Форум Рідного Міста

Побори на (чужу) церкву

Hanor Narasson - 16-2-2005 у 00:32

Попереджаю зразу –не ставлю за мету в цьому треді нікого ні принижувати, ні вивищувати.
Щоби було ясно одразу - я греко-католик, не бідний (маємо свій власний магазин), до церкви ходжу приблизно так, як більшість з мого покоління – на Різдво і на Великдень, а ще тоді, коли буває важко на душі і хочеться побути самому, щоб ніхто не „діставав”. Кожного разу кладу на тацю або кидаю в скарбонку пожертву, відповідну до мого актуального фінансового стану.

Так от, протягом останнього місяця я тричі попадав у ситуації, коли не знав, як повестися.

1-а. Робочий день (не неділя, не празник). Заходить в магазин піп, за ним дяк, староста з тацею і півчі. Вітається відповідно до пори року: „Христос родився!” (я, звичайно, відповів: „Славімо Христа!) і далі, не спитавшись нічого, починає кропити і т.д. Я тут питаю: „Отче, а з якої Ви церкви?” Він того, звичайно, не очікував – збаранів і потім відповідає. Церква, як я і думав (по формі хреста легко це визначити) – Православна Московського Патріархату (Київського у нас в місті немає). Я тут набрався нахабства і кажу: „Отче, я греко-католик, і мій магазин освячує священик з моєї церкви, і то, коли я його запрошу”. Його, звісно, заціпило, і потім з такою злістю каже щось на кшталт того, що є тільки одна правильна віра, і, глядіть, не обманіться. На що я відповів: „ну, то йдіть з Богом!” – відповідно він, пирхаючи зі злості, забрався, траснувши дверима.

2-а. За пару днів заходить до магазину такий собі миршавий чоловічок і зразу приступає до діла, що: „Ми туво-во з такого-во села (назвав, воно в самбірському районі, кілометрів 40 від нас), ми тойво-во, часовню (так і сказав) хочемо побудувати, і я ходжу збираю гроші, вже сім тисяч зібрав-єм, а ше треба дев’їть, ото тілько-шо ваші сусіди в банку вже дали двухсотку. Ото туво-во маєте документи, креслення і лист від нашого батюшки”. Ну, дивлюся, хрест на кресленнях каплиці православний, але веду бесіду далі: „А що, церкви в селі нема?” – „Та є!” - „Ну добре, а парафіян скільки в церкві?” – „Та, троха є.” – „А що, не можете самі каплицю збудувати?” – „Та нє, то треба, щоби то ся презентувало, щоби хрест і купол були золоті!”. – „А з якої ж Ви церкви?” – „Та з (назвав)” – „А до якого єпархії належите?”

Відповідь була: „А Бог всьо-одно один, Православна наша церква, Московського Патріархату, а ви туво-во, ср... уніяти зажерлися!” Добре, що він по виразу мого обличчя зрозумів, що зараз я його візьму за шкірку і винесу геть, так що втік сам. Найцікавіше, що він ходить і до цього часу збирає. Правда, бідака, має напевне склероз, бо заходив до банку і до мене вже по третьому разу. В банку йому сказали, що вже давали, а як заглянув до мене – то одразу накивав п’ятами.

3-я. Стою у Львові на Чернівецькій, чекаю, поки набереться повна маршрутка, щоб поїхати додому. Підходить... ну як вам сказати... Напевне найбільш влучне слово - „юродивий”. П’янезний, заточується, лазить поміж людьми і настирно простягає свою долоню всім під самого носа – щоб подали. Коли підліз до мене ― я йому сказав: „Йди проспися – потім жебрати будеш!” Він так покрутив носом і проварнякав: „Я всё равно буду за тебя молится в Почаевской Лавре!»


Підсумовуючи, скажу, що до настирних приставань Баптистів у Стрийському парку я привик. Спочатку я твердо і впевнено говорив, що я греко-католик і вони відставали. Згодом це перестало діяти. Одного разу, коли присів на лавку передихнути, і хотів, щоб ЗОВСІМ НІХТО мене не рухав, а вони таки пристали – то сказав, що я мусульманин – у них, звичайно щелепи повідвисали. Але з подібними „місіонерськими поривами” Церкви, а не секти я зіткнувся вперше. І якщо в першому випадку я десь глибоко в душі ще чую якісь викиди совісті (бо серед моїх покупців очевидно є вірні і УПЦ МП і РПЦ, най би вже пып покропив хоч для них, якщо не для мене), то в другому мене обурило те, що парафіяни набралися нахабства і послали збирати гроші з інших, замість того, що збудувати скромну каплицю самим. Що до третього, то завжди подам справді потребуючому, але ніколи – п’яничці.

Рост - 16-2-2005 у 10:04

А в чому проблема? Кожен для себе вирішує, як реагувати.
Взагалі, представники РПЦ часто досить таки нахабно себе поводять, зовсім не як служителі Церкви. Але це, знову ж, їх особиста справа, бо звіт здавати ми будемо кожен за себе.

Юрій Марків - 13-3-2005 у 19:17

Цитата:
Підсумовуючи, скажу, що до настирних приставань Баптистів у Стрийському парку я привик.


Сорі що втручаюсь, я тут побачив цей дещо старенький пост і вирішив відповісти... Я сам зі Львова, хоча вже рік в Києві живу. Пам'ятаю, що в Стрийському парку не Баптисти, а свідки єгови ходять переважно - чи щось змінилося? Чи то ви через незнання їх назвали Баптистами? Бо якщо давали книжечку "Вартова башта", то це все-таки свідки єгови...

Цитата:
Але з подібними „місіонерськими поривами” Церкви, а не секти я зіткнувся вперше.


Знову ж таки, якщо це були свідки єгови, то це секта, та Баптистів зараховувати до секти все ж не зовсім вірно імго...

Сам я з дитинства греко-католик, зараз більше ходжу до Євангельської церкви. Вважаю, що в нас у Львові люди через незнання і невизнання чужого часто таврують інші церкви, навіть не розбираючись, що до чого... Якщо є бажання, можемо на цю тему більше поспілкуватися.

Hanor Narasson - 13-3-2005 у 21:36

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Efes
Цитата:
Підсумовуючи, скажу, що до настирних приставань Баптистів у Стрийському парку я привик.


Сорі що втручаюсь, я тут побачив цей дещо старенький пост і вирішив відповісти... Я сам зі Львова, хоча вже рік в Києві живу. Пам'ятаю, що в Стрийському парку не Баптисти, а свідки єгови ходять переважно - чи щось змінилося? Чи то ви через незнання їх назвали Баптистами? Бо якщо давали книжечку "Вартова башта", то це все-таки свідки єгови...

Цитата:
Але з подібними „місіонерськими поривами” Церкви, а не секти я зіткнувся вперше.


