Форум Рідного Міста
Ви не ввійшли [Ввійти - Зареєструватися]
Вниз

Версія для друку  
Автор: Тема: (2)Чи заборонити дітям відвідувати богослужіння? або Ізоляція неповн...
Олексій Мачехін
Модератор
*****

Фотографія користувача


Повідомлень: 4597
Зареєстрований: 31-5-2003
Місто: Київ
Нема на форумі

Настрій: теплий

yes.gif написано 13-8-2003 у 14:02
(2)Чи заборонити дітям відвідувати богослужіння? або Ізоляція неповнолітніх від ідеологічного впливу


Перша гілка стала надзвичайно громіздкою. Більше того - багато хто вже й не дивиться на перше повідомлення. І тому пропоную повернутися назад і знову від печі:

Чарівник з міста Гальмен писав:

Я би хотів викласти деякі мої ідеї стосовно даного питання і почути думку шановних дописувачів форуму з цього приводу.


1. Тезис перший

Кожна людина має виключне право на свій власний світогляд, філософію, релігію, політичні погляди etc.

Жодна людина не має права нав'язувати жодній іншій людині СВІЙ світогляд, філософію, релігію, політичні погляди etc. Будь-який прояв такого нав'язування повинен розглядатися як злочин.


2. Тезис другий

Що таке повноліття? Це умовний вік, при досягненні якого людина вважається повністю сформованою у фізичному і психічному плані, а тому такою, що повністю усвідомлює свої дії і несе повну відповідальність за них. Можна сказати, що повноліття дає людині остаточне право (і, водночас, обов'язок) ОБИРАТИ. Самій і на свій розсуд. Тобто повноліття - це (в тому числі і) вік, після якого психічний розвиток людини нарешті ПОВНОЮ МІРОЮ дозволяє їй робити "компетентний" вибір. Саме з цієї причини існує, наприклад, віковий ценз на участь у політичних виборах.

Відповідно, неповнолітня людина - це та, яка поки що не в стані (або може бути не в стані) "компетентно" обирати. Внаслідок ще не до кінця сформованої психіки, нестачі досвіду або взагалі інформації про оточуючий світ (особливо в ранньому дитинстві). Крім того, загальновідомо, що дитяча психіка дуже сприйнятлива до зовнішнього впливу: те, що вона, як губка, всмоктує в себе в наймолодшому віці, чинить значний вплив упродовж всього подальшого життя людини.


3. Висновок (з вище написаного)

Абсолютно неприпустимо прищеплювати неповнолітнім будь-яку ідеологію.

Через згадані вище причини, дитина ще не може повністю свідомо і "компетентно" визначити, які релігійні, філософські або політичні погляди є для неї найбільш прийнятними, тому неприпустимо вимагати від неї, щоб вона взагалі робила подібний вибір, пропонувати їй ту чи іншу ідеологію або, тим більше, переконувати її в "істинності" якихось конкретних поглядів чи доктрин. Я вже не кажу про дітей дошкільного віку, яких навіть не треба ні в чому переконувати: вони наївно вірять усьому.

Чинити все вищезгадане є абсолютне неприпустимо тому, що це і є НАВ'ЯЗУВАННЯ.


4. Наслідки

Необхідно заборонити хрестити дитину при народженні (це вже не нав'язування, а взагалі "бєспрєдєл": хто спитав в дитини, чи вона цього хоче?!) та до досягнення нею повноліття (це, зрозуміло, стосується і будь-яких інших релігій). Якщо людина захоче прийняти якусь релігію, то вона зробить це свідомо і сама.

Необхідно заборонити участь неповнолітніх у богослужіннях та інших релігійних обрядах.

Необхідно заборонити будь-які дитячі організації та рухи, які мають релігійне або політичне забарвлення.

Необхідно заборонити в школах уроки "слова Божого" і взагалі будь-яку релігійну або політичну пропаганду в дитячих закладах, якщо така має або може мати місце.

Необхідно заборонити в передачі "Вечірня казка" на телеканалі УТ-1 нав'язливий мультик про дівчинку з ведмедиком, яка читає "Отче наш" :-) та взагалі будь-яку релігійну або політичну пропаганду в ЗМІ чи відповідних їх частинах, які спрямовані безпосередньо на дитячу аудиторію (дитячі телепередачі, газети, журнали і т.п.).

Необхідно заборонити будь-які інші дії, які сприяють нав'язуванню неповнолітнім релігійної, філософської, політичної чи будь-якої іншої ідеології.


