Agent86 - 4-4-2003 у 02:46
Опублiковано 24 березня 2003 року
Комітет ПАР по дотриманню стандартів реклами (ASA) виніс рішення, що забороняє
публікацію одного з рекламних оголошень Microsoft. Реклама, що зображує поруч з
хакером кілька видів вимерлих тварин, включаючи дронта, мамонта і саблезубого
тигра, була постачена підписом "Не усі користуються перевагами безпечних
програм". Нижче повідомлялося, що при використанні продуктів Microsoft дані будуть
збережені надійніше, ніж у сейфі. Зміст реклами зводився, таким чином, до того, що
якщо усі перейдуть на програми Microsoft, те хакери зникнуть так само безвісти, як
зникли мамонти.
Реклама була опублікована ще в листопаді минулого року в південноафриканських
журналах ITWeb Brainstorm і Time Magazine. Така ж реклама публікувалася й у пресі інших країн.
Однак рекламі Microsoft повірили далеко не всі читачі. А вільного журналіста Ричарда
Кларка реклама з мамонтами настільки обурила, що він поскаржився у комітет,
покликаний стежити за вірогідністю реклами.
У своїй скарзі Кларк відзначив, що програмне забезпечення Microsoft кишить дірами й
вразливостями і тому не може вважатися абсолютно безпечним. У ASA скаргу Кларка
прийняли до розгляду і звернулися в Microsoft з вимогою надати інформацію про безпеку
ПЗ, підкріплену висновками незалежної експертизи. У отриманій з Microsoft відповіді
говорилося, що в даний час ОС Windows XP і Windows Server 2003 знаходяться в процесі
сертифікації на відповідність стандартові Common Criteria (у Windows 2000 такий сертифікат
уже є). Крім того, у Microsoft вказали, що реклама, що не сподобалася Кларку, не повинна
була вводити споживача в оману. Її метою було показати, що безпечне ПЗ може
загрожувати існуванню хакерів.
Розглянувши доводи обох сторін, у ASA вирішили, що Microsoft не змогла надати
підтвердження істинності своїх рекламних заяв з боку незалежних експертів. Тому
реклама, у якій передвіщається вимирання хакерів, вводить споживачів в оману і
повинна бути відкликана. У Microsoft висловили співчуття в зв'язку з таким рішенням
і підкреслили, що нові версії Windows незабаром пройдуть сертифікацію Common Criteria, що
підтвердить їхню безпеку. Усі положення своєї реклами в Microsoft вважають
правдивими. У свою чергу, Кларк назвав ці аргументи "смішними".
джерела : www.compulenta.ru, ITWeb