Експеримент по складанню карти Амстердама за допомогою GPS-технологій.
Опубліковано 4 грудня 2002 року
В Амстердамі протягом двох місяців здійснювався незвичайний проект. З 1866 року по
наш час Амстердамське архівне товариство(WAAG) займається складанням докладної
карти Амстердама. Цього року товариство вирішило використовувати нові
технології і заснувало проект "Amsterdam RealTime" ("Амстердам у реальному часі").
Усім жителям міста на добровільній основі пропонувалося два місяці поносити на
собі пристрій спостереження. Цей портативний прилад був розроблений у самому
товаристві WAAG. По своїй суті, це небагато модифікований КПК, оснащений убудованим
мобільним телефоном, GPS-модулем і антеною розміром із сірникову коробку. КПК,
через його невеликі розміри можна носити в руці або в сумці, у той час як антена
повинна бути досяжною для супутникового сигналу (наприклад, її можна прикріпити
магнітом до даху автомобіля). Програмне забезпечення, розроблене для наладонника,
активізує GPS-модуль. Роблячи просторові обчислення, GPS-модуль визначає свою
позицію на Землі, а відповідно, координати учасника експерименту. Точність
визначення місця розташування варіюється від напівметра до декількох метрів. На
невеликому екрані наладонника визначені GPS-модулем координати переводяться в
піксели, таким чином, учасник може візуально простежити свій маршрут.
Одночасно маршрут учасника дослідження транслюється на центральний сервер
Амстердамського архівного товариства. При візуалізації цих пересувань на карті
міста з'являються лінії. З цих ліній і складається карта Амстердама 2002 року. На ній
не фіксуються будинки або вулиці, вона цілком складається з маршрутів руху
звичайних людей. Коли сторонній спостерігач бачить маршрути, прокладені на карті
сотнями людей і накладені один на одного, він розуміє, наскільки місто
індивідуальне для кожного. Приміром, пішохід прокладе маршрут, що набагато
відрізняється від маршруту власника автомобіля. Так утвориться дуже точна і при
цьому досить суб'єктивна карта міста, на що і сподівалися ініціатори проекту.
джерела : www.compulenta.ru, WAAG
|