, грекокатоликів і православних. Є принципові розбіжності. Але ці розбіжності не стосуються людських відносин. Всі люди повинні любити одне одного, як заповідував Спаситель. Але в один храм цьогосвітніми роздумами людей не загониш. До речі, самі розбіжності між різними конфесіями християн які становлять причину конфліктів, можна було б виділити в окрему тему. Не для того, щоб розсваритись вкрай, а для того щоб краще один одного розуміти.

Андрій Пелещишин - 29-1-2003 у 22:36

Я не говорив про обєднання церков взагалі, а кількох справді українських - тай не про обєднання а про координацію дій їхніх дій.
Хоча живичи у Львові я не бачу таких принципових проблем, які б не дозволили об'єднатися церквам. Але то календаря не стосується

Принципові проблеми завжди приховані

Дмитро Таран - 3-2-2003 у 11:47

І ніколи на поверхні не лежать.

Павло Жежнич - 19-2-2003 у 16:35

Цитата:
Першим відправив користувач Дмитро Таран
Я просто хочу висловити думку, щоб питання віри обговорювались не на побутовому рівні.

Взагалі на побутовому рівні в принципі важко щось глобальне вирішити, а релігійні питання тим більше. Але все ж ми як звичайні віруючі люди маємо право висловити свою думку до таких практичних речей як календар. Тим більше, що єдиний світський та церковний календар може об'єднати (я не маю на увазі буквально) людей різних конфесій.

Користувач Олесь - 19-2-2003 у 16:55

Цитата:
Першим відправив користувач zizu
Цитата:
Першим відправив користувач Дмитро Таран
Я просто хочу висловити думку, щоб питання віри обговорювались не на побутовому рівні.

Взагалі на побутовому рівні в принципі важко щось глобальне вирішити, а релігійні питання тим більше. Але все ж ми як звичайні віруючі люди маємо право висловити свою думку до таких практичних речей як календар. Тим більше, що єдиний світський та церковний календар може об'єднати (я не маю на увазі буквально) людей різних конфесій.


Календар як на мене, не є питанням ВІРИ. І навіть не є питанням ОБРЯДУ. (А обряд, в свою чергу, також не є питанням віри). Греко-католицька церква в США, Канаді, Словаччині чи ще десь, якщо користується Григоріанським календарем (а воно так є), не перестає від того бути Греко-католицькою. Думаю, що і православним то би не шкодило, зрештою, напевно за кордоном є і православні церкви, які мають новий календар. Календар - то тільки календар. І нелогічно жити за двома календарями. Все одно ж не кажем наприклад, що таке-то свято є такого-то числа, але за старим стилем - кажем просто: такого-то числа, того-то місяця, маючи на увазі Григоріанський календар. То так само, якби час міряти одночасно місцевий і скажімо, за Грінвічом.
Але біда в тому, що багато людей звертають основну увагу власне на обряди, ритуали, календарі, як хор співає - така вже людська психологія.

Перепрошую, якщо дане повідомлення видасться надто різким - я не мав на меті когось образити.

Павло Жежнич - 19-2-2003 у 17:12

Цитата:
Першим відправив користувач Дмитро Таран
Так само як фарисеї, книжники і садуккеї і перші християни вірили в одного Бога, але не могли знайти спільної мови. Так само неможливе об"єднання Київського і Московського патріархату, католиків, грекокатоликів і православних. Є принципові розбіжності.

Щодо Української і Московської церкви, то я абсолютно згоден. Але виникає питання: чому ми взагалі повинні з ними об'єднуватися? Їх, наприклад, задовольняє юліанський календар, але то їх проблема. Я вважаю, що українську церкву цей календар не повинен задовольняти.
Щодо Українських православних та греко-католиків, то спільного між ними набагато більше, ніж з Московською церквою. А календар може бути ще одною спільною точкою.
Цитата:
До речі, самі розбіжності між різними конфесіями християн які становлять причину конфліктів, можна було б виділити в окрему тему. Не для того, щоб розсваритись вкрай, а для того щоб краще один одного розуміти.

Я б не хотів, щоб у цій дискусії акцент направлявся власне на календар, а не проблеми релігійних конфесій. На скільки я розумію, у цій дискусії беруть люди різних конфесій, але поки-що ми гарно дискутуємо, і нема ознак того, що ми збираємося посваритися.
А якщо десь існують проблеми між людьми різних конфесій, то мені здається, що це не проблеми релігійних стосунків, а проблеми самих цих людей.

Цілком згоден. Багато християн різних конфесій схожі.

Дмитро Таран - 21-2-2003 у 15:51

Одного року я малював портрети в Скадовську, таке курортне містечко на Чорному морі. І жили ми на одному подвір"ї з однією сім"єю із Львова. Говорили про все. І про віру. Мене вразило, як чисто і непоказно сприймають віру люди на Заході. Як сумлінно ходять до церкви всією сім"єю. У нас на сході теж є справжні православні, але по-моєму їх набагато менше ніж у вас. Я до них зовсім не відношусь. Мене злякало тільки те, що вони ходять до церкви Київського Патріархату. Дехто може мене не зрозуміє, але священники Київського Патріархату (Філаретівці) відлучені від церкви, це підтвердять і в Єрусалимі, і в Бєлграді, і в Бухаресті, кругом, де є помісні Православні церкви, які входять до складу Вселенської церкви під головуванням Патріарха Єрусалимського. Якщо священник відлучений, то миряни, які ходять на його служби також відлучені. Про це є спеціальне апостольське правило. Цей гріх треба довго замолювати. Розумієте, така чиста віра і така підстава. Хоча ідея гарна, національна і все таке. Взагалі, питання віри часто досить страшні. В аспекті наслідків. Для віруючого. Тому і дані християнину пастирі. Треба тільки їх добре відрізняти. Бо сказано, що вирядяться вовки у вівців і стануть красти отару...

