З Варшави до Львова потягом. Або не все так уже й погано в королівстві нашому.
З останніх 3-4 місяців в Європі довелось провести певно півтори, в основному в
Польщі. Відповідно, назбирав чимало різних спостережень.
Деякими поділюся. В ракурсі, чи все там краще, ніж у нас, чи варто переймати звідти
усе без оглядки.
Спостереження перше. Про поїзди.
Перша необхідність скористатися з послуг польської залізниці, а саме для
подорожі міжнародного сполучення Варшава - Львів, перетворилася для нас,
балуваних нашою залізницею, в шокову терапію.
Спершу, що таке подорож поїздом Львів - Варшава. Це все те, до чого ми звикли, окрім
купе, але про це далі. Це звиклий для нас квиток, в якому вказано час відправлення.
Можна, як звикло, спокійно приїхати за 15-20 хвилин до цього часу, спокійно
дізнатись, на якому пероні поїзд з вичерпної інформації на табло, спокійно пройти
на вказаний перон, спокійно зайти в купе, куди чоловік занесе дорожню сумку, щоб
дружина не піднімала важке. Буде час спокійно вийти "провожаючим", все неспішно,
по-людськи. Ми звикли до цього і не вважаємо це за щось особливе, все так є, про що
тут говорити?
Настає час повертатися. Напрямок Варшава - Львів. Перша неприємна несподіванка
уже в касі - польська система продажу квитків, на відміну від нашої, не дає
можливлсті замовити нижнє місце. Добре, що касир виявилась людяною, роздрукувала
штук 5 квитків, поки нарешті не випало дольне. Я з цим зіштовхнувся і в системі
інтернет-замовлень, коли сайт, при наявних опціях вибору конкретного місця,
відмовлявся перейти до наступної операції, поки я не зніму виділення. Тобто, хочеш
купити спальне місце, не вимахуйся, яке тобі випаде, на такому і поїдеш.
Ну, квиток куплено, час вказаний 18:55, Варшава - Львів, вагон, місце.
Приїжджаємо завчасно, вишукую інформаційне табло, до відправлення 20 хвилин, міг
би бути поїзд уже поданий. А на табло поїзда і в помині немає, і взагалі, інформація
про поїзди там з'являється хвилин за 10 до відправлення, а то й менше. А ще у них два
тобло, на одному прибуття, на іншому відправлення. Хто б пояснив, в чому тут сенс?
Можна про те, де шукати поїзд, запитатись в касі, але увечері на весь вокзал можуть
працювати 2-3 каси, до яких будуть чималі колєйки, черги, в сенсі, і не факт, що тебе
пропустять запитатись. Але пропустили. А у віконечку "інформування пасажирів"
цієї інформації не надають, відсилають в касу.
Що ж, ідемо на потрібний перон, до відправлення менше 10 хвилин, поїздом і не пахне.
Дивно. Це для нас, українців балуваних. А ще на табло на пероні пише
"Краків-Щосьтам", 18.50. Починаємо трохи хвилюватись. О 18.50 приходить поїзд, підходимо
до провідника, ні, не наш поїзд на нашому пероні за 5 хвилин до відправлення нашого
поїзда! От що би ви подумали? Питаємо в провідника, де наш поїзд, поняття не має.
Ми уже бігом в касу, пробиваємось до касирки, мовляв, куди ви нас послали, там немає
поїзда до Львова. Та витягає якийсь талмуд, листає, ні, каже, там має бути.
Ми трохи в шоці, вертаємось назад, перон порожній, 18:54, на табло новий поїзд, теж з
Кракова, і тільки внизу, біжучим рядком іде інформація, що, мовляв, в цьому поїзді є
вагон до Львова.
Чекаємо. 18:56 приїжджає черговий Інтерсіті, а де ж спальні вагони? Ледве знаходимо
провідника, так, цей поїзд, але ваш вагон он там, далі, біжіть, бо за хвилину поїде.
І от двоє поважних людей, які мають квитки на поїзд міжнародного сполучення,
вартістю півтори тисячі гривень за місце, біжать вздовж поїзда метрів 40, тому що
увійти в один з попередніх вагонів, а потім спокійно пройти всередині до
потрібного вагона не можна, міжнародний вагон причіпний, відношення до поїзду має
лише те, що волочиться за ним поки що.
Добігаємо, заходить дружина в тамбур, я туди валізу, і поїзд рушає.
Я потім сидів ще якийсь час в машині, не заводячи двигун, і думав, що це було? Що це
за сервіс такий за зовсім немаленькі гроші? Що за відношення до людей?
Таке було наше перше, екстремальне, знайомство з польською залізницею.
Наступного разу ми вже заздалегіть чекали вагон в приблизно потрібному місці,
мерзнучи під холодним пронизливим вітром, тому що бігати з сумками ще раз не
хотілося. Поїзд приїхав, ми пройшли 5 метрів до вагону, дружина зайшла в тамбур, я
сумку за нею, провідник закрив двері і поїзд поїхав. Стоянка, здається, менше
хвилини цього разу.
Польські поїзди нагадують наше метро, двері відкрились, пасажири вийшли, зайшли,
поспішаючи, двері закрились.
А ще в Польщі просто нікчемно мало того, до чого ми звикли - плацкартних вагонів,
купе, вже мовчу про СВ. Спальні вагони можуть бути включені до складу нічного
поїзда, так, ви добре зрозуміли, не нічні поїзди плацкартні/купейні, а декілька
спальних вагонів можуть бути в складі інтерсіті. Основна маса людей їде ніч
сидячи. Денних поїздів зі спальними вагонами, навіть, якщо їхати 10 годин, немає в
принципі.
Ще ціна. За вартість квитка в один бік 1588 грн я можу автомобілем з'їздити туди і
назад, і ще пару днів по Варшаві кататись. Як вартість проїзду залізницею може
бути настільки дорожчою за автомобільну? Це ж найдешевший, теоретично, вид
транспорту. Та й швидше машиною виходить, хіба що в чергу на кордоні втрапите,
поїзд 9 годин їде. Автомобілем, не поспішаючи, ці 400 км можна за 6-7 годин подолати,
зважаючи на майже повну відсутність автомагістралей на даному напрямку. А то б і
за 4 години було б реально заїхати.
А ще, знаєте, що таке польський спальний вагон міжнародного сполучення? Пам'ятаєте
дійсність совіцьких часів про третю полицю? І це ні разу не жарти. В купе три
полички, одна над одною. Саме купе менше за наші, ні повернутися, ні розвернутися.
Спати - брак повітря.
Що ж, мені, принаймні, наша залізниця подобається значно більше.Андрій Пелещишин - 5-11-2016 у 20:26
Я подібні скарги чув недавно про Словаччину. І про третю полицю зокрема. А
польські залізниці здається завжди мали погану репутацію.
Насправді, підозрюю, що якби в нас в Укрзалізниці крали мене, то це був транспорт
світового рівня (не з точки зору швидкості), а з точки зору організації і комфорту.
У нас залізниця це певне суспільно-культурне явище, феномен свого роду.Рост - 13-2-2017 у 23:22
Треба було давно написати, але, каюся, життя закрутило.
От не знаю, читають працівники польської залізниці український сегмент
інтернету, зокрема, цей пост, чи яка інші причина. Але уже наступного місяця,
повертаючись до Львова, на пероні можна було спостерігати наступну інформацію на
табло (в приєднаному фото).
Що ж, дякую паньству.
Саша Бурцева - 1-4-2020 у 19:33
мені здається від коли зі Львова почали літати лоукостери, то до Польщі легше
літаком. зазвичай ціна на 100-200 грн більша ніж автобусом чи поїздом но набагато
швидше. Та й частенько можна на знижки натрапити. до нас на Різдво цьоцяя з
Катовіце десь здається 70-80 злотих заплатила за квиток в обі сторони. тим більше в
інтернеті багато таких статей як http://newsyou.info/kak-dyoshevo-letat-samolyotom тому я надаю перевагу літаком. хоча зараз нікуди не
подорожую. хіба що тільки з кухні в спальню чи ванну ((Рост - 1-4-2020 у 21:52
Літак в принципі, а тим більше лоукостер, не заміняє інших видів транспорту.
Лоукостер дешево, але треба ловити квитки, часто замовляти надто заздалегідь,
підлаштовуватись під розклад, при чому здебільшого нема рейсів, щоб зранку
прилетіти куди треба, поробити справи і увечері назад. А якщо їдеш на декілька
днів і маєш зі собою чемодан?
Для мене літак - це якщо в інший спосіб ніяк (через моря-океани), або надто далеко. І
вже точно не лоукостер.
А взагалі надаю перевагу власному транспорту.Юрій Сєров - 2-4-2020 у 11:26
"Уже нікто нікуда не ідьот", бо все перекрито, але останні часи, коли ще можна було
їздити, то наші поїзди до Варшави, Кракова були дуже дорогими. Якщо потягами їхати,
то краще було Інтерсіті до Перемишля, а далі польськими куди треба. Причому до
Варшави взагалі дуже довго потягом, краще вже автобусом - якщо дуже багато багажу.
В іншому випадку - дешевше (чи співмірно по ціні) ловкостами.Рост - 2-4-2020 у 14:17
Юрку, ти не зрозумів, напевно, суті мого допису.
Основано на життєвих подіях, так би мовити.
Треба тобі бути, припустимо, на Урсинові (район Варшави) на 9 ранку, принаймні, не
пізніше 10-ї.
Поїзд Львів-Варшава нічний, пізно увечері виїхав зі Львова, зранку на місці. Так,
квиток дорогий. Але поїзд щоденний. Приїхав, зробив справи і увечері назад, тим
самим нічним.
Ми думали їхати Інтерсіті в Перемишль, а потім місцевими до Вави, але по грошах
виграш незначний, крім того... Якщо сісти одразу в Перемишлі (треба, щоб ще
Інтерсіті не запізнився), то приїдеш в Варшаву пізно, ночуй, тобто, додасться
вартість готелю, а це вже в сумі дорожче, ніж прямо зі Львова. Якщо нічним
польським, то не сильно дешевше, ніж прямим зі Львова, але їдеш добу, крім того день
валанцаєшся в Перемишлі. Навіщо?
Тепер про літаки (усі, не лише лоукости).
От не виходило ні разу, щоб розклад літаків співпав з нашими потребами. Або
прилітає запізно, або вилітає зарано, коротше, знову ж, ночуй.
Тому якщо тобі треба їздити систематично до Варшави на один повноцінний робочий
день, як було у нас, то альтернативи міжнародному вагону нема. Хіба машина, але це з
ночівлею, тому що 400 км, включаючи кордони і звичайні дороги - в напрямку Варшави
немає відокремлених автомагістралей, щоб швидко домчати.
Тому лоукостер варіант, якщо плануєш поїздку сильно заздалегідь, бо ж квитки
розбирають, і якщо їдеш на відпочинок і на декілька днів. А ще усілякі погоди
нельотні, поїзд точно не відмінять і не перенесуть.Юрій Сєров - 2-4-2020 у 19:54
А, ну при такому розклАді, то звичайно, поїзд кращий варіант.
А колісні пари дотепер так довго і шумно міняють?Рост - 2-4-2020 у 19:59
З колісними парами - тут головне знати, в якому купе не треба брати квитки
Бо крутять-то вони там щось зсередини з вагона теж.Юрій Сєров - 2-4-2020 у 20:47
Так, останнє купе точно задіяне. Мав раз таке щастя... Крутять? Гепають молотом!