Новий хетчбек Volvo C30
Вперше його було показано на початку 2006 року на мотор-шоу на батьківщині
американського автомобілізму – Детройті.
Що насамперед впадає в око, то це неймовірно гарна задня частина автомобіля –
просто так і вбирає в себе очі! Задніх дверей, як таких… немає (!) – доступ у
багажник відкриває підйомне заднє шкло: так, як це нині заведено на американських
позадорожниках. Отже, кузов типу хетчбек таки дводверний, як у купе, і десь має
бути дуже міцний!
Загалом автомобіля зведено на цій же платформі, що й Ford Focus (Volvo Cars, нагадаємо,
цілком належить Ford Motor Company), і тому C30 позиціонується, як авто на один клас вище за
конкурентів Фокуса – VW Golf, Opel Astra тощо, а саме: Volvo C30 – прямий конкурент Audi A3 i BMW 1.
Нещодавно його відтестували автоексперти вже згадуваного тут «Авторевю», де потужна модифікація Volvo C30 T5 (5 цил., 2,5 л, бензин,
турбонаддув, 220 к.с. ) склала конкуренцію іншим таким самим гарячим хетчбекам –
японській Honda Civic Type R і британський Mini Cooper S, котрий, як відомо, базується на
агрегетах BMW.
Отже, як зазначили експерти «Авторевю», в салоні хетчбека Volvo C30 T5 панує шведський
«максі-мінімалізм»: лаконічний інтер’єр доповнено розкішними світло-кремовими
сидіннями. Сидіти вигідно, але де спортивний дух? Шкали приладів –
щонайзвичайнісінькі, а алюмінієву «висхідну» передню консоль поцятковано
верхоумним дизайнерським мальовидлом. Жіночий автомобіль? Прецінь нащо тоді було
тут ставити механічну коробку і 220-сильний п’ятициліндровий турбомотор? Причому
Volvo C30 T5 у нашій трійці веде перед не лише з потужності, але й з енергозапасу, тобто
з співвідношення кінських сил до спорядженої маси.
В турбомотора Вольво С30 Т5 рівний характер – дається взнаки «розтягнута»
трансмісія: друга передача «крутиться» до 108 км/год, третя – до 165 км/год. Та й
перемикається 6-ступенева механічна КПП чітко, та якось по-буденному.
Як на «цивільний» автомобіль Volvo C30 керується чудово – прекрасно йде по прямій,
плавно й точно реагує на порухи кермом. При цьому перепади дорожного покриття
хвилями підвіска «ковтає» без розгойдування, а шкарубке покриття відчувається в
салоні не так сильне, як, напр., у Mini. Та й властивого співплатформеникові хетчбеку
Ford Focus ST шарпання з боку в бік тут немає – на нерівностях кермо лишень злегка
погойдується. А в закрутах Вольво надійно впинається в траєкторію.
Та щойно додати ходу, як неспортивна сутність С30 буде наяв. Сильна канта*, косинне**
розгойдування, загальмована в часі реакція на порухи кермом. В пороговому закруті
Volvo переходить у ковзь, як того треба, передньою віссю. Безпечно? На жаль,
об’їжджаючи перешкоду, що враз проступила на вашому шляхові, «швед» себе вебе
підступно: слідом за тривалим зносом (передньої частини) іде прикрий і глибокий
занос (задньої частини), на який штатна система стабілізації реагує з чималим
загаєм. Як наслідк – збиті конуси під час проходження відтарованої «змійки» і
найменша в тесті порогова швидкість виконання маневру (77,6 км/год)
А може, Volvo себе реабілітує на спортивній трасі?
Це було приємною несподіванкою: гадалисьмо, що вхід у «великий спорт» цьому
автомобілю з його м’яким поводженням просто заказано. Де ж пак! М’яка і плавна в
своїх реакціях «тридверка», як з’ясувалося, була проста й надійна в керуванні.
Головне – вміло орудувати тягою. Коли в’їхати в закрут з надлишком тяги – машина
зсунеться «передком» назовні, а коли перед скрутом забарати «газ», а відтак різко
натиснути – мотор порине в «турбояму»: компресору потрібен час, щоб ізнову вийти
на робочі оберти.
Щодо гальмування, то інтенсивність сповільнення Volvo C30 T5 не нижча за ту ж, що в Mini, а
сама гальмівна педаля ходить трохи забагато. Газардом і не пахне, зате клопотів
немає.
І що після цього всього? За що від нас хочуть вимантити майже $40 тис.?
Як підсумок, що його підбили автоексперти, стало те, що Volvo C30 у версії Т5 аж ніяк не
спортивний автомобіль. Але він і не вдає з себе такого. Його створено для того, щоб
милуватися його дизайном і слухати за кермом не мотор, а гучну авдіосистему з
данськими динаміками Dynaudio та 650-ватним цифровим підсилювачем Alpine. Хоч про
практичність мова не йде. На задньому сидінні тут теж вигідно, та… тільки вдвох. А
багажник (задні крісла складуються) - чисто символічний: вузький лаз, велика
висота завантажування і невигідний м’який чохол на розпорках замість штивної
полиці.
***
А ось що вповів нам про цю модель автоперегонець, якого теж долучили до проведення
тесту:
Цитата: | Від Volvo C30 T5 були приємні враження – це одна
з тих «дружніх до водія» машин. Не спортивне, та добре настроєне, доволі
збалансоване «дорожнє» шасі. Трохи розчарував мотор – різниці з менш потужним
хетчбеком з тесту майже не відчувається. І трохи більше я сподівався від гальм –
той же «англо-німецький» Mini сповільнюється ліпше. Окрім того, як видається, та
дурнувата їхня фірмова система в приводі гальм Brake Assist «з’їла» в мене кілька
секунд з кола: я вже відпустив гальмо, а електроніка, що, мабуть, сама себе
перестраховує, все ще тримає колеса! |
Примітка:
* канта – крен,
** косинний – діагональний
Оснащення автомобіля, що приймав участь у тесті (ціна базової версії в Росії - $38400,
ціна авто, що брало участь у тесті - $48200):
- фронтальні подушки безпеки, бічні подушки безпеки передні, надувні «шторки»,
АБС, протибуксувальна система, система динамічної стабілізації, підсилювач
кермового управління, багатофункціональне кермо, регульована кермова колонка по
висоті й на виліт, викінчення керма шкірою, електрорегулювання передніх сидінь,
пам’ять настройки передніх сидінь, електроогрів передніх сидінь, регулювання
передніх сидінь з задніх місць, салонне дзеркало заднього огляду з
самозатемненням, вмонтований телефон, центральний замок (дистанційний), система
безключового доступу, противикрадна сигналізація, клімат-контроль двозонний,
електропривод і огрів зовнішніх дзеркал, електропривод згортання зовн. дзеркал,
система BLIS (камери бічного стеження), електросклопідіймачі, спинки задніх сидінь,
що згортаються почастинно, підлокотня заднього сидіння, CD-аудіосистема,
CD-чейнджер, датчик дощу, склоочищувач задній, маршрутний комп’ютер,
круїз-контроль, парктронік задній, задні підголовні, викінчення салону шкірою,
дистанційний замок горла бендзобака, ксенонові фари ближнього світла,
біксенонові фари, протитуманні фари, омивач фар, легкосплавні колеса, запасне
колесо – «докатка», намаст «металік».
Ціни на Volvo C30 T5 (2,5 л, 220 к.с.) починаються з $41354. Базове оснащення найпростіше: шість
подушок безпеки, кондиціонер, CD-програвач і система стабілізації. Додатково можна
замовити люк у дасі ($1537), клімат-контроль ($1072), 5-ступеневу авто-КПП ($2661), огрів
передніх сидінь і ще багато чого.
Можна обрати інші модифікації. Напр., C30 2.4i (170 к.с.) пропонується за Є24500–26450. Volvo C30 1.8
потужністю 125 к.с. – $29777 (у базовому виконанні). Volvo С30 2.0 (145 к.с.) коштує $32815. Є й
дизельні версії – C30 2.0D (136 к.с.) за $33319; C30 D5 (180 к.с.) – Є31436.
Де можна придбати Volvo C30:
Volvo Cars – Україна
Віннер-Авто.
Дилер у Львові: “Трістар Авто Еліт”, вул. Липинського, 60; тел.: (032) 299-88-99.
|