Яндрух - 24-2-2003 у 12:01

Звичайно, рано чи пізно, але то має статися.
І перейти на на нове числення, власне, потрібно разом - греко-католики і православні. Окремо - це б тільки пошкодило взаєморозумінню і прихильному ставленні один до одного, що, власне, зараз і відбувається зі сторони греко-католиків (як не дивно).
Церки, звичайно, не об'єднаються під єдиним прапором української держави - то б було абсурдом. Хотілось, просто, щоб Російська православна церква не втручалася у справи української православної пастви (на її, нібито, канонічній території). Але знову ж таки, це питання підпадає під державні інтереси Росії (!!) і нема на то ради.
Поки що...

мені як мирянину що руські християни що українські.

Дмитро Таран - 25-2-2003 у 17:33

Я можу зайти в церкву і в Новоросійську і в Воронежі.
Я вважаю всіх християн братами. І ненависть з державної точки зору мені майже зрозуміла. А з людської ні.

Яндрух - 26-2-2003 у 15:54

Якби ж то Церква була сама-собою!
Дехто намагається використовувати (і то не безуспішно!) Церкву як потужний елемент впливу на мирян (о ні - то вже громадян держави!).

Аби ми не були схожі на них

Дмитро Таран - 26-2-2003 у 18:11

Хай так.
То їм рахується.
На відділення помісної церкви є спеціальна процедура.
То чого лаятись?

Павло Жежнич - 27-2-2003 у 17:27

Не розумію, чому в багатьох нема сумнівів, що священники УПЦ(КП) відлучені від церкви (тобто вони фактично не є священниками, а УПЦ (КП) фактично не є церквою), але мало хто сумнівається в тому, що РПЦ є канонічною церквою. Варто згадати якими методами (далеко не церковними, а брудними політичними) вона створювалася.
Тому притання про утворення української помісної церкви для мене особисто не викликає особливого супровотиву - це відновлення статус-кво.

Яндрух - 28-2-2003 у 09:59

Чулись-ти, що церкві хочуть надати статус юридичної особи (sic!!). От тоді бізнес піде, економіка підніметься...

Католицька історія теж не проста.

Дмитро Таран - 28-2-2003 у 15:58

Треба розділяти, як мені вважається, питання особисті (віра, душа, спасіння, життя, смерть) від соціальних (протистояння кланів, економічні інтереси, вплив на паству). Ніхто не має влади на цьому світі без того, щоби на то не була воля зверху.
А судити інших, що там зроблено так що не так... Бог всім суддя.

Павло Жежнич - 7-3-2003 у 17:24

Цитата:
Першим відправив користувач Дмитро Таран
Треба розділяти, як мені вважається, питання особисті (віра, душа, спасіння, життя, смерть) від соціальних (протистояння кланів, економічні інтереси, вплив на паству). Ніхто не має влади на цьому світі без того, щоби на то не була воля зверху.
А судити інших, що там зроблено так що не так... Бог всім суддя.

А як зрозуміти осудження УПЦ-КП, осудження тих, хто підтримує перехід української церкви на григоріанський календар?

А я не осуджую. Мені тільки жаль.

Дмитро Таран - 7-3-2003 у 18:08

Я висловив думку. Звісно, що вона може не співпадати. Якщо буде зроблено так - ну, що робити. І УПЦ КП не я засуджую. Я просто довожу це до відома, бо я к видно, цього мало хто знає.
І коли введуть ідентифікаційні номери в електроному вигляді на руку чи чоло, теж знайдуть багато аргументів. І від тероризму, і для податків, і для порядку, і для того, щоби було зручно.

Павло Жежнич - 11-3-2003 у 02:24

Тоді виходить, що кожному з нас можна взагалі не звертати увагу на те, що відбувається в суспільному чи релігійному житті, бо Бог всім суддя.
Мені здається що ми самі повинні виступати за нормальне суспільне чи релігійне життя. Бо якщо цього не робити, то кожен отримає не тільки ідентифікаційний номер на чоло, але й на з...
Але ми дискутуємо про календар. Тому хотів би ще раз наголосити, що від точності календаря залежить багато. Жити за двома календарями (суспільним та церковним) мені здається не коректно, бо суспільне та релігійне життя кожної людини повинні бути в гармонії. Зміна юліанського церковного календаря на григоріанський може їх гармонізувати, не порушивши принципів віри.
Наведу такий приклад. Чи хтось з упевненістю на 100 відсотків може назвати дату народження Ісуса Христа? Мабуть зараз її не знає ніхто. І це можливо не 25 грудня (за григоріанським календарем), і скоріше за все не 7 січня (за юліанським календарем). А хіба з точки зору віри це має принципове значення? Абсолютно ні. Для релігії на відміну від суспільного життя не важливий точний час подій, а лише їх послідовність.
А щодо зручностей, то для релігії взагалі таке поняття не існує. Це принципи, яких ми повинні дотримуватися. Про зручності ми можемо говорити лише в суспільному житті. Перехід української церкви на григоріанський календар - це суспільна зручність з абсолютним збереженням релігії! То що заважає це зробити? Мені видається, що амбіції конкретних "церковних" діячів, які більше займаються політикою, а не церквою.

Не знаю

Дмитро Таран - 11-3-2003 у 10:23

Я, наприклад, не можу диктувати своєму пастирю, як лічити час або правити службу. Це не моє діло. Моя справа прожити життя. За його допомогою. І не моя справа думати за пастирське.
І в православній церкві дуже важко буває відстояти службу. І довго, і нібито нудно. Але ж ні в кого не виникає ідея потребувати змінити хід того, як правиться.
І цим календарем користуються не тільки москалі, а майже усі православні. В ньому не тільки Різдво, а й всі інші свята.
Ті, які становлять основу віри. І смерть і воскресіння.
Так що логіка "аби як всі і щоби зручно" в питаннях життя і смерті важить так мало, що навіть і обговорювати те нецікаво.

