Тарас Сокальський - 12-4-2005 у 16:13
Власне, ідея є, але треба розвинути. Викидні гази з конвектора ще досить гарячі, і
їхнє тепло було б незле використати. Як варіант, хотів би в себе на кухні зробити
під підлогою канали, і загнати ті гази туди – хай гріють. Звичайно, "своїм ходом"
вони туди не підуть, потрібно ставити вентилятор. Тобто, в цілому система
виглядатиме так:
КОНВЕКОР – КАНАЛИ – ВЕНТИЛЯТОР – АТМОСФЕРА
Таким чином, в каналах має утворюватися розрідження, що практично виключає
прникнення газів в приміщення – це плюс. В каналах збиратиметься конденсат –
потрібно забезпечити його відведення – це якось зробиться. Системі потрібне
безперебійне електроживлення і відкривання заслонки прямої тяги при вичерпанні
запасу енергії або відмові вентилятора – для інженера-електронщика це не
проблема.
Найцікавішим є питання регулювання тяги. Тобто, регулюється вона елементарно
обертами вентилятора, а от як визначити, що зараз конвектор потребує? В нього є
своя автоматика, яка відповідно до температури в приміщенні регулює або повністю
припиняє подачу газу в основний пальник. Подача повітря іде за рахунок
"підсмоктування" в форсунці, таким чином вона пропорційна до подачі газу. Тяга
залежить від температури газів в конвекторі, тобто теж маємо приблизну
пропорційність. Коли ж ми зробимо вищезапропоноване удосконалення, то
газодинамічний опір каналів і дія вентилятора цілком знівелюють цю
саморегуляцію.
Отже, є в мене кілька ідей, як прив'язатися до режиму роботи конвектора.
1. Найпростіший варіант – міряти температуру викидних газів і при її зростанні
збільшувати тягу. Але щось воно в мене не викликає довіри – хто зна, яка буде
динаміка росту температури при неповному згорянні газу, викликаному власне
недостатньою тягою…
2. Поставити між входом і виходом конвектора диференційний датчик тиску, і
підтримувати нульову різницю, імітуючи "природні" умови роботи конвектора.
Варіантик ніби непоганий, тільки треба знайти відповідний за чутливістю і
стабільністю датчик. Підозрюю, що потрібна буде періодична автокалібрація того
датчика – для цього згодиться вищезгадана заслонка прямої тяги. Можна провести
автокалібрацію через певний інтервал температур, і сформувати в пам'яті
мікроконтроллера табличку поправок.
3. Встановити датчики потоку газу і повітря, і витримувати пропорційність цих
величин. Теж непогана ідейка, от тільки не знаю, чи існують відповідні датчики і що
вони собою являють…
Хтось може підкинути якісь ідейки чи критичні зауваження? Може, хтось має інфу по
датчиках? І взагалі, чи працює на ФоРуМі якась інженерно-конструкторська думка?
Nazar - 12-4-2005 у 17:24
Ідея начебто не нова.
Але, наскільки я пам'ятаю, таку систему бракували через нестабільність механізму
захисту.
Далі, вихід будь-яких продуктів згоряння категорично заборонено спрямовувати у
напрямку"вниз". (Це я пам'ятаю з проблем конденсаційних котлів, котрі мають щось
схоже, але в коробці котла - зроблено заради економії), обов'язково слід
передбачити природну тягу, котра за нормами "на око" рахується так:
метр горизонтального виходу мають компенсовувати два метри вертикального.
А це за собою тягне довжелезну руру нагору
Потім ефективність:
рівнорозподіленість тепла забезпечується змієподібним центрово-реверсивним
типом розкидки елементів нагрівання під підлогою- а це - купа кутів потоку.
Ідей наразі немає.
dr.Trollin - 12-4-2005 у 22:31
реєстратор 0-потоку між вихлопом і канальцями, як через них таки гнати -- штооорка
на підвісі.
Але краще -- завести викид з конвертора у бак з водою щоб грів.
(опційно, як вже так не йметься підлогопідігрів зробити
-- то вже _оту воду_ у підпідлогові канальці гнати...)
Але найкраще тривіальний підігрів води.
Ігор Ко - 13-4-2005 у 13:43
Чомусь згадалася приказка "а якщо косареві ззаду граблі причепити, він ще й сіно
одразу громадити буде".
Ідея звісно цікава, але що робити з конденсатом? який утворюється при згорянні
газу і виноситься якраз завдяки тій високій температурі диму - а при надто низькій
осідатиме в каналах.
Найбільше чого можна хотіти - це хіба загріти води, щоб руки помити і то невідомо
як це відіб"ється на процесі горіння і викиду. як на мене - не варта шківа за
виправу
Hanor Narasson - 13-4-2005 у 22:19
Ну, для того, щоб пару літрів води для миття рук підігріти, то особливо якоїсь
"політехніки" не потрібно - зробити котел
кругом комина, як у самоварі. ІМНО, окріп же не потрібний.
Тарас Сокальський - 14-4-2005 у 11:52
2 All: Дякую, що відгукнулися
2 dr.Trollin:
Ідея з простоводопідігрівом ніби непогана, але я не впевнений в чіткій кореляції
між потребою в опаленні і теплій воді (особливо влітку).
Щодо "_оту воду_ у підпідлогові канальці гнати…" – думав над таким, але здалося
мені, що ефективний теплообмінник – штука досить непроста у власному
виготовленні. Хіба скласти на купку пару авторадіаторів, і пустити через них гази,
а водичку – послідовно через всі радіатори згори надолину – така собі
протитечія… До речі, хто знає ціни на тоті радіатори і на насосик, який би
циркуляцію забезпечував?
_________________
Стосовно початкового варіанту – чи знає хто, як поведе себе конвектор
(мадярський, парапетний, з 3-ма чавунними колінами) при відсутності тяги? В усякому
разі, чад в хату ніяк не піде, бо камера згоряння з приміщенням не сполучається…
Чи бачив хто докладно конструкцію пальника/форсунки/каналів, щоб хоча б приблизно
спрогнозувати можливі наслідки? Хотілось би надіятись, що він тихо-мирно погасне,
але останнє слово має бути за практичним експериментом.
Дуже зацікавила мене Назарова теза:
> рівнорозподіленість тепла забезпечується змієподібним
> центрово-реверсивним типом розкидки елементів нагрівання під
> підлогою- а це - купа кутів потоку.
По-перше, цікаво, наскільки обов'язково забезпечувати рівномірний теплорозподіл?
Чи будуть якісь незручності від того, що підлога біля зовнішньої стіни буде трохи
тепліша?
Ну а по-друге, щось в мене не вистачає уяви, щоби зрозуміти, в чому полягає той
змієподібний центрово-реверсивний тип розкидки елементів нагрівання. Чи можна
його кількома штрихами описати?
Hanor Narasson - 15-4-2005 у 11:23
Ще одне запитання: а яка температура "вихлопу"? Це до того, чи варта шкірка за
виправку. Бо у мене як був старий "совковий" котел - то до комина навіть поверхом
вище було не доторкнутися. А зараз поставив
"Колві" - то навіть гофрорукав до комина "приємно теплий"
Ігор Ко - 18-4-2005 у 15:05
З вихлопом все просто - якщо на виході з комина (аж нагорі, а не біля котла)
температура диму падає нижче 150 за цельсієм - вже є загроза утворення конденсату, і
потрібно в комені робити дренажну систему. в совіцьких котлах дим має температуру
поза 200 і комином може бути що завгодно, аби
тільки температуру витримало. а до того колві то дренаж вже є необхідність, інакше
комин весь викришиться від вологи.
Тарас Сокальський - 20-4-2005 у 13:16
Міряв температуру – при викрученому до кінця термостаті (що ще не означає макс.
потужності, бо в кімнаті було досить тепло – +21^C) показало ~230^C. Так що "іґра стоіт
свєч". Але з конденсатом дійсно проблема – там нема каналізації, а виносити щодня
по 2 додаткових відра води – трохи морока (підрахував, що зі 100 кубів газу має вийти
~240 літрів. В мене в зимовий період в 2 конвектори вилітає ~300 кубів за місяць). До
речі, невідомо, який хім.склад того конденсату – там в водичці мали б бути ще якісь
сірчисті сполуки чи ще яка біда. Чим може загрожувати потрапляння того всього в
сад/на город?