Форум Рідного Міста
Ви не ввійшли [Ввійти - Зареєструватися]
Вниз

Версія для друку  
Автор: Тема: Зменшення кількості годин гуманітарних предметів в НУ "ЛП"
Юрій Сєров
Модератор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: оптимістичний

[*] написано 10-7-2008 у 03:00
Зменшення кількості годин гуманітарних предметів в НУ "ЛП"


У новому навчальному році Національний університет «Львівська політехніка» скоротить вивчення української мови до 16 годин на всі 5 років навчання. Це означає, що студенти матимуть заняття з української мови лише один раз на два тижні протягом одного семестру. Про це сьогодні, 9 липня, повідомила заступник голови комісії з питань освіти і науки Львівської обласної ради, член політради ВО «Свобода» Ірина Фаріон.

Вивчення історії України скорочено до 16 годин ще минулого року, така ж доля чекає й інші гуманітарні дисципліни – такі як політологія, філософія. Ірина Фаріон стверджує, що через це «Львівська політехніка» ризикує втратити статус університету і скотитися до рівня технічної школи.

Зі слів Фаріон, вона зверталася до Міністерства освіти і науки України з проханням втрутитися у ситуацію і отримала у відповідь запевнення, що «Міністерство не підтримує дії керівництва університету щодо скорочення гуманітарної підготовки бакалаврів, про що зауважено ректору університету».
http://zik.com.ua/ua/news/2008/07/09/142795

Цікаво, чи пов`язано це з зменшенням навчальних тижнів чи просто для зменшення навантаження на студентів.
Хоча коли я вчився, то не впевнений чи в нас укр.мова була щотижня.
Крім того, не думаю, що тих 8 пар суттєво вплинуть на грамотність. Це ще в школі закладається.




Nauka-Online.Org - Українська Наукова Інтернет-Спільнота
Рідний край - Колекція знимків України
Переглянути профіль користувача Зайти на домашню сторінку користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 10-7-2008 у 07:38


Є два суттєві фактори, про які не сказано.

1. Для більшості спеціальності гуманітарний блок в НУЛП перевищує міністерські вимоги. І навіть після зменшення продовжує успішно перевищувати.

2. У нових навчальних планах міністерство вимагає бакалаврську роботу і 8 семестр практики. Таким чином, реальне навчання студента зменшується на 1 семестр (для бакалавра з 8 до 7). Причому уже бакалавр буде вважатися закінченою вищою освітою


Ці фактори ставлять під загрозу можливість підготовки фахівця-інженера. Якщо ВУЗ хоче вижити в таких умовах, він змушений підвищувати рівень саме фахової підготовки. Особливо на фоні падіння наборів по Україні і тп.
Якщо цікаво, я можу цю тему розкрити детальніше, але не зараз - треба бігти на роботу :)




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 10-7-2008 у 10:43


Хочу зазначити ще один аспект, який чомусь мало обговорюється.
Тривалість навчання в школі постійно зростає. Скоро буде уже 12 років. Питання - а що ж ті діти в школі вчать? 2 додаткові роки - це не жарт, за ідеєю, загальні дисципліни мали би вже бути викладені достатньо повно.
А то виходить цікава картина. Навчання в школі збільшують, у ВНЗ - скорочують. І ще хочеться зберегти гуманітарний блок без змін.
Львівська Політехніка і так робить значні зусилля, які змушують задуматися чи все правильно в середній освіті та структурі навчання в розрізі загальних дисциплін. Ми змушені ущільнити навчальний графік понад норму:
- для першого курсу, фактично за рахунок більшої щільності навчання зимою, у вересні викладачі ЛП будуть підтягувати знання шкільного (!) курсу фізики і математики, бо дітей вчити університетських курсів стає практично неможливо.
- для всіх курсів фізкультуру винесено за межі основного навчального графіку, що дозволяє добавити ще одне заняття з спеціальних предметів на тиждень

Ще один вкрай важливий момент, вже фактично внутрівузівський. Фахові кафедри і інститути вже стомилися просити загальників (особливо гуманітаріїв), щодо адаптації змісту дисциплін до вимог фаху. Я наприклад, би тільки вітав і просив збільти обсяги, якби в межах курсу філософії для студентів компютерних наук викладалася би формальна логіка, основи пізнання світу, філософські проблеми природнього та штучного інтелекту. А в межах соціології - сучасну соціометрію, технології соціальних комунікацій, соціальні мережі та проблеми глобальних інформаційних мереж. І так далі по кожному предмету : економіці, БЖД і тп.