Отже, якщо підсумувати все вище написане, то я вважаю, що неповнолітніх необхідно (наскільки це можливо) ізолювати від будь-якого ідеологічного впливу, щоб уникнути нав'язування їм тих або інших поглядів та маніпулювання їхньою свідомістю. На мою думку, наші нащадки "гідні" того, щоб самим вирішувати, якими кольорами буде розмальований їхній світ і яким повинно бути їхнє майбутнє.


Прошу товариство висловлюватись.
Переглянути профіль користувача Зайти на домашню сторінку користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Чарівник з міста Гамельн
Академік
****



Повідомлень: 495
Зареєстрований: 14-12-2002
Місто: Львів
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 13-8-2003 у 14:39


Мені здається, дарма ти почав нову тему...

Те, що люди "не зможуть не прочитати" те, з чого все почалося - може й плюс. АЛЕ.

По-перше, особисто мені БАЙДУЖА думка людей, які пишуть, навіть не з'ясувавши, про що йде мова - я їх просто ігнорую.

А по-друге (і це найголовніше), якщо починати все з початку, то новим дописувачам доведеться знову повторювати багато з того, про що вже писалось в старій темі.



Novy Svet
Переглянути профіль користувача Зайти на домашню сторінку користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Чарівник з міста Гамельн
Академік
****



Повідомлень: 495
Зареєстрований: 14-12-2002
Місто: Львів
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 13-8-2003 у 14:40


P.S. Відповідь на твоє останнє повідомлення я постараюсь написати завтра.



Novy Svet
Переглянути профіль користувача Зайти на домашню сторінку користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Юрій П
Новак
*



Повідомлень: 3
Зареєстрований: 14-8-2003
Нема на форумі

Настрій: super

[*] написано 14-8-2003 у 19:10


Друже чарівник, Ваша ідея ну дуже нагадує тоталітаризмю Ви часом не представник тоталітарної секти? Бо знані мені тоталітарні секти мають точнісінько таку ж фразеологію.
Хоча Ви і не повинні бути сектантом. Ви могли просто некритично перечитати деяких класиків лібералізму, можливо навіть деяких сучасних неоліберальних авторів. можливо що й деякі ідеї суспільного договору некритично запали Вам у серце та ще декілька ідей Просвітителів.
Подумайте, а що таке людська особа, людська особистість та її ідентичність, і як вона формується.
Ви говорите про вільну особистість. прекрасний термін! Але він потребує пояснення. Що Ви маєте на увазі. Особистість яка здатна приймати самостійні рішення? Особистість вільна від усього(a la Sartre)? особистість вільна від своєї історії (родовід, мова і т.д.)?
Бачите, значення можуть бути різними.
Те про що ви говорите стосовно заборон, то це ж має за цим хтось прослідкувати і змусити виконувати. А тоді ... Читайте що буде тоді Гакслі, Оруела, Франка (Івана), Бердяєва, Лева XIII, Фукуяму (Our Posthuman Future) ...
Спитаєте чому? бо те, що Ви пропонуєте є нічим іншим як ідеологією!
А насамкінець задумайтеся як насправді відбувається формування особистості. Дам підказку: особистість визначають психо-соматичний та духовний рівні, оточуючий етос, інтерсубєктні реалії, інтерналізація навколишнього, ну і обовязково трансцендування до ...



Н завершення хотів би запропонувати Вам спробувати проникнути у послання яке несе нам Біблія, бо там написано Бог -- то Любов,і що Він є дорогою істиною і життям. Ось чому не слід забороняти дітям приходити до Бога. Бо як каже Христос їхнє є Царство Небесне. А любити означає подарувати тому кого любиш, те що найкраще.

З повагою
Ваш у Христі
Юрій
Викладач Українського Католицького Університету (Львів)
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 14-8-2003 у 19:30


Давайте ми перемістимося усе-таки в первинну тему:

http://misto.ridne.net/viewthread.php?goto=lastpost&tid=866

Прошу писати туди. Бо два однакових треди виглядають дивно




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача

  Догори

Статичне дзеркало форуму

Львів
Pоwered by XМB
Developed by Avеnture Media & The XМB Group © 2002-2006



Інші проекти:
Наука-Онлайн - Об'єднання українських науковців
Львів - Фотоблог міста
ІБАС. Інформаційна, бібліотечна та архівна справа - Сучасна освітня спеціальність
School review 1426
Реклама: