Форум Рідного Міста

Електронний квиток у Львові

Андрій Пелещишин - 14-2-2012 у 15:32

У нас є вже велика тема щодо нової схеми руху транспорту у Львові.
Проте окрім нової транспортної схеми можливо нас очікує ще одне нововведення - електронний квиток.
Щоби в тій теми не розводився офтоп, починаю для електронного квитка на міський транспорт окрему.
Сама по собі ця річ є цікава, і нельвів'янам буде напевно цікавіша за наше обговорення міських маршрутів.

Якщо коротко зараз прослідковуються 2 позиції:
1. ЕК - це класно, по-європейськи, модно, сучасно. Щось у цьому таки є, десь інтуїтивно відчуваєш у душі, що сучасні технології уже повинні впроваджуватися у життя.
2. ЕК - це дуже дорого, невідомо хто платитиме, на практиці - зайвий клопіт пасажирам та значне подорожчання проїзду.

Ярема П. - 14-2-2012 у 17:14

Щось мені серце підказує, що не вийде перше, а отово друге, по львівськи - дорого, незрозуміло, непрозоро.
Мене от цікавить система перевірки тих квитків в транспорті. Треба ж обладнати перевіряючих зчитуючою машинкою, яка перевірить валідність квитка.

Катерина Слобода - 14-2-2012 у 17:35

Планують обладнати траспортні засоби спеціальним пристроєм з GPS, який буде зчитувати інформацію і якось її опрацьовувати, як не знаю поки...

Andreas - 14-2-2012 у 17:44

Цитата: Початково розміщене учасником Андрій Пелещишин  

1. ЕК - це класно, по-європейськи, модно, сучасно. Щось у цьому таки є, десь інтуїтивно відчуваєш у душі, що сучасні технології уже повинні впроваджуватися у життя.


Знаєте, я вже по багатьох європейських країнах поїздив, а електронного квитка ще не бачив. Всюди звичайні, паперові, монетки кидаєш, автомат друкує.

Андрій Пелещишин - 14-2-2012 у 20:36

Десь на Зіку проскочило, що Садовий сказав про те, що електронний квиток вже є десь в одному місті в Європі і впроваджується ще в якомусь турецькому місті :D
Я не можу собі уявити, як на практиці в умовах давки будуть компостуватися ті квитки. Ну і ще додаткові атракції:
1. штурм маршруток тими особами, у котрих вже закінчуються "години"
2. взаємообмін квитками в колективах і тп... Хтось приїхав на роботу, квиток не потрібен, віддав іншому, хто потребує.

І ще одне. Боюся, що наявність квитка значно зменшить раціональність у діях пасажирів. Тобто люди можуть добиратися з точки в точку доволі химерними маршрутами, що сумарно збільшить навантаження на транспорт.

Хто точно виграє, то це кишенькові злодюжки. Купив квиток і "працюй" півдня :)

Тарас Гулка - 14-2-2012 у 21:40

З того, що чув/читав в ЗМІ впровадження електронного квитка наразі більше подібне до чергової афери. Мотивую.
1. Для впровадження цього е-квитка створюють ТзОВ де 51% належить АТП-1, а 49% якійсь прибалтійській фірмі. Яка буцімто володіє технологіями для впровадженнями цього квитка. Причому наскільки я зрозумів, прибалти вкладають власне тільки інтелектуальну власність, а все решта АТП-1.
2. Для впровадження квитка треба 45-50 млн. грн.
3. Комплект сканерів для одного автобуса коштує 2500 євро. Сканери мають стояти біля кожних дверей і при вході в маршрутку людина має "відсканувати" свій квиток.

А тепер власне питання, які в мене виникли:
1. 2500 євро = 27 500 грн * 550 маршруток = 15,1 млн. грн. А куда ще 30 млн? На офіс фірмі і станок для друкування самих квитків? Доречі, останнім часом розказують, що це перевізники мають закупляти ці сканери. Тим більше, навіщо тоді 45 млн.

2. Якщо прибалти вкладають інтелектуальну власність і володіють 49% - це що ж за такі технології вартістю більше 40 млн. грн ????

3. Чому прибалти? Наскільки я орієнтуюсь технології там досить прості (тим більше, що обладнання окремо купляють). Чи не простіше звернутись до однієї з Львівських ІТ фірм або до тієї ж Політехніки. Впевнений в короткі терміни можна розробити власну систему. Правда відкати з офшорної Латвії отримати легше...

і т.д. і т.п. питань там виникає дуже багато, а відповідь давати наразі нікому....



Тарас Гулка - 14-2-2012 у 21:46

І, доречі, найголовніше питання. Ну впровадять електронний квиток, мета якого вилучення коштів із тіні, збільшення виручки і т.д.
А перевіряти то як будуть, чи провела людина по сканеру чи ні, чи є там на тій картці якісь кошти чи ні?
Чи водій буде стояти біля сканера і перевіряти ? :D

Андрій Пелещишин - 14-2-2012 у 22:35

Цитата:
3. Чому прибалти? Наскільки я орієнтуюсь технології там досить прості (тим більше, що обладнання окремо купляють). Чи не простіше звернутись до однієї з Львівських ІТ фірм або до тієї ж Політехніки. Впевнений в короткі терміни можна розробити власну систему. Правда відкати з офшорної Латвії отримати легше...

Ніби в контексті комісії з впровадження звучало щось про участь Софтсерву, але в яких обсягах і формі - хз.
Цитата:
А перевіряти то як будуть, чи провела людина по сканеру чи ні, чи є там на тій картці якісь кошти чи ні?

Перевірка в бидловозках та ще й з нашими зупинками - це нереально. Реально в великих сітібусах, коли є встановлений турнікет на вході плюс можливість постояти бусу трохи на зупинці, щоби люди зайшли. У нас з цим також відчутні проблеми.
Цитата:
Ну впровадять електронний квиток, мета якого вилучення коштів із тіні, збільшення виручки і т.д.

Отут найцікавіше. Кажуть, що перевізники відіб'ють собі кошти за обладнання, бо водії не зможуть забирати готівку собі.
Воно то так, але перевізники і так в цьому бізнесі орієнтуються, вони не діти, і ця готівка це і є основна частина зарплати.
Якщо хтось у владі (не думаю, що серед перевізників такі наївні є) думає, що водій згодиться їздити за ті гроші, що йому зараз офіційно платять як зарплату- то вони дуже помиляються. Не таємниця, що там постійний брак кадрів, львів'яни за таку роботу не беруться... Хто працюватиме на умовах, що фактично пропонуються, з яким рівнем кваліфікації - страшно подумати.
Я не кажу, що готівку не треба виводити з тіні. Треба! Але сподіватися на те, що так просто окупити по 2500 євро з буса є дуже наївно. Ще треба врахувати, що обладнання має звичку ламатися, тим більше, що і вандалів на жаль у нас вистачає. Достатньо глянути на стан салонів, щоби зрозуміти, що і сканерам буде важко.

Тарас Гулка - 14-2-2012 у 22:49

Цитата:

Ніби в контексті комісії з впровадження звучало щось про участь Софтсерву, але в яких обсягах і формі - хз.


Ну там не тільки з впровадження е-квитка, а "У Львові утворено робочу групу для забезпечення координації проектів покращення системи транспорту міста."

В тій групі:

"До складу робочої групи також увійшли: начальник управління зовнішньоекономічних відносин та інвестицій департаменту економічної політики ЛМР, в. о. голови правління комунальної установи Інституту міста, директор ЛКП «АТП № 1», директор ЛКП «Львівавтодор», директор ЛКП «Львівелектротранс», директор ЛКП «Міський центр інформаційних технологій», представник компанії «СофтСерв» (за згодою), представник корпорації «СВАРКО Холдинг АГ» (за згодою), представник ТзОВ «Ригас Карте» (за згодою)"

Оця Ригас... це і є та прибалтійська контора.
представник СофтСерва за згодою, а хто такі Сварко - хз...
Ну і це тільки робоча група, чергова, для галочки, яка має займатися "координацією проектів".
Хм.. а їх взагалі скільки тих проектів є???

