Форум Рідного Міста

Чи потрібна суспільна реклама.

Андрій Пелещишин - 9-8-2004 у 11:19

Я про ті реклами проти куріння, за презервативи та з нагоди державних свят.

Чи потрібна така реклама? Чи оптимальні форми реклами вибрано?

Особисто у мене деколи виникає підозра, що значна частина такої реклами - це просто освоєння коштів з метою отримання проценту.

Так наприклад, до дня Конституції весь Львів (і думаю, не тільки Львів)було обвішано зображенням дівчини з паспортом. Не знаю чи є сенс рекламувати Конституцію напередодні чергової спроби її переглянути, але виникає питання - а навіщо її рекламувати взагалі? Не секрет, що реклама на бігбордах - річ дорога (наскільки я розумію, суми там в районі сотень доларів за місяць). То чи є якась віддача від такої реклами і чи співмірна вона з витратами.

Я розумію, що суспільний ефект наприклад від здорового життя просто так грошима не виміряти, і боротьбу з наркоманією треба проводити. Але чи "дорога" реклама є найкращим видом пропаганди? Чи може краще за ті гроші дитячий гурток чи спортивний табір відкрити? Чи книжок надрукувати? Чи випустити дешевих календариків?

П.С. А дівчина з паспортом усе ще висить на бігборді біля мого дому.. Уже півтора місяці після дня Конституції

Олексій Мачехін - 9-8-2004 у 11:56

Соціальна реклама, як на мене, просто необхідна у будь-якому вигляді. Хоча б як противага іншим рекламним акціям горілки, рос. і амер. культури, наркотиків і т.д., які не припиняються ні на день. А з Біґбордів її просто не зривають. А заклеїти нема чим :)

Sergi Adamchuk - 9-8-2004 у 12:05

Думаю Олексію, ти не правий.... Я не можу назвати конкретних фактів, але впевнений, що оті реклами - "ставка податку зрізана назавжди", "герой-рятівник року" - на моє особисте переконання це чисте відмивання бюджетних грошей. А рекламу цигарок і спиртного взагалі необхідно заборонити, це вже давно заборонено у цивілізованих країнах і не треба ніякої "соціальної" противаги.

Олексій Мачехін - 9-8-2004 у 12:25

Знаєш, Сергію, те, що ти зазначив - це створення доволі корисного суспільного міфу.
А реклама горілки все одно буде. Реклама наркотиків є, і та буде.

Tempika - 9-8-2004 у 12:33

...однозначно потрібна... якщо хтось бачив бігбоарди
мальтійської служби допомоги... я вважаю, що це
потрібно... я намалювала і придумала *для когось це
всесвіт* тому, що вважала, що до цього треба привертати
увагу... скажу (як констатація факту, без пафосу), що
робила це безкоштовно.

Sergi Adamchuk - 9-8-2004 у 12:41

Цитата:
Першим відправив користувач Olexiy
Знаєш, Сергію, те, що ти зазначив - це створення доволі корисного суспільного міфу.
А реклама горілки все одно буде. Реклама наркотиків є, і та буде.

Є багато ситуацій, коли проконтролювати виконання законів і постанов важко або майже не можливо, але реклами це ніяк не стосується, тому при бажанні така заборона цілком реалістична і дієва.

Олексій Мачехін - 9-8-2004 у 12:49

еге, введенням цензури на кліпи, тексти пісень, розмови в школах....

Андрій Пелещишин - 9-8-2004 у 13:02

Цензура нормальне явище, якщо йдеться про маргінальні явища у суспільстві (наприклад педофілію).

Суспільна реклама корисна. Тут нема питань. Є питання - чи вона корисна в тій мірі, в якій суспільство тратить на неї кошти (коштами ж розпоряджаються конкретні люди, і немає гарантії, що тратять вони їх раціонально)

Один бігборд - щнайменше одна місячна заплата вчителя, вихователя чи тренера. Може краще збільшити число людей, які тримають суспільство в гідній "формі"?
А то в мене на тому злощасному бігборді перед конституцією висіло реклама боротьми з курінням де спортивний хлопець копав мяча через себе. Зла іронія у тому що бігборд стоїть поряд (зразу біля забору) спорткомплексу "Спартак", який ще років 10 тому радував весь район (були 3 басейни, кілька залів, поле, доріжки для їзди на роликах, тир) а зараз там РУЇНА - нічого не функціонує і колізей порівняно з тими спорудами - новобудова.
То може краще б на ті гроші хоч щось реальне зробити (ясно що весь комплекс не піднімеш, але один басейн почистити напевно можна було би)?

Андрій Пелещишин - 9-8-2004 у 13:04

До речі, є ще питання якості реклами. Колись у пресі з іронією відмічали, що реклама проти куріння з такими симпатичними енергійними динозаврами, що в здорових зубах тримали цигарки, мала швидше протилежний ефект.

Андрій Пелещишин - 9-8-2004 у 13:20

Наведу пару прикладів реклами, суспільно корисний смисл якої для мене залишився невідомим (усі в моєму районі, щоправда в різний час)

- щит з текстом "Прикордонні війська України" і Україною на фоні. Що рекламують? Домовляйтеся з прикорднониками а не з митницею? Чи як це ще розуміти?

- величезний щит (напевно найбільший у Львові) з інформацією про кількість ДТП по області. Без пояснень, без динаміки змін зрештою. Не зрозуміло, добре чи погано.. Таке враження, що сторінку звіту "нагору" роздрукували та вчепили

- рекламу дня Конституції. І так усі знають, бо ж вихідний. А конституція у нас не ідеальна. Он і гарант так навіть каже.

- реклама "Наше місто - найкраще" часів Куйбіди. Тут просто все ясно - банальне зловживання з метою реклами мера на виборах. До речі, гарно тоді "Поступ" спародіював ту рекламу

- реклама державної служби порятунку. Ніби є їх кілька, і треба кожен раз вибирати, до якої звертатися?

- реклама здорового способу життя. Тут звичайно є досить аргументів "За", але є питання оптимальності витрачання коштів.


Це тільки деякі приклади. І тільки по бігбордах

Користувач Олесь - 9-8-2004 у 13:39

По-моєму, це тягнеться ще з радянських часів, коли на кожному кроці також була реклама "нашої партії" - наприклад "Слава КПРС", "Рішення n-го з'їзду партії - в життя", "Пролетарі - єднайтеся". тощо. Так само як різноманітні панно і стели "Колгосп ім. Карла Маркса", "П'ятирічку - за 4 роки" і найліпша - "Маргарин - смачний, дешевий, поживний продукт" (на даху будинку на пл. Івана Франка). Остання світилася вночі ріжними кольорами.

На виготовленні цих всяких реклам непогано заробляли ділки, які ніби-то представляли всякі артілі художників (голові колгоспу - пару фляшок, реальна собівартість панно чи стели - 100 крб., колгосп заплатив готівкою 250 крб., попутно артіллю списано ще й дефіцитних матеріалів на наступних 100 крб.). Це так звані чудеса відкату ще радянського періоду.

Зараз часи помінялися, але голови колгоспів ті самі. І статті в бюджетах залишилися. І бажання заробити - теж. Тому змінилася тільки реклама.

Андрій Пелещишин - 9-8-2004 у 14:05

Цитата:
Першим відправив користувач Користувач Олесь
найліпша - "Маргарин - смачний, дешевий, поживний продукт" (на даху будинку на пл. Івана Франка). Остання світилася вночі ріжними кольорами.


О це був майже Лас-Вегас! :)


Наскільки я знаю (Якщо помиляюся, виправте, бо не фахівець у галузі зовнішньої реклами) вартість місячного розміщення на бігборді (з друком, монтажем і тп) десь біля 300-500 "умовних ондатр"...
Уявімо рекламу здорового способу життя. За ті самі гроші можна (навскидку 2 варіанти)

- або повісити бігборд
- або організувати маленьку футбольну секцію (хоча би на літній період, а може і на зимовий, якщо якась школа зі залом допоможе), взявши на хорошу ставку (100 ондатр за дві-три години роботи в день) випускника інфізу
- або купити штук 100 хороших мячів з замовленим надписом "антинікотинового змісту" і роздати по мячу в кожен клас 3-х шкіл, що є в околі бігборду. І так щомісяця (різні мячі, інші спорснаряди, туристичні карти і т.п.)

Який з варіантів кращий? Якщо по "відкату" 1 - й однозначно (хоча якщо чиновник "з головою" то і з 3-го і навіть з 2-го користь собі матиме також)

Якщо ж по суспільній користі - то припускаю, що 1-й варіант близько навіть не підтягується до інших

Олексій Мачехін - 9-8-2004 у 14:12

А як же міф? Я згоден, ДТП - то було зайве, але створення довіри до служби порятунку і зайве нагадування, що ти живеш у ДЕРЖАВІ, в якої є КОНСТИТИУЦІЯ, а не в провінції у якої нема політики і прав, не є зайвим. В м`яча бабця гратись не буде. Більше того - вона навіть не знатиме, що її онуки отримали якісь там м`ячі в школі.
Потрібне і те і те, звісно.

Captivitas - 9-8-2004 у 14:52

Цитата:
Першим відправив користувач Андрій Пелещишин
П.С. А дівчина з паспортом усе ще висить на бігборді біля мого дому.. Уже півтора місяці після дня Конституції


А в нас ще стоїть по зупинках :(.

А Рятівник року з"явилася після приєднання служби порятунку до пожежників.

Користувач Олесь - 9-8-2004 у 16:12

Цитата:
Першим відправив користувач Captivitas
А Рятівник року з"явилася після приєднання служби порятунку до пожежників.


До речі, це мені зайвий раз нагадувало, що навіть найменші дрібниці сліпо копіюють з Москви. В них - "01 - потому, что мьі первьіми приходим на помощь", в Україні - "01 - герой-рятувальник завжди поруч".

Андрій Пелещишин - 9-8-2004 у 18:16

Цитата:
Першим відправив користувач Olexiy
А як же міф? Я згоден, ДТП - то було зайве, але створення довіри до служби порятунку і зайве нагадування, що ти живеш у ДЕРЖАВІ, в якої є КОНСТИТИУЦІЯ, а не в провінції у якої нема політики і прав, не є зайвим. В м`яча бабця гратись не буде. Більше того - вона навіть не знатиме, що її онуки отримали якісь там м`ячі в школі.
Потрібне і те і те, звісно.


Щось не те Ви прочитали.
Мячі я наводив я альтернативу банерам з пропагандою здорового способу життя, а не банерам з конституцією.
Хоча мушу відмітити, що нормальна бабуся завжди цікавиться онуками і їхніми шкільними справами.

Щодо конституції - то є цілий вихідний день, і якщо людині не "дойшло" чого вона не йде на роботу, то боард навряд чи поможе.

Старшим людям пізно жити міфами і їхню довіру до держави краще чимось більш матеріальним піднімати ніж бігборд. До речі, виконання деяких бігбордів таке, що старша людина (як правило з послабленим зором) просто не зможе прочитати.

Я не проти суспільної реклами. Я проти того, що вона:
- робиться для "галочки"
- робиться так, аби з найменшими зусиллями освоїти виділені кошти. Зверніть увагу, що суспільна реклама іде по найдорожчих існуючих каналах розповсюдження - загальнонаціональні електронні ЗМІ та бігборди. У той же час маса альтернативних видів просування своїх ідей просто не розглядається. Чому ж наприклад ту ж інтернет-рекламу не запустити?

Олексій Мачехін - 9-8-2004 у 22:32

Андрію, ну чи не ви тут писали про необхідність відкату?
Я, наприклад, тішуся що вони беруть відкат, а не все просто крадуть....
А реклама є і доволі непогана.

Яндрух - 10-8-2004 у 11:25

Як на мене, то така-ось реклама (її ще називають соціальною) потрібна конче.
Як не дивно, чомусь в авторитарній Білорусі на телебаченні її транслюють у величезній к-сті: у прайм-таймі та решту часового телеефіру. І левова частка її є іноземного виробництва, тобто є надзвичайно якісна: як і щодо продуманості сюжету і сценарію, так і щодо певної мистецької вартості.

Напротивагу комерційній, соціальною рекламою перейматися має, насамперед, держава задля нормального функціонування громадського суспільства, а в нашому випадкові - взагалі, до прискорення, власне, появи такого. Бо як такого, його у нас ще ані духом не чути.

А щодо нашої рекламної продукції на нібито "соціальну тему", то це чистої води бутафорія: в усіх них є добре прихований інтЕрес певних зацікавлених сторін до такого штибу маніпулювання громадською думкою в потрібному їм напрямкові.


А зара таке ось: як дивитеся, шановні форумісти, на такий-ось різновид "реклами" у м. Львові, як наліпки на стовпах (та й узагалі - на всьому вертикальному), котрі закликають про купівлю в населення (sic!) волосся.
Приблизний зміст отих "листівок" такий-от:
- "купимо ВОЛОССЯ ДОРОГО (найвищі ціни в Україні)",
- "ВОЛОССЯ - дуже ДОРОГО",
- "ВОЛОССЯ: чим довше - тим ДОРОЖЧЕ",
- "ВОЛОССЯ: нормальне - не коротше за 35 см, сиве - не коротше за (!!) 45 см!",
- "1400" (ось такими величезним літерами й гласить дане "оголошення", що б мало означати неймовірну ціну, мабуть, в грн, але... хто його зна - може й у USD...) і т.д., і т.п., й куди не кине око - всюди оте "КУПИМО", "ВОЛОССЯ", "ДОРОГО".

Ясна річ, на самім споді чи кутику "листівки-наліпки" подано координати тої "фірми" (перукарні, звісно! не псярні, звичайно!!), куди, власне, й треба звертатися усім тим, хто воліє нажити, мабуть, собі статки на своєму власному волоссі: в кожному районі міста, де розклеєне "оголошення", це буде, дійсно, реальна (не фіктивна, як могло б здатися на перший погляд) перукарня... Але тут ось і увага: поцікавившись телефоном так в одній-другій "фризієрні", виявилось, що там ані слухом, ані духом не чували про такі ось "акції"! І як не намагалися працівники перукарні здирати "псевдо-рекламки" на їхню (таки!) фірму, за ніч вони не тільки знов з'являлися там же, але й сотні інших нових вже були порозклеювані в інших (свіжих!) місцях!

Ось у мене, наприклад, із цього приводу виникло припущення про новітні PR-технології. Тільки що, власне, мають за кінцеву мету "піарники": напустити тумАну львів'янам, збаламутити їм уми, посіяти в наших рядах сумнів, недовіру, страх?... Адже так з "купівлею" отого "волосся", мабуть, можна (хочуть!) "купити" і те, власне, що знаходиться під ним: голову і, власне, її вміст - розум (напевно, відібрати хочуть нам його перед "годиною Х"..., якісь "боги" нами враз зацікавились...).

І ще у мене на початку тої всьої "істерії" виникав (ну, "майже виникав";) зубний скрегіт з одночасним бажанням дістати голими руками тих "PR'ників" й запроторити їх до газової камери... Як ви гадаєте, чи мій стан тоді був отою "кінцевою метою" політтехнологів?...
(На щастя, "люта ненависть" до "інженерів політичної душі" давно вже минула, але зуби, власне, інколи так і напрошуються до ...).


Діліться своїми вражіннями та думками!

Андрій Пелещишин - 10-8-2004 у 12:47

Цитата:
Першим відправив користувач Яндрух
Як на мене, то така-ось реклама (її ще називають соціальною) потрібна конче.
Як не дивно, чомусь в авторитарній Білорусі на телебаченні її транслюють у величезній к-сті: у прайм-таймі та решту часового телеефіру.


А що тут дивного? Авторитарна держава потребує постійного ідеологічної підтримки. Невже вже "совок" з танспорантами та плакатами на кожному кроці забули? І що, помогло?

fish - 10-8-2004 у 12:47

До речі, про соціальну рекламу.
Зара активно крутиться ролик "Навчися казати ні". Там багато-багато дівчат одна за одною кажуть "Нє", "Нєт", Сказала: нєт!"
Цікаво, що українською відповідає з них всього декілька, достовірно українською - тільки мулатка, яка шипить: "Збоченець!"
Це мені щоразу нагадує анекдот про негра в автобусі :)

Користувач Олесь - 10-8-2004 у 12:49

Цитата:
Першим відправив користувач fish
До речі, про соціальну рекламу.
Зара активно крутиться ролик "Навчися казати ні". Там багато-багато дівчат одна за одною кажуть "Нє", "Нєт", Сказала: нєт!"
Цікаво, що українською відповідає з них всього декілька, достовірно українською - тільки мулатка, яка шипить: "Збоченець!"
Це мені щоразу нагадує анекдот про негра в автобусі :)


А про що цей ролик?

Олексій Мачехін - 10-8-2004 у 12:53

Навчися казати ні сексу без презервативів.

Ролік непоганий - доволі модерновий і приємний.

Bis - 10-8-2004 у 17:36

А як вам таке:

За двісті метрів до пам'ятника ліквідаторам стоять підряд два бігборди енергоатому "НАШЕ МАЙБУТНЄ!!!" і маленькими літерами в куточку ХАЕС....

Андрій Пелещишин - 10-8-2004 у 19:36

А з тою рекламою "про день Конституції" один компетентний чоловік сьогодні мене прямо запитав "Ти що ще не зрозумів?"

А й дійсно! Велика буква "Я" одна на дві стрічки "я люблю Україну" та "Я громадянин України". Як усе просто виявилося.. Очевидно, та "дівчина з паспортом" буде радувати мій зір аж до виборів. Не випадково я згадав у попередніх повідомленнях про Куйбіду з його "Наше місто найкраще" (підсвідомість!).. Думаю фінал буде аналогічним до куйбідівського.

От за що я не люблю суспільну рекламу в Україні. Бо насправді вона не суспільна а політична.

Tempika - 11-8-2004 у 06:34

...так, файний ролік *скажи ні сексу без презервативів* :-))
ще хороший ролік був по польщі – про шкідливість паління... ну там як в кафе підходить
пацан до симпатичної кобіти щоб припалити цигарку, а вона бере таку штуку, за допомогою
якого говорять ті, кому видалили гортань внаслідок раку, і з посмішкою каже, що кинула
палити... супер.

Яндрух - 11-8-2004 у 12:07

Добре, а де думки про "волосся"?!

Андрій Пелещишин - 11-8-2004 у 12:09

напевно вони просто не по основній темі розмови.

Яндрух - 11-8-2004 у 18:33

Цитата:
Першим відправив користувач Андрій Пелещишин
Цитата:
Першим відправив користувач Яндрух
Як на мене, то така-ось реклама (її ще називають соціальною) потрібна конче.
Як не дивно, чомусь в авторитарній Білорусі на телебаченні її транслюють у величезній к-сті: у прайм-таймі та решту часового телеефіру.


А що тут дивного? Авторитарна держава потребує постійного ідеологічної підтримки. Невже вже "совок" з танспорантами та плакатами на кожному кроці забули? І що, помогло?




Соціальна (суспільна) реклама, як така, має бути позбавлена геть усякого ідеологічного забарвлення.
Закордонна така реклама, власне, і є: шкода від куріння, як правильно переходити вулицю, чому маємо йти з лівого боку автодороги, тримати дистанцію між авто на дорозі тощо - це не що інше, як "оцивілізовування" населення з метою трансформування його у громадське суспільство, котре якнайактивніше має приймати участь у всіх процесах країни.
Те, що ми мали за "совка", було не суспільною рекламою задля певної ідеологічної підтримки, а прямою і тупою пропаґандою такої ідеології.

Яндрух - 11-8-2004 у 18:40

Пригадую такий англійський ролик. Зустрілися якось відразу після футбольного матчу два фанати (англійських фанати! тобто, відомо які "фанати"...) - кожен із табору протилежної команди - для (авжеж не для походу на пиво в паб...) подальшого "вияснення стосунків": тут вже камера оператора фокусує на руках кожного з бритоголових молодиків, котрі (пальці яких) нервово сіпаються для чогось, і, особливо, на виразах обличчя кожного, котрі сповнені не то шо ненависті один до одного, а лютої, тваринної ненависті до представника табору ворожої команди. І щоб ви думали - станеться непоправне? Дзуськи! Один витягнув з кишені цигарку і простягнув тому другому. Ось так!
(Однак іронічна усмішка так і не щезла з обличчя "того першого", втім ув очах "того другого" постало велике занепокоення: чи правильно я зробив, що взяв у нього, хоч і дармову, але цигарку?... Що і було основним задумом даної реклами.)

Оце і є справжня соціальна реклама.

Captivitas - 12-8-2004 у 10:11

Дуже непгані ролики Центру зайнятості.

А стосовно "Волосся", то по Запоріжжю таке вже більше року то з"явиться, то пропаде.

Яндрух - 12-8-2004 у 19:19

От тобі й на!

Андрій Пелещишин - 27-8-2004 у 12:26

Перед 24 серпня плакат про день конституції поміняли на плакат про незалежність. "Ми незалежні". Щось таке.
Дизайн абсолютно співпадає з дизайном плакатів "Тому що" на підтримку Януковича.

сумна - 27-8-2004 у 13:07

Деяка соціальна реклама зроблена занадто спрощено. Наприклад, оті біг-борди, що закликають захищати довкілля. Тексту дослівно не пам’ятаю, щось ніби “пам’ятай: ти на землі не господар, а користувач”, і схематично зображено простягнуту долоню, яка могла б належати хіба Шреку (сіро-бурого кольору, з пальцями-сардельками), а на ній ялинка... Явно людям забракло фантазії. Або грошей. :)

Користувач Олесь - 27-8-2004 у 13:14

Я собі згадав суспільну рекламу при дорозі десь там як їхати до Яблонецького перевалу. Первинно ця реклама мала текст "Короїд - найбільший шкідник лісу". Але якийсь дотепник вдало її переправив на цілком справедливий текст "Людина - найбільший шкідник лісу". :)

Captivitas - 30-8-2004 у 10:24

>Деяка соціальна реклама зроблена занадто спрощено. >Наприклад, оті біг-борди, що закликають захищати довкілля.

"Сплатив податки - Гуляй козаче!" з тієї ж серії :)

Олексій Мачехін - 30-8-2004 у 10:31

Цитата:
Першим відправив користувач Андрій Пелещишин
Перед 24 серпня плакат про день конституції поміняли на плакат про незалежність. "Ми незалежні". Щось таке.
Дизайн абсолютно співпадає з дизайном плакатів "Тому що" на підтримку Януковича.


Весь Київ подібним заклеєний. Головна спільна деталь усіх соц. плакатів і біґМордів - "Вибір 2004"

Яндрух - 13-9-2004 у 14:13

Щодо наліпок на стовпах з "продажу волосся":

Його (волосся) вже пропонують по "1500", тобто "грн" чи "USD" - як кому до вподоби...
Ставки ростуть.

fish - 13-9-2004 у 16:33

це стільки за волосся Януковича пропонують? За скальп, себто? тоді не дивно, що ставки ростуть!