Андрій Пелещишин - 16-7-2003 у 22:53
Припустимо, ви навігуєте по Інтернету. І знаходите сайт, який вам не сподобався.
Неважно що (дизайн, тематика, мова, прізвище Веб-майстра). Не сподобалося і край! Що
робити? (в межах законного та етичного звичайно!)
Часто можна стикнутися зі стратегією паплюження сайту – писання критичних
повідомлень на форумах, критику в ЗМІ тощо. Проте така стратегія ОДНОЗНАЧНО дає
обернений результат! Чому? Давайте подумаємо.
На сьогодні важливим є не сам сайт (його фізичне існування), а його відвідуваність.
У мережі зараз сотні мільйонів сайтів, і на більшість з них не заходить жоден
відвідувач протягом дня! Вам не сподобався сайт? – так нехай він жевріє забутим,
зі жменькою відвідувачів і нехай тяне гроші зі своїх власників.
Розміщення негативної інформації про сайт дає обернений результат – він починає
процвітати. Це обумовлено наступними факторами
1.Згадка про сайт неминуче призведе до переходу на нього людей, які зацікавилися
критикою (до речі, зовсім не обовязково що вони з критикою погодяться). Одного разу критика одного з моїх сайтів на одному форумі дала мені біля 100
відвідувачів протягом одного дня!! Це немало.
До речі як показують сучасні дослідження по Web-mining та usabilty, поведінка користувача
WWW описується Марківським процесом, тобто після заходу на сайт користувач
"забуває" свій шлях на нього, і йому байдуже, що його сюди привело.
2.Поява лінків на сайт призводить до росту показників типу PageRank, ВИЦ та інших, які
використувуються у сучасних пошукових системах. Це однозначно покращить
позиціонування сайту в пошуківцях, що призведе до росту відвідуваності сайту. До
речі, додаткові відвідувачі ніколи не здогадаються, що сайт був знайдений ними
завдяки критиці.
3.Ріст відвідуваності сайту неминуче призведе до підвищення позицій сайту в
різноманітних топах. Що знову ж покращить відвідуваність сайту (особливо з огляду
на появу гібридних технологій пошуку, що використовує зокрема Rambler і йому
подібні)
4.Наведені вище фактори неминуче підвищать авторитет сайту в WWW та призведуть до
появи на нього нових посилань (імовірно некритичного змісту), що призведе до нової
ітерації росту його популярності. Тривалість одного такого витка у часі можна
оцінити як один місяць (періодичність дансу на світових пошуковцях).
Висновок очевидний – не подобається сайт? – забудьте про нього! Це
найгірше, що можете ви йому зробити. Адже ви йому потрібні більше, ніж він вам.
Ihor Byra - 11-8-2003 у 12:15
Класно написано!!! Одного разу язовсім випадково набрів на критичну статтю мого
сайту. Мені це не сподобалось, але ябачу треба буде подякувати власнику цієї
статті.