Agent86
Академік
Повідомлень: 470
Зареєстрований: 5-12-2002
Місто: Україна
Нема на форумі
Настрій:
|
|
Нові системи пошуку в інтернет-магазинах від Google і "Яндекса".
Опубліковано 15 грудня 2002 року
Компанія Google запустила ще один новий проект - систему пошуку товарів в
інтернет-магазинах, що одержав назву Froogle. Ця назва утворена з двох слів: frugal, що
означає "ощадливий" і назви пошукової системи Google. А назва Google, як відомо,
відбулося від слова googol, що позначає число, що складається з одиниці і ста нулів.
Потрібно відзначити, що на декілька днів раніше на сайті перспективних розробок
Google Labs появились ще два проекти: Google Viewer, що представляє результати пошуку у виді
шоу і Google WebQuotes, що суроводжує результати незалежними коментарями з інших
сайтів.
Froogle ґрунтується на пошуковому двигунцю Google, але здійснює пошук винятково по
онлайнових магазинах. Поки Froogle існує у виді бета-версії та індексує тільки
магазини, розташовані в США, що мають сторінки англійською мовою і ціни, що
представляються, у доларах США. У майбутньому не виключається створення версій і
для інших країн світу.
Після введення запиту (назви товару) і натискання кнопки Search у вікні браузера
з'являються посилання на виявлені товари, що супроводжуються їхніми фотографіями
й описами. За замовчуванням виводиться по одному товару на кожен магазин, однак є
можливість побачити всі результати відразу. Підбір картинок і описів
здійснюється автоматично, і в Google не виключають можливості появи помилок, коли
картинка або опис не відповідають товарові. Боротися з таким ефектом можливо
трьома шляхами: користувач може перейти безпосередньо на сайт магазина,
адміністрація магазина може самостійно направляти в Froogle описи і фотографії
товарів, і нарешті, розробники системи обіцяють вдосконалювати її таким чином,
щоб число помилок було мінімальним.
Творці Frogle підкреслюють, що їхня пошукова система не є магазином. Тому на Froogle не
буде механізмів для здійснення покупок, а щоб придбати товар потрібно буде
перейти по посиланню на сайт магазина. Розміщення інформації в базі даних буде
безкоштовним - для цього потрібно лише дозволити пошуковому роботові GoogleBot
індексувати сторінки магазина. Платне розміщення посилань можливо по системі
AdWords, коли оплачені посилання розташовуються в спеціально виділеній області в
правій частині сторінки. У списку результатів оплачені посилання виводитися не
будуть, що в сполученні із розробленими алгоритмами сортування забезпечить
користувачам найбільш ефективний пошук товарів у Мережі.
За кілька днів до появи Froogle, 9 грудня, компанія "Яндекс" оголосила про схожий
проект Яндекс.Маркет. Він об'єднав усі розробки "Яндекса" у сфері електронної
комерції: каталог споживчих товарів "Подбери.ру", систему пошуку по електронних
магазинах "Яндекс.Товари" і довідкову службу по самих різних товарах "Яндекс.Гуру".
Брати участь у роботі Яндекс.Маркет можуть будь-які електронні магазини. Єдиною
обов'язковою умовою є наявність на них окремої веб-сторінки для кожного товару -
саме на неї буде попадати користувач, клацнувши по посиланню в списку результатів
пошуку. На сторінці товару повинні приводитися його докладний опис, ціна і,
зрозуміло, кнопка "купити".
При виборі товару покупець зможе ознайомитися з думками інших людей у форумі, або
скористатися довідкою Яндекс.Гуру, а при покупці - порівняти ціни в декількох
магазинах. Як і у випадку з Froogle, для здійснення покупки необхідно перейти на сайт
магазина. Компанія повідомляє, що на "Маркете" будуть розміщатися і приватні
оголошення, прив'язані до конкретних категорій товарів. Крім того, на відміну від
Froogle, що принципово відмовляється від графічної і мультимедійної реклами, на
сторінках Яндекс.Маркет банерам, у тому числі, у форматі Macromedia Flash, буде відведене
значне місце.
джерело : www.compulenta.ru
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
На мою думку проект Froogie поки мало перспективний, тому що в цьому проекті google
дивним чином пробують обєднати мало сумісні технології (лінгвістичний аналіз,
Пейдж Ранк, пошук по реляційно структурованій інформації). Крім того у порівнянні
з аналогічним проектами дуже слабо параметризується пошук (лише по цінам, а де
регіони і тп?)
Є також і всякі технічні проблеми - зокрема froogie та google облслуговує однин робот
(GoogleBot) тому в robots.txt не можна заборонити окрему індексація для frooogie при
потребі(значить краще навіть і не запрошувати)
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Ця тема дещо ширша, тому переношу її рівень вище.
|
|
|