Форум Рідного Міста

Система охолодження

vovka - 17-6-2004 у 18:20

З настанням літа в мене як і мало статися почалися проблеми з охолодженням.

Стрілка перевалює за середину так непогано, але до червоної зони не доходить .
Тижнів 2 тому долив в бачку тосолу до половини. Польського за 33 грн за 5 л, з якимось антикорозійними присадками.

Сьогодні їду, чую шось таке смердіти почало, як якимимсь тухлими яйцями. Ну таке неприємне що жах. Дивлюся на датчик температури - в червоній зоні, і зпід капота почала йти пара... Ну я значить включив пічку на повну потужність.. Пара йти перестала, температура знизилася, від червоної поділки вниз впала , але більше за середину.
То десь було біля Стрийського базару.. Двигун глушити не став, приїхав на стоянку. Заглушив. Відкрив капот - дивлюся в бачок на тосол - його там нема :( Дивлюся що йде невеликий дим з акумулятора, з одної банки. І звідтам той сморід. І зразу від бачка внизу мокро.. Не так шоб дуже але вогкувато.

Вот. Значить я так думаю, що тече якийсь шланг. Закручено вроді все добре. Як це можна перевірити ? Не буде зле якщо я долию води і включу холості, щоб побачити звідки тече ? А потім вже долию знов тосолу ?

А що з акумулятором ? Що може значити той дим звідтам ?
Якщо долити води то може допомогти, чи це не впливає ?

І ще мені казали, що стрілка датчика температури має стояти рівно посередині ?

Буду вдячний за будь-які відповіді :) Бо шось воно мені неподобається, чув що перегрів двигуна призводить до дорогого ремонту :(

Рост - 18-6-2004 у 10:46

Те, що ти не заглушив двигун одразу, коли побачив струлку близько червоної зони - зле, те, що не заглушив, коли пара почала йти з-під капота - теж не добре, бо пара - ознака кипіння, тобто, температура там була, в системі, добряче за 100 градусів (система ж закритого типу). Така ситуація часто призводить до поломок елементів системи охолодження. Наприклад, можуть потріскати шланги від тиску, можуть пошкодитись радіатори.

Причини завищеної температури можуть бути наступні.
1) Поломка термостату (зеклинив на мале коло). Це означає, що охолоджуюча рідниа (ОР) перестає поступати для охолодження в радіатор. Перевірити можна помацавши підвідні шланги радіатора. Якщо один з них суттєво холодніший за другий, то проблема саме в цьому.
2) Поломка вентилятора чи його електричного кола (напр. запобіжник). В ВАЗ-2108/09 вентилятор "висить" на тому ж запобіжнику, що і сигнал. Для перевірки запобіжника достатньо посигналити. Якщо запобіжник в порядку, а вентилятор не крутиться - може згорів електромотор. Інша причина - давач вентилятора. Це термодавач, який видає сигнал увімкнення при досягненні температури 95...97 градусів. Розташований в правій частині радіатора (по ходу авто). Перевірити вентилятор можна, увімкнувши запалювання, знявши клеми з термодавача і замкнувши їх. Якщо вентилятор включається - причина в давачі (якщо термостат працює правильно).

Щоб перевірити протікання системи, цілком можна залити воду. А потім, після усунення неполадок, поміняти на антифриз. Але забудь про польські петриги і т.п, бо собі ж дорожче вийде. Залий нормальний антифриз, наприклад, ОмніЛАБ (~80 грн/10 л). Можна купити в магазинах на заправках.

Ну і будемо надіятися, що головку блока не повело від таких експериментів.

Стрілка показометра температури в мому зубилі твердо стоїть на початку робочої зони, в 2-3 мм від позначки початку цієї зони, трохи нахилена вліво. Вентилятор включається, коли стрілка ще не доходить до середнього положення.

І ще. Важливо. Ніколи на гарячому двигуні не беріться, друзі, відкручувати пробку розширювального бачка в машинах з системою охолодження закритого типу. Там, в системі, тиск і гарячий антифриз може добляче шуганути з бачка і ошпарити вам руки.