Статистичні дані по цьому питанню

Роман Голощук - 16-3-2003 у 12:33

... В усьому світі, та й в Україні зокрема, проводять безліч найрізноманітніших опитувань через мережу Інтернет. До їх результатів переважно ставляться скептично. Бо користувачі Інтернету в Україні становлять якихось 5%, а з них лише третина лазить Павутиною регулярно. Але це чи ненайактивніша частина суспільства -- студенти, науковці, підприємці, журналісти... Тож цікаво й часом заглянути на результати таких опитувань -- все-таки голос частини народу.

Візьмемо кілька опитувань, що проводились на сайті http://www.podrobnosti.com.ua протягом останніх місяців. На питання щодо переходу християнських конфесій в Україні на григоріанський календар не полінувалось відповісти 517 інтернетників. З них 50,64% хочуть святкувати Різдво і Великдень з усім християнським світом, а 38% -- ні. До речі, під час останнього соціологічного опитування з ініціативи Інституту розвитку міста з цього питання пропорції відповідей були приблизно однаковими -- 46 та 33 відсотки..."
Д.О.СВІДНИК
Джерело - [url= http://postup.brama.com/dinamic/i_pub/usual.php?what=8322] Поступ [/url]

Дмитро Таран - 16-3-2003 у 15:56

Поріг вето ще не перейшли.
Більшовики, меншовики...
Давайте досліджувати якісь інші, більш математичні питання.

Олександр Ганущин - 3-6-2003 у 11:30

Беларускія Грека-каталікі перайшлі 12 років тому. Залішиліс В і Маскалі

Дмитро Ципкін - 12-8-2003 у 10:48

Наскільки я бачу з опитування, більшість — все ж таки за перехід української церкви на григорианський календар. Це дуже добре, оскільки не буде (майже не буде) різниці у датах католицьких та православних свят. Невже це погано? До того ж, як кажуть, більшість помісних православних церков у світі вже давно перейшли на григорианський календар.

Олексій Мачехін - 12-8-2003 у 10:50

Таке враження, ніби від голосування на форумі щось зміниться :)
Так, я не проти переходу, але поки у нас домінує Московський патріархат цього не станеться.

Наталка - 12-8-2003 у 15:21

Цитата:
Першим відправив користувач Olexiy
Таке враження, ніби від голосування на форумі щось зміниться :)
Так, я не проти переходу, але поки у нас домінує Московський патріархат цього не станеться.


Нічого не зміниться, це інформативне опитування, як визначник громадської думки. А доки у нас домінує Московський патріархат, нічого доброго, окрім злого, з українською церквою не станеться :mad: А звучить як - Українська православна церква Московського патріархату. Тільки у нас таке можливо. Не уявляю собі "Болгарську православну церкву турецького патріархату". :o
Я за перехід на григоріанський календар. :)

о. Руслан - 2-3-2004 у 21:22

Хочу сказати і свої декілька слів:
- для православної традиції питання обряду завжди йде поряд із питанням догми, тому Православна Церква є досить "консервативно"
- однак історія показує, що недивлячись на такий консерватизм, у православї відбулося багато обрядових змін як також відбувя і розвиток певних догм. Деякі зміни мали досить фатальні наслідки. Так наприклад реформа Патріарха Нікона у Російській церкві породила таку сутність як Старообрядців.
- думаю, що сьогодні питання календаря, все ж має присмак політичний.
- я особисто не бачу проблеми у переході на Григорянський календар, бо очевидно, що він є точніший від Юліанського, хоча здається також не досконалий.
- але існує ще Пасхалія, тобто ті свята які ми вираховуємо від місячного календаря і виглядає, що наша Пасха є трохи "точніша", ніж на заході.
Кого б дійсно цікавило календарне питання, то маю одного знайомого, який писав про це десертацію.;)

rost - 2-3-2004 у 23:26

Цитата:
Першим відправив користувач о. Руслан
- але існує ще Пасхалія, тобто ті свята які ми вираховуємо від місячного календаря і виглядає, що наша Пасха є трохи "точніша", ніж на заході.

Одною з основних причин "правки" юліанського календаря була, власне, проблема Пасхи. При накопиченні похибки святкування великодня могло пересунутися з весняного періоду на літо. Тому цю технічну помилку було виправлено під патронатом папи. А нам приходиться мати всі ці незручності помилкового калкндаря, тому що, якийсь не дуже розумний православний ієрарх, на той час вирішив помилковий календар оголосити догмою. Хоча, в жодному з релігійних скриптів, що визнані Святим письмом всіми християнами нічого не говориться про календар.

Dmy - 3-3-2004 у 18:55

Цитата:
Першим відправив користувач о. Руслан
я особисто не бачу проблеми у переході на Григорянський календар, бо очевидно, що він є точніший від Юліанського, хоча здається також не досконалий

Ну, припустимо, досконалих календарів не існує за визначенням. Григориянський точніший за Юліянський, бо пізніший. До релігії то не має стосунку. Може його вдосконалять у щось нове, що ж - нову конфесію запроваджувати? :)
Цитата:
існує ще Пасхалія, тобто ті свята які ми вираховуємо від місячного календаря і виглядає, що наша Пасха є трохи "точніша", ніж на заході.
Кого б дійсно цікавило календарне питання, то маю одного знайомого, який писав про це десертацію;)

Цікавить.
Тим паче, жи не зрозумів, у чим більша точність православної Пасхи. Єдина (аналітична) гіпотеза - народна прикмета "на Пасху завжди тепло". Останнім часом вона, щоправда, не завжди спрацьовує (за 15 літ нарахував 2-3 відхилення), але то можна списати на екологію тощо (бо ж деяки інші народні прикмети працюють ще гірше).
Натомість із розрахунками - просто біда. Вирахувати Православну Пасху може хіба що академік :D (трохи перебільшую). А з Католицької - елементарно, Ватсон. Якщо ніц не переплутав - перша неділя після Повного Місяці по Весняному рівноденні (чи як кажуть кляті астрологи - після першої опозиції Сонця і Місяця в Овні :lol: ).

Хаварівський Устим - 16-3-2004 у 13:24

Питання реформи (поновлення) календаря не належить до незмінної сфери Божественних догматів, а тому має перспективи для позитивного розв’язання.

Компетенцію Церкви можна розділити на дві складові:
1)“божественну-незмінну” – справи, які стосуються переважно внутрішнього, сокровенного життя Церкви: віровчення, догматика тощо.
2)“людську-змінну” – справи церковно-суспільного характеру, які стосуються переважно зовнішньої (організаційної) сторони життя Церкви: церковно-адміністративні, церковно-господарські, просвітні, ревізійні, контрольні, канонічно-правові тощо.
Відтак, питання реформи календаря не належить до недоторканної (незмінної) сфери Божественних догматів чи інших настановлень, а його розв’язання належить мудрості і соборному розумінню Церкви.
Будучи 2-ою складовою вищенаведеного поділу, календарно-богослужбові питання є водночас такими, що виходить за межі компетенції суто Церкви. І у цьому плані Церква має координуватися з державно-громадською думкою і наукою.
Церква може лише розглядати проблему визначення найправильніших, своєчасних і “безболісних” форм узгодження з будь-яким узаконеним цивільним календарем. А ця узгодженість може коливатися від повної перебудови церковного календарного кола до збереження його повної автономії. Зокрема, останнього варіанту сьогодні в Україні дотримуються церкви східної традиції: УПЦ (МП), УПЦ-КП, УГКЦ.
Найвпливовіший східний “хоронитель традицій” РПЦ (Московський Патріархат), який зберігає незмінною і пасхалію (= зібрання правил, на підставі яких вираховується день святкування Пасхи) і старий (юліанський) стиль для всіх днів року, і тільки лише новорічне богослужіння здійснює 1 січня – за новим стилем, – все-таки зробив деякі виключення для зарубіжних парафій. А саме: православним французам, голанцям, швейцарцям, які мешкають у Європі і перебувають в канонічній єдності з РПЦ, дозволено святкувати Пасху за новим стилем.

З точки зору зовнішньої структури серед найвідоміших систем календаря найбільшою точністю відзначаються календар І.Медлера (професор університету в Дерпті, сьогодні м.Тарту, Естонія, 1863 р.) і календар Міланковіча (“ново-юліанський”). Югославський астроном Міланковіч запропонував у 1922 р. “ново-юліанську” систему календаря (на заміну григоріанської), яка була схвалена Нарадою Православних Церков у Константинополі в травні-червні 1923 р., і Церкви Греції, Югославії, Румунії, Болгарії перейшли на цей виправлений юліанський стиль. Проте до 2800 року “ново-юліанський” календар Міланковіча нічим не відрізняється від григоріанського.
Спеціалісти з календарної проблеми (Буткевич А.В., Зеліксон М.С.) вважають, що за своєю точністю григоріанський календар відповідає найстрогішим вимогам сучасності, а похибка в одну добу (що накопичується лише за час приблизно в 3300 років) – не має ніякого практичного значення.
Питання реформи сучасного календаря та пошуки міжнародного “вічного календаря майбутнього” обговорювалися і обговорюються досить активно: лише за декілька десятиріч спеціальна комісія Ліги Націй, а потім комісія під керівництвом Економічної і Соціальної Ради при ООН розглянула понад 200 різних проектів нового календаря (!).
Проте при побудові “вічних” та бездоганно структурованих у внутрішньому відношенні календарних систем (з однаковою кількістю діб у кварталах, півріччях, узгодженістю днів тижня з числами місяців у різних роках тощо) виникають значні труднощі у сфері церковно-календарної практики, де безперервне чергування седмиць складає одну з найважливіших основ пасхалії.
Тижневий семиденний рахунок з недільним днем надзвичайно тісно пов’язаний з церковним духовно-релігійним життям. А тому при розгляді різних проектів стабілізації і запровадження в цивільне життя вічного календаря, Церква не заперечуватиме тільки проти тих із них, які зберігатимуть 7-денний тиждень.