Знову ж таки, якщо це були свідки єгови, то це секта, та Баптистів зараховувати до секти все ж не зовсім вірно імго...

Сам я з дитинства греко-католик, зараз більше ходжу до Євангельської церкви. Вважаю, що в нас у Львові люди через незнання і невизнання чужого часто таврують інші церкви, навіть не розбираючись, що до чого... Якщо є бажання, можемо на цю тему більше поспілкуватися.


Щодо Церкви я мав на увазі УПЦ МП.

А щодо Стрийського парку, то баптисти чи єговісти – не суть настільки важливо. „Моя свобода закінчується там, де починається свобода іншої людини”. До „іншої людини” це так само відноситься.
Признаюся чесно, що я не був у захваті, коли наш парафіяльний священик прийшов „покропити хату” десь грубо по 10-й вечора...

Юрій Марків - 27-3-2005 у 14:42

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Hanor Narasson
баптисти чи єговісти – не суть настільки важливо.


Дозвольте висловити свою точку зору на Ваше висловлювання. Не чіпаючи, якщо Ваша ласка, в даному випадку "агітування" за перехід в іншу церкву, а торкаючись лише доктринної відмінності, можна сказати наступне.

У IV столітті відбувся Нікейський собор, на якому було прийнято "Нікейський символ віри" - відомий для нас більше як молитва "Вірую". Промовивши лише цю молитву людині, Ви можете перевірити, чи в одне і те ж вірите.

Баптисти (як і православні, римо- і греко-католики, євангелисти і т.д.) визнають "Нікейський символ віри", а свідки єгови - ні, бо не вірять в триєдиного Бога, а свою церкву вважають в єдиноправильну.

Тому-то, на мою думку, не варто чесати усіх одним гребінцем і вішати ярлики, навіть не намагаючись розібратися, що й до чого. І пробачте, що так пізно відреагував на Вашу відповідь.

Hanor Narasson - 27-3-2005 у 20:50

2 Efes
Взагалі кажучи, таки варто "чесати всіх під один гребінь", бо не вважаю, що Бог і Аллах - це різне (різні?).

Але посудіть самі. Ви сидите на лавочці в парку, відпочиваєте і не бажаєте аніякого спілкування. А тут хтось починає настиливо "агітувати". Чи станете ви зрівнювати Ваш і його Символ Віри? (с): "Сомлєваюсь я однако..."
Так що для мене всі, хто хоче втрутитися в моє приватне життя - хоч Буддисти, хоч Баптисти, хоч Єговісти, хоч Православні, хоч біле братство - під один гребінь чесані :baddevil:

llb - 28-3-2005 у 12:58

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Hanor Narasson
Попереджаю зразу –не ставлю за мету в цьому треді нікого ні принижувати, ні вивищувати.
Щоби було ясно одразу - я греко-католик, не бідний (маємо свій власний магазин), до церкви ходжу приблизно так, як більшість з мого покоління – на Різдво і на Великдень, а ще тоді, коли буває важко на душі і хочеться побути самому, щоб ніхто не „діставав”. Кожного разу кладу на тацю або кидаю в скарбонку пожертву, відповідну до мого актуального фінансового стану.


шановний - на тацю ж кладеться пожертва не відповідна, а як мінімум десятина від вашого фінансового становища

і ще - чому вас так дратує церква московського патріархату чи баптисти ???
кожна людина має право на вибір віри.
не хочете - не давайте грошей - це ж ваше право, але вже аж так ганити церкви і віросповідання, які Ви не розумієте - все таки не варто.
тому що навести схожих прикладів багато на греко-католицьку церкву ( саме церкву, а не віру) можна не менше.

Hanor Narasson - 28-3-2005 у 18:44

Цитата:
Оригінальне повідомлення від llb

шановний - на тацю ж кладеться пожертва не відповідна, а як мінімум десятина від вашого фінансового становища


Одна десята від 100 грн відрізняється від однієї десятої від 1229 грн, але і та й інша відповідні загальній сумі (Лінк на підручник арифметики для 3-го класу на цей раз не даю:lol:). Тому моє пожертва саме відповідна фінансовому стану, і у всякому випадку ніяк не менша 1/10.

Цитата:
Оригінальне повідомлення від llb
і ще - чому вас так дратує церква московського патріархату чи баптисти ???

Мене дратують люди, які вмішуються в моє приватне життя.

Цитата:
Оригінальне повідомлення від llb
тому що навести схожих прикладів багато на греко-католицьку церкву ( саме церкву, а не віру) можна не менше.


(с) Факти в студію!:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

jaguara - 28-3-2005 у 20:36

Приклад -- не знаю наскільки вдалий. Якось отримала віршованого листика від місцевої греко-католицької громади із настирливим закликом скинутися по стольнику-два отцю на машину, яку він нещодавно розгепав, і чогось треба було то зробити протягом тижня, і взагалі, люди, ну що вам важко, ви ж стипендію маєте, а отець ні, зате раз на півроку може когось десь відвезе -- будьмо вдячні! ім"я нам не легіон, але пару штук зібрати можемо... чесно -- я того не зрозуміла. Навіть враховуючи, що мені ніколи не залежало на різниці католик-православний. Єдине що не стверджуватиму, що отець був в курсі тої ініціативи.
Власне, я маю що сказати ще з цього приводу, але не хочу втягатися в суперечку -- бо може вийти суцільний не надто віротерпимий офтоп. Бо насправді я теж зовсім не хочу нікого і нічого ображати і принижувати.

Hanor Narasson - 29-3-2005 у 10:07

Цитата:
Оригінальне повідомлення від jaguara
Приклад -- не знаю наскільки вдалий. Якось отримала віршованого листика від місцевої греко-католицької громади ...


2 jaguara
Шановна Пані(Панно)! А до якої конфесії Ви самі належите? Чи не до тої ж греко-католицької?
(остаточно, відповідати не обов'язково)

Тут є такий цікавий момент. Я ж теж написав, що не був у особливому захваті, коли наш панотець прийшов освятити хату після 10-ї вечора.

Але!...

Для аналогії, щоб легше було зрозуміти - уявіть картину: Ніч, діти вже сплять. І тут приходить рідний тато. Просто так, поспілкуватися... Ваша реакція? - "Тату, заходьте, але тихенько, бо дітей побудите!" А припхався хтось із сусідів? "-сусіде, ми вже спимо, ідіть собі з Богом!"

Є різниця у ставленні до людей ближчих і дальших.

Цитата:
Оригінальне повідомлення від llb
... церкви і віросповідання, які Ви не розумієте...


От млин*! Так зразу й не розумію! Тільки от цікава історія виходить. Я ні разу не чув від католицького ксьондза чи рабина: "Ти не розумієш..." Але чомусь всі "місіонерські пориви";) у Стрийському парку так чи інакше зводяться до "Ви не розумієте і тільки ми вам можемо допомогти зрозуміти..." І піп з УКЦ МП чомусь казав, що є тільки одна "правильна віра"... Чи може то мені тільки здається, що так говорять представники Церков, які є в Україні неканонічними?

