Форум Рідного Міста

Музика та асоціації

Nazar - 30-5-2003 у 08:44

Вони бувають різними, але вони бувають завжди. Різна музика в мене завжди асоціюється з різними теплими спогадами і як правило з тими, при яких вперше почув дану композицію, або дуже багато прослухав. Замітив, що поганих асоціативних спогадів зокрема в мене немає.
Зокрема Dire Streits мені нагадує про теплі місячні ночі, якими я робив диплом, в той час мною керували емоції щойно закоханої людини (в теперішню дружину), і тепер постійно, коли чую Where dou you sink your going мене знову і знову переповнюють ці приємні спогади. Схожі почуття виникають при прослуховуванні Коли до губ твоїх у виконанні Плачу Єремії, коли сонце ховалось між двома Карпатськими горами і музика змішувалась з шумом гірського потоку...
Та й гадаю, успіх радіостанцій, що прокручують стару музику також розрахований на аналогічні почуття. Так Мелодія, напевно, нагадує всім про часи, коли нічого не потрібно було робити, а отримувати за то зарплатню...
А ще мені подобалось слухати електробалади чи п"єски коли темно, тоді досить цікаві кліпи малює уява...

Цікаво які приємні спогади та асоціації і з якою музикою в інших дописувачів.

Чарівник з міста Гамельн - 30-5-2003 у 22:47

У мене більшість асоціацій (тих, які розум встигає зареєструвати і запам'ятати) виникають при першому прослуховуванні пісні (зазвичай, ще на перших секундах) і, як правило, абсолютно не пов'язані з якимись зовнішніми чинниками. Хоча деякі дійсно виникли внаслідок сильних емоцій (потрапили в один кадр з ними) або частого прослуховування під час схожих обставин. Також можна відмітити ті, які виникли в снах, коли прокинувшись, я зміг пригадати, що саме було "саундтреком" - в цих випадках асоціації найбільш непередбачувані. До речі, цікаво, як часто інші люди запам'ятовують, яка саме музика їм снилась (якщо, звичайно, це була музика ЗВІДСИ)?

А щодо конкретних асоціацій... Більшість з них мені було би дуже важко описати словами, тому що найбільше значення мають власне "нюанси", відтінки фарб, якими намальований той, чи інший образ. А їх передати практично неможливо.

Спробую описати хіба що "найсвіжішу" асоціацію, яка виникла під час написання цих рядків:
Pentangle - Light Flight (перша пісня на Basket Of Light '69): крихітні чарівні фейрі прокинулись у своїх квітах і з подивом побачили, що з них (квітів) дівчина плете вінок. Вони з обуренням літають навколо неї, але вона поринула у свої мрії і не звертає уваги на маленьких метеликів, які кружляють прямо перед її обличчям :-)


Love is God

Наталка - 31-5-2003 у 10:31

Так, асоціації бувають завжди. Тільки не завжди вони приємні. Але в такий день, як сьогодні, коли моє місто звільнилось нарешті від задушливих обіймів спеки, вмилося прохолодою, напарфумилось духмяними пахощами акації, не хочеться згадувати про погане. Лише про щось світле, чисте, ніжне. Ось, як наприклад, “Yestarday” “Бітлз” – це мої 16 років, перше кохання і перший поцілунок зі смаком полуничного морозива на вустах. Віднині і довіку (або до амнезії J), ця прекрасна мелодія буде нагадувати мені таке наївне, по-дитячому самовпевнене і зовсім незнайоме почуття, яке прийшло нізвідки, як загарбник, лякаючи і приваблюючи водночас.
Коли я чую “Ти втретє цього літа зацвітеш” “Плачу Єремії”, пригадується день мого весілля. Спекотний, безжальний липень, який напарив-таки добрячу зливу, і вуличний гітарист, що прямо під ЗАГСом і під цими мокрими батогами дощу співав (доволі непогано) цю пісню, а я стояла під тим же дощем, плюнувши на макіяж, зачіску та благання свого тоді ще нареченого, мов заворожена, вслухувалась в чарівну мелодію, що линула не з-під пальців, а з душі, і плакала – від щастя. Від того, що я така закохана, від того, що є на світі така музика, і взагалі – від повноти життя.
“Коли до губ твоїх...” “Плачу...” нагадує мені Крим. Південний берег Криму, Сімеїз – мій перший відпочинок на морі. Келих “Мускату Білого Червоного Каменю” в руці, неймовірно великий і неприродньо червоний, немов чимось присоромлений, диск місяцю, котрий виповзає з моря, потім поволі біліє, зменшується в розмірах, відкидає місячну доріжку на поверхню моря, яке шумить, але не протестуюче, а швидше грайливо, і лиже теплими язичками хвиль камінці на березі... З якогось кафе лине ця Пісня над Піснями – саме так я її сприймаю; хтось, ламаючи язика (ненавмисне, просто чутно, що звик розмовляти російською), але навіть цим не зіпсувавши її, старанно виводить “І забуваю я, що вмію дихати...”, і я теж забуваю – про все, і не відразу чую, як, звертаючись до мене, якісь москвичі вражено питають “Боже, что это за прелесть?”. А мій чоловік сміється у відповідь: “Прелесть – це не те слово! Це шедевр!”. У мене взагалі дуже багато асоціацій з різними мелодіями, бо музика супроводжує мене навіть уві сні. Різна. На жаль, є пісні, які я не можу слухати спокійно, без сліз журби, а не слухати не можу. Так, наприклад, “Я в чужині дивлюся на небо” у виконанні “Піккардійської Терції” міцно асоціюється у мене з найтяжчою на сьогодні моєю втратою – смертю бабусі, їхній же “Містичний Вальс” – зі втратою кохання... Але, оскільки я обіцяла не мовить про сумне (даруйте, почала виливати душу і важко зупинитися), то наостанку додам, що пісня викликає ностальгію тоді, коли її мелодія зливається з мелодією душі. Принаймні, так буває зі мною.
P.S. До речі, зараз на моєму плей-листі грає “Клітка з левом”. Така коротенька, а така... як би сказати... грайлива? Чи двозначна? Зіткана із дуже прозорих натяків, і в той же час вона не переходить межі дозволеного. Ще й голос у Тараса Чубая... його манера виконання – саме цієї речі - мов спокуса у чистому вигляді. На щастя - чи на жаль – ніяких конкретних асоціацій ця пісня у мене наразі не викликає – просто дуже подобається. А хотілося б... ;)

Nazar - 4-6-2003 у 22:54

Наталко, то є суперово!
Я вражений реалістичністю, яку породжують почуття, що передані словами, немов би сам переживаю ці спогади-асоціації.
В мене ще є ніжні асоціації з пісенькою Тих, що падали вгору "Ріка". В мене тоді народився синочок, я його залюляв і любувався як він спав, тоді як раз на рестарті грала та пісенька. Тепло, приємно, щиро та гордо. І велике почуття любові, такої, про яку важко говорити простими словами та загадковими висловами, яку важко просто змалювати чи спробувати знову відчути. І коли пан Василь дав касету Ті, що падають вгору - мене відразу пройняло це саме відчуття при прослуховуванні..