Трошки історії і богослов’я...
Через крайню гостроту відносин між католицьким Заходом і православним Сходом реформа календаря, здійснена папою Григорієм ХІІІ у жовтня 1582 р., була вороже зустрінута на Сході. У 1583 р. папа відправив у Константинополь до патріарха Ієремії ІІ послів з пропозицією прийняти новий календар. У цей же час до патріарха звернувся з питаннями стосовно реформи календаря князь Костянтин Острозький. Того ж 1583 р. у Константинополі відбувся собор за участю патріарха Ієремії ІІ, Олександрійського патріарха Сильвестра, Єрусалимського Софронія та інших православних ієрархів. Собор визнав неправильність у старому численні, але не наважився перейти на новий (григоріанський) стиль, віддавши перевагу старому, який зберігає канони святкування Пасхи.
З ініціативи Російського астрономічного товариства у 1899 р. була утворена при ньому Комісія для розгляду питання реформи календаря в Російській імперії. Своєю постановою комісія рекомендувала запровадження в Росії нового календаря: “Календар має бути виправленим – насамперед тому, що він хибний. Від цього ми не дінемся; це є і буде, які б не наводилися мотиви і не висувалися перешкоди. Ми вже не можемо сказати як Ісус Навин: “Стій, сонце, і не рухайся, місяце!” Нам ближчий Галілей з його переконанням “а все-таки вона рухається!” Знаючи правду, нам уже важко залишатися у старій омані”.
26 лютого 1918 р. декретом Раднаркому РРФСР було введено новий стиль, починаючи з 1 лютого (за старим стилем) цього року, так що день 1 лютого рахувався днем 14 лютого за новим стилем.
Всеросійський Церковний Собор 1917-1918 рр. (як і Всеукраїнський Церковний Собор 1918 р.) розглядав питання пристосування церковного життя до нового громадянського календаря, але зрештою, постановив дотримуватися і зберігати старий стиль.
Проте, значення цього рішення не переоцінювалося. Невдовзі після Константинопольської Наради Православних Церков (травень-червень 1923 р.), який схвалив перехід на виправлений “ново-юліанський” (практично, до 2800 року, – григоріанський) стиль, патріарх Тихон запропонував перейти на цей стиль і в РПЦ, видавши відповідну постанову (вересень 1923 р.). Але через “рішучий спротив народу” цю постанову виконати виявилося неможливим. У цей період в єдиній до цього сім’ї православних церков стає помітним протистояння Москви і Константинополя стосовно календарного питання: динамізм Церков, що тісно примикали до лінії Констанотинопільської Церкви, зустрів енергійний спротив РПЦ, що твердо трималася позиції традиційної обачності у цьому делікатному питанні.
На противагу Константинопольській Нараді 1923 р., Московська нарада 1948 р. заявила:
обов’язковим для всього православного світу святкувати Пасху тільки за старим (юліанським) стилем, згідно з Александрійською пасхалією;
для нерухомих (=що щороку припадають на одне і те ж число і не входять до пасхального циклу) свят кожна Автокефальна Церква може користуватися існуючим у цій Церкві календарем;
вважати обов’язковим для кліриків і мирян дотримуватися стилю тієї Помісної Церкви, в межах якої вони проживають.
Якщо розглянути проект, схвалений Константинопольською Нарадою 1923 р., з точки зору богослов’я, то варто відзначити, що він заслуговує поваги і може бути прийнятним, якщо загальноцерковна (а не тільки ієрархічна чи теологічна) свідомість визнала б за необхідне вдосконалити церковний календар і пасхалію у дусі І-го Вселенського Нікейського Собору (325 р.) та Александрійської пасхалії (до речі, оригінальний текст визначень цього Нікейського Собору стосовно питання про Пасху – якщо тільки така постанова справді була прийнята – до нас не дійшов. Найбільше, що могли зробити отці Собору, за словами В.В.Болотова, – це незаписану і неоформлену постанову, яка мала характер товариської угоди про те, що Пасху слід святкувати відповідно до звичаю, що встановився в Александрійській Церкві в Єгипті, яка була справжнім церковним науковим центром епохи. Відтак, Нікейський Собор не запровадив жодного декрету, загальнообов’язкового правила щодо беззастережного і вічного використання якоїсь чітко визначеної пасхалії, як уніфікованої системи розрахунків і визначень дня Пасхи).
З іншого боку, перехід на “виправлений юліанський” календар потребуватиме зміни способу визначення дня Пасхи. При цьому новому стилі не може (без штучних і сумнівних прийомів) використовуватися Александрійська пасхалія з її великим індиктіоном (=період в 532 роки; дні Пасхи за юліанським календарем точно повторюються після закінчення періодів великого індиктіону). Заміна юліанського періоду в 4 роки “ново-юліанським” періодом в 900 років обов’язково потягне за собою збільшення періоду пасхалії з 532 років до 119 700 років (тобто практично перетворює її в неперіодичну). “Виправлений юліанський” календар так само природно узгоджується з визначенням Пасхи по безпосередніх астрономічних даних, як юліанський календар узгоджується з Александрійською пасхалією.
Труднощі, які виникають при штучному узгодженні “виправленого юліанського” календаря і Александрійської пасхалії полягають у повному зникненні Кіріо-Пасхи і з’єднанні свята Благовіщення з днями Страсної седмиці (при запровадженні нового стилю час святкування Благовіщення досягає лише до четверга 6-ї седмиці Великого Посту); а також в невнормованому скороченні і навіть повному випаданню у деякі роки Петровського посту (піст перед святом Петра і Павла 12 липня). Наприклад, у 1983 р. Пасха приходилася на 8 травня нового стилю, а понеділок після Неділі всіх Святих – на 4 липня, тобто 5 днів після свята св.апостолів Петра і Павла). Як показує досвід Румунської Церкви, у таких випадках приходиться користуватися березневим повним місяцем, тобто відступати від Александрійської Пасхалії.

Отож, на сьогоднішній день для українських церков східної традиції вихід можна вбачати в офіційно визнаному всіма православними церквами праві кожної Автокефальної церкви вільно вибирати одну з 2-х можливостей:
прийняти “виправлений юліанський” (фактично – григоріанський) календар і у зручний час виконати друге рішення Константинопольської Наради про визначення дня Пасхи по безпосередніх астрономічних даних, або
зберігаючи юліанський календар, не змінювати Александрійську пасхалію (допускаючи виключення, де це буде необхідно).

І на закінчення про УПЦ (ширше – РПЦ Московська Патріархія).
За наявності достатньо серйозних мотивів і заради безсумнівної користі для всього християнства, Православна Церква (московська патріархія), за словами протоієрея професора Л.Воронова, могла б навіть переглянути правило, що глибоко увійшло в її свідомість і вкорінилося в традиціях, – правило визначення дня Пасхи у залежності від весняного рівнодення і весняного повного місяця, і перейти до святкування Пасхи у якийсь фіксований недільний день. Але подібне питання міг би вирішити тільки спільний Вселенський Собор (православних і католиків) – як діючий на соборних началах орган, що мав би авторитет, рівний авторитету І-го Вселенського Собору в Нікеї, який санкціонував чинні сьогодні принципи визначення Пасхи.

Влодко - 15-4-2004 у 03:47

Якось не зручно писати мало після Хаварівського Устима, але всеж таки... перейти на григоріанський календар варто, зрештою кожен рік в силу певних обставин в відрахунку часу є певна похибка і зараз навіть григоріанський календар потребує деяких коректив, то вже не кажучи про юліанський. А для церкви певна дата повинна мати якийсь більший зміст як число. Скажімо на Йордана вода набуває цілющих властивостей, але навряд це стається в силу молитов та й срібла потрапляє в неї значно менше ніж потрібно для очищення, скоріше це закінчення чи початок якогось циклу в природі, якщо хочете - космічна енергетика і тп., що не піддається поясненню, отже прив"язане до певної дати, причому астрономічної і виходить, що ми хочемо скористатися цілющими властивостями води, яка ще тиждень тому стала образно кажучи звичайною і так я думаю можна "пройтися" по всіх церковних святах.

