Горват Корнелія - 26-7-2006 у 16:13
Горват Корнелія - 26-7-2006 у 16:16
Хочу почати нову, мені здається, необговорену тему. Це стосується викладання
інформатики в школі. Багато неосвітлених аспектів, незрозумілих відносин і т.д...
Відгукніться, кому не байдужа ця тема!
Андрій Пелещишин - 26-7-2006 у 18:53
Взагалі тема дуже цікава і різнопланова. А притому і болюча. Адже стан
забезпечення достойними вчителями зараз досить поганий.
Крім того, наскільки я розумію є три основні альтернативні концепції, що мають
вчити в школі:
- теоретичні основи інформатики
- програмування
- кваліфіковане користування ПК та Інтернетом
А реально, я бачу нормальний рівень є лише випускників спецшкіл або дітей з сімей
компютерних фахівців.
Горват Корнелія - 27-7-2006 у 08:43
Я маю на увазі скоріше проблеми ВЧИТЕЛІВ, але і інші (рівень викладання,
забезпечення ) теж є актуальними. Почнемо з того, що предмет є специфічним і до
його викладання не можна приміняти норми інших предметів (проведення уроків,
оцінювання).
Андрій Пелещишин - 27-7-2006 у 09:42
А ви може працюєте такою вчителькою?
А проблем у вчителів інформатики вистачає напевно. Суджу з того, що у Львові часто
вакансії не зайняті.
Горват Корнелія - 27-7-2006 у 16:37
Так(увы!). працюю, і немало років.
Андрій Пелещишин - 27-7-2006 у 17:18
Ну то поділіться з нами ситуацією та проблемами. Бо викладачів тут вистачає, а от
вчителів так не дуже.
Горват Корнелія - 29-7-2006 у 12:57
Не знаю, з чого і почати. Проблема №1 - це техніка. Маю на увазі і те, що
1. вона є морально старою,
2. підтримання її у нормальному стані (після роботи діточок, самі розумієте, в
цьому плані роботи вистачає),
3. установки, переустановки... словом, немає лаборанта, то й приходиться самій у
вільний час все робити.
Проблема №2 - взагалі підхід до структури уроку. Згодьтеся, що коли кожні 45 хвилин
приходять нові класи, то не вистачає часу ні на підготовку їх до уроку (інструктаж
), ні на нову тему, а тим більше на практичне відпрацювання вивченого. Може, хто
поділиться досвідом хоча би в плані цих двох проблем. На старт!
Горват Корнелія - 29-7-2006 у 22:42
На скільки я розумію, п.Андрій не стикався з цією проблемою, але зацікавився (?)
нею.Може, дещо з Ваших принципів викладання у вишах підійде до сучасної школи
(точніше, ліцею, де я маю честь вчити).
Андрій Пелещишин - 30-7-2006 у 09:08
Я, як викладач комп'ютерного вузу, не можу не цікавитися проблемами навчання
інформатики в школі, адже звідтам приходять наші студенти. Але звичайно я не маю
досвіду викладання в школі, і про більшість проблем здогадуюся, хоча не володію.
Власне, я не дуже уявляю, як підходи вищої школи можуть бути застосовані для
інформатики в школі без принципової зміни підходів в школі.
Ну найпростіше - у нас все-таки заняття триває півтори години (два уроки).
В силу специфіки вузу практично всі студенти мають приватну комп'ютерну техніку,
і тому більш-менш уміють нею користати.
Наскільки я знаю, у вчителів інформатики справжня халепа з додатковими
обовязками - обслуговування класів, навіть виконання інших робіт по школі (у
Львові вчителі інформатики формують бази даних учнів).
Думаю, єдиний реальний спосіб виправлення ситуації- значне цільове збільшення
фінансування.
Ще один момент - важливо таки визначити пріоритет навчання (те що я писав раніше - а
що вчити?). Тоді простіше було би сконцентрувати ресурси.
Горват Корнелія - 30-7-2006 у 19:39
Це точно! Коли розриваєшся між простим користуванням (на рівні вкл-викл) та
програмуванням(), то це - жах! Рівень
підготовки наших учнів (географія - від гірських районів та до міста Києва) дає підстави замислитися, як навчити вкл-викл
одних і не втратити та зацікавити інших, більш ерудованих. Ото проблема! Відносно
тематики, то проце йдуть дебати не один рік на державному рівні. На мій погляд,
вивчення треба розбити на:
1. обов язковий курс (користування, Інтернет) дл язагального кругозору;
2. прогамування для "особо одаренных"
і викладати їх відповідно як уроки і факультативи.
Але справа в тому, що сьогоднішній стан справ у школі не дає великої
зацікавленості вчителя у такій диференціації (все та ж матеріальна сторона), а аби
як працювати все ж не хочеться. Отакі справи!
Андрій Пелещишин - 1-8-2006 у 19:37
А який стан забезпечення комп'ютерами? Які моделі? Чи є додаткова оргтехніка
(принтер і модем хоча би) ?
І ще одне питання. По яких підручниках ведеться навчання учнів? І як проводяться
контрольні роботи?
Горват Корнелія - 2-8-2006 у 14:26
Стан забезпечення компютерами: 9 учнівськи і 1 учительський, 959 МГц, 256 Мб, 1 принтер
лазерний, 1 сканер, без модему. Підручники, як такі не використовую, бо ні один не
відповідає вимогам програми(цілком) і не є цільним. Контрольні (тематичні) роботи
проводяться дідівськими методами, письмово (вимоги керівництва). Отакі розклади!
Чирка Олег - 23-1-2008 у 17:28
Загальний стан навчальних закладів по забезпеченніі комп"ютерними класами не
такий вже і хороший. Одні школи мають більш менш норомальні комп"ютери, а інші або
не мають взагалі (це більш стосується сільського населення) або якщо і мають то це
десь приблизно конфігурація може бути Pentium I.
До мене зверталася викладачка інформатики одного з Львівських ліцеїв, де фаховий
напрямок підготовки чи то столярна справа чи будівництво вже не пригадую, щоб
допомогти сформувати конспект лекцій. Технології не стоять на місці, а її рівень
знань вже не той що був декілька років тому. Вона також розповідала, що просить
адміністрацію направити кудись на курси підвищення кваліфікації, але не
відпускають бо немає коштів на оплату. Самостійно вчитися - потрібно мати або
літературу або хоча б доступ в інтернет, звідси і випливає що потрібно вміти
користуватися інтернетом. Стан комп"ютерного класу навчального закладу не в
найкращому стані, а про мережу і говорити не варто, не те що інтернет з якого можна
почерпнути багато різноманітної інформації для підготовки лекційного
матеріалу.
Тож і в таких непрофілюючих закладах зустрічаються учні/студенти яким це і не
буде цікаво так як деяка інформація не тілкьи вчорашній день розповідається, а
взагалі з минулого століття. Взяти учні, які мають вдома ПК то вони мають певні
навики працювання за комп"ютером, і мають понняття будови та характеристик ПК.
Тому варто було б вчителів інформатики періодично направляти на курси підвищення
кваліфікації, також потрібно інженера який би міг доглядати за станом цієї
техніки, при необхідності міг відремонтувати.