АКБ. Треба перевірити, чи у всіх банках є кислота. Треба придбати ареометр (досить зручний у використанні - поплавковий) і поміряти щільність. В повністю зарядженого акумулятора щільність електроліту 1,25...1,27.

dr.Trollin - 18-6-2004 у 22:26

приоказійно
Закипів ото мені недавно теж радіатор (ваз. шістка. алюмінієвий. заповнено тосолом, але, нажаль, суміш кількох сортів - поламався випускний пластиковий болт і підтікав, аж поки не заклеїв герметиком наглухо)
- мама за кермом будучи недогледіла (повзучи у пробці)
причому - бурхливо - тобто аж з розбризгуванням куда далося.
Після охолодження мотору спокійно доїхали до дому.
АЛЕ! глянув я на те, що з того нещасногорадіатора повипльовувало - і зрозумів -- Пора Мити.

Питання -- чим?
-1-
Штатно- рекомендують залити "нежорсткою" водою, і трохи поїздити скільки
раз то робити? і чи не додавати яких присадок, може?

- чи піде замість того дистильована вода, чи може - просто перекип'ячена вода, додатково очищена топленням льоду?

-2-
ремонтники сусідньої ремонтобази порекомендували попередньо залити отой популярний "молодіжний" кислотний розчинник/розчин коки
(ну, цей, - рижий такий !а! згадав КокаКоля)
Ідея цікава, але чим її потім звідти вимити?

Святослав - 19-6-2004 у 00:00

2 vovka:
Щодо акумулятора - перевірте регулятор напруги. Буває так, що він псується у такий спосіб, що напруга лінійно зростає із зростанням обертів. Акумулятор ту напругу стабілізує, але, відповідно, мусить "з'їсти" увесь високий струм і десь подіти зайву потужність. Як наслідок - перезаряд, википання води з електроліту із наступним розкладенням сірчаної кислоти і утворенням сірчистого газу та елементарної сірки - ото воно і тхне.

2 dr.Trollin:
У Вашому випадку мити дистильованою водою із ЕДТА (Трілоном Б) - доки все не вимиє. Ніякого "КокаКолі" :) туди лити не можна - викинете радіатор не за рік, скажімо, а набагато швидше... Хоча, якщо вже робити нормально, то алюмінієвий радіатор таки треба викинути - і поставити нормальний (так само і у пічці). А з нормальним радіатором промивати систему можна сироваткою - залити і десь добу гарненько поїздити, а потім вже з водою, поки все лайно не вимиє.

Mon respect.

vovka - 19-6-2004 у 10:01

Цитата:
Першим відправив користувач NetGuy
Те, що ти не заглушив двигун одразу, коли побачив струлку близько червоної зони - зле, те, що не заглушив, коли пара почала йти з-під капота - теж не добре, бо пара - ознака кипіння, тобто, температура там була, в системі, добряче за 100 градусів (система ж закритого типу). Така ситуація часто призводить до поломок елементів системи охолодження. Наприклад, можуть потріскати шланги від тиску, можуть пошкодитись радіатори.

Просто я в книжці вичитав, що треба включити пічку і тоді воно трохи охолоне, і що двигун зразу не можна глушити.

Цитата:

Причини завищеної температури можуть бути наступні.
1) Поломка термостату (зеклинив на мале коло). Це означає, що охолоджуюча рідниа (ОР) перестає поступати для охолодження в радіатор. Перевірити можна помацавши підвідні шланги радіатора. Якщо один з них суттєво холодніший за другий, то проблема саме в цьому.

Ок, перевірю.

Цитата:

2) Поломка вентилятора чи його електричного кола (напр. запобіжник). В ВАЗ-2108/09 вентилятор "висить" на тому ж запобіжнику, що і сигнал. Для перевірки запобіжника достатньо посигналити. Якщо запобіжник в порядку, а вентилятор не крутиться - може згорів електромотор. Інша причина - давач вентилятора. Це термодавач, який видає сигнал увімкнення при досягненні температури 95...97 градусів. Розташований в правій частині радіатора (по ходу авто). Перевірити вентилятор можна, увімкнувши запалювання, знявши клеми з термодавача і замкнувши їх. Якщо вентилятор включається - причина в давачі (якщо термостат працює правильно).

Вчора цілий день провів на Львів-Авто. В сервісі тому їхньому. Заплатив 23.40 грн за ремонт та діагностику електрообладання , я пише в рахунку.
До ремонту працювало все, крім вентилятора який я і хотів там зремонтувати, точніше я хотів зремонтувати щоб не грілася..