Олексій Мачехін - 15-4-2004 у 07:53

Ну, якщо вже пройтися, то спробуйте набрати воду на Йордан і за два тижні до нього.
Думаю, вода буде однакова. Якщо ж ні, то ви знайдете "правильний" Йордан.

Anatoly - 23-12-2004 у 14:09

Ремарка, перехід Церков на новий стиль завжди супроводжується утворенням альтернативних Синодів так званих старостильних.

Tempika - 23-12-2004 у 16:37

...варто, а то тим різдвам кінця-краю нема :-))
тре компактніше святкувати.... :-)

Юрій Філатов - 23-12-2004 у 17:04

Цитата:
Першим відправив користувач Tempika
...варто, а то тим різдвам кінця-краю нема :-))
тре компактніше святкувати.... :-)


у російського народу є таке прислівья про ледачих "Сегодня Симоны, завтра Гулемоны, а там по кабакам крестный ход", сподіваюсь в українців немає точного аналогу, бо пияцтво у наших селах (не кажу за всі) не так розповсюджене, власне, можу зрівняти лише кілька сіл, бо років зо три мешкав у декількох селах на Алтаї, та років 5 саме в Україні, був у багатьох селах Татарії, як у російських так і в татарських (там часто-густо мешкають й досі окремо) бо із 2 по 10 клас учився в м. Наб. Челни (Яр Чалли, Брєжнєв, тощо :P )...
вважаю що церковний календар до способу святкувань має опосередковане відношення...
перепрошую, Симона Зілота (чи правильно Зєлота?) святкують у наших селах вихідним днем?

Tempika - 23-12-2004 у 17:21

...не чула про симона :-)
а розкажи?....

Юрій Філатов - 23-12-2004 у 17:28

Цитата:
Першим відправив користувач Tempika
...не чула про симона :-)
а розкажи?....


я не дуже обізнан у релігійних святах та святих ;)

знаю що Симона святкують літом у розпалі робіт, то ж у різних селах не могли дістатись єдиної думки чи то святкувати до сИня, чи то працювати й молитись... от і виникло прислівьє як докір. Перепрошую за стиль викладення та правопис, навчався у "русько-татарській" школі потім у Бауманському, землі батьків дістався коли вже було двоє діток ;) із легкісттю розмовляю російською :lol:

Олексій Мачехін - 23-12-2004 у 17:39

та Tempilka теж російськомовна :)

Чи можна довести нечудодійність?

Юрій Філатов - 23-12-2004 у 17:42

Цитата:
Першим відправив користувач Olexiy
Ну, якщо вже пройтися, то спробуйте набрати воду на Йордан і за два тижні до нього.
Думаю, вода буде однакова. Якщо ж ні, то ви знайдете "правильний" Йордан.


щодо буквоїдського настрію пана, вважаю що в цьому питанні усмішка недоречна, якщо немає доказів недійовості води взятой з Йордана у водохрещу, (а їх і не може бути, бо доводити можна лише те що є, а не те чого немає, наприклад не можна довести що не існує трава помаранчєвого коліру, навпаки якщо вона існує то це можна довести, перепрошую за лірично-математичний відступ) то нехай така вода буде навіть "плацебо", аби допомогала, та й не нами сказано що "Тогда Он коснулся глаз их и сказал: по вере вашей да будет вам." (С) Матфей 9-29 - не хочу робити поганий переклад, далеко мені до святих з Сіноду ;)

Tempika - 23-12-2004 у 22:12

...та я російськодумна радше, а ось розмовляю російською
дуже рідко :-))) крім з кількома старими колєжанками, а так
виходжу на вулицю і переходжу на українську.... аутоматично :-))
на рахунок води... дівчата, ніщо так не красить, жоден кремчик
чи масочка, як вода на йордан... перевірено :-)

Hanor Narasson - 23-12-2004 у 23:05

Те, чи буде перехід і коли саме на григоріанський календар ІМНО питання "направленості вектору" України. Якщо в "Азіопу" :baddevil:– то "нікагда", тому що "нєзачєм":mad:. Якщо в Еуропу – то вельми ймовірно.

Трохи офтопік. Згадайте, як ми жили і вели бізнес ще відносно недавно, років 5 тому. Коротко: доволі непрагматично. А бізнес і заробляння грошей не вельми терплять лишні сентименти типу "національної_традиції_пиячити_від_"польського"_святвечора_і_аж_тиждень_п _руськім_Йордані". І повище питання "чи ж бухгалтери - не від такого тата?" є в корені неправильним. Скоріше всі інші, що "празнують" цілий січень – "неправильні".

Особисто я – за щонайшвидший перехід. Маю з того приводу сумний досвід. Пару років тому організовував я одну міжнародну імпрезу в одному маленькому містечку на Львівщині (яку – не суть важливо для даного топіка). Почалося то за 3 роки до імпрези з візиту представників міжнародної організації, які мали визначитися, чи можна довірити проведення тої імпрези Україні. Термін їх візиту погоджувався і з міським головою і з облдержадміністрацією і з відповідною всеукраїнською організацією. Зійшлися на тому, що "10-14 днів після закінчення "зимових свят". Так до Києва і повідомили. Проблема в тому, що клерк у Києві (атеіст) не мав "зеленого поняття" коли ж в Україні закінчуються ті самі "празники" і тупо відфаксував "10-14 днів після". Далі було, як у відомому анекдоті: "ми вас нє ждалі, а ви пріпьорлісь":P. За 12 годин перед Щедрим Вечором (18 січня) я зустрічав на вокзалі міжнародну делегацію в складі: норвежця-протестанта, швейцарця-католика і болгарки-православної. Ні в кого з них не виникало навіть думки, що "холідейз" в християнській країні ще тривають. Те, як проходив візит, коли все зачинено "на лопату" треба розказувати окремо і іншими словами.:lol: NB – зробіть поправку у відповідну сторону, що це було не у Львові, а в маленькому містечку.:o

Підсумовуючи. Україна ще довго втрачатиме дивіденди у міжнародній співпраці з Еуропою, поки не перейде на григоріанській календар.