А щодо "розуміння і відрізняння"... Попробуємо довести ситуацію до екстремуму, щоб зтало нарешті зрозуміло;) .

Отже: той самий парк, та сама лавочка, так само на ній сидите. От різниця - ніч. І до Вас підсідає два типи з пропозицією, з якої стає ясно, що заповідь "Не пожадай добра ближнього свого!" є не для них:o .

Чи хтось розуміючий стане виясняти, чи вони войовничі атеїсти, а чи просто неосвідомлені агностики? Отож-бо!:P:D:P:D:P:P:P:D

--------------------------
* (спеціально для модератора) - Млин - то така будівля, в якій збіжжя мелють на борошно - не подумайте чого іншого:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

jaguara - 29-3-2005 у 14:23

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Hanor Narasson
2 jaguara
Шановна Пані(Панно)! А до якої конфесії Ви самі належите? Чи не до тої ж греко-католицької?
(остаточно, відповідати не обов'язково)

Та чого вже там -- УАПЦ, але на відсутність тут даної, коли припікає, ходжу до місцевої православної польської митрополії.

Олексій Мачехін - 29-3-2005 у 14:37

Люди, якщо не важко, можна в приват, але поясніть мені будь-ласка, різницю між УАПЦ, УПЦ КП і УПЦ МП. І, якомога ширше, будь-ласка і, якщо можна без політики. Мене то направду цікавить.

Hanor Narasson - 29-3-2005 у 20:31

Цитата:
Оригінальне повідомлення від jaguara
Цитата:
Оригінальне повідомлення від Hanor Narasson
2 jaguara
Шановна Пані(Панно)! А до якої конфесії Ви самі належите? Чи не до тої ж греко-католицької?
(остаточно, відповідати не обов'язково)

Та чого вже там -- УАПЦ, але на відсутність тут даної, коли припікає, ходжу до місцевої православної польської митрополії.


2 jaguara
В такому випадку прошу від мого імені прийняти вибачення за моїх можливо не дуже делікатних єдиновірців.

jaguara - 29-3-2005 у 20:55

От Вам, шановний авторе треду, й відповідь -- я певна, серед тих, хто належить до УПЦ МП теж є ті, хто скажуть "прийміть наші вибачення за деяких наших нетолерантних єдиновірців". Питання ж в людях, а не приналежності, правда?

Яндрух - 29-3-2005 у 22:50

Попри те, як Hanor Harasson попервах нам усім тут себе представив як непересічну особу, було порушено дуже актуальну і насущну проблему. На завуальовані посягання на свободу бути особистістю в нашому теперішньому сьогоденні дехто воліє закривати очі: мовляв, толерантно треба ставитися до людей різних вірувань, боронь Боже там образити їх якимсь "косим" слівцем чи висловитися в їхню адресу надто різко.
То правда, що наш галицький нарід священників, ксьондзів мають ледве що за богів: і як прийде якийсь "чужий" з іншою парохії, щоб "покропити хату", то навіть не завдасть собі труду такий вуйко поспитатися, звідкіля будете, отче.
То добре, що, напр., стараннями отця-настоятеля храму Різдва, що навпроти к-ру Довженка в Сихові, ще задовго до Різдвяних свят була доступна всім анкета на предмет приналежності до тої чи іншої парохії: можеш собі ходити до того храму, який тобі милий, але кропити оселі (і збирати пожертвування від цього) має приходити отець від строго визначеним церковним урядом храму.

На Сихові щонеділі в період часу ранок-пообіддя розпочинаються "велике полювання", або "лови за людськими душами": на мисливську стезю виповзають із своїх молитовних домів, стікається звідусіль специфічний континґент сучасних книжників - в народі їх називають "свідки єгови", баптисти, ше якось там, - про яких колись один Іван сказав не інакше, як "гадюче поріддя" (авжеж, виповзає...). (Відразу передбачу можливе зауваження Андрія Пелещишина: але пане Андрію, правді треба дивитися в очі і називати речі своїми іменами).

Коли в неділю йти на службу, напр., на 11 год (де ймовірно правитиме сам отець-настоятель), то ще далеко від храму на вас чигатимуть двоє циганчуків, що під виглядом жебракування горланять українських пісень. І головне, дехто там кидає їм якісь копійки. А ті далі ревуть на весь Сихів. А "люди йдуть до церкви", точно як ото ходили кілька сторіч тому назад на панщину, не подаючи ані пари з уст. Цікаво, що в їхніх - тих "людей, що йдуть до церкви" - душах ся творить в ту хвилю, як вони проходять повз тих двох шмаровозів, які ше дужче починають рипіти? Але завдання Служби і полягає в тому, щоб слово вибілило людське нутро від усякого нашарування... І таке "вибілювання" не проходить безболісно. Чи не тому весь той люд йде до церкви, як на панщину? "Не хочу, але йду, бо там є «хліб щоденний»... Тому добре, коли той чи інший вийде опісля бодай з трохи іншими очима... Але та де! По дорозі додому повз вас гурмами проходитимуть оті "бізнесмени" з течками в руках, з дітьми за руку, на ходу помахуючи кількасотковими гривневими банкнотами (чесно, сам бачив: то ніби так приваблюють, вербують) і давай майстерно перестрівати вправно вихоплену з потоку "жертву" і нав'язувати їй сього разу вже своє слово: дехто опускає очі і йде далі (що в душі його ся творить в ту хвилину?), дехто на хвилю затримується і дістає в нагороду оті їхні книжечки, дехто по-рагульськи починає зводити все на жарт... А ті йдуть далі... Потім назад вертають... на черговий прохід сихівським корзо... І так триває протягом усіх чотирьох служб до обіду, а тепер, коли день довший, навіть, певно, і на вечірній.

Я колись "по молоді" теж устрявав у "дискусії" з ними, надто із молодими симпатичними їхніми представницями... але як бачив, шо краля (байдуже що "баптистка" чи ше якась там) не "клеїться" ну ніяк - е-е, махав рукою і йшов собі: зазомбовані, одно слово.

Тоді я мав такий люд за "заблудлих овець". Нині ж, як на теперішнє свої судження, для мене вони вже "вовки в овечих шкурах". "Бійтеся вовків в овечих шкурах, що вночі можуть вдертися до кошари", колись було таке сказано. Тобто, перефразовуючи: в хвилину, коли душа ваша спить, коли сумління ваше приспано, коли ви не чините спротиву вдертися вам у голову, вас можуть небезпечно "потурбувати".