І ще, Ви сильно написали про клітку з левом, декілька разів перечитав під цю пісеньку...

Наталка - 5-6-2003 у 10:06

Ой, дякую, Назаре! Я аж зачервонiлася! :)
Взагалi, тема музичних асоцiацiй - то вельми плiдна нива. До того ж, писати, складати речення в слова - то для мене вже задоволення, а якщо мова йде про улюблену музику, про цей чарiвний свiт, який робить кращим свiт навколишнiй - то задоволення подвiйне.
Неодмiнно знайду "Тих, що падають вгору". Дуже зацiкавилась :)

Nazar - 5-6-2003 у 10:41

Виходжу троха з теми, гадаю що інші дописувачі надолужать:saint:
Отож в інеті ви знайдете все про гурт ТПВГ, але не зтягнете музики, тому що тернопільські сайти закрили (кажуть що тимчасово) скачування за браком грошей. Кажуть що через дуже великий заокеанський попит на цю музику вони влізли в борги...
Але пан Ваксиль знайшов касетку під Хрещатиком в якомусь з переходів. де саме, то слід в нього спитати по U2U;).
А колись їх крутили по радіо, лише дві пісеньки Та що танцює з вітром та Ріка(яку називали До дна ходи).

Наразі ще раз даруйте за відхід...

Наталка - 5-6-2003 у 11:59

Не будемо вважати це вiдходом, бо як знайду i прослухаю ТПВГ, то неодмiнно з’являться новi асоціації. Саме по темi :)

Nazar - 5-6-2003 у 21:56

Наталко, гадаю Ваші асоціації просто мусять виливатись якось в поезії. Якщо здогадки по-суті, то може надрукуйте свого якогось віршу, мені дуже цікаво. А про "тортури", то в мене виникли емоції, схожі на о.Круціфукса, але Ви розписали досить переконливо.

А грають зара Дивні. ...ніч десь підходить до кінця, багато випускників цієї ночі залізла на Замок (є у львівських випускників шкіл така традиція), в мене поруч проходить розмова без кінця що аж дуже захопила (від Савла(ап.Павла) аж до Анджея Стасюка), пиво ще є, теми пливуть одна за одною і проходять якісь патлаті випускники і на гітарах грають "Чорних хлопців" , грають переконливо, вокал майже один-в один з Дивними, розмова приривається.... Ще десь вдалині чути що ..."дівчата заплющують очі..." ... літо... ніч...
Гордо та якось затишно, по-свому...

Наталка - 6-6-2003 у 11:36

Та вони й виливаються. :) Весь час. На роботi менi нiчого не варто втупитись в монiтор потойбiчним поглядом, складаючи слова в римованi рядки, а потiм зi здивуванням виявити, що поруч стоїть директор i вже добрих п’ять хвилин щось менi говорить. Добре, що я його давно знаю, i можу назвати хорошим другом, а то в iншому випадку вилетiла б я з роботи з трiском. :) Кому потрiбнi такi замрiянi працiвники?

Представлю нинi коротенький вiрш, який має безпосереднє вiдношення до теми, бо теж навiяний музикою. Отже, похмурий осiннiй вечiр – пiзня осiнь, листопад, якесь велике i дуже наукове зiбрання, а напроти мене сидить чоловiк, який подобається менi так давно i так сильно, що я iнколи замислююсь – а чи це не кохання? Я не смiю звести на нього очей, бо боюсь, що зведу – i бiльше не зумiю вiдiрвати погляд, але все ж краєчком ока поглядаю на нього, бачу його усмiшку – трохи iронiчну, i водночас теплу, очi – сiро-синi, надзвичайної краси, i темно-каштанове волосся – таке сяюче, що доводиться стискувати пальцi, аби хоч таким механiчним шляхом придушити пекуче вiд своєї нестерпностi бажання торкнутися тих шовковистих пут. Коли конференцiя закiнчується, i всi виходять з аудиторiї в коридор, я питаю мою симпатiю про якусь давно вiдому менi дрiбничку, насолоджуючись звуками його п’янкого, оксамитового голосу, мов вишуканим вином. А в аудиторiї студенти включили касету, i звiдти лине хрипкуватий вокал Гарi Мура. «Я все ще сумую по тобi…» Все ще… Я мовчки йду, бо не знаю, що ще сказати – ну, не освiдчуватись ж йому в своїх почуттях. Все ще... Я завжди сумую по тобi, любий, але то – свiтла печаль…

Мiй кожний крок – то крок до тебе,
А кожний усмiх то жура…
Засiяне зiрками небо
Твiй янгол хмарами зорав.

I переплуталась та рiлля
Iз пилом зваблених ночей,
I плещеться чаклунське зiлля
У келихах твоїх очей.

Пiдношу руки я до неба,
Та янгол в нас – один на двох…
Нехай вiн буде вже у тебе,
А в мене будеш ти. I Бог.

P.S. Ось так завжди… А хотiла ж кiлька слiв написати… :)

Олексій Мачехін - 6-6-2003 у 12:03

Розмовляйте, любі мої, пишіть тут свої вірші, розповідайте про спогади.
Ви навіть не уявляєте яке то задоволення спостерігати за Вами!

Nazar - 6-6-2003 у 22:01

Наталко, Ви вже вкотре вражаєте!
Просто дух захвачує, коли читаю!