Тарас Задорожний - 24-6-2005 у 10:28

Хоча це, можливо, вже/ще не є актуальним, але Церква знімає піст 1.01. і на більшість важливих світських свят. Якщо піст припаде на День Незалежності, - то він знімається. Тому не це є найважливішим питанням. Хоча, загалом, я прихильник ідеї переходу на західний календар

Східняк - 2-9-2005 у 02:47

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Роман Голощук

Частина мешканців України, а саме львів’яни, для себе це питання вже вирішили – за результатами соц. опитування більшість львів’ян за перехід на новий стиль. Між іншим, і дане опитування повністю це підтверджує :)


А Ви поставте питання для львів"ян трохи по-іншому - Чи хочете ви перейти на григоріанський календар, в той час коли вся інша Україна буде жити по юліанському.

Це питання дуже складне, традиції річ консервативна, і перехід якщо він відбудеться то тільки після загальнонаціонального (загальноцерковного) схвалення. І я думаю, що то буде не дуже скоро. От коли Різдво та Новий рік будуть припадати на весну, тоді може й час буде перейти.

Anatoly - 23-11-2005 у 16:27

Наразі УГКЦ не преходить на григоріанський календар, тому що вважає що переходити мають всі разом... то перше...
Православні ж ясно бояться старостильного розколу, котрий є в Греції, Болнгарії... та й у всіх країнах де православні перейшли на новоюліанський календар.
Також проблема на який календар переходити? Східні церкви в світі переходять на новоюліанський календар.

Anatoly - 23-11-2005 у 16:35

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Андрій Пелещишин
Я як адміністратор, офіційно заявляю, поки що на форумі не зареєстровано жодного (принаймні мені невідомо) священника жодної конфесії, теолога або авторитета в релігійних справах.
Я думаю, Форум би виграв від таких учасників, тому сам займуся питанням залучення експертів і всіх інших прошу.


Як нема:) богослов, 4 курс УКУ

Олекса Кислиця - 1-3-2006 у 11:44

Зміну календаря вважаю не дуже потрібною. Бо при старому, юліанському я встигаю відсвяткувати празники і з католиками і з православними:sing:.

А якщо сурьозно то ми, православні до цього не готові.

Олександр Чорнобиль - 1-3-2006 у 16:08

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олекса Кислиця
А якщо сурьозно то ми, православні до цього не готові.


А що конкретно потрібно, щоб православні були готові?

Олекса Кислиця - 2-3-2006 у 08:33

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олександр Чорнобиль
Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олекса Кислиця
А якщо сурьозно то ми, православні до цього не готові.


А що конкретно потрібно, щоб православні були готові?


Справа в тому, що УПЦ КП чи УАПЦ більш помірковані в таких питаннях, але якщо вони піднімуть таке питання то УПЦ МП їх з"їсть, бо саме серед УПЦ МП найбільше прихожан фанатиків. Саме про них той анекдот, де йдется про стіну в раю за якою православні вважають що вони одні в раю.

Олександр Чорнобиль - 2-3-2006 у 11:05

То я вірно зрозумів - щоб православні були готові, треба щоб патріарх Алексій видав указ про перехід. :lol: Цікава у православних формула готовності. ;)

Василь Яворський - 2-3-2006 у 12:38

Більшіть людей святкують основні свята, швидше за традицією ніж за церковним обрядом. Перехід приведе тільки до того, що в українців буде два Різдва, два Великодня... Бо святкувати 7 січня Різдво ніхто не перестане, так само як не перестають святкувати Новий Рік 14 січня...

Користувач Олесь - 2-3-2006 у 16:37

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Василь Яворський
Більшіть людей святкують основні свята, швидше за традицією ніж за церковним обрядом. Перехід приведе тільки до того, що в українців буде два Різдва, два Великодня... Бо святкувати 7 січня Різдво ніхто не перестане, так само як не перестають святкувати Новий Рік 14 січня...


Зараз є те саме. Святкують по два рази.

Олекса Кислиця - 3-3-2006 у 10:55

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олександр Чорнобиль
То я вірно зрозумів - щоб православні були готові, треба щоб патріарх Алексій видав указ про перехід. :lol: Цікава у православних формула готовності. ;)


Ні в якому разі. Я все згадую як папа Іоанн Павло Другий приїздив до України і яка була реакція РПЦ. Я православний, але дуже поважаю папу Іоанна Павла Другого. Царство йому небесне И не дуже (м"яко кажучі) патріарха Алексія. Саме за те, що РПЦ та УПЦ МП зовсім не поважае віруючіх інших конфесій і попрохав би не пов"язувати православіе саме з патриархом Алексіем. В Україні кріи УПЦ МП є ще УПЦ КП та УАПЦ. Так що треба здихатися від впливу РПЦ на українські справи, тоді і православні і будть готові.

Користувач Олесь - 3-3-2006 у 15:42

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олександр Чорнобиль
То я вірно зрозумів - щоб православні були готові, треба щоб патріарх Алексій видав указ про перехід. :lol: Цікава у православних формула готовності. ;)


Не зовсім ;) Патріарх МПЦ наказ видати може, але в принципі він сам нічого не вирішує, поки йому не скажуть, що робити. Навіть якщо копнути історію глибше, видно, що більш-менш суттєві питання МПЦ не вирішує самостійно, а лише виконує вказівки наявної в даний час в Росії світської влади - царя, центрального комітету партії тощо. Тому практично реалізація переходу МПЦ на григоріянський календар на даний час залежить від президента Росії.

