Юрій Сєров
Модератор
Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: оптимістичний
|
|
Зменшення кількості годин гуманітарних предметів в НУ "ЛП"
У новому навчальному році Національний університет «Львівська політехніка»
скоротить вивчення української мови до 16 годин на всі 5 років навчання. Це означає,
що студенти матимуть заняття з української мови лише один раз на два тижні
протягом одного семестру. Про це сьогодні, 9 липня, повідомила заступник голови
комісії з питань освіти і науки Львівської обласної ради, член політради ВО
«Свобода» Ірина Фаріон.
Вивчення історії України скорочено до 16 годин ще минулого року, така ж доля чекає
й інші гуманітарні дисципліни – такі як політологія, філософія. Ірина Фаріон
стверджує, що через це «Львівська політехніка» ризикує втратити статус
університету і скотитися до рівня технічної школи.
Зі слів Фаріон, вона зверталася до Міністерства освіти і науки України з
проханням втрутитися у ситуацію і отримала у відповідь запевнення, що
«Міністерство не підтримує дії керівництва університету щодо скорочення
гуманітарної підготовки бакалаврів, про що зауважено ректору університету».
http://zik.com.ua/ua/news/2008/07/09/142795
Цікаво, чи пов`язано це з зменшенням навчальних тижнів чи просто для зменшення
навантаження на студентів.
Хоча коли я вчився, то не впевнений чи в нас укр.мова була щотижня.
Крім того, не думаю, що тих 8 пар суттєво вплинуть на грамотність. Це ще в школі
закладається.
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Є два суттєві фактори, про які не сказано.
1. Для більшості спеціальності гуманітарний блок в НУЛП перевищує міністерські
вимоги. І навіть після зменшення продовжує успішно перевищувати.
2. У нових навчальних планах міністерство вимагає бакалаврську роботу і 8 семестр
практики. Таким чином, реальне навчання студента зменшується на 1 семестр (для
бакалавра з 8 до 7). Причому уже бакалавр буде вважатися закінченою вищою освітою
Ці фактори ставлять під загрозу можливість підготовки фахівця-інженера. Якщо ВУЗ
хоче вижити в таких умовах, він змушений підвищувати рівень саме фахової
підготовки. Особливо на фоні падіння наборів по Україні і тп.
Якщо цікаво, я можу цю тему розкрити детальніше, але не зараз - треба бігти на
роботу
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Хочу зазначити ще один аспект, який чомусь мало обговорюється.
Тривалість навчання в школі постійно зростає. Скоро буде уже 12 років. Питання - а
що ж ті діти в школі вчать? 2 додаткові роки - це не жарт, за ідеєю, загальні
дисципліни мали би вже бути викладені достатньо повно.
А то виходить цікава картина. Навчання в школі збільшують, у ВНЗ - скорочують. І ще
хочеться зберегти гуманітарний блок без змін.
Львівська Політехніка і так робить значні зусилля, які змушують задуматися чи все
правильно в середній освіті та структурі навчання в розрізі загальних дисциплін.
Ми змушені ущільнити навчальний графік понад норму:
- для першого курсу, фактично за рахунок більшої щільності навчання зимою, у
вересні викладачі ЛП будуть підтягувати знання шкільного (!) курсу фізики і
математики, бо дітей вчити університетських курсів стає практично неможливо.
- для всіх курсів фізкультуру винесено за межі основного навчального графіку, що
дозволяє добавити ще одне заняття з спеціальних предметів на тиждень
Ще один вкрай важливий момент, вже фактично внутрівузівський. Фахові кафедри і
інститути вже стомилися просити загальників (особливо гуманітаріїв), щодо
адаптації змісту дисциплін до вимог фаху. Я наприклад, би тільки вітав і просив
збільти обсяги, якби в межах курсу філософії для студентів компютерних наук
викладалася би формальна логіка, основи пізнання світу, філософські проблеми
природнього та штучного інтелекту. А в межах соціології - сучасну соціометрію,
технології соціальних комунікацій, соціальні мережі та проблеми глобальних
інформаційних мереж. І так далі по кожному предмету : економіці, БЖД і тп.
Зазначу також, що є і обмеження МОН України на зміст окремих дисциплін. Так,
наприклад, ми сильно обмежені в формуванні змісту фізики, хоча наші
викладачі-фізики готові ідти на модернізацію дисципліни. Так, для компютерних
наук ми хотіли в межах курсу фізики підсилити складові електротехніки,
напівпровідників і оптики, як такі що найпотрібніші для нашого профілю. Проте МОН
вимагає дотримання стандарту робочої програми, де все розписано до заняття.
|
|
Марія Вибранівська
Дійсний член
Повідомлень: 281
Зареєстрований: 19-2-2008
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Як на мене, молоді люди, які володіють дипломами вищих вузів, особливо технічних, в
переважній масі є безграмотними і безкультурними,та ще й фізично слабими, що
недопустимо для звання "людина з вищою освітою".
Це проблемо і школи, і вузів. Але, як на мене, це питання, яке має бути розглянуте в
комітеті національної безпеки, бо міць держави залежить від якості її громадян.
|
|
Остап Шумин
Академік
Повідомлень: 342
Зареєстрований: 19-5-2006
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Цитата: | Оригінальне повідомлення від Марія Вибранівська
Як на мене, молоді люди, які володіють дипломами вищих вузів, особливо технічних, в
переважній масі є безграмотними і безкультурними,та ще й фізично слабими, що
недопустимо для звання "людина з вищою освітою".
|
... філологи не вміють рахувати, а фізично
розвиненими є лише фізкультурники... у Вас явно хибна думка, може Ви брали приклад
з випускників ПТУ
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Ага, а краще мати не безкультурних слабаків з фаховими знаннями, а малокультурних
слабаків без жодних знань
Зараз нема проблеми, що малий гуманітарний блок. Зараз є проблема малого фахового
блоку. Врешті-решт, потім гроші випускник зароблятиме на фахових знаннях.
Зараз маємо картину, коли студент реально на кафедру потрапляє лише з третього
курсу. Кафедра має хоч якийсь профільний вплив упродовж 3, 4, 5 та половини 6-го (у
деяких вузах, типу ЛП) курсу.
Після чергової реформи ми матимемо випускників, які фахову підготовку
отримуватимуть лише 3 та половину 4-го курсу.
Може взагалі фахові предмети винести на факультатив? Хай би не заважали дітям
вчити мову та бігати кілометри?
Знову ж, зауважу - гуманітарні предмети повинні адаптуватися до вимог фахової
освіти. Охорона праці для економіста має бути інша ніж для ітешника, і ще інша - для
енергетика.
Аналогічно і філософія, і економіка і мови. Навіть фізкультура. Бо врешті-решт
фізкультура це не спорт. Це "фізична культура". Ітешника могли би навіть вчити
спеціальних навиків сліпого набору на клавіатурі та правильної осанки, а
енергетиків - навиків напригування на дроти з високою напругою (я не жартую).
Звичайно, частково це внутрішні проблеми вищої школи, але я бачу чому тут їх не
можна обговорити. Зрештою пані Фаріон он обговорює
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Я розумію, звідки "ростуть ноги" у претензіях до низького загального рівня
випускників ВНЗ
Очевидно, працедавці, колеги і навіть батьки нареченої з багатьма молодими людьми зустрічаються і оцінюють їх саме
після завершення ВНЗ. І загальний рівень підготовки людини сприймається як
підготовка в ВНЗ.
Але це не вірно! Бо людину вчить і ВНЗ і школа. Школа - в 2 рази більше. То давайте
претензії ділити пропорційно, чи що.
Можна на ВНЗ списати все, якщо школа стане придатком до ВНЗ. Отоді -так, ВНЗ бере на
себе уже всю відповідальність.
