Форум Рідного Міста

Спілкуйся рідною - запитання до ініціаторів акції

Вадим Петриченко - 7-9-2007 у 18:45

Впала в очі невеличка іконка акції "Спілкуйся рідною". Я свого часу питанням
цікавився й пропонував дещо іншій підхід (див http://www.vadimpetr.ukrbiz.net/archtext.ukrbiz?arch=9093 )
Чи не вважають ініціатори акції, що така постановка питання в країні, де
половина населення вважає рідною російську, не досить чітко окреслює мету акції.
Чи не краще було сказати про українську? І не "спілкуйся" в імперативі, а
"спілкуймося" в дружньому поштовху, та ще й в суто українській формі? Є певні нюанси, правда?

Dmy - 7-9-2007 у 19:30

Пане Вадім, я трохи збоку, бо не ініціатор акції, а лише пересічний її учасник. Проте,
позаяк я теж мешкаю в російськомовному регіоні, то ваша поведінка (з лінкованого звернення) багато в чому співпадає з моєю.
При цьому, в мене не виникло якихось застережень щодо форми акції "Спілкуйся рідною".
По-перше, так життя склалося, що на україномовні сайти ходять люди, більшість з яких, принаймні психологічно, ладні визнати українську рідною, якщо навіть вживанішою для них є російська.
По-друге, "спілкуйся!" є заклик, тобто порух, який може розшевелити того, хто ще інертно вагається. Заміна його на "спілкуймося" ніц не дає, бо, очевидно, якщо ініціатори написали заклик виключно українською (тобто не дублювали сайт російською й англійською, як назагал ведеться), то вони українською вже спілкуються, і якщо ти підтримуєш "спілкуйся", то в підсумку і вийде "спілкуймося".
По-третє, "рідне" в укранеті - це вже бренд (я зробив комусь приємне?), тобто людина, що заходить на якесь ridne і чує "Спілкуйся рідною!", отримує подвійний імпульс (сподіваюсь, мені не варто пояснювати деталі людині, дотичної до бізнес-консалтінгу?)

Андрій Пелещишин - 7-9-2007 у 22:01

Дмитро справді не є ініціатором акції, але видно чоловік з досвідом. :)
Тому його коментар носить практично вичерпний характер.

Щодо гасла. Це питання виглядає не настільки принциповим, ми зараз працюємо над більшою кількістю іконок. Імовірно з іншим текстом.
Перший варіант справді вибирався з врахуванням кількох факторів, одним з яких є прив'язка акції до її домена. На мою думку, вийшла досить енергетична зв'язка гасла з доменом. Принагідно зазначу, що коли я багато років тому брав домен "ridne.net" я власне передбачав появу субдоменів такого класу.
У даному випадку ми не займаємося "тяганням ковдри на себе", а просто вибрали варіант, який виявився оптимальним.

Зазначу також, що офіційного роз'яснення щодо акції (окрім того, що на сайті) ми не давали. З двох причин
1 - у принципі і так усе ясно.
2 - акція стартувала дещо несподівано. У ніч мертвого серпневого сезону я повісив собі іконку, щоби потестувати роботу двигуна в реальних умовах пару годин. За цей час іконку підхопили активні дописувачі ЖЖ, і гальмувати процес уже просто не пасувало :)

Зазначу, що акція має відміності від пари подібних онлайн-акцій. Окрім іншого, вона орієнтована на користувачів, а не на власників сайтів, і вона передбачає облік кількості завантажень персональної іконки, що фактично для рядового користувача дає можливість узнати реальну читабельність власних повідомлень. Такий собі черговий ТОП, але уже не сайтів, а авторів.

Вадим Петриченко - 9-9-2007 у 09:58

Зрозуміло, спасибі

tysovska - 10-9-2007 у 11:18

Так, в ЖЖ акція дуже швидко поширилась і знайшла відгук - що, власне, і треба було довести. Мабуть, сприйнялася вона як частина акції "Зроби Україні подарунок - розмовляй українською".

Олексій Мачехін - 10-9-2007 у 11:30

Було б ще незле в рамках цієї акції розробити банери проти нарочито суржикових перекручувань на кшталт мови персонажів Подерев'янського чи «подонківських» сленгів.

В рунеті такі банери уже дано працюють.

Андрій Пелещишин - 10-10-2007 у 19:13

1. Добавлено нову іконку (у популярному форматі userbar - довгу і тонку)
2ю Рахується крім сумарної кількості завантажень і кількість завантажень за добу. Інформація обновляється щогодини.