Олег Будзей - 21-11-2007 у 17:52

Щоб щось відбулося, має бути якийсь рушій. Для переходу наших православних зі старого на новий стиль такого рушія немає. Пояснення ученої інтелігенції, що один календар точніший, ніж інший — то надто слабкий аргумент для народу. Якщо в селі на Дмитра (8 листопада) храмовий празник (навіть якщо самої церкви давно немає), то його перенесення на якесь там жовтня абсолютно не буде сприйнято.

Та у нас навіть не два календарі, а один — об'єднаний григоріансько-юліанський. Ми ж то все датуємо за григоріанським календарем (зокрема, усі церковні свята). Навіть коли через 93 роки різниця між календарями сягне 14 днів, думаю, православна церква зробить досить хитро: так само святкуватиме Різдво 7 січня, Дмитра — 8 листопада і т. д. А до того часу, коли Різдво загрозливо заповзатиме у весну — ой ще як далеко...

Ігор Мацевич - 10-7-2011 у 16:35

Спочатку Ісус Христос народився, а потім наступив Новий рік Нової ери. Це просто очевидна річ, і християни всього світу - білі, чорні, жовті, але справжні ХРИСТИЯНИ мабуть незалежно від календаря так і святкують. А з календарем пов"язана всього лиш політика, амбіції і впертість конкретних людей...

Станіслав Лозинський - 13-7-2011 у 15:38

Не думаю, що це на часі, бо зараз і так напружені стосунки з православною церквою. А цей крок -- це різкий кардинальний поворот до Риму. Хоча з іншої сторони вдалого моменту можна чекати тисячоліттями

Ігор Мацевич - 13-7-2011 у 22:21

Мені відомо, що Іоанн Павло ІІ свого часу зробив Алексію пропозицію дуже компромісну: Святкувати Різдво 25 грудня, а Пасху - за православним плаваючим графіком. Звичайно, нічого з того не вийшло. ... А жаль!

Лариса Молодіна - 28-9-2011 у 23:54

Я згідна що відпадуть такі проблеми як піст на Новий рік і тому подібні. Але все ж таки люди звикли до святкування Різдва саме 14, і буде важко перевчитися.

Олександр Завада - 2-2-2013 у 20:28

Цитата: Початково розміщене учасником Ігор Мацевич  
Спочатку Ісус Христос народився, а потім наступив Новий рік Нової ери...[/ rquote]
[rquote=39629&tid=172&author=Hanor Narasson
Україна ще довго втрачатиме дивіденди у міжнародній співпраці з Еуропою, поки не перейде на григоріанській календар.

Проте нам аж ніяк не можна брати із нікого приклад. Адже Україна шукає свій особливий шлях (а хто в це не вірить, запитайте свою бабусю)

Олександр Завада - 2-2-2013 у 20:41

Цитата: Початково розміщене учасником Андрій Пелещишин  

... традиції потрібні, але також потрібна традиція міняти при потребі традиції.
[/ rquote]
[rquote=721&tid=172&author=Ярослав Новицький
Вони (традиції) НАШІ!
А прийняття чужих традицій обезличує ... перестанемо бути собою.

На жаль, українська традиція часто полягає узвичайному відставанні. Якби ж то християнство вперше з'явилося на Україні, і лише потім в Римі; якби ж то кириличне письмо розробили не болгари, а ми; якби ж то імператор Юліан був українцем, то, звичайно, був би сенс дотепер стояти на своєму, як стоять греки на своєму алфавіті. А так весь світ вже відсвяткував народження Христа, а ми ще 2 тижні чекаємо.

Олександр Завада - 2-2-2013 у 20:48

Цитата: Початково розміщене учасником Олекса Кислиця  

ми, православні до цього не готові.

Навіть греко-католики, які підпорядковуються Папі Римському, не готові!
Греки ж святкують Різдво в ніч на 25 грудня, католики теж 25 грудня, а греко-католики разом з Московським патріархатом. Ну не можна ж змінювати НАШОЇ традиції.

Олександр Завада - 2-2-2013 у 20:52

Цитата: Початково розміщене учасником Олександр Чорнобиль  

... щоб православні були готові, треба щоб патріарх Алексій видав указ про перехід...

А тоді років через 5-6 на новий стиль перейдуть і греко-католики

Олександр Завада - 2-2-2013 у 21:05

А тепер факти та висновки:
Факти: Православні християни (патріархату Московського, Румунського, Болгарського, Ефіопського,...) становлять 9% від кількості усіх християн. Враховуючи те, що Вселенський православний патріарх Константинопольський (а також румунський, болгарський, грецький,...) святкують різдво за новим стилем, за старим силем Різдво святкує лише 5% християн.
Висновки: Треба подивитися на себе в дзеркало і чесно сказати:
- Західна Україна хоче бути єдиною із Україною Східною.
- Східна Україна хоче бути в єдності з Росією.


volkorny - 8-2-2013 у 22:03

Не портібно переходити :-)
Знаю багато родин де святкують і 25-го і 7-го, і паски обидві. Тому що один з подружжя - польського походження,
інший - українець. Підозрюю що якщо змінити щось то усі родини будуть святкувати не тільки Новий Рік і Старий Новий Рік, а ще й
Різдво і Старе Різдво...

Андрій Пелещишин - 26-12-2015 у 18:52

На фоні природного зростання антиросійських настроїв у суспільстві зараз почала масово ширитися думка про святкування Різдва за григоріанським календарем. Так би мовити, "зі всім світом".
У принципі можливо зараз справді добрий час для таких змін. І заробітчанам стане комфортніше.

Андрій Пелещишин - 7-1-2016 у 14:09

Керівництво УГКЦ підтримує перехід на григоріанський календар
http://zik.ua/news/2016/01/07/v_ugkts_rozglyadayut_mozhlyvist_peren...

Цитата:
«Ми повинні прямувати до того, щоб святкувати Різдво та інші нерухомі свята за точнішим григоріанським календарем – так, як це зараз роблять не тільки католики, але й більшість православних церков світу. Це питання має не так догматичний, як дисциплінарний зміст», – наголосив Святослав.