... ідея була вже не нова, вперше її реалізували на зустрічі новго 2000 року. Компанія різних за професіями але єдиними за поглядами людей малювала одну картину різними пензлями з різних сторін. Захоплює. А ще було день народження. Десь вже опісля півночі згадалась та ідейка, витягли обрамлене полотно, масло і почали. Всі чомусь зійшлись на одній музиці (явище дуже рідке) То була Lacuna Coil "When a Dead Man walks"(чи щось таке). І коли малювали, то виходив кліп. З захопленням крадькома спотерігав за всіма, як мінялись кольори в ритм переходів динаміки, як динаміка народжувала ідеї кольору та сюжету, виходило дуже не зле. А потім вирішили замалювати ту картину водними фарбами, сфотографувавши перед тим. Шкода, що плівку я так і не побачив... А змивати не хочу, шкода. Там ще правда грав Nightwich, але спогади чомусь асоціюються з Лакуною...

Наталка - 6-6-2003 у 22:58

Ще раз щиро дякую Вам, Назаре, за теплі слова. Мені, як творчій людині (принаймні, я себе такою вважаю, хоч мати і гримає - вертайсь, мовляв, на грішну землю до своєї бухгалтерії) дуже багато важить ця підтримка. До речі, про музичні асоціації - мамині нотації та настанови чомсь давно і незмінно асоціюються в мене із піснею "Бітлз" "I want you (She so heavy) з альбому "Аввy Road". Не подумайте нічого такого :), просто річ ця настільки тягуча, важка, довга, хоча і по-своєму цікаво забарвлена мелодійно, що мимохіть чується "Ну, коли ж ти нарешті зрозумієш... пурхати в хмарах... це небезпечно..." Ну, і все в такому дусі. :)

Nazar - 7-6-2003 у 19:14

Я радий, Наталко, що Вам ці прості слова надають наснаги відчувати себе впевнено та гордо в мистецькому вияві свого Я. Це джерело набагато цікавіше та плідніше ніж бухгалтерія;)
А як там справи з пошуком ТПВГ?

В мене зараз грає Без цукру і навіяв теплі спогади про вечори, проведені з Радіо Ініціатива....
.... щойно Ромко Чайка закінчив Рок-енд-ролл або життя, настрій впевнений, затишний та свояцький. Відчуваю себе в свому колі, хочеться зробити щось добре, не банальне та корисне для українства. Поруч вагітна дружина. Ми з мрійливою гордістю перебираємо імена для дітей, хлопчика або дівчинки. Спілкуємось про пісеньку "Мамо", який саме образ вимальовується в мене, а який в дружини. Впевнено знаю що вночі буде "Метрополія", а завтра радіоверсія журналу Четвер... Тішимся, що ми українці...

Олексій Мачехін - 8-6-2003 у 10:18

Аби ця надцікава дискуссія не перетворилась у діалог, дозволю й собі маленьку асоціацію:
Пов'язана вона буде із Скрябіним. 1996 рік, Майдан Незалежності в Києві. Той майдан, хто пам'ятає, був звичайними руїнами площі Жовтневої революції, але вже без монумента Леніну з його друзями.
Так от. Це було на... не пам'ятаю яке свято, але точно в неділю, бо я як раз повертався до Військового ліцею, де тоді навчався, із звільнення. Відбувши вечірню перевірку ми з друзями втікли на майдан, бо там був концерт.
Прибігли вже по темному, все закінчувалось, але! Знаєте, вечірній Киів то не тільки цукерки.... це дух, це запах свіжості та зелені, це зоряне небо та теплий асфальт із босими дівчатами, це дітлахи та й дорослі в фонтанах...
Може я й помиляюсь, але зараз на масових концертах вже нема того відчуття загальної єдності - додалася якась агресія, трапляються бійки. Тоді ж все було якось легко та невимушено.
Так от. Прибігли ми до майдану. Там як раз Скрябін грав. Останні пісні були - "втікай, бо буде війна" та "Птахи". Потім був надзвичайний салют і люди почали розходитись.
А далі сталось щось неймовірне - хтось зумів організувати чоловік 50-60 на струмочок. Точніше навіть не так - організували спочатку чоловік 10. Вони стали в пари. Передня пара бігла під руками і хто хотів - опускав руки та зупиняв іх. Ті, кого зупинили, мусили поцілуватись.
Потім сподобалось й іншим - почали приєднуватись. А далі - підтягнулись і ті, що були самі. Вони йшли під руки та обирали там собі пару з тих, що стояли. Звісно далі йшли вже в парі і мусили цілуватися як всі. Той, що лишався самотнім - йшов шукати собі іншу (іншого).
Звичайно й ми туди пішли - молоді хлопці в формі - хто їм відмовить? Але тут виявилося що й пропускати нас просто так ніхто не хотів - "О! військовий, ану цілуйся!..."
Ми процілувались з 12-ї до 4-ї ранку, коли вже треба було бігти назад.

От і всі спогади - Скрябін, підсвічені жовті фонтани, зорі, нічна прохолода, сором'язливий сміх, відчуття чарівного дійства і перший в житті поцілунок довжиною в цілу ніч.

З.І. І Лє-єнін та-кой маладой....

Наталка - 9-6-2003 у 10:54

Десь в середу обiцяв один знайомий принести касету ТПВГ. Чекаю з нетерпiнням. А що до "Без Цукру" - заздрю Вам, Назаре. Я всю столицю облазила в пошуках записiв i цього гурту, i гурту "Далi" - а нету! :( Втiм, це хоч i прикро, та не дивно - якщо я помиляюсь, виправте мене, але поки що альбоми не виходили, чи не так?

"Аби ця надцікава дискуссія не перетворилась у діалог, дозволю й собі маленьку асоціацію".

Боже, та це нiяка не дискусiя, а дружнiй обмiн думками :)
Олексiю, у вас дуже класнi спогади. Чесно! :))

Ще, як матиму час та натхнення, подiлюсь асоцiацiями, але вже з дому, бо директор мене зараз з’їсть. Хрум - i все, нема молодого романтичного життя :)

Odarka - 9-6-2003 у 12:51

Наталка, альбоми Без цукру і Далі не виходили. Але в мене є демки Без цукру, якщо хочеш я можу тобі дати?
Щодо асоціацій, які в мене викликає музика - це мій ліс, моє озеро і Карпати.
Якщо це важка музика: це концерт на величезному стадіоні, де не має пяних жужиків, де приємно танцювати і підспівувати улюбленій групі!

Наталка - 9-6-2003 у 14:16

Хочу, певна рiч, що хочу! Тiльки як це зробити? Якщо все буде благо, планую потрапити до Львова десь 25-27 червня, бо перед тим - знову ж таки, як нiщо не завадить - хочу вiдвiдати "Лемкiвську Ватру". Може, тодi якось? :)

Odarka - 9-6-2003 у 17:06

Для Наталки, зайдеш на Дзигу!!!

Андрій Пелещишин - 9-6-2003 у 17:44

Ага, а ще можна зайти на кафедру "Інформаційні системи та мережі" "Львівської політехніки"

Наталка - 10-6-2003 у 12:33

Буду - неодмiнно, щиро дякую. Спробую скрiзь потрапити! :)

Nazar - 10-6-2003 у 20:36

То було в ті часи, коли все моє оточення мало музику виключно на аудіокасетах, і CD було якимсь чужим та далеким проявом буржуйської розкоші. Тоді сильно цінував "першу копію", тобто касету, яка записана безпосередньо з компакту. Пам"ятаю, як записав в Призмі (саме туди бігав, як тільки вдавалось заробити декілька рублів-купонів, щоби записати собі якоїсь музики) альбом Сікрет Спіріт "Ред Будга". Відчуття, що запис в плеєрі - вершина досконалості, музика - неперевершена та абсолютно цнотлива переді мною, бо слухав вперше мене підняло на Замок на оглядовий майданчик... Тоді сонце вже ховалось за дахівками домів десь на горизонті, музика дивувала нечуваним стерео, фари автомобілів вулицями свідчили , що ще є десь бурхливе життя, але не тут, не на горі. Тут лише мелодійні гітарні рифи, телпі ефекти азіатського етно, і дуже спокійне сприйняття всього мелодійного...

А до чого це я? Маю касети, що перекатав з Ініціативи з програм Екслюзив пана Юрія Шаріфова, і зара мене аж розпирає з того, що нарешті все добре повертається. Тепер можна ці програми слухати етером одного львівського радіо частотою 102,5 з 19 по 20 годину щопонеділка, середи та п"ятниці!!!

Василь - 11-6-2003 у 08:12

В мене всі асоціації пов'язуються з природою (найчастіше Карпатами). Як вже зауважив Назар, те що було записано з Ініціативи - асоціюються, власне, з тим радіо; і тоді згадуєш, які були класні часи.

Олексій Мачехін - 11-6-2003 у 12:33

До касетної хвилі додам свої спогади:
Це було так дано, що навіть і згадувати страшно. Ознакою того часу були касети МК 60-6 що починали скиглити через рік після покупки, вініл був у розквіті та навіть про колекцію Колі Васіна ще ніхто не чув.
Головною ж властивістю того часу була перша недержавна УКХ станція - Радіо Рокс. Вони вели мовлення з Осло (не знаю чи мовили у Львові).
І от ми - я і мій дядько (на п'ять років старший) щотижня чекали на програму Мьюзік бокс, в якій виконували замовлення.
В суботу - перша програма, в неділю - повтор.
Ми як зачаровані просиджували цілу годину (чи дві?) із аркушем та записували орієнтовний час композиції від початку програми, а на наступний день із приймачем Меридіан, купою неізольованих дротів та магнітофоном Електроніка 302-2 писали ті мелодії що нам сподобались. Приймач був дядьків а магнітофон мій.
Записували, звичайно, на МК 60-6, бо інших тоді ще геть не було. При цьому Павлові (той, що дядько) часто доводилось тримати антену аби забеспечити допустимий рівень прийому а я тримав пальця на металевій частині магнітофону - аби той не фонив.

Зараз і згадувати смішно й дико, але скільки фантастичних пісень ми тоді записали! У такий спосіб в нас з'явився перший запис Twist 'n' Shout, Knoking on Heaven's Door, November Rain, Civill War, We Are the Champions та ще багато чого епохального.
Загалом з тієї ери лишилось понад 20 касет (4.10 карбованців кожна!!!!), із незабутніми враженнями. Зараз їх вже ніхто не слухає - давно куплено мп3 диски всіх виконавців, що нам подобаються, зібрано повну вінілову дискографію Бітлз за допомоги колекції Колі Васіна, але ті запилені касети все стоять нагадуючі про божевільні вихідні навприсядки перед Меридіаном та Електронікою.

Олексій Мачехін - 19-6-2003 у 15:58

Ще одне враження щось пригадалося.

Було це все в ті ж 96-97 роки, коли до Києва не їздили ще на халявні концерти російські гурти а рок-екзистенція ще тільки починалась.

Витупали на концертах майже виключно українські гурти, що в мали в Києві неабияку популярність та збирали 50-80 тисячні аудиторії на майдані та Співочому полі.
Виступав тоді й Тарас Петриненко. Найчастіше він співав наприкінці події і останньою піснею співав загальновідомий гімн перебудовного українського відродження - "Україно".

Найстійкіша асоціація, що залишалася від тієї пісні, - це Кілька десятків тисяч людей, що, взявшись за руки, хором співають "...вірне серце твого синя я кладу тобі до ніг...". Над натовпом зірками грають запальнички, дівчата колишуться на плечах хлопців, нічне небо видається безмежним куполом, пошматованим квітками салюту.

Олексій Мачехін - 19-6-2003 у 16:05

Мамо рідна! стільки помилок в 3-х абзацах я ще ніколи не робив! Вибачте.

Nazar - 21-6-2003 у 20:53

То нічого, у всіх буває, сам привик до автоматичного випралення помилок Вордом, і тому не контролюю результат.

А в мене є наступні спогади про групу Alphaville. То було десь року 95, мій колєга придбав надпотужну(на мої тодішні уявлення) стереосистему з дуже хорошими дзвінкими колонками по 150 Ватт югославського виробництва, і тоді якраз вперше попав в руки альбом "Простітуте". Там є таке поєднання композицій Oh parti + Ivory fover ще досі незнаю чи це одна композиція, тоді я вперше відчув весь захват звуком, коли музика вдаряється в тебе, проймає дуже глибоко і мурашками розбігається по всьому тілу за кожним ритмічним тактом, а такт в цьому поєднанні різко з"являється при початку другої композиції. Ці відчуття настільки були сильними, що багаторазове прослуховування цих композицій лише ще більше пересушували а не вгамовували поєднання відчуттів та емоцій, породжували якісь внутрішні чуттєві мембрани і їх задовільняли. Тоді я так і не міг заснути і ще довго ходив під глибоким враженням звуку...
Шкода що ці відчуття неможливо передати словами...

