Андрій Пелещишин - 8-6-2008 у 12:28
Мова піде не про “ту” карму, а про карму – як інтегрований показник
авторитетності/популярності учасника у деяких великих Веб-спільнотах.
На цей маленький допис мене наштовхнула тема на одній з таких спільнот –
російській “Хабрі” - http://habrahabr.ru/blog/sandbox/44060.html , де чоловік пропонує новачкам спільноти карму в
кредит.
Хоча цій конкретній темі учасник пропонує такі угоди лише з міркувань збільшення
ефективності функціонування спільноти, логічно припустити, що зараз у різних
великих спільнотах починає формуватися сірий ринок карми, коли авторитезація
одного користувача іншим буде здійснюватися за гроші.
Це має сенс у першу чергу у спільнотах, де виконуються 2 умови:
1. Карма впливає на розміщення авторських дописів, зокрема на появу допису на
чільних сторінках сайту та на час їхнього перебування на таких сторінках;
2. Карма діє автоматично і забезпечує певну стійкість користувача до дій
адміністрації.
За дотримання таких умов купівля карми може стати інструментом, що дозволить
користувачам-"рекламним агентам" розміщати рекламні матеріали та посилання на
потрібні сайти у дорогих місцях сайту, зокрема на сторінках з високим PageRank.
Можна також спрогнозувати, що така діяльність не викликатиме захоплення в
адміністрації ресурсу, і буде обмежуватися. Проте за умов достатньої винагороди
авторитетні користувачі можуть опинитися в опозиції адміністрації ресурсу, що
може призвести до дестабілізації спільноти. Тому думаю, що якщо такий ринок
існуватиме, він матиме “сірий” характер – адміністрація закриватиме очі на не
дуже скандальні операції, продавці – цінуватимуть свою репутацію.
Кому прогноз появи такого мікроринку видається занадто надуманим, раджу згадати
наприклад про достатньо живий ринок артефактів у віртуальних світах та про
процвітаючий ринок комерційних посилань.
Джерело тут: http://it.ridne.net/carmamarket