І я думаю, в перспективі нас чекатиме саме така реформа - перехід шкіл "під крило"
ВНЗ.
Такий досвід, що мені знайомий, усе-таки є додатнім. Наприклад середній рівень
загальноосвітнього розвитку випускників гімназії, що входить у комплекс
Львівської політехніки, є відчутно вищий за середній рівень загальноосвітнього
розвитку пересічної школи.
|
|
Dmy
Почесний Академік
Повідомлень: 3228
Зареєстрований: 9-11-2003
Місто: Донецьк
Нема на форумі
Настрій: Неформатний
|
|
А що це за курси такі - по 16 годин? Як можна навчити українській мові (історії,
філософії) за 16 (та навіть за 20-30) годин? Можна навчити цвях забивати, та й то не в
стіну, а в дошку. Краще тоді їх взагалі прибрати: нема курсу - нема проблеми
скорочення.
Навчати писати, розмовляти, пити, курити, набирати телефонні номери, чатитися й
геймитися треба у школі. А ВНЗ - це трішки вищий і трішки спеціалізованіший рівень.
Усе мине. Усе мене мине
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Згоден з попереднім дописом.
Принагідно зазначу, що у багатьох ВНЗ, зокрема і в нас в ЛП, для багатьох
спеціальностей має місце поступове збільшення годин на вивчення іноземної мови.
Що з одного боку - важливо і потрібно, з другого - чиїмось коштом повинно робитися.
|
|
Остап Шумин
Академік
Повідомлень: 342
Зареєстрований: 19-5-2006
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Скажу по собі (в 2004р. закінчив НУ "ЛП") зі всіх гуманітарних предметів (типу історія,
мова, філософія і т.д.) найпродуктивнішим була мова. Тут викладач справді
намагалася підійти до викладення предмету більш вузьконаправлено. Крім всього
іншого ми вчили як правильно писати різного роду ділові документи, що, як-не-як
пригодилося в подальшому. Все решта - біг пес через овес.
Мені подобається думка пана Андрія, а змісту прослухати за півроку скорочений
курс історії ... як казала моя вчителька "Чого не навчився Іванко, того не навчиться
Іван".
|
|
Марія Вибранівська
Дійсний член
Повідомлень: 281
Зареєстрований: 19-2-2008
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Ваші дописи нічуть не заперечують мої думки. Бузкультуря і безграмотність людей,
які мають диплом про закінчення ВНЗ вже ввійшло в норму. І дійсно, це не тільки з
гуманітарних предметів. Фахові - теж на невисокій рейці.
І , повторю, це треба бити в дзвін, це небезпека деградації нації.
Я цілком не хочу, що б ми стали народом, для якого рівень - ход-дог + "Скинь маму з
поїзда".
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Ваші пропозиції? Збільшення відсотку гуманітарного циклу?
|
|
Руслан Кравець
Дійсний член
Повідомлень: 249
Зареєстрований: 19-6-2002
Нема на форумі
|
|
Цитата: | Оригінальне повідомлення від Андрій Пелещишин
Ваші пропозиції? Збільшення відсотку гуманітарного циклу? |
Можна піти іншим шляхом - не давати диплом про вищу освіту безграмотним і
безкультурним людям
Цитата: | Оригінальне повідомлення від Марія Вибранівська
Як на мене, молоді люди, які володіють дипломами вищих вузів, особливо технічних, в
переважній масі є безграмотними і безкультурними,та ще й фізично слабими, що
недопустимо для звання "людина з вищою освітою". |
У Вас є дані якихось досліджень про рівень культури і грамотності сучасної
молоді?
|
|
Марія Вибранівська
Дійсний член
Повідомлень: 281
Зареєстрований: 19-2-2008
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Ні. В мене син - студент КПІ. Я достатньо самокритична, щоб не розуміти, що рівень
освітченості ровесників мого сина (як, зрештою, і його) - далеко не відповідає
означенню "вищий". І ще в мене перед очима реклама недавніх років: молодий
хлопчина в барі з пляшкою пива, і статечний професор з гордістю каже: "Це наш
кращий студент,,,".
Хіба немає в цьому долі гіркої правди?
|
|
Тарас Задорожний
Почесний Академік
Повідомлень: 1081
Зареєстрований: 31-5-2005
Місто: Київ
Нема на форумі
Настрій: закоханий
|
|
Цитата: | Оригінальне повідомлення від Марія Вибранівська
Як на мене, молоді люди, які володіють дипломами вищих вузів, особливо технічних, в
переважній масі є безграмотними і безкультурними,та ще й фізично слабими, що
недопустимо для звання "людина з вищою освітою". |
Та пригадую як слухав психологію спілкування в НУ"ЛП".... То напевно був найбільш
дурний предмет з точки зору його викладення... Рівень викладання приблизно
відповідав рівню сільської повоєнної школи, де вчителем німецької мови працював
бригадир, який був 3 дні в німецькому полоні і трохи ту мову чув. Надіюсь, що його
відмінять першим
Вертольоти - це душі загиблих танків
(с) Невідомий
|
|
Тарас Задорожний
Почесний Академік
Повідомлень: 1081
Зареєстрований: 31-5-2005
Місто: Київ
Нема на форумі
Настрій: закоханий
|
|
Цитата: | Оригінальне повідомлення від Руслан Кравець
Можна піти іншим шляхом - не давати диплом про вищу освіту безграмотним і
безкультурним людям
|
Створити комісію і здавати екзамен з грамотності і культурності
Вертольоти - це душі загиблих танків
(с) Невідомий
|
|
Руслан Кравець
Дійсний член
Повідомлень: 249
Зареєстрований: 19-6-2002
Нема на форумі
|
|
Тепер спробую написати трохи серйозніше.
Наскільки я зрозумів з першого Андрієвого допису, ситуація виглядає так.
Міністерство освіти хоче надати ступеню "бакалавр" статусу закінченої вищої
освіти на відміну від сьогоднішнього - неповної вищої освіти.
Це згідно з наявними стандартами вищої освіти вимагає проходження студентами
навчальної практики і підготовки дипломної роботи. На це виділяється 1 семестр.
При цьому термін навчання залишається такий як був - 4 роки.
Отже, перед керівництвом вузу (у конкретному випадку - НУЛП) постає задачка -
потрібно "ущільнити" теоретичну підготовку, тобто з сьогоднішніх 8-ми семестрів
залишити 7.
1 семестр теоретичної підготовки - це 5-6 навчальних дисциплін.
Як цю задачку розв'язувати?
Якісь дисципліни викидати з навчального плану, якісь - зменшувати в обсязі.
От і все. Цілком конкретна задача, цілком конкретні способи розв'язання.
Судячи з першого допису цієї теми, в число дисциплін, для яких зменшили обсяг,
потрапила "Ділова українська мова", що викликало невдоволення в однієї з
викладачок цього предмету. Маючи доступ до деяких інформаційних ресурсів і
певний статус в обласній владі, вона своє невдоволення виразила.
Якщо гуманітарні дисципліни залишать як є, а будуть викидати або зменшувати обсяг
фахових дисциплін,
то з таким самим успіхом може бути піднята тема "Зменшення кількості годин
фахових (чи технічних) предметів в НУЛП".
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Уточню, що крім випадання одного семестру на 4-му курсі поставлена задача
підготовки завершеного фахівця ще на бакалавраті. Що, фактично, означає, що значна
частина бакалаврів на 5-6 курсах уже не вчитиметься (у звязку з ліквідаціюєю рівня
"спеціаліст" та перспективним звуженням обсягів магістратури). Це обумовлює
необхідність переспективного переведення деякі важливих дисциплін з 5-го на
молодші курси.
Крім того, ще раз зазначу, що і в нових навчальних планах гуманітарний комплекс
значно (чи не в 2 рази) перевищує міністерські нормативи.
|
|