Зазначу також, що є і обмеження МОН України на зміст окремих дисциплін. Так, наприклад, ми сильно обмежені в формуванні змісту фізики, хоча наші викладачі-фізики готові ідти на модернізацію дисципліни. Так, для компютерних наук ми хотіли в межах курсу фізики підсилити складові електротехніки, напівпровідників і оптики, як такі що найпотрібніші для нашого профілю. Проте МОН вимагає дотримання стандарту робочої програми, де все розписано до заняття. :(




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Марія Вибранівська
Дійсний член
***



Повідомлень: 281
Зареєстрований: 19-2-2008
Місто: Львів
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 10-7-2008 у 12:38


Як на мене, молоді люди, які володіють дипломами вищих вузів, особливо технічних, в переважній масі є безграмотними і безкультурними,та ще й фізично слабими, що недопустимо для звання "людина з вищою освітою".
Це проблемо і школи, і вузів. Але, як на мене, це питання, яке має бути розглянуте в комітеті національної безпеки, бо міць держави залежить від якості її громадян.
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Остап Шумин
Академік
****



Повідомлень: 342
Зареєстрований: 19-5-2006
Місто: Львів
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 10-7-2008 у 13:00


Цитата:
Оригінальне повідомлення від Марія Вибранівська
Як на мене, молоді люди, які володіють дипломами вищих вузів, особливо технічних, в переважній масі є безграмотними і безкультурними,та ще й фізично слабими, що недопустимо для звання "людина з вищою освітою".


:o ... філологи не вміють рахувати, а фізично розвиненими є лише фізкультурники... у Вас явно хибна думка, може Ви брали приклад з випускників ПТУ ;)




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 10-7-2008 у 13:10


Ага, а краще мати не безкультурних слабаків з фаховими знаннями, а малокультурних слабаків без жодних знань

Зараз нема проблеми, що малий гуманітарний блок. Зараз є проблема малого фахового блоку. Врешті-решт, потім гроші випускник зароблятиме на фахових знаннях.

Зараз маємо картину, коли студент реально на кафедру потрапляє лише з третього курсу. Кафедра має хоч якийсь профільний вплив упродовж 3, 4, 5 та половини 6-го (у деяких вузах, типу ЛП) курсу.
Після чергової реформи ми матимемо випускників, які фахову підготовку отримуватимуть лише 3 та половину 4-го курсу.
Може взагалі фахові предмети винести на факультатив? Хай би не заважали дітям вчити мову та бігати кілометри?

Знову ж, зауважу - гуманітарні предмети повинні адаптуватися до вимог фахової освіти. Охорона праці для економіста має бути інша ніж для ітешника, і ще інша - для енергетика.
Аналогічно і філософія, і економіка і мови. Навіть фізкультура. Бо врешті-решт фізкультура це не спорт. Це "фізична культура". Ітешника могли би навіть вчити спеціальних навиків сліпого набору на клавіатурі та правильної осанки, а енергетиків - навиків напригування на дроти з високою напругою (я не жартую).

Звичайно, частково це внутрішні проблеми вищої школи, але я бачу чому тут їх не можна обговорити. Зрештою пані Фаріон он обговорює :)




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 10-7-2008 у 13:21


Я розумію, звідки "ростуть ноги" у претензіях до низького загального рівня випускників ВНЗ
Очевидно, працедавці, колеги і навіть батьки нареченої :) з багатьма молодими людьми зустрічаються і оцінюють їх саме після завершення ВНЗ. І загальний рівень підготовки людини сприймається як підготовка в ВНЗ.
Але це не вірно! Бо людину вчить і ВНЗ і школа. Школа - в 2 рази більше. То давайте претензії ділити пропорційно, чи що.
Можна на ВНЗ списати все, якщо школа стане придатком до ВНЗ. Отоді -так, ВНЗ бере на себе уже всю відповідальність.
І я думаю, в перспективі нас чекатиме саме така реформа - перехід шкіл "під крило" ВНЗ.