вичитав тут http://zik.ua/ua/news/2012/02/09/333045



Hanor Narasson - 15-2-2012 у 10:36

Цитата: Початково розміщене учасником Andreas  
Цитата: Початково розміщене учасником Андрій Пелещишин  

1. ЕК - це класно, по-європейськи, модно, сучасно. Щось у цьому таки є, десь інтуїтивно відчуваєш у душі, що сучасні технології уже повинні впроваджуватися у життя.


Знаєте, я вже по багатьох європейських країнах поїздив, а електронного квитка ще не бачив. Всюди звичайні, паперові, монетки кидаєш, автомат друкує.


а в сталіценашейродінигородєгероємасквє вже давно є...:baddevil: Може то про неї Садовий говорив?:cool:

Юрій Сєров - 15-2-2012 у 17:29

Ага, електронний квиток... Наставлять дироколів як в трамваях - це максимум новітніх технологій, які ми можемо зараз отримати :)

Багато чув про цю ініціативу, але не зовсім розумію, що саме буде.
За кордоном стикався з такою системою оплати проїзду:
Пасажир може собі придбати пластикову карту з магнітною стрічкою певного номіналу і періодично її поповнювати або оновлювати в спеціальних електронних терміналах.
При вході в автобус ця картка вставляється в спеціальний зчитувальний пристрій, який знімає кошти з карти. Протягом якогось часу після зчитування, можна за часткову суму скористатися трансфером.

Тут ніби має бути трохи інша схема. Кожен має мати свою картку-посвідчення і розплачуватись нею як дебетовою карткою.
Але з сюжету на ТВ про впровадження цього в Прибалтії зробив висновок, що це буде в нас складно і скандально.

Андрій Пелещишин - 15-2-2012 у 20:51

До речі, здаю ідею вуличного бізнесу!

Стає людина на людній зупинці і по 50 копійок скупляє ще дійсні квитки. Кому вони вже не згодяться можуть і продати. Ну а продає за 1 грн.
Ціни умовні :)

Тарас Гулка - 15-2-2012 у 20:56

Цитата:

Пасажир може собі придбати пластикову карту з магнітною стрічкою певного номіналу і періодично її поповнювати або оновлювати в спеціальних електронних терміналах. При вході в автобус ця картка вставляється в спеціальний зчитувальний пристрій, який знімає кошти з карти. Протягом якогось часу після зчитування, можна за часткову суму скористатися трансфером.


Та так здається і планується, наскільки я зрозумів із преси. Воно хоча-би логічно виглядає

Андрій Пелещишин - 16-2-2012 у 08:35

А є десь описаний механізм, який саме хочуть впровадити у Львові?

Тарас Гулка - 6-3-2012 у 21:10

Появився попередній опис майбутньої технології. Приблизно так:

"
Перед розробкою тарифних пакетів для проїзду за системою електронного квитка буде вивчатись пасажиропотік по кожному маршруту, відповідно до якого пропонуватимуться різні тарифні пакети. Тарифні пакети будуть розроблені до запуску системи електронного квитка, і буде можливість обрати той тариф, який найбільше підходитиме у певній ситуації. Відповідно до цього і буде розраховуватися вартість поїздки. У будь-якому випадку 2 грн – це буде максимальна сума оплати. Залежно від того, чи поїздки будуть із пересадками чи без, з одним маршрутом чи більшою кількістю, ці 2 грн в кінцевому результаті можуть перетворюватись на 1,50-1,80 грн, або й на 1 грн, якщо здійснити пересадку в межах певного часу.

До прикладу, сьогодні, щоб доїхати із Сихова до центру, потрібно 30-40 хв. Відповідно, буде пропонуватись такий тарифний план, у якому протягом 30-40 хв можна буде безкоштовно пересісти на інший вид транспорту. Тобто, на довших маршрутах буде даватись більше часу на пересадку, на коротших – менше
"

Вони що пропонують змінювати ціну після висадки? Приводять приклад із Сихова до центру. А якщо я сів на ту маршрутку, яка йде до центру, але подорозі пересів на маршрутку, яка йде до Мазепи.

Мені здається, буде чергова афера...

Доречі, ще місяць тому всі говорили, що ціна повинна бути 3-4 грн. Люди підняли шум - вже 1-2 грн. Може ще пошуміти і будемо безкоштовно їздити :)

джерело http://zik.ua/ua/news/2012/03/06/337790

Юрій Сєров - 6-3-2012 у 21:42

Там також інша є стаття, де йдеться про 20 хвилин.
20 хвилин - це взаалі дурня.
За тією технологією, з якою стикався, час фіксується не в момент виходу з автобусу, а в момент посадки(!) - це логічно.
Тут вийде, що якщо ти йдеш 21 хвилину, то вже ні на що не пересядеш. А як застряг в заторі - тоді що? Чи трамвай зламався(не може проїхати, бо хтось поставив джипа, зник струм тощо), що стається доволі нерідко?

До речі, в якості ідеї. Якби можна було фіксувати відстань, яку пасажир проїхав - не знаю наскільки важко це реалізувати: знімати покази одометра трансортного засобу від моменту, коли пасажир зайшов, до моменту коли вийшов.
Встановити вартість проїзду - N копійок (для електро і авто - можна різні вартості) і знімати необхідну суму з карти.
В суперфантастичному варіанті - не лише з картки, а в разі необхідності - з рахунку мобілки, кредитки....

Андрій Пелещишин - 6-3-2012 у 21:44

Значить, це таки не електронні карточки, а просто продруковані папірці? Значить бізнес на зупинках можна буде робити :)

Тарас Гулка - 6-3-2012 у 22:45

Та ні, таки електронні. Яким же тоді чином змінювати ціну проїзду?
З отого
"У будь-якому випадку 2 грн – це буде максимальна сума оплати. Залежно від того, чи поїздки будуть із пересадками чи без, з одним маршрутом чи більшою кількістю, ці 2 грн в кінцевому результаті можуть перетворюватись на 1,50-1,80 грн, або й на 1 грн, якщо здійснити пересадку в межах певного часу."

Я зрозумів, що сідаєш - проводиш картку. А далі відповідно, якщо протягом певного часу провів картку повторно - рахується пересадка і одна ціна, не провів - пересадки не було і в залежності від маршруту знімається відповідна сума...


Ігор Домін - 18-3-2012 у 22:00

Такі білети існують. Не вірю, що Андреас з тим ніколи не споткався. Точно такі є во Вроцлаві, а зараз впроваджують і в інших місцях Польші. Білети просто поповнюються як кредитки, відбиваєш на вході в автобус і при виході і тоді стягується певна квота в залежності от кількості зупинок або від часу подорожі. Контролери в транспорті звичайна річ (молодь або пенсіонери), штраф на наші гроши 200 грн. Система працює. Звісно що не ідеально. Але здається що міський транспорт ніде не приносить доходу попри високу ціну, все рівно муніципалітет доплачує. З пересадками і білетом на 20 хв теж нічого нового. Так і в метро було. Просто транспорт їздить за розкладом.

Ігор Домін - 18-3-2012 у 22:08

Доречі таку систему вже намагались впровадити в Одесі ще 4 роки тому. Я виготовляв ці лічники для зчитування карток. Всі тролейбуси були обладнанні такими. Але вийшло якось не так. Ну як завжди. Кондуктор продавав звичайні квітки а також мав відбивати ті електрокартки коли їх хтось пред*являв. Спочатку видавали тільки пенсіонерам. Але потім все згорнули. Здається просто відмили гроші. Завод Кучмі належав, мабуть він то держзамовлення придумав коли справи погіршились на підприємстві