Зіронька - 27-6-2003 у 10:43

Тому ми і люди- бо інстинкти в нас переросли у почуття...
Музика- то така річ,щось на зразок фотоальбому (як, до речі, і запахи).
Асоціацій- безліч. Наприклад, "День Победы" завжди викликає сльози- бо покійний дідусь дуже любив це свято і цю пісню. Я- у бантиках і з повітряними кульками- тримаюсь за дідусеву руку. А ще ця пісня має смак цукерок "Тарас Бульба", які дідусь завжди діставав з кишені і говорив:"А хто мене поцілує?"...
"Мне просто очень нужен ты"- то я підстрибом восени під дощем біжу до найкращої подружки,щоб розказати, який все-таки він хороший. І пісня чомусь не з ним асоціюється- а саме з дощем і подружкою...
"Любе" мені пахне татовою машиною.
А "Плач Єремії"- то взагалі епоха у моєму житті.

Наталка - 21-7-2003 у 22:37

Ще одна асоціація - музична. Певно, найболючиша в моєму житті (не рахуючи бабусиної смерти і міцно сплетеної з нею в моїх асоціаціях пісні "Я в чужині дивлюся на небо" :(. Зарання прошу пробачення, якщо ці мої спогади змусять когось сумувати, чи просто здадуться недоречними, але саме цього вечора у мене знову грає ця пісня. І саме сьогодні я дослухаю її до кінця.

Так спроквола надходить найтемніша на світі ніч

Ніч таки надійшла спроквола. Впала на мене важким чорним рядном, спроквола – і зненацька. А я так і не зрозуміла, якої ж миті ти перестав мене любити? Що я зробила – чи чого не зробила – щоби бачити перед собою чужого, холодного незнайомця, що розглядає мене, як ентомолог – комаху: зацікавлено і відсторонено. Коли, в яку хвилину ти пожалкував, що зустрів мене? Може, тоді, коли у відповідь на мій поцілунок буркнув: “я втомився” і пішов кудись в ту саму ніч – мабуть, відпочивати? Чи тоді, коли, уникаючи моїх простягнути рук зі вправністю еквілібриста, ти заявив, що я надто розбещена і в мене “одне в голові”? Ти кинув ці слова мені в лице і знову втік, немов рятуючись від їхнього відлуння, а я залишилась – мені нікуди було тікати. Мої руки застигли в повітрі, і все, що я встигла – це підняти долоні, захищаючись, немов дружина Лота, від тої жахливої правди, що і перетворила її в соляний стовп – ти більше не кохаєш мене. Ти чужий. Я не знаю того чоловіка, що принизив мене і холодно закрив за собою двері. Я ніколи не захочу його знати.
Ні, ти, звичайно, повернувся. Дуже швидко. Надто швидко. І вибачався. За що? Не знаю. Я не зрозуміла. Я ненавиджу фразу “пробач, я тебе більше не люблю”. Вслухайтесь, як це звучить: “Пробач, більше ти мене не цікавиш!”. Пробач... До дідька! Це зізнання було б чеснішим і ранило б менше без усяких ввічливих вступів. І – хочу тебе заспокоїти – одного твого погляду було більш ніж досить, аби знищити мене. Слова – це був контрольний постріл. У мертве тіло. Але, як ти потім пояснив, ти злякався, чи не з’їхала я з глузду. Ознаки безумства, на твій погляд, були незаперечними: я сиділа у кріслі, охопивши плечі руками, так, ніби (ніби!!!) мені було холодно, і плакала, а з динаміків лунало “Я вже нічого, крім тої ночі не бачу...”. Тільки ти помилився – я не спричинилася. Я прийшла до тями. Надто пізно, але... ліпше пізно, аніж ніколи.
Ти мене заспокоював. Знову і знову повторював те дурне "пробач". Умовляв не брати дурного в голову, а важкого в руки. Говорив, що у всіх бувають складні періоди. Що ми все подолаємо. Просив не лишати тебе. І я не лишила. Все одно, нічого з того, що ти зробиш або скажеш, більше не завдасть мені болю. Мертвим серцям не болить.
Всі мої друзі, котрі знають мене досить давно, дивуються – “Плач Єремії” я сприймаю весь і беззастережно, але одну пісню ніколи не дослухую до кінця. “Так спроквола надходить найтемніша на світі ніч... І заступає одне-єдине моє вікно”. Всі вважають, що цю пісню я не люблю. Вони помиляються – саме цю пісню я люблю найбільше. Це гімн моєму прозрінню. Кожний на власному досвіді переконується, що в цьому світі ніщо не вічне...

Роман Голощук - 21-7-2003 у 23:42

Наталю! Мені бракує слів... Одразу на мене накинулись власні (болючі і емоційні) спогади... "Мертвим серцям не болить" - це не про Тебе. У Тебе, здається, найщиріше та найемоційніше серце. Серце і душа!

fish - 22-7-2003 у 09:21

вчора Моє Серце десь роздобуло касету, про яку я вже й не мріяла - на вірші Скиби, дуже хорошого дядька без пашпорта...
Слухаю "Я живу в телефонній буді" - викликає відчуття дощу. Мабуть тому, що в телефонній буді так зручно ховатися від дощу, коли більш нема де...
А взагалі Скиба нагадує... казочку про Скибу. Її я вам і розповім.
(складалося в Ірпені дюжиною представників творчої молоді :) )

Як Скиба по кефір ходив.

Якось зібралася ватага хлопців-дівчаток хильнути кефіру. І запросили до свого гурту Скибу. Коли ж дивляться, Скиба не йде і не йде, а кефіру ж мало... Коротше кажучи, Скиба прийшов, а кефіру вже нема.
- А як же?.. А що ж?.. - Скиба питає. А що питать? Нема кефіру.
Хлопці-дівчатка кажуть, мовляв, іди, Скибо, по кефір, нема тобі іншої ради.
- А куди ж я піду?
- А ти обернись, де кефіру нема, там тобі й дорога.
Нема чого робити. Сів Скиба на коня і поїхав.
День їде. Два їде. Три...
Коли бачить - камінчик. А на ньому ще один. А на ньому ще. Ще, ще, ще... до самого неба! А на самому вершечку стоїть коробочка. Кефір!
Зійшов Скиба з коня, поплював на руки, угору лізти, аж коли...
Не знав Скиба, що усеньку дорогу за ним назирці СБУшники-нишпорки йшли. От тут тільки він з коня - а СБУшники одразу раз - ухопили Скибу за білі рученьки. Кажуть, узяли ми тебе, Скибо, кінець тобі прийшов. У тебе, Скибо, пашпорта немає, а онде, Скибо, в кущах десять львівських панків лежать, то ти їх, Скибо, вбив!
А Скиба тільки й каже, мовляв, таж подивіться на мене, кого я вбити можу, а коли в мене пашпорта немає, то звідки ви знаєте, шо я Скиба?
Не слухають СБУшники, рученьки Скибі за спину заломили...
Аж коли підіймаються з бодуна десять львівських панків! Ой що почалося! Панки до СБУшників, СБУшники до панків...
А Скиба тим часом тихенько собі нагору поліз.
По кефір.
А треба сказати, що то були не прості десять львівських панків та й то не проста була скеля - камінчик на камінчику. Були то десять легінів, що пішли свого часу кефір здобувати, та як кожен був добрався до 444-го камінчика, так і впав. І перекинувся на львівського панка, бо була та скеля зачарована.
А Скиба ж не знає, лізе та й лізе. Як доліз до 444-го, так і... нічого не трапилось, бо був Скиба не простий легінь, а без пашпорта. Зняв Скиба кефір, та й зістрибнув. Львівські панки назад у легінів перекинулись, а на місці тої скелі з кожного камінчика виросло ще по 444 камінчики. І постала Велика Китайська Стіна.
А Скиба з кефіром додому поїхав.
Отака вам казочка. На добраніч.

dr.Trollin - 22-7-2003 у 14:19

Я собі (як дозволить Шановний Модераторіал)
дозволю розоритись аж на кілька асоціативних музико-зв‘язків


-1-{технологічний}
Літо. Порожньо у лабораторіях. Вечір.
Аспірант намагається таки відпомпувати установку за допомогою страшенно гуркітливого форвакуумного насосу.
Прагнення почути ще щось живого окрім гуркоту. Клац радіо -... в ефірі передача “цвинтарний ше-е-елест”.
_!Метал-л-л!_

-2-{шпієнський}
Ніч (24:25). Над парком на околиці міста, крізь який хвилями пливе туман, сяє повний місяць. Молодий солдатик на посту (другокурсний курсант WAT -Військової Техноакадемії).
Страашно – а раптом на територію того парку (де, власне, і розмішено отой WAT), що ти доблесно охороняєш залізе Хтось. Роздаються звуки Підозрілої музики (власне скрипкового концерту, трансльованого Радіо Классика, котрого _так_ мені не вистарчає у Львові). З переляку витребуваний черговий офіцер теж з здивуванням прислуховується.
і ОСЬ -- з суворо охоронюваної території на вахту (нахабно) суне Цивіль (я, себто).
(ну не врахував акустичних параметрів повітря під час туману не перемкнувся на слухавки, з лабораторії йдучи. Удостоївся здивованих поглядів, зате жадних питань – чого сидів на 2,5 години довше ніж по перепустці :-)
_скрипка-чарівниця_

-3-{романтично-класичний}
Літо. Спекотний полудень після задушливої поїздки гірською дорогою та підйому по крутій стежині.
Ретельно (напрочуд) підсмажений у кафешці шашлик.
Тиша і чудова мелодія кларнету, що лине з непоганих (знову ж напрочуд) динаміків тої кафешки.
Широке плесо прохолодної кришталевої води. Вітерець.
_Синевір_

fish - 1-8-2003 у 16:03

Щойно був Телефонний Дзвінок.
Ще не вихололі вуха чують якісь звуки з диктофону - ЕТО! (альбом, йде десь середина сторони Бе). Як в тему! Несуттєво, про що співається - це все про мене.
...Я бачу себе акробаткою чи клоунесою з бродячого театру часів середньовіччя - відчуваю похитування брички, бачу різнокольорові клапті, з яких пошита моя сукня, чую сміх, мені тепліє на серці від присутності моєї маленької зграйки таких самих збоченців-придурків, як і я - з якими життя - суцільне свято, яке б воно не було непросте. Одна на одну накладаються дві картинки - середньовічний театрик вуличних паяців і вечірня зустріч із приблизно таким самим придурком-збоченцем, яких я собі оце щойно намріяла...

Олексій Мачехін - 9-9-2003 у 08:41

Йду тільки-но на роботу і слухаю самсобірадіо. Там співають Ельдорадо. Одразу згадалося:

23 серпня - я їду на село - картоплю копати. На потрібний мені автобус квитків не дістав, отже їду на Смілу тоді на Кам*янку і там пішки на Грушківку. До Сміли дістався легко, аж там дізнався що автобус до Кам*янки лише через півтори години. Вирішив на попутках. Йду собі, дорогу розпитуюсь, руку підіймаю - ніхто не зупиняється а баби кепкують - "що пішки підеш?" я відповідаю "Так, а що тут йти?" і впираюсь поглядом в знак - Кам*янка 30.
Йду собі, йду, обганяю москвич синенький. Нескажеш що це вже машина, але й кравчучкою він ще не став, бо сам котиться поки не глохне. Спочатку, правда, він мене обігнав (теж не зупинився), а потім я його - водій тим часом рачки над капотом стояв. Потім знов він мене обганяє - я вже й руку не підіймаю. Через 5 хвилин та ж картина - хлопець рачки, я пішки обходжу його машину. На третій раз він вже наздоганяє мене і зупиняється:
- Не боїшся?
- Не боюсь... - чогось хоробрюся я.
- Ну сідай, бо тобі ніхто не зупиняється а мені ніхто не маше - абідна!
Я сідаю і замінюю його попсову касету своєю збіркою. Через 2 хвилини він глохне і в мене з*являється погане передчуття коли хлопець відкриває капот - кришка тримається на пінці.
Не буду вас натомлювати - зупинялись ми разів 5-6. Хлопець міняв свечі, дроти, тощо - машина їхати не хотіла (а їхав він з Києва). На останньому разі нас обігнав той самий автобус, якого я не хотів чекати. І тут мене розібрав сміх - з динаміків лунало:
"Та далеко та далеко те нещасне Ельдорадо...."
Ми знайшли причину - в багажнику лежали дубові дошки які перетисли шлангочку з баку. за 15 хвилин я вже йшов з Кам*янки на грушківку. Але назавжди залишилась згадка - траса, машина поламана, автобус по дорозі за обрій, безкайня моя осяяна літнім сонцем країна і "Та далеко та далеко те нещасне Ельдорадо...."

А касету я йому лишив - хай слухає на здоров*я.:cool:

fish - 9-9-2003 у 11:01

Що ж то за пісня? Я знаю інше Ельдорадо, де таких слів нема, але на слова Самійленка.
До речі, перше прослуховування таки було пов"язане із сильними почуттями. Навіть не у виконанні Кому Вниз уперше чула, а у виконанні кобзаря-бандуриста Тараса Силенка із ККЦ. Під криловидні гусла.
Це було у Харкові, під час фестивалю-огляду виконавства на старосвітських інструментах. Тарас звернувсь до людей зі словами, що присвячує наступну пісню одному музикантові. Гітаристові, любителю пельменів. Щось іще він говорив, коли мене прострілила думка - дійшло, якого "музиканта" він мав на увазі. Я штовхнула коліжанку, спитала її, чи вона зрозуміла. Та розмислила щось геть не до теми. А я слухала, й відчуття було таке, що ще трошки - і я теж піду робити з білогого дому жовтий (була тоді така мулька - яєшню на тих стінах смажити) чи ще щось погірше...
Твакі справи...

Олексій Мачехін - 9-9-2003 у 11:12

Це терції Ельдорадо. А кому було присвячено? Бо я якось незбагнув.

fish - 9-9-2003 у 13:01

а хто у нас найперший гітарист у державі?

Олексій Мачехін - 9-9-2003 у 13:24

Біс його знає, а що є таке звання?

fish - 9-9-2003 у 15:07

думай, думай :) Не мисли шаблонно

Олексій Мачехін - 9-9-2003 у 15:12

Ми зараз розведемо страшенний офтоп в цій темі і ті, що зайдуть сюди почитати про асоціації закидають нас пластиковими пляшками. Тому переводжу розмову на у2у.

Bullet - 24-9-2003 у 15:09

Привіт, людоньки! Я вам починаю просто заздрити: такі приємні балачки... Мені останнім часом голови нема часу підвести, але музику слухати - святе діло! Чого вартий лише Devin Townsend, коли малюєш, клацаєш-клацаєш по цим бісовим кнопкам, так релаксує, їй богу. Асоціювати такі звуки досить важко... Ну, начебто тіло переходить до якогось іншого стану, крім фізичного.
Ще здорово послухати Марті Фрідмана, коли сумний настрій. Стає, щоправда, ще сумніше, але якось так, наче не ти один такий:)
А от з друзями і з сторонньою публікою можна послухати рокабіллі. Надихає.
Всім дякую.
Завіса.
Овації.

Nazar - 24-9-2003 у 18:06

Гарно написано. Мені особисто подобається, коли говорять про музику не хизуючись своїми особистими музичними вподобаннями, а пишуть на своїх емоціях, направду пережитих при прослуховуванні цієї музики.
А вже про асоціації - тут взагалі годі лише уявити - скільки різних людей - настільки й мені цікаво за тим спостерігати...
То захоплює.

Volodymyr - 24-9-2003 у 20:14

зараз слухаю "Четвертий Кут" з Віктором Морозовим (або навпаки) - і, не знаю чому, стійка асоціація з поїздкою у 24 "волзі" по житомирському шосе, теплий вечір, прочинене скло чисте небо і присмеркове сонце на горизонті, що світить у очі але не сліпить... і ця музика з радіоприймача ("промінь";)... і тепло... до чого б це?..

p.s. писалося під "колишній ідол"

Наталка - 2-10-2003 у 20:13

"Знову Ти"... Ця пісня збурює в мені не пережиті асоціації, а народжує уявні. Хоча... чому не пережиті? Хіба моя уява - не життя? І мої сні... О, ці сни - розгублені від своєї опуклості і тривожні - в їх синій глибині мене незмінно дражнять твої очі. "Знову Ти - Ти знов приходиш в мої сни". Ти там живеш. Тільки не знаєш про це, бо я ніколи не скажу цього тобі. Я не скажу цього нікому, бо й сама подумки кепкую зі своїх мрійливих снів. Чи приспаних мрій? Не знаю... "В усьому винна я" - це правда. Я ж кохаю тебе - отже, це моя вина. І нічого перекладати її на твої плечі.
"Знову Ти" - ця пісня викликає у мене живі, яскраві почуття та емоції. Я згадую твої розгублені очі, розчахнуті від здивування так широко, ніби цим вони прагнули увібрати в себе всю синь теплого літнього неба. Знову Ти... Завжди і всюди - тільки Ти...

Відчуття однієї пісні

Captivitas - 1-3-2004 у 15:39

"Тиша не вміє співати" - Соломія Чубай

Тихий вечір. Перші зірки заглядають у вікно, пліткуючи з теплим березневим дощем.

Каварня-цакерня. На стінах гобелени з персонажами буфонад (Пьєро, Карамболь та інші).

Він і Вона за столиком. Дівчина-офіциант у вбранні Попелюшки примає замовлення. Запах кави заповнює усе приміщення.
Далі тиша, тільки свічка розповідає чергову легенду про це давнє Місто.

У Любові є дві радості...
У Любові є дві печалі...

Odarka - 1-3-2004 у 16:19

Цитата:
Першим відправив користувач Captivitas
"Тиша не вміє співати" - Соломія Чубай

Гарні відчуття! Можливо, колись, якщо захочете...приїдете до Львова і я покажу вам місце...де були написані ці слова....але бажано восени:)
Це ж правдива історія...

Nazar - 6-8-2004 у 10:03

Далі... Пісня про забуту траву.

То було ввечері після важкого робочого дня, я мав приємну зустріч, коли просто посидів та поспілкувався про різні теми і відпочив емоційно. А в кишені я мав приз вечора, нещодавно записану цю нову пісню. Рвався додому нарешті її послухати.
ВВімкнув, вимкнув світло і почалось. По при то, що мені надзвичайно подобається цей вокал, по при то що мені дуже симпатизує ця поезія, по при то, що дуже подобаються музиканти - я все одно був приємно вражений. Соломія колись казала, що троха побоюється, що та пісня є запопсовою, але то виявилось даремним - вона просто легка та прозора!

Тихо, спокійно і у цьому спокої бас разом із соло починають плестись-переплітатись, з’являється мелодика слів і так само ніжно переплітаються вокал з беком. Гарно, мелодійно та заворожливо. У Кузі гарний голос, я про це ще переконався на його сольному виступі, а тут відчутно чого йому бракувало – це Соломійчиного тембру. Впліт дійсно виявився суперовим та таким легким. У мене таке буває, що одну композицію можу крутити до нескінченності (воно звичайно також скінчується, коли час підійде, але то саме вона). А ще було б гарно так само, як вокал з беком вплести дві соло гітари під кінець – пасувало б. І образність! – ну що я буду писати, ось слова і уявіть ще собі музику легку, присмачковану електрогітарками та легкою перкусією музику….
Пісня про забуту траву
Сл.: С. Чубай
Муз.: С. Чубай

Коли почнуть пробуджуватися листочки -
Я ще хворітиму тобою.
Коли почнуть цвісти дерева -
Я буду марити тобою

Приспів:
Я стану грішною
Я стану ніжною
Я опаду до рук твоїх самотньою грозою
Ти станеш ніжним
Ти станеш грішним
І ти торкнешся ніг моїх забутою травою, забутою травою

Коли почнуть опадати пелюстки з квітучих дерев -
Я забуватиму тебе...
Коли я побачу червоне яблуко в саду -
Я випадково згадаю про тебе.
Коли ж дерева стануть кольоровими -
Я побачу твою постать поміж них...
Між нами пустеля, попереду море
І ще ніхто не наважився його перейти.

Tempika - 6-8-2004 у 10:39

...проситиму лінк, щоб скачати цю пісеньку :-))

Nazar - 6-8-2004 у 10:53

ЇЇ ще не є в інтернеті...

Odarka - 6-8-2004 у 13:38

Дякую, Назар :)) мені дуже приємно, що тобі сподобалася пісня:))
Спробуємо її записати професійно і тоді вже скинемо на сайт:)

Nazar - 6-8-2004 у 14:40

А мені приємно, що тобі приємно, що мені сподобалось:)

Притягнув її на роботу, всім нашим теж сподобалась, просять голосніше зробити, коли до неї черга доходить, а у мене савбуфер бумкає добре:)

Наталка - 6-8-2004 у 14:41

"Пісня про забуту траву" насправді неймовірно гарна. У мене вдома вона звучить практично цілодобово - разом із "Цвіркуном" та "Запалювали зорі". :) Я її вперше як почула, мені аж дух перехопило. Неймовірна чистота і краса! :saint:

Nazar - 6-8-2004 у 16:11

Ще би взяли до уваги то моє побажання, до гри двох сологітар в кінці, коли вже все стихне - аналогічну мелодії та поєднанню вокалу з беком.

Ольга Книш - 6-8-2004 у 22:55

Я закохана.В мені почуття,що не мають жодної надії на вияв,як і я не маю надії на спільне майбутнє з людиною,котрою захоплена кожна клітина мого тіла.Мені сімнадцять.В кімнаті темно,в домі тиша.Я прокидаюсь після короткого сну,а ле прокидаюсь не своїми силами,мене щось заболіло глибоко у зраненому серці,проймає,тисне,гріє і пече.Я не чула того ніколи.Воно мене зрозуміло і мелодією своєю співчуває.Вразило до мозґу кісток.І знаєте,що то було?-Лорен Крісті з треком до однойменного фільму "Колір Ночі".А найдивніше те,що колись давно я бачила той фільм і мусіла чути пісню.От тобі і почуття,сприйняття світу,коли вони тебе переповнюють,а звідси асоціації.І так в усіх,і так з усім.Приємних вам переживань і музичних асоціацій.

Яндрух - 5-12-2004 у 14:41

Maroon 5.
Уперше зачув я їх, звісно, через радіо: спочатку їхній пробний, та влучний постріл - хіт "This Love" (Така Любов), а згодом їхній наступний беззаперечний хіт, що геть затьмарив навіть попередній - "She Will Be Loved" (Вона буде коханою). Уже з перших акордів це надзвичайно мелодійна річ, що так і терзає серця багатьох (мабуть...).

Отож, як уже промовився, досить довго, раз-по-раз надибував на оту пісеньку то на одній FM'ці, то на іншій. Й, відтак, склалося в мене якесь своє враження про них - власне, саму групу (зауважу, що кліп ще був не бачив); витворилося в уяві якесь "своє персональне відео": отже, соліст-фронтмен, що так божественно фальцетить, постав у мене чомусь в окулярах з круглими шкельцями - то раз. Друге те, що він вималювався в мене чомусь лисуватим чоловічком низького зросту й середніх літ (ну, геть тобі другий Філ Колінз...). Третє те, що в самому "моєму кліпі" ця група зображалася, власне, як два-три чоловіки, що повсідалися собі на високі барні стільчики-стійки з акустичними гітарами в руках [у стилі MTV-Unpluged або кліпу "More Than Words" групи "Extreem"] та й на чолі з солістом гарно співають (співали?) собі.

Ось так, зачувши по радіо знайому мелодію, я автоматично "вмикав" в голові "своє відео" та й поєднував живі звукові образи із уявним зображенням: хлопці "Maroon 5" сидять собі гарненько на стільчиках з гітарами в руках та співають свою романтичну мелодійну пісеньку, що хапає за душу, а камера, знов, поволеньки проходить повз них, лише трохи довше спиняючись на солістові, що так божественно затягує фальцетом.

Та враз упали мої "пісочні замки" - таке рано чи пізно, але мало статися!
Врешті зобачив я "живий" їхній відеокліп і замакітрилося ми в голові - образи із реального, "живого" відео стали "конкурувати" із, власне, моїми, витвореними в моїй же уяві: "довгою червоною ниткою" через увесь кліп проходить фронтмен групи, що виявився звичайним гарненьким чорнявим молодим чувачком, від яких так божеволіють мотоді дівчати-фанки. Й ані найменшого натяку на "командний дух" "Maroon 5" - той, що так гарно вжився був ув мені...

Для довідки. Що може означати по-англійському оте "maroon 5":
1. густий, насичений бордовий колір (як видно, №5),
2. (по-амер.) весела забава на природі на 5 душ
3. нічого не озачати - просто гарно звучить, вимовляється - "Мерун Файв", сайт швидко набрати й край!
http://www.maroon5.com/
http://www.mtv.com/bands/az/maroon_5/artist.jhtml
http://www.maroon5.com/main_site/main.html