Якось прийшов молодий послушник до свого наставника і питає: мовляв, порадьте, отче, яку молитву змовити проти скаженого пса. Той ані на хвилю не завагавшись, відрік, що, мовляв, візьми собі ліпше доброї гальмаки.
Авжеж, я тут не закликаю ані лупцювати отих "бізнесменів з течками в рукам", ані посилати їх далеко-далеко... Але коли ти просто притлумлюєш ув собі свої почуття від зустрічі з ними, через те що, мовляв, толерантно треба ставитися і т.д. і т.п., то чи не даєш ти їм доброї нагоди покерувати твоєю свідомістю в потрібному їм напрямкові? З істотами такого роду потрібно розмовляти на їхній мові! Як не маєш бажання "поспілкуватися" із ними, красно подякувавши за одержану ту їхню книжечку (яка вже стала твоєю!), ти можеш на їхніх очах її порвати і кинути від себе подалі. Будьте певні, в їх очах засвітиться вогник неспокою.
Не дайте керувати собою!

vovka - 30-3-2005 у 00:09

Думаю пан Яндрух все трохи ускладнив.. Незнаю, до мене наприклад пристають деколи, але щоб то було часто і настирно - не можу сказати.. Ну спитають на вулиці щось - той що ? Це те саме що хтось запитається котра година..
Якщо не хочеться заводити розмову, то ніхто за Вами не буде йти і проповідувати .... Я в таких випадках говорю, що вибачте, але якось іншим разом..

Дмитро Тарасов - 30-3-2005 у 11:32

Пане Яндрух!

Роблю Вам зауваження.

Висловлювання
"...про яких колись один Іван сказав не інакше, як "гадюче поріддя" (авжеж, виповзає...)... З істотами такого роду потрібно розмовляти на їхній мові! "
- суперечать не тільки правилам Форуму Рідного Міста (які Ви зобов'язались дотримуватись при реєстрації!), а і законодавству України. :mad:

Нагадую, що на Форумі Рідного Міста заборонені будь-які дописи які ділять людей на 1, 2, ... сорт за національними, релігійними, расовими, мовними чи іншими ознаками.

Відповідно до християнської традиції (якої Ви пане Яндрух напевно притримуєтесь) зазомбовані як і хворі потребують співчуття та допомоги а не зневаги, образ чи ігнорування.
Якщо Ви вважаєте людину зазомбованою - допоможіть їй одужати.

Надалі прошу всіх припинити узагальнені та провокативні обговорення віруючих різних конфесій та напрямків і (ящо є що сказати), повернутись до першого питання.
Наскільки я розумію, перше питання має організаційно-фінансовий характер.

PS
Пропоную також припинити офтоп, за виключенням можливих вибачень перед віруючими від пана Яндруха.

Aндpiй - 30-3-2005 у 16:15

Цитата:

Надалі прошу всіх припинити узагальнені та провокативні обговорення віруючих різних конфесій та напрямків і (ящо є що сказати), повернутись до першого питання.
Наскільки я розумію, перше питання має організаційно-фінансовий характер.

Думаю, що розповідь про те, як сектанти намагаються відділити духовно слабких людей від громади християн повність відповідає темі “побори на чужу церкву”. І ці побори куди страшніші за матеріальні втрати.


Цитата:

Незнаю, до мене наприклад пристають деколи, але щоб то було часто і настирно - не можу сказати.. Ну спитають на вулиці щось - той що ?

І часто, і настирно, і навіть не на вулиці, а вдома у жертви. А якщо людина не може сказати ні “геть, гадюче поріддя”, ні навіть “вибачте, але якось іншим разом “, то приходять і приходять

Ця тема дуже актуальна!

Олексій Мачехін - 30-3-2005 у 16:18

А якщо людина скаже "Будь-ласка, не приходьте більше", то не прийдуть.
Головне - диференціювати свої бажання. Для когось і УПЦ сектанти а для когось УГКЦ.

jaguara - 30-3-2005 у 16:59

дістанеться нам всім від модераторів...
отож: кожен вільний вірити у що хоче, якщо навернення інших у цю віру передбачено самою вірою -- ну, то проблеми її прихильників. вони ж не вогнем і мечем навертають. А якщо хтось не може сказати "ні" -- то теж його власні проблеми.
тут як на мене питання глобальніше -- більшість людей мають внутрішню потребу у щось вище вірити. за часів совка релігія була замінена культом вождя, після його розвалу вірити так само тре, а релігія не така вже й сформована. Традиція теж далеко не скрізь збережена в часі. Відповідно народ намагається реалізувати ту потребу різними способами, шукаючи відповідного для себе, і якщо кому ближчий інший варіант віри, аніж, наприклад, мені, я не маю права його засуджувати -- то особиста справа кожного. ну, до часу, доки не приносяться криваві жертви...

Андрій Пелещишин - 30-3-2005 у 17:22

Цитата:
А якщо людина не може сказати ні “геть, гадюче поріддя”, ні навіть “вибачте, але якось іншим разом “, то приходять і приходять


Категорично не згоден

По-перше, якщо відмовити, то не чіпляються
По-друге, нічого страшного не є - сказати людині, "вибачте, я не розмовлятиму з Вами". 3 секунди. Якщо раз на тиждень - 3*50=150 секунд в рік=2,5 хвилини в рік. Не найстрашніша втрата часу. І нерви цілі, і душа не замазана образою іншої людини
По-третє, Ви що думаєте, що аж так новоявлені місіонери комунікують між собою, що якщо Ви образите одного, то інші про це знатимуть? Наївно

Щодо мене, то мушу сказати, що священники та активісти церковних громад частіше дзвонять мені в двері, ніж Свідки Єгови. Я вже не говорю про колядників, які можуть подзвонити в двері о 6 годині ранку (і збудити річну дитину) та церковні громади, які ходять колядувати, і можуть так чоловік десь 10-15 внестися в твою хату.

Так що не потрібно неприйняття чужої віри ховати під видом боротьби за приватність та проти втрат часу.

Користувач Олесь - 30-3-2005 у 17:37

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Андрій Пелещишин
Категорично не згоден

По-перше, якщо відмовити, то не чіпляються
По-друге, нічого страшного не є - сказати людині, "вибачте, я не розмовлятиму з Вами". 3 секунди. Якщо раз на тиждень - 3*50=150 секунд в рік=2,5 хвилини в рік. Не найстрашніша втрата часу. І нерви цілі, і душа не замазана образою іншої людини
По-третє, Ви що думаєте, що аж так новоявлені місіонери комунікують між собою, що якщо Ви образите одного, то інші про це знатимуть? Наївно

Щодо мене, то мушу сказати, що священники та активісти церковних громад частіше дзвонять мені в двері, ніж Свідки Єгови. Я вже не говорю про колядників, які можуть подзвонити в двері о 6 годині ранку (і збудити річну дитину) та церковні громади, які ходять колядувати, і можуть так чоловік десь 10-15 внестися в твою хату.

Так що не потрібно неприйняття чужої віри ховати під видом боротьби за приватність та проти втрат часу.


Андрію, не все так просто і невинно. Так, я вмію сказати "ні", і то тактовно, але водночас так, що більше до мене не підійдуть. Але хто захистить моїх близьких? Маю двох колєгів, в яких жінок обробили Свідки Єгови. В обох випадках кобіти просто забули про сім'ю, зрештою, одна відповіла свому чоловікові цитатою, що родинні зв'язки не важливі, важлива є духовна рідність. Кобіти дому не тримаються, дітей не пильнують (!) - в сенсі практично не спілкуються і діти їх не цікавлять, гроші з дому віддають на свою общину.

Звичайно, це не "вогнем і мечем". Але це зруйновані людські долі, зокрема дитячі. Хто за це відповість, коли ми всі толерантні до людей іншої віри і не хочем називати речі своїми іменами? І хто гарантує, що когось з моїх чи Ваших близьких завтра теж не витягнуть з родини?

Aндpiй - 30-3-2005 у 17:46

п.Олексію, думаю, УПЦ чи УГКЦ до сект відносити не будемо. Це християни – традиційна для нас релігія. Свідки ж Єгови – не християни; хоча б тому, що не визнають Ісуса Христа Богом.

п. Jaguarо, дійсно, людина створена Богом так, що має потребу вірити в Нього. Але таки не все рівно у що вірити! І якщо “народ намагається реалізувати ту потребу “ і слухає тих, хто краще вміє заманити у свою злочинну організацію, то хіба мовчати, поки не приносяться криваві жертви? А якщо я буду , скажімо, свою потребу в грошах задовільняти крадіжкою, то це нормально поки я нікого не мордую?

П.Андрію Пелещишин
Не те, що комунікують між собою, а подають звіти про те, з ким , які і скільки часу проводились заняття. А мова, взагалі-то, не про боротьбу за приватність та втрати часу, а про те, що лідери сект використовують продню потребу людини у вірі для досягнення своїх цілей, котрі далекі від релігії. А рядові члени в результаті отримують збитки як в матеріальному плані, а основне - в духовному.

Андрій Пелещишин - 30-3-2005 у 17:54

Олесю, я згоден, що зле коли сім'я руйнується. Але то що, Свідки перші придумали? А якщо хтось в монахи піде зі сім'ї? Що такого не буває? Буває.
А що сім'ї руйнуються, бо один греко-католик, а другий - православний? Або один християнин, а другий нехрещений. Що не буває? Може зараз і не буває, але років з 10 тому - бувало.
І я знаю сім'ї, які збереглися тому, що хтось з членів сім'ї став Свідком (зокрема перестав пити і бити дружину).

Я не підтримую і не захищаю Свідків. Але я хочу сказати, що будь-яка релігія в принципі оперує категоріями, які зі звичайним життям мало кореспондують. І це напевно природньо і логічно. Адже релігія не є слугою суспільства та господарки. Релігія ставить себе вище над ними.
Інакше це не релігія, а просто якісь обряди.

jaguara - 30-3-2005 у 18:05

ну от власне... а я саме зібралася з"їжджати з розмови, де кожен лишиться при власній позиції :) і кожен певною мірою має рацію.

Користувач Олесь - 30-3-2005 у 18:08

Андрію, Церква (ні Католицька, ні Православна) не веде такої агресивної агітації для залучення нових членів, а тим більше - залучення монахів. Крім того, християнство якраз підкреслює важливість родинних зв'язків, зокрема потребу шанувати батьків. Для сектанства якраз є важливим вирвати людину з кола близьких, по-перше щоб її не навернули назад, по-друге, оскільки тут задіяні фінансові інтереси. Тому здійснюється брудний вплив, мета якого - переконати жертву, що їй важливіше підтримувати стосунки в колі "собі подібних" ніж з родиною.

Aндpiй - 30-3-2005 у 18:15

п.Олесь дуже точно відмітив відмінності між християнською Церквою і сектою. Може пошукаємо, чим вони ще відрізняються?

Hanor Narasson - 31-3-2005 у 11:47

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Користувач Олесь
...тут задіяні фінансові інтереси....


Між-іншим, я теж звернув увагу. Скільки разів йшов через Стрийський парк, одягнутий в стилі "ушанка-фуфайка-трусы-балалайка" :) - ніхто не приставав.
Як тiльки йдеш одягнутий трохи краще - зразу пристануть.

Яндрух - 31-3-2005 у 12:24

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Дмитро Тарасов
Пане Яндрух!

Роблю Вам зауваження.
[...]
Відповідно до християнської традиції (якої Ви пане Яндрух напевно притримуєтесь) зазомбовані як і хворі потребують співчуття та допомоги а не зневаги, образ чи ігнорування.
Якщо Ви вважаєте людину зазомбованою - допоможіть їй одужати.
[...]

А я про шо там казав. Колись я так і робив: намагався ввійти в контакт із ними - ну, правда, із симпатичиними тими їхнями "свідчинями":saint:... Хотів допомогти, власне, їм одужати! Та вони ну ніяк не давалися. Тож я покинув сю невдячну справу.

А тепер я взагалі зауважив отак, що між ними чомусь не ходять симпатичні дівчата... А може то просто я не придивляюся...
А ви як уважаєте, шановні: ходять між ними гарні й симпатичні жінки та дівчата чи не ходять?

Я от вчора зіштохнувся таки (авжеж!) із двома жіночками, але вони виявились якісь зовсім щирими, тож я навіть не при них порвав ту їхню брошурку: вже як трохи відійшов - аж тоді взяв і роздер навпіл і викинув - навіть не собі під ноги (!) - а просто в... смітник. Отака в мене вчера була пригода із ними. Якась зовсім "неадреналінна"...

Юрій Марків - 2-4-2005 у 17:43

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Hanor Narasson
2 Efes
Взагалі кажучи, таки варто "чесати всіх під один гребінь", бо не вважаю, що Бог і Аллах - це різне (різні?).


Ого, я бачу тема мусить вирости за межі міжконфесійної дискусії, а перерости в міжрелігійну... Наразі утримаюся від відповіді, хоча має бути цікаво ;)

Цитата:

Але посудіть самі. Ви сидите на лавочці в парку, відпочиваєте і не бажаєте аніякого спілкування. А тут хтось починає настиливо "агітувати".


Я чому не чіпав спочатку теми "агітування" - бо хотів спершу викласти свою думку про спрощену доктринальну відмінність між, скажімо, свідками єгови і рештою християнських конфесій. Якби розвинути саме цю підтему, то було би легше мені Вам пояснити свою думку про "агітування".

А так доведеться просто викласти, щоб не зрозуміли, але запам'ятали. Моє питання "чи точно Баптисти в Стрийському парку ходять" було риторичним, оскільки я впевнений - не ходять. Ходять і "агітують" там саме свідки єгови з книжечками "Вартова башта" і "Пробудись!".

Баптисти ж (принаймні львівські), якщо хочете знати, проводять, наприклад, мовні курси в церкві на Зеленій, біля Шота Руставелі, після яких запрошують зацікавлених до бесіди на християнські теми. Я от відмовився делікатно свого часу і до мене більше не зверталися з такою пропозицією.

Євангелисти проводять літні табори і конференції. Сам от допомагав організовувати нещодавно під Києвом конференцію.

Повторюю - свідки єгови ходять по місту і "агітують". Інші християнські конфесії - ні. Якщо щось змінилося і Ви бачили Баптистів, Євангелистів чи Харизматів на вулицях за таким заняттям - повідомте плз, було би цікаво. Тільки ж відрізняти потрібно свідків єгови від інших. І не називати всіх поголовно "баптисти" - негарно, бо і неправдиво...

Юрій Марків - 2-4-2005 у 20:58

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Aндpiй
п.Олесь дуже точно відмітив відмінності між християнською Церквою і сектою. Може пошукаємо, чим вони ще відрізняються?


Вважаю, що існують дві чіткі ознаки секти:


.
Інші ознаки імго - похідні від цих двох названих.

Олексій Мачехін - 2-4-2005 у 21:39

>визнання своєї церкви єдиноправильною
Православна хіба не значить "правильна"???

Наталка - 2-4-2005 у 23:33

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олексій
Люди, якщо не важко, можна в приват, але поясніть мені будь-ласка, різницю між УАПЦ, УПЦ КП і УПЦ МП. І, якомога ширше, будь-ласка і, якщо можна без політики. Мене то направду цікавить.


Не можна без політики, бо без неї немає жодної різниці. Усі - православні.

Юрій Марків - 3-4-2005 у 10:26

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олексій
Православна хіба не значить "правильна"???


Слово "православний" - перекладне з грецького "ортодокс". "Орто" - правильний, "докс" - визначення. Себто "правильне визначення, вчення" - якщо дослівно.

"Правильний" - не тотожно до "єдиноправильний". Тобто не конче мусить бути заперечення усіх інших...

Олексій Мачехін - 3-4-2005 у 13:28

2 Наталка. Тобто кожний вірний якоїсь течії православ`я апріорі є учасником політичного процесу? :o
А як же софійна традиція київського християнства? А як же зміна устрою в автокефальній церкві з єпископського на церковно-соборноправний із участю всієї православної спільноти? Всього цього нема? Наталко, ти друга з представників вірних УАПЦ, хто каже що без політики нема різниці... кепсько.

2Efes Тобто православ`я не стверджує і не стверджувало що воно є єдино правильним? А католицизм часів святої інквізиції ми будемо вважати сектою чи ні? :rolleyes:

Юрій Марків - 5-4-2005 у 20:01

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олексій
2Efes Тобто православ`я не стверджує і не стверджувало що воно є єдино правильним?


Якщо про Московську Православну церкву з Алєксієм на чолі - то це окрема розмова, на жаль... З українськими православними церквами, на щастя, ведеться доволі успішний екуменічний діалог.

Цитата:

А католицизм часів святої інквізиції ми будемо вважати сектою чи ні? :rolleyes:


Папа Іван Павло ІІ, вічная Йому пам`ять, вже попросив вибачення в світу за гріхи Католицької церкви часів інквізиції...

Олексій Мачехін - 5-4-2005 у 20:39

Тобто з 20 століття католики перестали бути сектантами. І на тому дякую.
Треба передивитися історію щоб дізнатися коли таке щастя православних знайшло.

Hanor Narasson - 6-4-2005 у 22:12

Передовсім хочу вибачитися перед вірними тих конфесій, яких переплутав зі Свідками Єгови.

Бачу, що тут ненароком „заварив” обговорення, яке вже розділилося на 2 треди.
Повернуся до першого посту.
Звичайно ж, крім прохачів/місіонерів від різних Церков до мене до магазину заходять і інші різні всякі. Наприклад комівояжери з ідіотськими пропозиціями на кшталт (читати без павз): „у-нас-сьогодні-акція-купіть-два-іспанські-чоботи*-отримайте-подарунок-чудову-до ініканську-яйцерізку**-яйци-ріже-аж-гай-гуде!”. Причому не зважають на те, чи є ще хто в магазині, чи зайнятий я, чи ні. На таких у мене є різні спосОби. Наприклад, мовчки, не відриваючись від справи і не дивлячись в їх сторону виставити на стіл табличку: „Я стріляю в кожного третього комівояжера. Двоє уже приходило.” Діє на всі 100%. Підкреслю, що не маю ніяких упереджень особисто проти кожного окремо взятого торгівця навіть такими специфічними товарами, як іспанські чоботи чи яйцерізки, просто вони заважають працювати. Очевидно, що так само заважають і прохачі/місіонери. Однак так само їх виганяти – трохи десь глибоко в душі муляє, бо прецінь вони стараються нести слово Боже.

Щодо того, що
Цитата:
Оригінальне повідомлення від Hanor Narasson
2 Efes
...не вважаю, що Бог і Аллах - це різне (різні?). ...
,то маю цікаве спостереження. До мене майже щовечора до магазину заходять турки-будівельники — від простих роботяг з глухих гірських селищ і до інженерів. Останні доволі добре розмовляють російською або англійською і з ними цікаво поспілкуватися (якщо немає якої термінової роботи). Свого часу мене зацікавило питання, чи працюють мусульмани в п’ятницю (день молитви). Виявилося, що для них працювати і у п’ятницю – не гріх. Далі розмова перейшла на інші навколо релігійні теми, зокрема і щодо відношення до віруючих інших релігій. Взагалі кажучи, Туреччина є держава світська, тобто не зовсім дар-ель-іслам (ісламська держава, яка живе за законами шаріату). Спектр відношення до інших релігій у моїх співрозмовників виявився приблизно такий самий, як у будівельників на будь-якій будові в Україні: від „а мені всьо їдно” до „зарубав-би щербатою сокирою”. Кумедно, що останнє відносилося переважно не до гяурів, а до мусульман-шиїтів (турки переважно суніти) і до курдів (конфесійну належність останніх я якось не вияснив – у нас забракло трохи словникового запасу). Вважають, що шиїти „неправильно розуміють” Коран і взагалі в питаннях релігії „перегинають палицю” (прошу правда врахувати, що мої співрозмовники були інженери-будівельники, а не учені улеми).

Чи не напрошуються певні аналогії із співвідносинами різних християнських конфесій в Україні?

------------------------------------
Примітки (спеціально для модератора) ;)
* іспанські чоботи - то таке взуття з лейбою "Мейд ін Спейн)
** яйцерізка - то така кухонна машинка яка файно і тонюньо крає варені курячі яйця на плястерки. Відповідно домініканська яйцерізка є "мейд ін Домінікана Републік":lol:
До чернечого ордену Домініканців (які властиво і були інквізиторами) не має ніякого відношення:saint:

rost - 7-4-2005 у 08:51

Не треба забувати, що все те що ми зараз називаємо конфесіями або церквами (у випадку, якщо це ті, що вірують у Христа) у свій час було сектами. Шкідливою єврейською сектою називали християн у язичеському Римі. Зрештою, єврейською сектою, в свій час, вважали і прихильників Мухамеда. Тобто різниця між конфесією (я свідомо уникаю слова церква, що відноситься тільки до християн) і сектою є в певному плані, масовіть конфесії по відношенню до секти. В тому плані, що в мормонському штаті Юта, купка православних, якщо такі знайдуться, цілком може вважатися сектою, ще й шкідливою, бо не визнає книги Мормона.

Перевагою, більшості сект, є те, що переважна більшість їх прихильників істинно вірять в те, що пропагують. Як тільки секта перетворюється в конфесію, вона заповнюється масою "вірних", що йдуть туди бо так треба, бо всі туди ходять і т. д. Тобто, я не кажу, що між провославних, чи там католиків немає таких істинно віруючих, як серед свідків чи п'ятидесятників. Безперечно є і багато, але вони просто розчиняються в морі "традиційно" вірючих, для яких іх релігія є ні чим більшим ніж ходінням до церкви і святкуванням багаточисельних св'ят.

Що до приставучості "свідків", то переконання в них такі, що кінець світу є дуже близьким і вони хочуть врятувати від вічної загибелі якомога більше людей. Ви самі не хочете врятуватися, а вони, тим не менше стараються.

В мене був одногрупник п'ятидесятник, який чимало натерпівся через відмову вступити в комсомол ( і яким чудом в університет попав в ті часи комуністичні?). З другого курсу його, все таки, вигнали, бо відмовився відвідувати військову підготовку і брати в руки зброю. Будучи відчисленим з університету попав на три роки у в'язницю, бо відмовився йти до армії. Він гордився, тим що всі їх "брати" мають так ж тверді і переконання і готові йти на любі жертви для їх відстоювання. Два роки тому, був в нього в гостях в Портленді, Орегон. Туди, по моєму до цього часу, цілими селами перебираються вірні протестантських напрямків(п'ятидесятників, євангелістів, харизматів і т.д.) з усього бувшого Союзу. І він підтвердив моє спостереження, що, як тільки до їх віри стали навертатися цілими селами, як напр. в Чернівецькій чи Закарпатській області, тобто коли секта почала ставати церквою, моральні якості "середнього" "брата" чи "сестри" по вірі різко впали.

Юрій Марків - 7-4-2005 у 12:41

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олексій
Тобто з 20 століття католики перестали бути сектантами. І на тому дякую.
Треба передивитися історію щоб дізнатися коли таке щастя православних знайшло.


Сарказм імго недоречний, оскільки історичним фактом є те, що в минулому (а що стосується російської православної церкви, то, на жаль, і тепер) церкви, користуючись підтримкою влади, втручалися в усі сфери людської життєдіяльності, а навіть загрожували життю людей... Це була боротьба з інакодумцями, що не мало нічого спільного з донесенням благої звістки...

Олексій Мачехін - 7-4-2005 у 12:51

Особисто в ваше життя церква за допомоги влади втручається?
А з якого саме моменту Католицька церква перестала боротися з інакодумцями і стала нести благу вість?

Aндpiй - 7-4-2005 у 15:51

Знайшов ще таку ознаку: з секти важко вийти. Наприклад, у Свідків Єгови є так зване "відлучення від спілкування” члена організації, який їх покидає. Чи легко людині, з якою за наказом старійшин перестають розмовляти її діти, батьки, друзі - такі ж Свідки Єгови?

Цитата:

Перевагою, більшості сект, є те, що переважна більшість їх прихильників істинно вірять в те, що пропагують.
Так, для всіх крім вищих керівників. І це ще одна характерна ознака секти. Я мав тісні контакти з підприємцем, який не афішував своєї належності до Свідків Єгови. А на питання, чому він не агітує інших, та й сам не веде себе так як вчить їхня організація, довірливо розказав мені, що “кожен повинен займатися своєю справою”. До речі, керівництво з Брукліна має запевнені місця в небі по смерті серед 144тис.вибраних, а кожен з сихівських агітаторів змушений буде задовільнятися “раєм на землі”.

Цитата:

А з якого саме моменту Католицька церква перестала боротися з інакодумцями
Очевидно, відтоді коли була відлучена від держави.
Цитата:

і стала нести благу вість?
Безперечно, не з того самого моменту. З початку існування?

Олексій Мачехін - 7-4-2005 у 16:40

>Очевидно, відтоді коли була відлучена від держави.
Тобто в Росії вона споконвіку несла благу вість а в Ватикані досі не несе :rolleyes:

Секта - религиозная организация, характеризующаяся:
- оппозиционностью господствующей в обществе церкви;
- претензией на исключительность собственных доктрин, ценностей и роли;
- настроениями избранничества;
- стремлением к нравственному самосовершенствованию;
- строгим соблюдением предписанных норм и установок;
- подчеркиванием равенства всех ее членов;
- отрицанием института священства.

Секта, организованное общество людей, придерживающихся какой-либо ереси (см.). С. делятся на 1) библейские, то есть более или менее жидовствующие (напр., наши жидовствующие и др. субботники), 2) евангелические (напр., молокане и штундисты) и 3) имеющие свое тайное писание (напр., мормоны) Наряду с этим различаются С. рационалистические и мистические; первые считают разум единственным посредником между откровением и человеч. сознанием и даже отказываются признавать за откровение все, что выше или противно разуму (напр., антитринитарии, молокане); вторые веруют, что откровение сообщается человеку и помимо разума, несказанно и таинственно, путем экстатических видений, пророчеств ит. п. (напр., древние монтанисты, квакеры, наши хлысты).- Синкретические С. (гностики, толстовцы) полагают, что религиозная истина дана не в одном лишь Свящ. Писании, что крупицы ее рассеяны повсюду - в языческ. религиях, в творениях философов и поэтов.

Aндpiй - 7-4-2005 у 18:58

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олексій
>Очевидно, відтоді коли була відлучена від держави.
Тобто в Росії вона споконвіку несла благу вість а в Ватикані досі не несе :rolleyes:
поэтов.


??? Що за цитата? в ній нема нічого про благу вість.
Менше усміхаємось - уважніше читаємо

Олексій Мачехін - 7-4-2005 у 20:05

Перепрошую. Конфуз стався через те, що ви розбили моє питання. При тому, що воно було викликане думкою, що Католицька церква почала нести благу вість від моменту припинення боротьби з інакодумцями.

Юрій Марків - 9-4-2005 у 13:24

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олексій
Особисто в ваше життя церква за допомоги влади втручається?


Ні, звичайно ж. Йдеться про історію Церкви часів інквізиції і (частково) про російське православ`я...