Такий досвід, що мені знайомий, усе-таки є додатнім. Наприклад середній рівень загальноосвітнього розвитку випускників гімназії, що входить у комплекс Львівської політехніки, є відчутно вищий за середній рівень загальноосвітнього розвитку пересічної школи.




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Dmy
Почесний Академік
*****



Повідомлень: 3228
Зареєстрований: 9-11-2003
Місто: Донецьк
Нема на форумі

Настрій: Неформатний

[*] написано 10-7-2008 у 14:03


А що це за курси такі - по 16 годин? Як можна навчити українській мові (історії, філософії) за 16 (та навіть за 20-30) годин? Можна навчити цвях забивати, та й то не в стіну, а в дошку. Краще тоді їх взагалі прибрати: нема курсу - нема проблеми скорочення.
Навчати писати, розмовляти, пити, курити, набирати телефонні номери, чатитися й геймитися треба у школі. А ВНЗ - це трішки вищий і трішки спеціалізованіший рівень.




Усе мине. Усе мене мине
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 10-7-2008 у 15:27


Згоден з попереднім дописом.

Принагідно зазначу, що у багатьох ВНЗ, зокрема і в нас в ЛП, для багатьох спеціальностей має місце поступове збільшення годин на вивчення іноземної мови. Що з одного боку - важливо і потрібно, з другого - чиїмось коштом повинно робитися.




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Остап Шумин
Академік
****



Повідомлень: 342
Зареєстрований: 19-5-2006
Місто: Львів
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 10-7-2008 у 15:52


Скажу по собі (в 2004р. закінчив НУ "ЛП") зі всіх гуманітарних предметів (типу історія, мова, філософія і т.д.) найпродуктивнішим була мова. Тут викладач справді намагалася підійти до викладення предмету більш вузьконаправлено. Крім всього іншого ми вчили як правильно писати різного роду ділові документи, що, як-не-як пригодилося в подальшому. Все решта - біг пес через овес.
Мені подобається думка пана Андрія, а змісту прослухати за півроку скорочений курс історії ... як казала моя вчителька "Чого не навчився Іванко, того не навчиться Іван".




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Марія Вибранівська
Дійсний член
***



Повідомлень: 281
Зареєстрований: 19-2-2008
Місто: Львів
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 10-7-2008 у 17:58


Ваші дописи нічуть не заперечують мої думки. Бузкультуря і безграмотність людей, які мають диплом про закінчення ВНЗ вже ввійшло в норму. І дійсно, це не тільки з гуманітарних предметів. Фахові - теж на невисокій рейці.
І , повторю, це треба бити в дзвін, це небезпека деградації нації.
Я цілком не хочу, що б ми стали народом, для якого рівень - ход-дог + "Скинь маму з поїзда".
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 10-7-2008 у 18:30


Ваші пропозиції? Збільшення відсотку гуманітарного циклу?



Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Руслан Кравець
Дійсний член
***



Повідомлень: 249
Зареєстрований: 19-6-2002
Нема на форумі


[*] написано 10-7-2008 у 19:39


Цитата:
Оригінальне повідомлення від Андрій Пелещишин
Ваші пропозиції? Збільшення відсотку гуманітарного циклу?


Можна піти іншим шляхом - не давати диплом про вищу освіту безграмотним і безкультурним людям :)

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Марія Вибранівська
Як на мене, молоді люди, які володіють дипломами вищих вузів, особливо технічних, в переважній масі є безграмотними і безкультурними,та ще й фізично слабими, що недопустимо для звання "людина з вищою освітою".


У Вас є дані якихось досліджень про рівень культури і грамотності сучасної молоді?
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Марія Вибранівська
Дійсний член
***



Повідомлень: 281
Зареєстрований: 19-2-2008
Місто: Львів
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 11-7-2008 у 13:32


Ні. В мене син - студент КПІ. Я достатньо самокритична, щоб не розуміти, що рівень освітченості ровесників мого сина (як, зрештою, і його) - далеко не відповідає означенню "вищий". І ще в мене перед очима реклама недавніх років: молодий хлопчина в барі з пляшкою пива, і статечний професор з гордістю каже: "Це наш кращий студент,,,".
Хіба немає в цьому долі гіркої правди?
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Тарас Задорожний
Почесний Академік
*****

Фотографія користувача


Повідомлень: 1081
Зареєстрований: 31-5-2005
Місто: Київ
Нема на форумі

Настрій: закоханий :)

[*] написано 11-7-2008 у 14:04


Цитата:
Оригінальне повідомлення від Марія Вибранівська
Як на мене, молоді люди, які володіють дипломами вищих вузів, особливо технічних, в переважній масі є безграмотними і безкультурними,та ще й фізично слабими, що недопустимо для звання "людина з вищою освітою".