І що ?
Почали перевіряти. Попробували сигнал - є. Підключили вентилятор якось напряму - крутится.
Шось в монтажному блоці почали перевіряти, сказали що не доходить напруга до вентилятора. Розібрали монтажний блок. Показали його мені. Там дещо окислене було. Там де запобіжник вентилятор, ця ножка відлетіла, запаяли. Замість запобіжника поставили кусок дроту. Сказали шо тимчасово сойдьот, але ліпше купити новий монтажний блок, за яким треба їхати на базар, бо в них нема... Та і в мене небуло 150 грн. Планував на тижні купити.. Поставили на місце, закрутили, сказали що грітися не буде, все ОК. Ну я втішився і поїхав.
Виїхав буквально 200 метрів від них , і тут впали обороти і машина заглохла і не заводиться. Стартер крутить, але не заводиться. Перевірив зі знайомим на іскру (тобто він якось зняв свічку і сказв щоб я заводив, потім сказав що іскри нема) , бо що було робити посеред поля (за Скнилівський мостом) в дощ. Дотягнули назад до них на Львів-Авто.
Зняли комутатор помоємо той що перед монтажний блоком. Потім там є якась пласмаска, відкритули її, там купа проводів, вони шось там порухали, сказали що нема контакту, вроді зремонтували, закрутили назад. Хотя до того все працювало крім вентилятора. Доїхав до Патона - година 19, вже повертаю додому, опять заглохла.. Точно так само.
Згадав багато різних слів. Відкрутив вже сам той комутатор, подьоргав дроти, завелася.
Доїхав до стоянки. Мені в голову не могло прийти що там непрацює ще щось. а точніше вже непрацює пічка в салоні, обігрівач заднього скла і дворнік заднього скла.. Решта вроді світить і працює.

Подивився в блок. Запобіжники повставляли як небудь, тобто не так як було, а там де 8 вставили 16... Зараз собі виписав на папір що і куда, піду міняти..

Отже крім того як на мене що нічого не відремонтували, мотор далі гріється майже до червоної зони, хотя я їм говорив що мотор гріється треба шось робити ( ну вони сказали що то вентилятор і почали його ремонтувати), так ще й зіпсували то що було робоче.. Злий я на них..


Тому питання . Це дійсно справа в монтажному боці і його треба міняти, бо їм щось вже не вірю ?

І ще таке. Де можна це якісно зробити? Готовий заплатити скільки скажуть (ну в рамках розумного звичайно), але тільки за виконану роботу, і з якоюсь гарантією, ну хоча б на пару днів, тобто не так як на Львів-Авто. Хочу щоб мотор не грівся, ну і запрацювали дворніки задка, пічка, і обігрівач заднього скла.
Ну і щоб не глохла так як там контакти відходять .
Бо знову їхати на якийсь сервіс, де візьмуть грошей і нічого не зроблять, не хочеться... :(

Цитата:

Щоб перевірити протікання системи, цілком можна залити воду. А потім, після усунення неполадок, поміняти на антифриз. Але забудь про польські петриги і т.п, бо собі ж дорожче вийде. Залий нормальний антифриз, наприклад, ОмніЛАБ (~80 грн/10 л). Можна купити в магазинах на заправках.

Хм. Питався на ОККО коли купляв, мол я чув якийсь тосол по 80-100 грн за 10 л.. Ті сказали, що в них нема, візьми оцей польский за 33 за 5л. А ті дорожчі для ВАЗів це закруто і т.д. Взяв 5л каністру. Вот.. Їх змішувати не рекомендується ?

Цитата:

Ну і будемо надіятися, що головку блока не повело від таких експериментів.

А як це розпізнати ? Просто щось останнім часом, ще до закипання, і після нього машина стала якось гудіти непривично. Раніше тихіше їхала.

Цитата:

Стрілка показометра температури в мому зубилі твердо стоїть на початку робочої зони, в 2-3 мм від позначки початку цієї зони, трохи нахилена вліво. Вентилятор включається, коли стрілка ще не доходить до середнього положення.

Круто.. В мене нахилена вправо на пару мм..Десь за 1-2 мм до червоної зони..

Цитата:

АКБ. Треба перевірити, чи у всіх банках є кислота. Треба придбати ареометр (досить зручний у використанні - поплавковий) і поміряти щільність. В повністю зарядженого акумулятора щільність електроліту 1,25...1,27.

Я долив води дистильованої туда. Вроді все нормально з ним, навіть підзаряджатися став краще.

dr.Trollin - 19-6-2004 у 16:53

2Святослав.
-1- "У Вашому випадку мити ..." а чого на Ви -- дійсним членам - на Ти можна :)
ит
-2- мити дистильованою водою із ЕДТА (Трілоном Б)
отой ЕДТА є у продажу на авторинку?

-3- - доки все не вимиє.
тобто залити і з десяток км. проїхатись?
чи дати постояти?

-4- алюмінієвий радіатор таки треба викинути - і поставити нормальний (так само і у пічці).
а що мається на уваза під "нормальним"?

Святослав - 19-6-2004 у 22:51

2 dr.Trollin:
1. Не знаю - не знаю... Якщо я з кимось персонально на "ти" не переходив, звертаюся на "Ви" "за замовчанням". Але, власне, нічого проти не маю - на "ти", то й на "ти". :)
2. На авторинку - маю сумніви... Попитай знайомих хіміків - ЕДТА використовують, зокрема, при визначенні жорсткості води. Також може бути у фотографів - як пом'якшувач води.
3. Ні - спершу заливати-зливати (тут можна просто кип'ячену), поки не потече порівняно чиста, потім залити дистильовану (з ЕДТА), день поїздити, вилити, залити нову - і так доти, доки не витікатиме більш-менш чиста... Взагалі-то жорсткість води визначається вмістом солей кальцію-маґнію, тож дистильована вода - найбільш м'яка, відповідно не утворює накипу, а Трілон Б додатково її пом'якшує, себто тут збільшує розчинні властивості щодо накипу.
4. Нормальний - це латунний. Латунь набагато стійкіша до корозії, ніж алюміній. У мене "двійка" 72-го року, так пічку довелося серйозно паяти тільки рік тому ("втомлення" металу, пішли тріщини), а основний радіатор (тьху-тьху) ще досі живий, незважаючи на те, що чим тільки систему не заливали... Поки паяв пічку, поставив туди алюмінієвий, так він здох менш ніж за рік - це з нормальним "тосолом"... :(

vovka - 20-6-2004 у 13:10

Цитата:

Цитата:

Причини завищеної температури можуть бути наступні.
1) Поломка термостату (зеклинив на мале коло). Це означає, що охолоджуюча рідниа (ОР) перестає поступати для охолодження в радіатор. Перевірити можна помацавши підвідні шланги радіатора. Якщо один з них суттєво холодніший за другий, то проблема саме в цьому.

Ок, перевірю.



Перевірив. Всі гарячі одинаково.. Приблизно .
Поміняв всі запобіжники як і написано, там де 8 поставив 8, там де 16 поставив 16.
Нагрів мотор на холостих, стрілка все одно переповзла через середину, подивився на вентилятор не крутиться знов.
І ще таке замітив.
З вихлопної якась вода (може тосол, но не масло це точно) каплями витікає.. Небагато, так може за 5 хвилин витекло грам 20-30.

Тут мені порекомендували на Антоновича 70 звернутися, попробую завтра.

Рост - 21-6-2004 у 08:38

Щодо СТО - їдь на Пластик. Це на Зеленій. Їхній салон трохи не доїжджаючи до кільця (кільце на Зеленій одне, то ж не переплутаєш). Якщо їхати з центру, то цей салон буде ліворуч, а потім, за ним перехресток зі світлофором. Там ліворуч повертаєш, їдеш декілька сотень метрів, до вказівника СТО і там ще раз ліворуч, в провулок. Далі воно і є.
Знаходиш там Ярослава Михайловича, кажеш, що їхню станцію тобі дуже рекомендував інтернет-автоклуб ну і ремонтуєшся. Можеш йому якого презента за знайомство завести - а чому би й ні? Для хорошої людини не шкода ;)

Далі. Чорний ящик (ЧЯ), він же монтажний блок, він же блок запобіжників - слабке місце зубила. Він в незручному місці розташований, тому контакти там регулярно пропадають. Взагалі, якщо вже купувати новий, то краще брати нового зразка. Вони надійніші, тільки там треба буде маленьку переробку здійснити.

А реле вентилятора перевіряли, як я радив? Від нього вентилятор спрацьовує? Тобто, в якій проводці проблема...