Цитата:

А з якого саме моменту Католицька церква перестала боротися з інакодумцями і стала нести благу вість?


А тут йдеться про невдалу спробу нести благу вість тим інакодумцям, котрих за неспроможності навернути іншим чином спалювали/катували/ітп. Про решту діяльності сумнівів нема - де краще, де гірше, а Апостольську місію Католицька церква несла і несе.

Тільки коли би в історії Церкви не було таких прикрих речей як інквізиція, хрестові походи і т.д., то не було би такої Людини як Мартін Лютер, котрий започаткував Протестанство...

Юрій Марків - 9-4-2005 у 13:43

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олексій
Католицька церква почала нести благу вість від моменту припинення боротьби з інакодумцями.


Не так. В моменти боротьби з інакодумцями благовістя замінювалося силою - спаленням, катуванням, позбавленням соціального статусу і т.п.

Hanor Narasson - 9-4-2005 у 20:42

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Efes
Не так. В моменти боротьби з інакодумцями благовістя замінювалося силою - спаленням, катуванням, позбавленням соціального статусу і т.п.


... або підступною хитрістю (або хитрою підступністю).
:rolleyes:
Причому дане конкретне - саме про сьогодні (сьогодні дослівно!)

Принесли мені сьогодні газету безкоштовних оголошень. Оскільки у мене вдома ремонт, то я такі читаю "від дошки до дошки". І от натрапляю на оголошення, яке дивина і в більших містах, а не то що в нашому зад...'ї. "Уроки норвежської мови. тел...." (Судячи з написання - писав ніби навіть "нейтів спікінг";) ) Стало цікаво - бо моя Svenska від кількарічного "майженекористання" трохи "заржавіла":lol: (Для тих хто не знає - Norska i Svenska відрізняються менше, ніж українська і білоруська, тобто знаючи одну - розумієш іншу майже на 99% ). Телефоную: "Халло, гуд афтон! Таляр ду Ношшка?" Чую, що на тамтому кінці дроту легка паніка: :o "... Іване, то якийсь норвежець..." Переходжу на українську: "я відносно уроків" - "А, так-так, просимо, якраз набираємо групу." Починаю виясняти умови. Коли дійшло до запитання: "А по яких підручниках?" - то відповідь була: "А по текстах Євангелії". Тут всі частинки "пазлів" стали на місце. Газету видає одна релігійна община (не буду казати яка саме, бо знову отримаю "флейм", що то "не вони":saint: ) У них в нашому місті садиба, і я звертав увагу, що часто запрошують на зустрічі з проповідником з Норвегії". Відповідно "уроки мови" - новий варіант "агітації".

Юрій Марків - 12-4-2005 у 12:33

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Андрій Пелещишин
я хочу сказати, що будь-яка релігія в принципі оперує категоріями, які зі звичайним життям мало кореспондують.


Будь ласка, скажіть про свій погляд на таке питання: в яких сферах життєдіяльності людини відсутній Бог?

Цитата:

...
Релігія ставить себе вище над ними.
Інакше це не релігія, а просто якісь обряди.


Вважаю, що релігія = обряди, на відміну від віри в живого Бога, де обряди непотрібні.

До речі, пропоную розділ форуму "Релігія" переіменувати у "Віра та релігія", що більше відповідало би суті питань, котрі тут обговорюються.

Ната Толмачова - 6-5-2007 у 01:59

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Олексій
>Очевидно, відтоді коли була відлучена від держави.
Тобто в Росії вона споконвіку несла благу вість а в Ватикані досі не несе :rolleyes:

Секта - религиозная организация, характеризующаяся:
- оппозиционностью господствующей в обществе церкви;
- претензией на исключительность собственных доктрин, ценностей и роли;
- настроениями избранничества;
- стремлением к нравственному самосовершенствованию;
- строгим соблюдением предписанных норм и установок;
- подчеркиванием равенства всех ее членов;
- отрицанием института священства.

Секта, организованное общество людей, придерживающихся какой-либо ереси (см.). С. делятся на 1) библейские, то есть более или менее жидовствующие (напр., наши жидовствующие и др. субботники), 2) евангелические (напр., молокане и штундисты) и 3) имеющие свое тайное писание (напр., мормоны) Наряду с этим различаются С. рационалистические и мистические; первые считают разум единственным посредником между откровением и человеч. сознанием и даже отказываются признавать за откровение все, что выше или противно разуму (напр., антитринитарии, молокане); вторые веруют, что откровение сообщается человеку и помимо разума, несказанно и таинственно, путем экстатических видений, пророчеств ит. п. (напр., древние монтанисты, квакеры, наши хлысты).- Синкретические С. (гностики, толстовцы) полагают, что религиозная истина дана не в одном лишь Свящ. Писании, что крупицы ее рассеяны повсюду - в языческ. религиях, в творениях философов и поэтов.


Я б трохи інакше сказала... Свідки Єгови є нічим іншим як сектою і вони справді дуже "приставучі". Вчепляться як не до вас то когось іншого. Мають всі ознаки секти, тому є дуже небезпечними. Звісно, кожен може думати по своєму

Основні критерії приналежності до деструктивних сект.

1 Гуруїзм – абсолютна влада обожествлених лідерів і їх оточення.
2 Побудова по принципу піраміди і особливо жорстка дисципліна та організація. Особа немає жодного права на волевиявлення.
3 Обман, або приховування частини важливої інформації про організацію при вербуванні нових членів.
4 Прийняття власних вартостей і строге їх наслідування, яке часто може проявлятись із фанатизмом.
5 Наявність секретного навчання, ритуалів і таємних рівнів посвяти ;
6 Експлуатація членів
7 Моральний релятивізм, тобто правильним є те, що підпадає під ціль секти.
8 Навіювання постійного почуття вини і страху перед групою чи лідером.
9 Абсолютне підпорядкування лідеру усіх сфер свого життя.

Якщо будемо спостерігати в спільноті наявність цих ознак, то сміло можемо зарахувати її до деструктивної секти.

А Свідки Єгови такими і є - дуже багата і дуже деструктивна секта. Річ там не у вірі, там забагато корисливих мотивів проглядається
І коли вони агітують, то роблять це не як всі інші - природньо, як вийде, а мають багато відтренованих жестів, слів і позицій. Можливо їх вчать гіпнозу, може ні, зате психологи вони непогані, бо до людей трохи слабших характером вони швидко знаходять підходи
Взагалі секти як такі часто просто прикриваються релігійністю, а насправді мають зовсім інші цілі, як правило корисливі або просто лідер намагається самоствердитися перетворюючи членів секти по суті в своїх рабів

АНДРІЮ ПЕЛЕЩИШИНУ: Не треба мене карати за мої думки - в нас свобода слова і совісті. Тим більше, що я не збираюся ображати чиїсь релігійні почуття.
До того ж, цього мене навчили на релігієзнавстві в держ універі.