Та пригадую як слухав психологію спілкування в НУ"ЛП".... То напевно був найбільш дурний предмет з точки зору його викладення... Рівень викладання приблизно відповідав рівню сільської повоєнної школи, де вчителем німецької мови працював бригадир, який був 3 дні в німецькому полоні і трохи ту мову чув. Надіюсь, що його відмінять першим :D




Вертольоти - це душі загиблих танків
(с) Невідомий
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача Цей користувач має MSN Messenger
Тарас Задорожний
Почесний Академік
*****

Фотографія користувача


Повідомлень: 1081
Зареєстрований: 31-5-2005
Місто: Київ
Нема на форумі

Настрій: закоханий :)

[*] написано 11-7-2008 у 14:06


Цитата:
Оригінальне повідомлення від Руслан Кравець
Можна піти іншим шляхом - не давати диплом про вищу освіту безграмотним і безкультурним людям :)

Створити комісію і здавати екзамен з грамотності і культурності :)




Вертольоти - це душі загиблих танків
(с) Невідомий
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача Цей користувач має MSN Messenger
Руслан Кравець
Дійсний член
***



Повідомлень: 249
Зареєстрований: 19-6-2002
Нема на форумі


[*] написано 11-7-2008 у 17:21


Тепер спробую написати трохи серйозніше.

Наскільки я зрозумів з першого Андрієвого допису, ситуація виглядає так.
Міністерство освіти хоче надати ступеню "бакалавр" статусу закінченої вищої освіти на відміну від сьогоднішнього - неповної вищої освіти.
Це згідно з наявними стандартами вищої освіти вимагає проходження студентами навчальної практики і підготовки дипломної роботи. На це виділяється 1 семестр.
При цьому термін навчання залишається такий як був - 4 роки.
Отже, перед керівництвом вузу (у конкретному випадку - НУЛП) постає задачка - потрібно "ущільнити" теоретичну підготовку, тобто з сьогоднішніх 8-ми семестрів залишити 7.
1 семестр теоретичної підготовки - це 5-6 навчальних дисциплін.
Як цю задачку розв'язувати?
Якісь дисципліни викидати з навчального плану, якісь - зменшувати в обсязі.

От і все. Цілком конкретна задача, цілком конкретні способи розв'язання.

Судячи з першого допису цієї теми, в число дисциплін, для яких зменшили обсяг, потрапила "Ділова українська мова", що викликало невдоволення в однієї з викладачок цього предмету. Маючи доступ до деяких інформаційних ресурсів і певний статус в обласній владі, вона своє невдоволення виразила.

Якщо гуманітарні дисципліни залишать як є, а будуть викидати або зменшувати обсяг фахових дисциплін,
то з таким самим успіхом може бути піднята тема "Зменшення кількості годин фахових (чи технічних) предметів в НУЛП".
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 11-7-2008 у 19:11


Уточню, що крім випадання одного семестру на 4-му курсі поставлена задача підготовки завершеного фахівця ще на бакалавраті. Що, фактично, означає, що значна частина бакалаврів на 5-6 курсах уже не вчитиметься (у звязку з ліквідаціюєю рівня "спеціаліст" та перспективним звуженням обсягів магістратури). Це обумовлює необхідність переспективного переведення деякі важливих дисциплін з 5-го на молодші курси.

Крім того, ще раз зазначу, що і в нових навчальних планах гуманітарний комплекс значно (чи не в 2 рази) перевищує міністерські нормативи.




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача

  Догори

Статичне дзеркало форуму

Львів
Pоwered by XМB
Developed by Avеnture Media & The XМB Group © 2002-2006



Інші проекти:
Наука-Онлайн - Об'єднання українських науковців
Львів - Фотоблог міста
ІБАС. Інформаційна, бібліотечна та архівна справа - Сучасна освітня спеціальність
School review 6713
Реклама: