Андрій Пелещишин - 26-8-2017 у 21:18
Пропоную дуже серйозну тему для роздумів і обговорення.
Головне питання - що буде з книгою в 21 столітті? Похідне, але теж не мало значиме -
що буде з бібліотеками, які в них перспективи?
З ряду професійних обставин мені зараз часто доводиться брати участь у дискусіях
з цього приводу, притому якось так цікаво виходить, що в одних випадках я на
стороні книжкових консерваторів ("книга - найбільша цінність людства", "бібліотека
- храм розуму"... Нє, я так не говорю, чесно, але щоби ясно було), у інших випадках - я
серед радикалів-технократів ("усе це просто інформація, форми збереження не мають
значення, і розвиваються"). Моя позиція змінюється залежно від ступеня
агресивності співрозмовників і їхньої глухоти
Але попри те, питання залишається. Люди читають книги все менше, і це напевно
незворотній процес. Інші форми творчої інформації та методи доставлення її
людині відкушують усе більший кусок уваги людини. У принципі у книги не мало би
бути шансів. Але попри це, книга таки не так швидко здає позиції. Чи буде в неї свій
мінімум людської уваги, чи працюватимуть над написанням книг талановиті люди (чи
може вони всі перейдуть в відео, блогінг і тп?) і так далі... Чи буде друкована книга
чи щезне за якийсь час взагалі? Чи появляться в електронних книгах елементи
інтерактивності а може вони взагалі трансформуються у новий продукт з елементами
цифрових ігор та доповненої реальності? Чи в таких умовах варто чекати появи
нових шедеврів на рівні кращих вже написаних творів? Чи збережеться освітня та
наукова книга, підручник?
...
Рост - 27-8-2017 у 00:42
Почнемо з того, що видати книгу - неабиякий об'єм роботи. Маю на увазі від рукопису
до паперу в палітурці. І не кожен, навіть геніальний автор, може цей шлях пройти.
Інтернет-середовище ж дає рівну можливість проявитися усім. Без будь-яких
фінансових затрат, бюрократії.
Тому так, форуми, блоги, інші форми донесення інформації будуть ставати дедалі
популярнішими.
Правда, зі систематизацією біда, тай шмельцу в написаному відсотків 98. Але це
плата за свободу.
З другого боку, хіба друкована книга завжди істина і авторитет?
Стосовно долі паперових книг. Більшість населення планети все ще істоти
аналогові, їх час ще не зовсім вийшов.
А що менше читають, ну так людина істота лінива. Навіщо читати, якщо можна відосік
подивитися?
А добре це чи погано - все залежить від якості відосіків
ПС. Минулого року скачав список "100 книг, який кожен обов'язково мусить прочитати".
Ну більшість там - таке занудство!
Андрій Пелещишин - 27-8-2017 у 12:39
Дякую, Росте, за твої думки Практично
повністю погоджуюся.
98% книг - теж шмельц У тому числі і типу
популярних . Я тут спробував щось з сучасної
англійської літератури (це ніби зараз номер 1 у світі) пошукати (хотів в оригіналі
читати, повправляти англійську) - нда... Повний треш. Опирався на оці списки "100
кращих". У результаті все одно сповз спочатку на 60-70 роки, а потім на 10-30 роки ХХ
століття.
Щодо списків це просто катастрофа, хто їх складає.. Або видавництва, щоби залежалу
продукцію спихнути, або люди, які прочитали 102 книги . Або журналісти, які взяли з 9 попередніх списків по 10, і добавили
10 на замовлення видавництва. Або тих, про назви яких чули з реклами кінофільмів.
Люблю почитати розділ "Історії" на сайті анекдот.ру . Об'єктивно, пару відсотків
"історій" не поступаються, або перевищують рівень доволі якісних книг. Цікаво, що
жорстка реакція соціуму помагає авторам у заточуванні свого літературного пера.
І є стійка підозра, що тексти і сюжети сучасні автори більших літературних творів
просто тащать з такого типу сайтів.
Щодо надуманої авторитетності книги... В науці домінує все-таки формат "статті", в
техніці і прикладних задачах - технічних блогів і всяких "..педій".
Хоча з точки зору споживача наукової книги, якщо це книга одного автора чи єдиного
колективу), вона має суттєву перевагу - цілісність хоча би на рівні позначень і
термінів (якщо автор має совість). Річ у тім, що цілісні наукові книги (так звані
монографії - саме тому "моно", а не тому що один автор - це помилкова думка) є
об'єданням кількох наукових статтей. Якщо автор відповідальний, він узгодить
терміни і позначення (а це найчастіше заважає читати наукові праці), усуне
повтори, вибудує логічний ряд. Це ж в принципі стосується і підручників.