Форум Рідного Міста

Правила етикету в Інтернеті

Соломія Федушко - 17-11-2009 у 13:31

Недавно я задумалась на таким питанням. Ні для кого не секрет, що тепер мобільні телефони відійшли на другий план, сьогодні при знайомстві люди більше запитують адресу електронної пошти, чи є зареєстрованими в контакті, однокласниках...
Оскільки є певні правила етикету щодо телефонних розмов, то мабуть і є неписані правила поведінки в Інтернеті.

Наприклад, одне цікаве питання: Стандартно є манерою хорошого тону дзвонити не пізніше 10 год. вечора. Чи є культурним писати десь після 12 год. ночі в ті ж однокласники чи контакт, якщо особа, яка вас цікавити, є в онлайні? І чи писати, коли особа є в оффлайні?

Андрій Пелещишин - 17-11-2009 у 13:48

Колись була ще така тема
Правила етикету у написанні листів електронною поштою

Катерина Слобода - 17-11-2009 у 13:51

Залежить від ситуації,імхо.
Але дуже часто пишу і після 12 :saint: (і онлайн, і оффлайн).

Юрій Сєров - 17-11-2009 у 14:13

Думаю, нічого страшного немає, якщо звернутися до людини через сервіс, що не вимагає миттєвої відповіді. Якщо вона в он-лайні, значить вона не спить і відповідати чи ні - це її вибір. Якщо це лише комп'ютер увімкнутий, то відповість, коли їй буде зручно. Інша річ - подзвонити по скайпу. :)

Катерина Слобода - 17-11-2009 у 20:21

НМД, правила етикету при користуванні скайпом залишаються такими ж, як при звичайному телефонному дзвінку. Одного разу, користуючись скайпом, потрапила в дуже незручну ситуацію, мого співрозмовника мало не закрили на роботі :) Після того завжди питаю чи люди мають час...

Соломія Федушко - 25-11-2009 у 22:40

Ще один момент. Обмінюючись електронними листами, люди використовують шаблон звичайних листів. То ж там вони вітаються і прощаються, оскільки не знають коли адресат перевірить свою електронну скриньку. А ось, наприклад, в ICQ звичайно комунікацію починають зі слів привітання, а закінчується (що деколи особливо мене нервує) повідомленням, що співрозмовник знаходиться в оффлайні. Невже важко написати одне слово (па-па чи до побачення, чи добраніч, чи спишемось)? В мене зразу складається якесь не дуже приємне враження про співрозмовника.
Хоч віртуальне, але все ж таки залишається спілкуванням. Я не можу уявити таку ситуацію, коли дві людини на вулиці чи в кафе розмовляють, а одна просто різко встає і йде геть. Це, слабо кажучи, дивно (звичайно, якщо індивіди не посварились). Чому так можна поступати у віртуалі?

Володимир Романенко - 2-3-2010 у 11:05

А мені не подобається, коли по 20 раз на день вітаються і прощаються, щоб сказати 1 репліку.

Це ж не реальна розмова, де задавши запитання, ми очікуємо миттєвої відповіді (бо бачимо співрозмовника перед собою). Людина може не мати часу відповісти, в неї може бути нестабільне з'єднання, може взагалі хтось інший в цей час перебувати за комп'ютером.

Я за те, щоб не пов'язувати інтернет спілкування з поділом часу в реальному світі. Додали когось у список контактів, привіталися, і спілкуємось, віповідаючи, коли є час. Прощатися можна напр. коли співрозмовник кудись надовго їде, або втрачає можливість віртуальної комунікації.

ICQ-етикет

Соломія Федушко - 16-3-2010 у 22:54

Майже усі активні користувачі інтернету мають свій icq-номер. Але не всі знають, що і при спілкуванні в “асьці” теж є свої правила етикету. Отже, давайте познайомимося з основними правилами спілкування:
1. Немає сенсу писати людині в контакт-листі “Привіт! (радісний смайл)” просто заради того, щоб сказати “Привіт”. Зрозуміло, що коли в контакт-листі всього три чоловіки, то хочеться поговорити з усіма, але як бути одному із цих трьох, у якого в контакт-листі не три юзера, а триста? Уявляєте, що буде, якщо кожний з них скаже йому “Привіт” хоча б один раз протягом робочого дня?
2. Не обов’язково підтримувати безперервну бесіду з кожною людиною, чий нік у цей момент активний. ІCQ лише можливість поспілкуватися з людиною, коли буде потрібно, але жодним чином – не зобов’язання робити це безупинно.
3. Смайлики в асьці – це дуже класно. Однак варто пам’ятати, що різні специфічні смайлики не завжди підтримуються іншими Інтернет-клієнтами. Тобто якщо у вас є, наприклад, смайлик, який б’ється головою об стінку, то це не означає, що такий же самий є і у вашого співрозмовника. Враховуйте цей факт.
4. Наслідок з пункту номер три. Ваш співрозмовник абсолютно точно одержить смайлик у тому виді, у якому ви його відправили, тільки якщо він має класичний вигляд, тобто складається з розділових знаків, наприклад, :-) ).
5. Якщо ви наткнулися в Мережі на словник абревіатур на зразок “RTFM”, не поспішайте радісно переходити на цю мову при спілкуванні по ІCQ. По-перше, її не всі розуміють, а по-друге, навіщо? Класична українська мова зараз зустрічається рідше, ніж усякі “новомови”, і щоб зробити враження на співрозмовника, краще освоїти її.
6. По класичній, роками відпрацьованій схемі використання розділових знаків в асьці, у переважній більшості випадків означають наступне.
6.1. Крапка знаменує собою завершення думки. Крапка наприкінці довгої бесіди може означати, що ваш співрозмовник хоче закрити тему. Якщо просто йде обмін повідомленнями, то крапки наприкінці кожного з них ставити необов’язково.
6.2. Знак оклику – він і в асьці знак оклику. Кілька окличних знаків підряд без супровідного тексту означають бурхливу позитивну або негативну реакцію (яку саме, одержувач такого повідомлення розуміє по контексту власної попередньої репліки).
6.3. Зі знаком питання ніяких проблем немає, тільки на забувайте ставити його наприкінці питальних речень, тому що в противному випадку стає незрозуміло, чи питальні вони.
6.4. «Три крапки» залежно від ситуації можуть означати меланхолію, замисленість, непевність, смуток, тугу, або ж незакінченість думки. Однак ні за яких умов не служить для передачі позитивних емоцій.
7. ТЕКСТ, НАПИСАНИЙ ОТ ТАКИМИ ВЕЛИКИМИ БУКВАМИ, НЕЗАЛЕЖНО НІ ВІД ЧОГО СПРИЙМАЄТЬСЯ ЯК НАПІВІСТЕРИЧНИЙ КРИК! Враховуйте це, коли лінуєтеся віджати кнопку Caps Lock!
8. “Ок” чи “Гаразд” – це ввічлива репліка людини, яка чимось у цей момент зайнята або просто не може продовжувати розмову. Вона означає, що ваше повідомлення прийняте до відома.
9. Якщо ви раптом виявили, що людина в цей момент знаходиться в Мережі і використовує ІCQ, але вам її не видно, не сприймайте це як особисту образу. Кожний має право на те, щоб побути одному, навіть у Мережі. Саме для цього і придумали режим Іnvіsіble.
10. Перед тим як починати спілкуватися з людиною, сидячи в Іnvіsіble, краще звідти вилізти. Оскільки це виглядає нерозумно, особливо якщо спілкуєшся по справі.
11. Якщо в одному повідомленні вам задали кілька питань, то має сенс відповісти на всі, можливо, навіть пронумерувавши, відповіді. Коли відсилаєш людині чотири питання, а вона відповідає тільки на останнє, це дуже дратує.
12. Якщо ви дівчина і не любите маніяків в асьці, не вказуйте свій вік. Або стать. А краще не заносьте в інфу ні те, ні інше. Маніяки шукають дівчат саме по цих пунктах.
13. Повідомлення, що складається з декількох коротких фраз, які завершуються «трьома крапками», незалежно ні від чого залишає дивне враження (приклад: “Привіт… Як справи… А ти чому не прийшов вчора… А я там був… І?..”).
14. Перш ніж дати номер аськи одного “контактера” іншому, варто заручитися згодою власника номера. Можливо, він не прагне розширювати своє коло спілкування.
15. Радісно розсилати спам (тобто повідомлення типу “Якщо цей ланцюжок повідомлень обірветься, Ви зіштовхнетеся з 10 проблемами в наступні 10 років. Завтра твій найкращий день і ти знайдеш своє кохання, але якщо ти не розішлеш 20 таких записів до 12 вечора, то ти втратиш своє кохання назавжди.Просто скопіюй і встав УСІМ КРІМ МЕНЕ”) не варто. По-перше, це безглуздо і забирає час, по-друге, багатьох дратує подібна нісенітниця, отримана в розпал робочого дня.
16. Слова на зразок “шо”, “га” і “чуєш” у вікні ІCQ дивляться ще більш мерзенно, ніж якби ви вимовили їх уголос. Матюкатися теж треба акуратніше.
17. Слово, сказане через ІCQ, дуже погано “вирубується сокирою” з історії повідомлень ІCQ вашого співрозмовника.
18. Пам’ятайте, що людина не чує інтонації надрукованої вами фрази. Намагайтеся не відправляти повідомлень, емоційне забарвлення яких може бути витлумачено перекручено.
19. Не плутайте розташованих поруч у контакт-листі юзерів при відправці повідомлень. Можуть вийти великі незручності ;) .
http://mehanik.net.ua/2008/06/09/icq-etyket/

Андрій Пелещишин - 13-10-2010 у 22:32

Не знаю чому, але мене дратує фраза "доброї пори доби" ("доброго времени суток" в російському варіанті).
Я розумію, що хочеться підкреслити глобальний характер комунікацій, і те, що десь ранок, а десь вечір.
Але щось мені здається, що краще писати тоді незалежні від часу фрази типу "Привіт", "Вітаю" або явно підлаштовуватися під адресата.