Святославу
А чому алюмінієві радіатори зачислені до поганих? У всіх машинах такі. Це тільки наші умільці роблять мідні, перевага яких лише одна - їх можна запаяти. Але нормальний алюмінієвий в закритій системі відпрацює своїх 8-10 років без нарікань. А у відкитій, як у ВАЗ-класиці, то і значно довше.

vovka - 21-6-2004 у 18:07

Цитата:
Першим відправив користувач NetGuy
Щодо СТО - їдь на Пластик. Це на Зеленій. Їхній салон трохи не доїжджаючи до кільця (кільце на Зеленій одне, то ж не переплутаєш). Якщо їхати з центру, то цей салон буде ліворуч, а потім, за ним перехресток зі світлофором. Там ліворуч повертаєш, їдеш декілька сотень метрів, до вказівника СТО і там ще раз ліворуч, в провулок. Далі воно і є.
Знаходиш там Ярослава Михайловича, кажеш, що їхню станцію тобі дуже рекомендував інтернет-автоклуб ну і ремонтуєшся. Можеш йому якого презента за знайомство завести - а чому би й ні? Для хорошої людини не шкода ;)

Соррі, вже пізно побачив повідомлення. Сьогодні зранку з'їздив за рекомендацією dr.Trollin на Антоновича, за що йому і вдячний.

Тому розкажу що і як там.
Отже те що мені розказували на Львів - Авто про заміну ЧЯ - то в принципі добре, але не в ньому справа :)
Справа була в тому що термостат не відкривався (тобто він помоєму відкривався запізно). Поміняли термостат (30 грн) . Потім виявилося що датчик не працює температурний. Тобто не дає сигналу вентилятору крутитися. Поїхав на базар, купив за 16 грн датчик. Виявилося що бракований (майстри казали що в них нема, бо невигідно, кожен пятий робочий :) ) . Поїхав поміняв. Дуже добре що інший дали добрий.
Вентилятор закрутився, я втішився, заплатив і поїхав :)
Єдине що трохи неподумав, треба було взяти від 2106. Там поріг температури нижчий для включення.
А так вроді тепер все ОК. Стрілка майже рівно стоїть, ну може 1-2 мм вправо, але вже явно не так як було.

Загалом враження від сервіса добрі, з майстрами можна нормально спілкуватися, не такі в яких на чолі написано - ага в тебе вісімка, а до нас тут такі круті машини приїжджають, ти чого сюда приїхав... . Це немало важить..

Саме основне - що зремонтували :)
Тьфу три раза :)


Цитата:

Далі. Чорний ящик (ЧЯ), він же монтажний блок, він же блок запобіжників - слабке місце зубила. Він в незручному місці розташований, тому контакти там регулярно пропадають. Взагалі, якщо вже купувати новий, то краще брати нового зразка. Вони надійніші, тільки там треба буде маленьку переробку здійснити.

Я бачив на базарі нового зразка - 150 грн.
Хоча ще почекає, раз не в ньому справа :)
Я питався, чи реально перенести його в інше місце, але сказали що майже нереально. То на Львів-Авто я питався ще раніше. Та й сам бачу що трохи проблематично його в інше місце переносити.

Цитата:

А реле вентилятора перевіряли, як я радив? Від нього вентилятор спрацьовує? Тобто, в якій проводці проблема...

Напряму вентилятор працює. Напряму то я мав на увазі при замиканні його двох проводів від датчика.


Ще планую поставити кнопку і датчик в салоні для включення вентилятора.
Тобто кнопку на місце заглушки там де підігрів заднього скла, правіше. При натисканні вентилятор має включатися примусово. То я десь в неті схему нарив як то зробити, в факу помоєму..
І лампочку, яка має сигналізувати про стан вентилятора (включений чи ні ) . На панелі приладів якраз місце знайшов зразу над STOP. (НП).
Помоєму зручно, щоб мотор зайвий раз не грівся, особливо в пробках.

Рост - 22-6-2004 у 10:52

Та кнопка примусового ввімкнення вентилятора в зубилах - річ дуже користа, як і індикатор роботи вентилятора.
Лямпочку-індикатор заживити від клем вентилятора.
Кнопку - паралельно до клем давача.

Ну і вітаю з успішним ремонтом! :)